Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Majd készítek róla egy használható képet. Üdv.
Nagy kár,így utólag nem vmi szerencsés megoldás.
Sok szeretettel üdv mindenkinek. Tanácsotokat kérem, tud e valaki ajánlani egy szakembert vagy megoldást egy enyhén ovális görgő szabályozására? Ez a motortengely és a lendkerék között forog, alu,átmérője 70 mm,széle 6 mm gumi. Enyhén üt.
Hangja már zavaró. Mint egy brummos erősítő. Ha csak 1-2 tizededet le lehetne szedni belőle, addig is megoldás lenne míg valahonnan kerítek egy másikat. Üdvözlettel:mj
Itt volt róla szó. Bővebben: Link
Köszönöm,megtaláltam aki a vaterán hirdetett. A hozzá vezető kapcsolat még kérdéses. mj
Szép napot kívánok !
Egy megfigyeléssel és egy kérdéssel fordulok hozzátok. Van egy Unitra ZK 145 T de luxe ,orsós magnóm. Külsőleg és mechanikailag kiváló állapotban van. Azonban bekapcsolás után erős búgó hangot ad, illetve a képen szereplő 2 rézdrótos ellenállás felforrósodik, és még a hűtőn ülő 2 tranzisztor is felmelegszik. /piros nyíllal jelöltek/ A panelon minden alkatrész az eredeti helyén van. Szerintetek mi lehet a probléma ? Válaszokat,ötleteket előre is nagyon köszönöm !
Szerintem a végfok legalább egyik vég- (és, vagy) meghajtótranzisztora "kakukk".
Forraszd ki a tranyókat és mérd végig őket...
Tisztelt gkari!
Köszönöm a gyors választ,nem vagyok profi a tranzisztorok körében,esetleg meg tudnád jelölni a most mellékelt képen a lehetséges rossz vég-ill.-meghajtó tranzisztort ? Köszönöm,az általad jelölt képet tudnád mellékelni ?
A vizsgálandó végtranyák a hajlított U-profilban vannak(hűtés), a meghajtókat megtalálod úgy, hogy megnézed, hogy melyik végtranyára csatlakozik(-nak). Segíthet, ha megvan a kapcs.rajz.
Sziasztok!
Javításra kaptam egy BRG Mambo M5a készüléket. Korábbi problémája volt, hogy az EL84 anód lába vörösen izzott, és nem szólt, illetve cca. 200VDC volt a hangszóró sarkain. Foglalat csere után halkan megszólalt, de erősen zúg. Sajnos nem intakt állapotú, az EF cső körüli árnyékoló lemez hiányzik, korábban az EL84 foglalatot is ideiglenesen kikötötték. Új foglalat beépítés után jelenleg csak a varázsszem kap fűtőfeszültséget, a többi cső nem. A végcső rács előtti 10 nF kondi zárlatos volt, újra cseréltem. A fűtőtrafó ellenállása 257 Ohm. A trafóról 5 ér jön le, két fehér (anódfeszültség), két kék és egy fekete. A rajz alapján (mellékeltem), a két kék szálról kellene kapjam a fűtést, a fekete földre megy. A fekete és kékek között szakadás van. A fűtés vezetékeket a testhez mérve, úgy látom, lemegy a testre valahol a fűtőfeszültség. A vezetékek intaktak, részben újak, kérdés, vajon hol lehet még gubanc, illetve, hogy a fekete szál és kékek közötti szakadás ugye jól gondolom, hogy probléma? Köszönöm szépen!
Szerintem a fútéskőr, de lehet, hogy a tápegység is hibás. A fűtőtekercs minhárom kivezetése(középső a test)között max. tizedohmokat kellene mérni.
Köszönöm szépen! Tudsz esetleg ötletet a trafó pótlására / a secunderek újratekercselésére?
Biztos, hogy csak a sec.-ek rosszak? Ha terhelés nélkül (üresjárat) nem melegszik, akkor a primer jó lehet, valamint ha így az anódfesztekercsen mérhető cca.210V (váltó)megvan, akkor ez is jó, ezesetben csak a fűtőtekercset kell áttekerni( szerencsére ez van legfelül). Lehet, hogy egyszerűbb, ha szerzel egy-méretben megfelelő-csöves rádiótrafót(pl.kisebb VT csövesek), nem muszáj a fűtést a trafónál közepelni, a brumm-minimumot potival(vagy ellenállásokkal) is meg lehet oldani(pl. 50-50ohm-a közepén test).
Igen, az anódfeszültség rendben van, bár az egyenirányító gyanús állapotú (de működik). Megpróbálom helyettesíteni, esetleg tudtok valakit, aki újra tudja tekercselni? (Én még sose csináltam, szerszámom sincs). Köszönöm szépen!
Ha csak a fűtőtekercset kell újratekerni, az nem annyira macerás. Lehet, hogy csak a kivezetések sérültek. Vasald ki, bontsd le a fűtőtekercset, ha a huzal nem égett(és ép a zománc), akkor újratekerhető,vagy új huzallal. Csinálj egy fasablont a magnak,közepén hosszában átfúrni, hosszú csavar a furatba, csavarszárat furdancsba(vagy fúrógépbe) befogni, szépen forgatható. A szeléneir.-t én kicserélném Si-dióda Graetz-re.
Üdv!! Mindenkinek!!Végre hozzájutottam 1 Akai GX 4000D-hez!! Szépen szól meg minden csak nagyon lassan teker és 1 kicsit nyávog is a vége fele!! Tudtok ebben segíteni??
Szia!
Meg kellene nézned a a kuplungok állapotát,hogy megfelelően húznak-e,ez nem igényel különösebb szétbontást.A közvetítő kerekek is okozhatnak gondot,sajnos ehhez már az előlepot le kell szerelned,bár viszonylag az is gyorsan megy.Sztem ezzel kellene kezdeni,plusz egy alapos teljes tísztítással,ha szükséges. Üdv!
Szia!
Azokon kívül, amiket jerynyul mondott, nézd meg a motor ékszíját, ami a lendkeréken van! Lehetséges, hogy laza. Üdv! Balázs
Üdv!! Köszi a választ majd szétszedem és át nézem!!
Üdv!! Köszi de ha megnyúlt kapok hozzá ékszíjat??
Üdv mindenkinek!!Köszönöm az eddigi segítséget!! Lenne még 1 kérdésem!! Akai GX 4000d-m van mindent sikerült megcsinálni rajta amit irtatok csak most szeretném beállítani a felvételt!! A fejen már állítottam de nem igazán tetszik lehet még máshol is állítani rajta(pótméter stb....)?
Üdv!! Azt hol találom?? Egyébként demagnetizálva is lett!!
Nem javaslom, hogy hozzányúlj. Látom kezdő szinten állsz.
Üdv az akai terén igen!! De ha megmondod,hogy hol találom megoldom!!Segítesz??
Itt a service manual. Bővebben: Link Alul a Get Manual feliratra kell kattintani, ha megjelent. Lehet kell várni egy kicsit.
Köszi meg van!! És siker!!Még egyszer köszi!!Hibátlan lett!!
Sziasztok!
Sikerült a SANSUI SD-5000 magnót szóra bírni. Egyetlen gondom van még vele, hogy előre irányban már a szalag közepénél nyávogni kezd és a helyzet a vége felé egyre rosszabb. Visszairányban tökéletes. A nyomógörgő elég kemény, de még használhatónak tűnik (ő a kettes számú gyanúsított). A görgő nyomóerejét megnöveltem, de nem hozott eredményt. A készülék három motoros és első gyanúsított a leeresztő orsó motorjának túl erős fékezése. Ismertek-e valami jó módszert a fékezőnyomaték beállítására? Sajnos semmiféle szervizdoksim nincs hozzá, nem is találok. Segítségetek előre is köszönöm! Gábor |
Bejelentkezés
Hirdetés |