Fórum témák
» Több friss téma |
Hát én még azt is megkérdőjelezném, hogy a két szintre egyforma hőmérsékletű víz kell a padlóba. Azt meg pláne, hogy az az egy keverőszelep KVS értéke elég lesz-e a két szint padlófűtésének a rendes ellátásához. Igaz a tényleges padlófűtési felületet nem ismerjük.
Működni működik, csak a hatásfoka nem ideális. Mintha úgy akarna valaki állítani egy gyorsan forgó motor fordulatszámát hogy szabályozásként féket tesz rá.
Nézd, csak Neked tudom mondani de Neked sem azért, hogy foglalkozni kellene azzal amit én mondok de nagyon szembetűnő gépészeti, szerelési hibákat lehet észrevenni a képeken már a legelején. Azt említetted, hogy kondenzációs lesz a kazán és csak padlófűtés lesz. Az egész szerelés és a szerelvények komoly összeget képviselnek. Elvárható volna, hogy ezért megbízható rendszert kapjak kézbe a végén. Mivel nem "értünk" hozzá megfelelő szinten így kénytelenek vagyunk elfogadni azt amit a mester állít és beépít. Az is lehet, hogy a kutacs még nincs beszáradva és fel sem fogjuk, hogy mi lesz ennek a következménye csak fizetünk, mint a katonatiszt.
Szóval réz cuccokhoz horganyzottat beépíteni .... A padlófűtési csövek (ha jól látom) ALPEX-ből vannak letekerve. Majd ha fel kell tölteni vízzel .... sorba lesznek emlegetve a felmenők. Ha most ehhez a rendszerhez majd Te fogod bekötni a vezérlést, szerinted ha kifogásolható lesz rajta valami vagy az egész, akkor nem leszel megemlítve, hogy nem e azért nem jó, mert a vezérlés a hibás?
Sziasztok!
A jelenlegi analóg szobatermosztátomat szeretném lecserélni okos szabályzóra (Bosch CT200). A rendszer csak padlófűtéses és jelenleg úgy van kialakítva, hogy a termosztát egy relén keresztül kapcsolja a padlófűtés keringtető szivattyúját is. Mivel az új digitális termosztát már relével nem kombinálható és magában nem is tud szekunder szivattyút sem indítani (csakúgy mint a kazán sem - Bosch Condens 2300i), így csak a cső/digitális termosztátot látom megoldásnak. Ezzel kapcsolatos lenne a kérdésem is, miszerint ti hova tennétek a csőtermosztátot, hogy optimálisan működjön a rendszer? Illetve milyen típust ajánlanátok ami megbíztható? Előre is köszönöm!
Szia!
Én betennék a kazán körébe egy áramlás kapcsolót, és ezzel indítanám a szekunder szivattyút.
Szia!
Köszönöm a gyors választ! Sajnos megbontani már nem igazán tudom a rendszert, ezért tényleg úgy gondolom, hogy kb csak a csőtermosztát marad mind lehetőség.
Esetleg a kazán szivattyú áram, vaqy feszültség figyelése?
Attól függően, hogy a kazánba mennyire tudsz bele nyúlni.
Ha jól látom a padlófűtés használatához még nem ajánlott CT200 Érdemes megnézni a szoftver verzió számát.
A kazán mostantól modulálva lesz, lehet hogy 30 fokos víz fog keringeni, lehet hogy 50 fokos. Csőtermosztátot várható legalacsonyabb hőfokra kell állítani, célszerű előremenőre tenni hogy hamar bekapcsoljon. Így sem fog egyszerre bekapcsolni a kazánnal, de a hidrováltón elvileg tud keringeni annyi víz hogy ne legyen gond. Ha a kazán kialakítása engedi akkor lehet tenni valami áramérzékelőt is (ahogy Elektro.on kolléga is ajánlotta), amit oda lehet rögzíteni szivattyú vezetékéhez (nem kell a vezetéket megbontani, elektro-mágneses tért érzékel) így addig működne a másodlagos szivattyú míg a kazánban lévő szivattyú áramot kap áramérzékelő A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2023
A mostani csőtermosztátok hőérzékenysége, és a hiszterézise katasztrofálisan rossz.Már nem is nagyon teszünk. Ha mégis ilyesmivel szeretnéd vezérelni a plusz szivattyút akkor a hidraulikus váltó tetejéhez, vagy a gázkazán felől jövő előremenőjére tenném az érzékelőt ami a szivattyút indítja.
A szobatermosztát a padlófűtéshez sajnos nem az igazi akármilyen okos is, pontos hőmérséklettartásra alkalmatlan. Gondolj bele, fűt a padlófűtés ahogy kell, a szobatermosztát érzi, hogy elérte a helyiség hőmérséklete a beállított hőmérsékletet. Ekkor kikapcsol, igen ám de a padló meleg és mondjuk 6 cm vastag betonban van a cső, nos az a néhány köbméter beton ugye meleg, fűt tovább, tehát tovább "lendül" a hőmérséklet a helyiségben. Ezt ahőt az alzatbeton leadja, majd hűlni kezd, majd a levegő is. Mondjuk visszahűl a szobatermosztátodon beállított hiszterézissel csökkentett hőmérsékletig. Ekkor bekapcsol. Igen ám, de mire a víz átmelegíti újra a betont, hogy fűteni is tudjon a helyiséghőmérséklete tovább hűlt. A beállított (pl) hiszterézisnél jóval nagyobb lesz a tényleges hiszterézise a helyiségnek, az az nagy lesz a hőingadozás. Itt szokták mondani, hogy ekkor kell öntanuló, okos szobatermosztát, ami ezeket a lengéseket ki tudja küszöbölni. Hát valamennyit igen, de egyenletes nehezen lesz. Minden helyiségben kevesebb-több beton van tehát a hötehetetlenség is más lesz, így elég nehéz kézbentartani a hőmérsékleteket, na meg fúj a szél, nem fúj, esik, süt a nap stb mind nehezítő tényező. Nem mondom, hogy nem lehet, de nehéz a beállítás! Sokkal egyszerűbb, ha olyan padlóhőmérséklet van beállítva ami akár egész nap mehet a fűtés akkor sem fűt túl, és a kazánra lehet bízni az időjáráskövetést! Bocsi, kicsit hosszú lett!
Azért ezzel megoldható a feladat. Tized fokra beállítható ki és bekapcsolási határértékek...
Bővebben: Link Bővebben: Link Én a padló visszatérőre tettem egy ilyet, 1°C hiszterézissel manuális beállítású határértékek között indítja a kazánt 40°C előremenővel (értsd ahogy a hőérzetemnek tetszik, szezonban 3-4 szer állítok rajta 2-3 fokot felfelé vagy lefelé.), a padló szivattyú szezonban minimumon állandóan megy, tudom ez felzabál egy csomó többletenergiát, ezen lehetne fejleszteni. De megfelelően kiegyensúlyozott hőmérsékletet tart a házban, és faék egyszerű, csak padlófűtés megy...
Szia! Nekem kicsit furcsa, hogy a padlófűtési szivattyú az az osztó-gyűjtő visszatérőjébe nyom és a háromutú szelep röviddel van kötve a hidróváltóhoz. Ilyen megoldást még nem láttam. A szivattyúnak véletlenül nem a tömegárammérős bemenetre kellene nyomni? ... vagy rosszul nézem a képet. A keverőszelep az nem lehetett volna termosztatikus ESBE?
Én kapásból azt írtam volna, nem szobatermosztátot, hanem kivitelezőt kellene cserélni. A vízszűrő zagyleeresztőjére kötni a fűtéskör feltöltőjét...
De hagyjuk.
És egy kép, mi a különbség a viz-gáz szerelő ( Pesta bá a profi forrasztó és kócoló ), és egy " átgondolt "tervezés között.
Kazán: 70 fok, kazánszivattyút kapcsolja Szobatermosztát: 15 fok ( még nem lakott, munkavégzés ), padlókeringetőt kapcsolja. Háromjáratú: 40 fok. 1 nap üzemelés után, másnap... A verzió: lakás 26 fok ( 15 helyett ) szobatermosztát jó, de hatástalan. Padló előremenő: 55 fok, háromjáratú jó, teljesen hidegoldalban. Átalakítás után-> B verzió : lakás 15 fok ( termosztát a keringető sz. és a mágnesszelepet kapcsolja ) Padló előremenő: 40 fok. Készült 30 évvel ezelőtt, hivatásos fűtésszerelők által. A rajzok a tényleges csőelrendezést mutatják. Kazán + szerelvények pince, padlófűtés emelet.
Nekem is hasonlo az elrendezés (1. Kép). A 35 éves kazánt 13 évvel ezelött kiegészitettük 3 körös padlofütéssel ami 12 évig remekül müködött, ekkor kazáncserét kellett végezni és azota nem müködik a padlofütés aminek több oka van.
1. Az uj gázkazán nem tudja vezérelni a 4 utas szelepet, mert csak nyitni meg zárni tudja, azaz nem tudja szabályozni/keverni a viz hőmérsékletét a padlokörben. Annak külön hidraulikus vezérlése van ami a 30 fok feletti bemeneti vizet elzárja, azaz nem küldi tovább. 2. Az uj kazánok a térhömérsékletre vannak optimalizálva, azaz nem a termosztat a mérvado, hanem a fütökörben bekövetkezö hőmérsékletesés. Ami természetesen a padlofütéskor másképp müködik, mint a radiator esetén, és a kettőben nem volt külön algoritmust a radiátor meg a padlo körre. Anelkül meg müködésképtelen. 3. A két kiprobált kazánban az sem megoldott, (1287 paraméter ellenére), hogy a 2-3 fütőkörben más kazánhőmérsékletet lehessen beállitani ( a radiátorba, bojlerbe jo a 70-75 fok a padlohoz elég lenne a 30-40 fok. A kazán azonban itt is 75 fokra melegszik fel, ami alapbol kiiktatja a padlofütést, azaz teljesen felesleges. ( a régi kazán ilyenkor kb. 30%-ra csukta a szelepet és a probléma meg lett oldva). Már a szakemberek is vakarják a fejüket, mert nem tudják mit tegyenek. 4. Nem tudok olyan kazánrol ( a szakik sem) akik egyszerre tudják kezelni a 2 fütési rendszert, meg olyant sem találtunk eddig amelyik tudja kezelni a 4 utas szelepet. Sajnos itt zárul a kör.
Nem értem a 3. és 4. pontokat, hogy nem tudod vagy nem tudják megoldani, olyan nincs. Nem tudom milyen kazánod van de szerintem nem keverőszeleppel kellene megoldani a két fűtési rendszer fűtését hanem hőcserélővel kellene leválasztani és segédenergianélküli szabályzóval szabályozni a padlókört. Nekem már húsz éve üzemel így megoldva, mert a "mester" az nem így hagyta rám én meg nem nyugodtam bele, hogy sz@r. Bővebben: Link
A padlofütés eredetileg is komplett segédenergianélküli egység, csak a keringető pumpa kapott külső áramot). Azon nincs mit változtatni, több mint 10 évig müködött is, mert a kazán tudta kezelni a 4 utas szelepet. Sajnos a maiak digitális világbol erre képtelenek csak nyitni meg zárni tudnak. Nem is értem akkor mire rajtuk a komoly motor, ha csak az egyik vegállásbol a másikba tekerik a szelepet.
Sajnos nem tudom honnan vette a régi kazán a visszacsatolást ( nem találtunk semmi leirást a 35 éves kazánrol meg az akkori rendszerről amikor meg ment, nem is igen kerestük), mert a padlofütés nálunk nem a tér melegitésére szolgál (azaz a tértermosztat nem mérvado), kizárolag a padlot tartja melegen). de azt tudta müködtetni, az uj kazánok nem tudják, söt miután a szabályzo maga vezérli a padlotfütést a modern kazán azt hiszi, hogy nem melegit eleget igy 75 fokra melegiti a vizet, ami meg nyilvánvaloan nem kerülhet a padloba. Nálunk is müködne magátol, ha a kazán csak mint egy ora kapcsolná a szivattyut, de ilyen funkciot nem tud, csak melegitéssel összekapcsolva, azaz azt be tudom állitani, hogy 8-10 ora között fütsön, de nem tudok hozzá hőmérsékletet rendelni, pl csak 30-40 fokra), azaz csak a főtermosztat meg a visszajővő viz hőmersékletéből vezérel, aminek semmi értelme. Már csináltam magam egy vezérlést, csak most meg kiderült, hogy egy állo szivattyun nem tudja átnyomni a vizet. ( azaz az érzésem, hogy eredetileg a bojler szivattyujával volt párhuzamosan kötve, vagy a 4 utas szelep lett egy kicsit nyitva hagyva és a radiátorokban levő vizet használta a padloba, de ezt valamilyen szakinak kellene kideritenie). Már a harmadik céggel probálkozok. A kazán gyártoja mindenféle paramétereket állitgatott, teljesen haszontalanul. Egyszerüen az az elmélet, hogy a fütökörböl visszakerülö viz hőmérséklete szabályozza a vezérlést használhatatlan, más meg nincs. A képen a passziv padlofütési egyseg, csak bemeneten kellene kb 35 fokos viz. Mellette az uj vezérlés időkapcsoloval meg 2 szenzorral. Csak meleg vizet nem tudok a csövekbe varázsolni csupán forrot. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2023
A H2 szivattyú körét nem igazán értem és azt a termofejet ami ott szabályoz a három járaton. Gondolom a vezérlő valamelyik érzékelője van odafogatva a hátoldalára de az mit csinál? Talán EZ a Meibes rendszer van megépítve (11. és 19. oldalon lévő kapcsolások). Lehet, hogy az a termoejes egység nem oda való vagy nem jól szabályoz, hibás ill. nem a megelelő keresztmetszettel rendelkezik Vagy a háromutú szelep vagy a szbályzója "nem oda való".
Szerintem az a háromjáratú szelep nem kever semmit mert el van zárva a keverőága. (legalább is úgy látszik a képen)
Nem tudlak pontosan követni. A H2-es volt a fütökör amit az uj kazán kezelt.( H1 a radiátor, TW meg a bojler).
A kazánon mindössze az idöpontokat lehetett beállitani meg valami extra paramétereket ( a fütés felfutási meredeksége meg a hőmérséklet különbségre valo reagálást.stb), de nem hőmérsékletet, ezért már le is kötöttem a kazánrol. Amikor a H2 aktiv volt akkor ment a keringetö pumpa, de a kazán igen magas hömérsékletü vizet adott a szerkezet alatti vizszintes csöbe amit természetesen a termocsap azonnal visszaküldött a visszirányu csöbe. Azaz a kazán csak eszeveszetten fütötte a csöveket. A forro viz nem ment sehova, mert a bojler pumpa áll ( az van utánna) és elötte van a 4 utas csap nyitva a radiátorok felé, de ott meg a H1 pumpa áll. Az also 3 utas termosztát gomb a müszerek feletti vizszintes hidbol kapja a vezérlést és kb 30 fokra van beállitva. Ha az also termosztat nyit akkor a melegviz vizszintesen átfolyik a kimeneti csöben azaz ez a csap szabályozza, hogy milyen meleg viz menjen a padlokörbe. Az egész padlofütési rendszer egy komplet gyári egység és ahogy irtam kb 2010 ota müködött a régi kazánnal meg a 4 utas szeleppel.
Az a 3 utas szelep nem csinál semmi mást, csak annyit, hogy amig 30 fok alatti viz hőmérséklete azt felfelé engedi, ha meg több lezár és akkor meg vizszintesen visszavezeti a kimeneti csőbe. Ezért nem tud semmit sem kezdeni a 30 fok feletti vizekkel ami a kazánbol jön. Ezért kellene valahogyan 30 fok alattinak tartani a fütövizet ha a H2 aktiv vagy valamilyen más modon. Amit sajnos a kazán nem tud.
Ezert gondolkodom most a bojler aljábol kinyerni a kisebb hőmérsékletü vizet, ha már azt a 4 utas szelepet manapság semmi nem tudja kezelni. Esetleg megprobálom azt vezérelni a saját computeremmel. Ez a szelep kevert régen, de ezt ma nem tudják kezelni igy csak nyitva van. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2023
Azt nem értem a háromutúnál, hogy mit keres rajta egy termosztatikus szabályzómű amikor az egyenes vonalú mozgást végez egy szeleptestre (nem forgást végez). Azon is legalább motoros mozgatónak kellene lenni. A négyutashoz akkor Te ilyesmi vagy hasonló vezérlőt építettél. Azt a szelepet azzal a motorral már nem vezérlik a mostani kazánok de jobb is, hogy külön vezérlője van csak az értékek kontrollálása nem mindegy, hogy hogyan történik.
Az csak akkor nyitja a függőleges utat, ha a viz cca 30 fok alatti. Ezt lehet kézzel beállitani.
Az csak akkor nyitja a függőleges utat, ha a viz cca 30 fok alatti. Ezt lehet kézzel beállitani.
Igen elméletben tudnám vezérelni a 4 utas szelepet, de azzal meg az a baj, hogy független lenne a kazántol igy meg nem egyszerü mikor és milyen állasba kellene tekerni.. Nem tudom milyen alapon lehetne összehangolni.
De hogyan működteti az a termofej azt a háromutút ha azt egyszer forgatni kellene ahhoz, hogy az a megfelelő ágakat kösse össze ill. keverjen az ágakon? Abban az a szeleptest fordítható és nem nyomható. Ebben a pd-ben nem találni olyan háromutút amihez termofej lenne feltéve. Ebben sincs ... szóval ezért nem értem azt a háromutút úgy ahogy van.
Ezt nem kell forgatni, ugy müködik mint a radiátoron a termoszelep csak eggyel több leágazása van. A forgatás csak arra kell, hogy kb 5 fokos tartományban finoman be lehet állitani a hőmérsékletet. Amig a radiátor csapon a levegő hőmérséklete szerint nyit vagy csuk, itt van egy kapilláris érzékelő ami a kimeneti ág hőmérsékletét méri a felső csapok(hőmérők) alatti elemben. Ez csak egy utat nyit vagy zár.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2023
Hát én nem találtam olyat ami ebben a gyártmányban termoszelepes lenne de ilyen belsővel igen. Ha mégis volna ilyen és a beépített darab az akkor pedig a bypassz szelep el van zárva amit a szivattyú nem fog szeretni.
Hát jól elértetlenkedtem itt a semmiről, ne haragudj meg érte.
Nézd a képeden a jobboldali cső elágazás alatti részébe beépitenek egy termoszelepet ami nyit vagy zár az a pumpa elöl nem zárja el a vizet mert a kék ág továbbra is cirkulálhat, csak alulrol nem kap melegebb vizet a fő rendszerből. Azaz, ha a termoszelep lezár, akkor csak a padlokörben cirkulál a langyos viz. Ha kinyit akkor némi meleg is adodik hozzá a fövezetékből.
Szerintem nagyon raffinált és egyszerü megoldás. Es látod az a csavarhuzoval tekerhető szelep - Bypass- nyitva van ( rosszul irtad a képre) azaz a kék ágban mindig áramolhat a viz, ha forog a pumpa. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2023
Ha tudnál mutatni olyan háromutú szelepet amit termofej szabályoz akkor talán érteném ezt az egészet de egyet sem találtam ami olyan elrendezésben van összeépítve mint az általad közölt képen szereplő. A Meibes szelepek között pedig végképp nem találtam ilyen szabályzási megoldást. Kézit és motorosat igen amik fordítanak, nem tolnak mint egy tágulópatronos szabályzó. A bypasszok mindegyiknél el van zárva gyárilag és az általad közölt képen is merőlegesen van fordítva a csavar nútja az áramlási furatra.
Az a lényeg, hogy nálad így működik ezzel a megoldással és kész. Nem akarok én többet értetlenkedni e felett, nem láttam még ilyet.
Azt hiszem Junkerstől van az egész egység, ugy ahogy a képen van.
Én is komoly bajban voltam, mert a cég amelyik vagy 13 éve ezt beépitette megszünt és nem maradt utánuk semilyen dokumentácio, hogyan volt az egész elektromosan bekötve az olajkazánba. Amikor azt lecserélték senki nem foglalkozott a rendszerrel csak bontották és csinálták a helyet az ujnak. Arra is csak vagy 4 honap mulva jöttek rá, hogy az a motorszelep 4 utas, azt hitték, hogy csak 3 utas (mert állitolag már vagy 20 éve nincs 4 utas, igy a fiatalok ilyet meg nem is láttak), utána meg kiderült, hogy a kazán sem tudja vezérelni ( illetve tudja csak rosszul). Ekkor hoztak egy másik márkát, az sem tudta. Igy az is ki lett iktatva. A jövö héten kaptam egy idöpontot a gyártotol, lehet, hogy sikerül valamit kiokoskodni. Felfoghatatlan számomra, hogy a mai kazánokban a hőmérséklet beállithatoság szinte mellékes tényező, és röhej, hogy a jelenlegi kazán 4 független hidraulikus kört tud kezelni ( csak 2-t terveztek be), de csak 1 szenzor ( termosztat) bemenete van, mintha a nappali hőmérsekletböl tudná, hogy mi kell a mühelyben stb. Szoval most ott tartok, hogy magamnak kell megoldani a gondot és remélem találunk megoldást a fütöviz hömérsékletének a csökkentésére vagy ugy, hogy a bojler melegét használom, vagy megprobálom a 4 utas csapot vezérelni. Csak ehhez tudnom kellene a kazán fütési algoritmusát vagy kapni a kazánbol valamilyen informaciot mikor mit csinál. Találtam egy hasonlon szerkezetet a Heimeiertől. Nem is drága. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |