Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet hogy hülyeségnek hangzik, de nem ugyanannyinak kellene lennie előre és hátra is a fékezésnek ? Mert akkor talán a beállításoknak is ugyanolyannak kellene lenniük.
Én annak idején zsinórra kötött súlyokkal állítottam kuplungot. Ha ugyanakkora a fék előre mint hátra, akkor egyszerűen visszairányban addig teszel rizst, kockacukrot, aranyport vagy akár bronz lovasszobrot egy zacskóba amíg a magnó épp megtartja. Aztán ezt a zsákot az előreirány leeresztő orsóra teszed, és beállítod a nyomatékot. .. elméletben.
Szia!
Könnyen lehet, hogy igazad van. Annyi csak a különbség, hogy előrefelé a nyomógörgő a fejek után, visszafelé pedig a fejek előtt van. A zsinórra kötött súly jó ötlet! (A ház mögött csak egy bronz pelikánszobor van, az is megfelel? ) Köszönöm a válaszod! Gábor
Ha jól látom, ez a magnó csak egyirányban játszik. Ezesetben nem feltétlenül azonos a két orsó féknyomatéka. Pl.:lejátszás(felvétel)-kor a húzótengely, és a felcsévélőkuplung ad húzóerőt, e kettővel tart egyensúlyt a leeresztőorsó fékereje.
Rosszul látod, a fejtakaróra is rá van írva hogy 'auto reverse 3 motors 4 head' és két 'play' gomb van rajta.
Ettől még igaz amit írsz, a leeresztő fék kell hogy pont akkora erővel tartson ellen, mint a felcsévélő orsó + a nyomógörgő. De ez igaz visszairányban is. Ha a fék túl erős, akkor a felcsévélő orsó nem tudja előg erősen húzni a szalagot, és nyávog a magnó, de valószínű meg kell majd nézni az előre felcsévélő kuplungot is. És ezért írta BEAG, hogy a második gyanusított a gumigörgő.
Na ja, de akkor 2 nyomógörgő kell, hogy benne legyen(vagy ha nem, akkor a visszajátszás gyengébb minőségű), és az oda-, és visszajátszásnál ezt a kérdést-szerintem- a csévélőmotorok is valahogy befolyásolják. Ha a görgő felkeményedett, azt egy jó esztergályossal újra kell szabályoztatni(korábbi hsz.-ekben már szó volt erről).
Szia Gkari!
Egy nyomógörgő van benne, így a visszajátszásnak valóban gyengébb minőségűnek kéne lenni. De nem az! A bal oldali szalagvezető görgő tengelyén egy igen nagy tömegű, de könnyen forgó lendkerék van, talán ez is segít jobb minőséget és egyenletesebb futást elérni. Első körben megpróbálom megmérni egy másik hárommotoros magnónál a húzó- és fékező erőket, majd ezt összehasonlítani velük. Üdv: Gábor
Hát bizony, ha a balról lejátszás gyengébb,akkor -szerintem- vagy fejbeállítás nem jó, ill. lehet, hogy kopott fej miatt gyengébb. Ezt egy hiteles "mérőszalag"-al lehet behatárolni.
Szia!
Az a vicc, hogy mindkét irányban nagyon szépen szól, nincs köztük különbség. Van mérőszalagom, azzal mérve is tökéletes (illetve a jobb műszer többet mutat a kelleténél, de ez részletkérdés).
Sziasztok!
Egy első szériás (csöves) ZK140-es magnót kezdtem el javítani. A fejegység felett van egy apró panel két trimmer kondival, az ehhez menő árnyékolt vezeték tört le a panelról. Levettem a mechanika felső lemezét, hogy vissza tudjam forrasztani, de az egyéb következményekbe sajnos nem gondoltam bele... Az összes mozgó kar és fémlemez kiugrott a pozíciójából, a forgó üzemmódkapcsolóval együtt. Kb. egy óra alatt oda eljutottam, hogy a hátra tekerés már működik, és a fékkarok a megfelelő pozíciókban engednek el. Az előretekerésnél is sejtem, hogy mit kellene csinálni, arra viszont nem sikerült rájönnöm, hogy a képen látható, a lejátszáshoz szükséges kart hova kell visszatenni. Az L alakban meghajlított vége megy a kapcsolóhoz, gondolom, de nem jöttem rá, hogyan működik. Valaki, aki jól ismeri a típust, tudna segíteni, vagy legalább egy képet linkelni? Előre is köszönöm! Tomi94
Szia Tomi!
Ez az a kar volna, ami a nyomógörgőt lejátszáskor a tengelyhez nyomja? Gábor
Szia!
Délután csinálok róla egy videót, hogyan gondoltam én... Ha így mozgatom, akkor a fejegységet feljebb emeli, és rácsapja a szalagnyomó filcet a kombináltfejre, de a görgő még nem érne hozzá a tengelyhez szerintem...
Itt van a videó, én így gondoltam, de nem biztos, hogy ez a helyes állás... (Ha netán nem nyitja meg a videót, akkor letöltve működni fog)Bővebben: Link
Szia!
Igyekszem még ma kielemezni a videót. Ebben a magnóban a fejek rögzítve vannak. A nyomógörgőhíd és a filcpárna mozog csak. Sok éve az enyémmel is megtörtént az eset, de már csak halvány emlékeim vannak róla, ráadásul a magnó sincs meg... De találunk megoldást! Gábor
Szia!
Nem hagyja se megnyitni, sem pedig letölteni. Ahogy nézem, nem nagy a mérete. Kérlek, küldd el arra az email címre, ami az adatlapomon szerepel. Köszönöm!
Sziasztok!
Lehet,hogy ezt gx400d tulajdonosok tudnák hasznosítani.Nem hagyott nyudodni,hogy az AKAI köztudottan hajlamos a nyávogásra.Én amit elkövettem ellene: A hangtengely szinterbronz csapágyit ki kell cserélni logásmentes újakra.Sokan azt mondják,hogy ár nem lehet kapni,ez nem igaz,ez a csapágyanyag mai napig kapható,mert önkenő.Esztergályos kiválóan elkészíti méretre.Én a hangtengely tengelyírányú játékát 0,3mm-ről levettem 0,1mm-re.A meghajtó motor tengelyirányú elmozdulását kb.0,1mm csökkentettem.Ezt a motor hátulján lévő 2csavarral rögzített lemezlap levétele után kis korong alakú hézagoló alátétekkel lehet beállítani.A közvetítő kerék sztem a gx-ek nagyrészénél elég gyatra gyártású,mert enyhe ovalítása van és még ráadásul kereszt irányba is üt.Az ovalitást meg lehet szüntetni felköszörüléssel ,a keresztirányú ütés pedig könnyen kicentírozható. Én ahogy megfigyeltem a tengelyek hosszirányú lógása befojásolhatja az"áttételt" a lendkerék és a motoron lévő szíjtárcsa között,mivel mindkettő "hordós"kialakítású a laposszíj miatt.Ha a szíj csak minimálisat is tud vándorolni a tengely mozgás miatt,rögtön változik a szalagsebesség.A közvetítő keréknék ovalítása visszahat a motortengelyre,mert nem egyenletes terhelés éri a tengelyt,keresztirányú mozgása pedig tengelyirányba próbálja mozgatni. Miután ezeket kiküszöböltem,megtörtént a csodaA nyávogás teljesen megszűnt,legalábbis én nem hallom még a szlag végén sem,akárhogy is füleltem. Szerintem akinek van gx-e ezt mind nézze át rajta,nem sok idő,az egésznek a költsége kb2-3000ft,ennyit bőven megér a művelet. Üdv!
Rájöttem, hová való az a kar, de nem lesz egyszerű mindent a megfelelő helyre berakni, az biztos...
Jár a futómű, minden üzemmódban. Szólt is, aztán átkapcsoltam felvételre... Egy ideig jelzett a varázsszem, aztán egy hangosabb résznél teljesen elment a jel. Visszakapcsoltam lejátszásra, most már ott is csak a maximum hangerő környékén van hallható (nagyon halk) hangja. Vonalkimeneten szintén nincs jel, úgyhogy holnap állhatok neki az erősítőrendszert is javítani...
Sziasztok! Pár hónapja kaptam egy Grundig TK8 magnót.
Végre sikerült hangot kicsikarnom belőle. Sajnos a hangereje viszont gyenge, nagyon halk. Ha felvételt csinálok mikrofonról akkor a mikrofon hang elég hangos viszont visszajátszva gyenge hangminőséget produkál. Mi lehet az oka?
Szia!
Csatoló kondikat nézd át, nálam egy ZK140-nél okozott ilyen hibát két hibás kondenzátor... Az is nagyon halk volt, teljesen feltekert hangerőnél éppen hallatszott valami a hangszóró közelében. Illetve, ha idegen felvételes szalag nincs, akkor lehet felvétel közben történt hiba is, pl. kontakthiba az átkapcsolósorban. Felvételkor a mikrofonnál az együtthallgatás hangereje van rendben, vagy csak a műszer jelez megfelelően?
Felvételkor (mikrofon) bömböl, gerjed a rendszer olyan nagy hangerővel szól. Lentebb kell halkítani. Átnéztem amit tudtam, de azok jók voltak. Sajnos teljesen szét kell borítani hogy minden alkatrészhez hozzá férjek. Szerintem a szalagokkal is baj van. csináltam több felvételt, és mindegyik szalag más hangerővel adta vissza a hangot. Találtam olyan szalagot aminél már jól szól, pedig 30év körüli lehet a felvétel kora. A szalagok is biztos többször voltak már törölve felvéve. Talán ez is lehet hiba oka. A két fej előtt van 1-1 kis kar ami talán a szalagot a fejekre nyomják. Azon nem kellene kis szivacs párnának lenni? (Lásd a képen a két bekarikázott részt) A fejet hogyan kell beállítani, honnan tudom hogy jó helyen van?
Olyasmi futóműnek tűnik, mint az én Unitra gépemé (végül is az is Grundig licensz volt). A kombináltfejre egy filcdarab nyomja rá a szalagot, ha az nincs ott, akkor elmegy az összes magashang, és a hangerő is csökken, (!) szalagtól függően. Érdemes megpróbálni filclapból kis négyzetet vágni, és felragasztani a régi helyére, ha már csak a nyoma látszik annak, mert előfordul, hogy idővel elporlad. 1,5-2 mm-nél semmiképp ne legyen vastagabb, mert akkor lassulni, netán nyávogni is fog a magnó!
Magas hangban nincs hiány! Majd jövő hétvégén megpróbálok valami filcet ragasztani rá és meglátom mit változik. Nekem is van egy ZK140 T de ez ahhoz képest túlbonyolított mechanika és hozzáférhetetlen az elektromos része. Na és persze ez csöves.
Sziasztok!
Szereztem egy AKAI GX 4000D típusú orsós magnót. Az volna a kérdésem, hogy aki szedett már szét ilyen gépet (sajnos nekem muszáj), hogy hogy a fenébe lehet leszedni a két szintszabályozó duplatengelyes potikról a gombokat? A belső tengelyen lévő gomb gond nélkül lejön, de a külső már nem igazán... Feszegetni, erőltetni nem akarom... Azért szeretnék hozzáférni a potméterekhez, mert sajnos recsegnek... (illetve az egyik forgatógomb körben forog, de nem a poti tengelyével együtt szerencsére, valami ragasztás engedhetett el) Erre tud valaki mondani valamit? Hogy esetleg kapható-e valahol ilyen poti (rajz szerint 50k A típus, sztereó, duplatengelyes), vagy ha szétszedhető, mennyire lehet az esetleges érintkezési problémákat kijavítani? A válaszotokat előre is köszönöm. További szép estét!
Szerintem a külső tengelyen lévőnek is le kell jönnie.
Én valamelyik nap gondolkodtam el, hogy a kihúzhatós potit beteszem a gitáromba, mert újonnan 3-4 ezer forint egy ilyen. Így tudnám felezni a hangszedőt, illetve hangszínt és hangerőt is állítani vele... Szóval érdemes rendbe rakni a potit, mert sok mindenre jó lehet még... (nekem Akai 4000DS van) A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2012
Hali 4000DS MKII van nekem de simán le lehet húzni mindkét potiról a gombot. Max ha régen volt szétszedve vagy még nem volt bontva akkor szokott alatta lenni kis kétoldalas ragasztó na az fogja rendesen.
Más kérdés: Most szereztem egy Revox B77 MKII gépet. Motorvezérlője hibás volt (két elkó zárlat+ szabályzó poti törés). Kicseréltem az említett alkatrészeket, meg is a magnó gyönyörűen szól csak pl hegedű hangnál hallatszik hogy ingadozik a capstan fordulat kicsit. Valakinek ötlete? A Tacho generátor olyan közel van a motor harangjához amennyire csak lehet.
A görgő nem kemény? Esetleg deformálódott.
Puha a görgő bemaródás sincs rajta deformálódást pedig szabad szemmel nem vettem rajta észre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |