Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A "sosekopel", vagy mégse?
Sziasztok
Van egy 600-as Honda motorkerékpárom. Sajnos az önindítő előtt levő relé kontaktusa be van égve, így azt le kell cserélni. Azt szeretném tudni, hogy esetleg lehetne-e helyettesíteni valamilyen elektronikus kapcsolóval, pl. MOSFET tranzisztorral. Az áramerősség max 30A. Előre is köszönöm
Sziasztok!
Lenne egy problémám: van egy villanymotorom (önindító) amit,ha áram alá helyezek forog egy darabig, de egy kis idő után le áll és ha próbálkozom indítani nem indul el. Hol indul, hol nem. Valaki tudna segíteni, mi az oka vagy hogy mit tudnék vele csinálni? Előre is köszönöm.
Szénkefe lesz vagy ha rajta van a bendix relé akkor annak az érintkezője kicsit leromlott.
(szerintem)
Üdv! Adott egy 80-as MTZ. Egyik nap indult kulcsal. Majd másnap nem. Csak úgy indul ha az önindítót a motortérben összezárom. Arra rájöttem, hogy a kapcsoló bele széthullt. Ok csere megvolt de még semmi. A relé a műszerfal alatt jónak tűnik. A motortérben lévő pedig alig fél éves. Az indító kapcsoló kap áramot de hol mérjek ha elforgatom a kulcsot hova kell továbítania az áramot? Akkor mi lehet a gond? Merre tovább? Mit kutassak?
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Sziasztok
Van egy kehes Valeo önindítóm. (Opel Corsa B) A hibajelenség a következő: Hidegen elsőre, de max másodikra indítja az autót. Melegben (mint pl. ma is) Csak a behúzótekercs csattanását hallom, és néha-néha kezdi el forgatni a motort. Leszedtem, kipucoltam, asztalon megy. Bár a kefék eléggé kopottak. Elég csak kicserélni a keféket, vagy ez valamilyen egyéb probléma lehet? Ha elkapja a foroghatnék, akkor néha leáll kb 3mp után, de újra indításkor többnyire elkapja. Melegben nem.
SZia
A mágneskapcsolód,amire rámegy az állandó pozitív(30-as) és a kapcsolt pozitív 15-ös vezetékének érintekzője valószínűleg be van égve. Kel egy új mágneskapcsoló,vagy a ferrvil-től tudsz rendelni kapcsolófedelet,és érintkezőt, ennek a javításához azonban kell megfelelő gyakorlat,és eszterga gép,hogy vissza tudd peremezni, ha jól emlékszem a corsadon VAleo D6RA-indító lesz(vagy ennek valamelyik tesója kialakítása ugyanaz,teljesítménybe van eltérés) , HA ez van rajta ott a mágneskapcsolót úgy tudod leszedni hogy az egész indítót szét kel húznod,mivel van egy torx vagy imbusz csavar amit kívülről látsz,na belül van még 2 db, le kell húznod a hátulját, kefetartóval óvatosan kell bánni,mert könnyen törik. Az a háromszög alakú bronz kefe gyárilag sem túl hosszú,ha le van húzva a kefe tartó,nézd meg a rugó mennyire tolja neki a kommutátornak a kefét. Egy normális indító felújításnál,a kommutátort érdemes lenne fölszabályoznod, esztergályos 1-2 ezerért elválalja. Perselyeket megnézed lógnak-e,illetve a fogaskerék bolygóművét,kimosni nagyon alaposan benzinbe és újra zsírozni,lítiumos zsírral,perselyeket olajba ásztatni 24h ig,és utánna beütni helyükre. Ritkán elfő fordul az is,hogy a mágneskapcsolód benntartó,illetve behúzó tekercsének valamelyik kivezető szála le van szakadva ,ezt csak akkor látod ha leperemezed a mágneskapcsoló fedelét,ha még nem csináltál ilyet 10:8 arány,hogy eltöröd. Remélem tudtam segíteni,jó szerelést,bármi egyéb kérdésbe szívesen segítek.
SZia
AZ önindítódra-menő lekvékonyab vezetéken kell 13v-körüli feszkót mérned,ha kulcsal indítani akarsz.ha ez megvan és az indítód nem engedelmeskedik,legjobban egy önindító felújítóval jársz. HA biztosra akarsz menni, akkor lekötöd a gyujtáskapcsolót,és aksiról közvetlen adj neki delejt és ha úgy 10-ből 10 indít akkor a gyujtáskapcsold,vagy rossz,vagy a közbe lévő relék valamelyike. Ha néha nem indít közvetlen vezeték érintésre sem,akkor érdemes megnézetned szakműhelybe,pl bp-en 7-kerület kertész utca 38-40 pro vill kft,ott a fiúk 60-éve ilyen * javítanak,vidékről is feltudod nekik postázni. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2014
D6RA az önindító. Köszi a segítséget, megvizsgálom.
Én inkább vennék rá egy mágneskapcsolót, mert otthon felújítani nem igazán lehet. Egy műhelyben, ahol megvan hozzá a felszerelés, akkor 20 perc.
A cseréhez pedig nem kell széthúzni nagyon az indítót, mert az első pajzsot le lehet venni elég könnyen. A többivel egyetértek, ha már le van véve, akkor érdemes darabokra szedni, ha kell perselyeket kicserélni, kefét cserélni és a bolygóművet tisztítani, zsírozni.
Ezen a videón, főként a második indítási próbálkozásnál hallatszik valami fura zaj, túlpörgésnek tűnik:
https://www.youtube.com/watch?v=PVcn3LMp14Y Gondolom önindító probléma de mi lehet a baj? Wartburg 1.3
Olyan mintha az önindító fogaskerekét megpörgetné a beinduló motor. Hamarabb kell elengedni a kulcsot
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2006-os Opel Zafira 1.9 Cdti-m van ,és állandó hibajelenség, a reggeli hidegindítás. Most 15foktól még rendesen be is indul, de mikor lejebb megy a hőmérséklet akkor teker teker teker és nagy nehezen akkor indul csak be. Mellé egy hatalmas füst csóvát köp ki. Megnézték már többen. Előszőr izzítógyertyára gyanakodtak – cseréltem, aztán akkumulátorra – azt is cseréltem. Most az Egr szelepre- de ezt fölöslegesen nem szeretném cserélni talán az a baja címmel. Reggeli hidegindítást is megmérték minden érték jó volt, nem találtak semmilyen hibát. Résolajveszteséget is mértek az is jó volt. Találkoztatok már ehhez hasonló hibával vagy esetleg tudsz mondani olyan szerelőt aki ért is hozzá nem hajt el, nem azt mondja, hogy ki kell cserélni ezt is azt is amazt is és talán akkor jó lesz vagy kiderül, hogy azután se lesz jó, és nem utolsó sorban nem horror áron dolgozik. Segítségeteket és válaszotokat előre is köszönöm.
Egy kérdést csak egy helyre. A másikon válaszoltam.
Jonapot kívánok!
az bajom lenne vetem bele uj akkut banner 40Ah és uj önidito van bene gyári vetem bele és igy is valamikor mikor indítanám el valamikor meg szorul de valamikor normálisan elindul mi lehet a baja ?
Nem írtad meg a járműved típusát. De lehet például a lendkerék, vagy az önindító persely hibája a váltóban, ha van benne olyan.
Maruti 800 van
Annak nincs a váltóban perselye, tehát ha valóban új az önindító, akkor valószínűleg a lendkerék van megkopva. Azt vizsgáld meg.
Jó lenne egy típus, esetleg motorkód. Én a helyedben átnézném a fogaskoszorút is, lendkereket, lehet hogy van egy kanyar a koszorúban és ha pont ott áll meg akkor nehézkes az indítás.
Kulcsfordítás autó indul és az önindító még egy kicsit felpörög ilyenkor mi lehet a baj? FÉLEK HOGY ELKOPIK A FOGASKERÉK MERT IGEN DARÁLÓ HANGOT AD
Nem szorul az indítómotoron a fogaskerék meg a bendix? Tengely irányban, lehet hogy nem húzza vissza elég gyorsan, az is lehet hogy törött a behúzóban a rugó. vagy a mozgató villa van kikopva.. Le kellene venni az indítómotort, és szétszedni, kipucolni.
Milyen típusú autó?
Van egy másik önindító arról a csavar tört le a kettőből tudok egyet csinálni?
Ha csak a csavar a gond akkor simán össze tudsz építeni egyet. Gyakori hiba ha kicsit koszosabb körülmények között megy az autó akkor elkezd szorulni. (Ford szervizes vagyok)
Köszi a segítséget hétvégén szétszedem majd írok addig is köszi mindenkinek
Nem tudom mennyire tartozik ide, de a 150 es robogómban, szétszedtük az önindítót, szét volt kopva a szénkefe, amit ki is cseréltünk, visszatettük a helyére, teker is normálisan, csak a baj az hogy üresben, nem tekeri meg a robogót. MI LEHET A GOND ?
Jó irányba forog az indítómotor? Ha nem jól lett összerakva, akkor elképzelhető, hogy rossz irányba forog és így a szabadonfutót pont ellentétesen hajtja meg.
Sziasztok.
VW GOLF 1.3 beznines: Az önindító hol tekeri a benzin motort hol nem, van hogy 2 × 3× is felpörög az önindító és csak 4-re forgatja meg a benzin motort,ha elkapja akkor szépen forgatja az önindító a benzin motort, fura hang-csörömpölés nem hallatszik.fülre minden okés!valami jó tipp ? köszi. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |