Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlet Kollégák ! Elővettem egy VTA322-es leírását.
A beállítot érték eléréséhez minimum 60 s és minimum 4 l / min kell. "A víz hőmérsékletének lemérésével ellenőrizze a beállított hőmérsékletet a szelephez legközelebb eső csapnál " Ebben az esetben a padlófűtés osztólyánál és addig állítgasd amíg nem lesz jó. Nem hiszem, hogy a kívánt értéknél (ennyivel ) egyáltalán kell e magasabb hőmérsékletű puffervíz. Én ezt a típust a mosogép vízéhez használom, ne villamosenergiával fűtse fel a csapvizet, hanem szoláris hővel, ha nem elég akkor is előmelegítettet kap. Üdv. Jani
Ideiglenesen egy 80L villany bojlerről kellene a padlófűtés vizét előállítanom.Ezt milyen módom tudom megoldani?Vezérlésben kellene segítség.A bojler hőfokszabályozója kapcsolja a betétet.De a keringető szivattyú vezérléssel nem vagyok tisztába.
Hát szerintem azt a 80l vizet hamar ki fogja hűteni az a padlófűtés, kevés lesz oda az az elektromos fűtőszál, na meg drága üzemű is lesz a rendszer. De a keringetőszivattyúhoz egy szobatermosztát kell és más nem is nagyon, ha hideg van bekapcsol, ha elég meleg meg kikapcsol. Ennyi az egész. Ennél bonyolultabb vezérlésre gondoltál?
Próbáld meg azt, hogy amikor a bojler fűt, akkor a szivattyú áll. Ha felfűtött, akkor a bojler leáll és a szivattyú elindul. Sok bojlered van? Mert egy db szinte semmit nem ér, annyira kicsi a teljesítménye. ( Vagyis az a hőmennyiség, amit a 80 l víz képvisel.) Azt ne felejtsd el, hogy valami hőcserélő is kell bele, mert a 80fokos vizet nem eresztheted be közvetlenül a padlóba. Ha meg csak 50 fokos a víz, akkor még kevesebb hőenergiát szolgáltat.
( Láttam nagyon régen ilyen megoldást, ott nem volt vezetékes gáz és ha jól emlékszem 5 db 120 l-es bojler adta a fűtéshez a melegvizet. Éjszakai áramról ment.)
Ha villannyal akarod a padlófűtést ellátni, hm...
Ez lenne a világ legdrágább fűtése! Csak képzeld el, van 10-15 m3 beton amit hőn kellene tartanod. Ne a víz mennyiségét nézd, hanem, hogy mennyi tömeget kell(ene) hőn tartania!
Gondolom, csak tévedésből címezted nekem a hozzászólásodat... de azért válaszolok rá.
2...3-szor lenne drágább mint a gáz. A beton hőntartása nem a belenyomott hőmennyiségtől függ, hanem attól, hogy milyen a ház hőszigetelése. Ha nagyon jó, akkor egyszer felfűtötted és csak nagyon sokára kell ismét fűteni. Ha így nézzük és valóban jó hőszigetelés van használva, akkor simán lehet villannyal is fűteni, nem lesz drága. És még nem beszéltem arról, hogy ha a ház tájolása megfelelő, akkor nagyon sokat lehet spórolni, mert a nap is besegít. A beton tömege csak hőkapacitást jelent. Lassan melegszik fel, de lassan is hűl ki. Tehát, a belenyomott hőenergia nem vész kárba. Ahhoz, hogy épeszű időn belül fel tudd melegíteni, ahhoz elég nagy mennyiségű víz kell. ( különben előfordul, hogy sose melegszik fel, mert a ház hővesztesége nagyobb, mint amit a kis mennyiségű vizzel bele tudsz nyomni a padlóba )
Üdv ismét!
Most nem padlófűtéses a kérdésem, de ugyanaz a rendszer Baxi eco240i. Most hogy beállt a hideg, hiába tekerem maximumra vagy annak közelébe a melegvíz hőfokszabályozót, langyos a víz csorog a kádba. Kérdem az fórumtársakat, hogy tudnak-e tanácsot adni miként tudnék melegebb vizet varázsolni a csap végére? Van a cirkón belül is vmi kütyü amivel magasabb teljesítményre lehet ösztökélni? Esetleg a szivattyú sebességének csökkentésével lassabban folyik át a víz és így több hőt vesz fel? Hirtelen ezek jutottak eszembe, várom ötleteiteket. Üdv, András
Hát, ha ez egy kombi kazán, akkor szerintem elromlott, mert a meleg víz készítésének prioritása van a fűtéssel szemben, ha van benne melegvíz tároló tartály. Tehát, addig fűti a tartályban a vizet, míg annak el nem éri a hőfoka a külön beállítható hőfokot. Ha elérte, akkor folytatja a fűtést, vagyis van benne egy szelep, ami a melegvizet a fűtés irányába tereli.
( Esetleg nem lehetséges, hogy nálad ezt a prioritást külön lehet állítani? Mert ha igen, akkor lehet, hogy a fűtés az elsődleges és amikor nem fűt, akkor csinálja a melegvizet. A hidegebb időben meg többet kell fűtenie, így kevesebb ideje marad a melegvízre.)
Üdv!
Egy kombi kazánnál a fűtés és a melegvíz készítés szinte egymástól független, ezért lehet egyszerre fűteni és melegvizet előállítani. Több probléma is lehet, az első, hogy panelcsere, ezt szeretik a szervizesek bevetnide ha találsz olyat, aki ki tudja mérni, akkor megusztad olcsón Akkor lehetséges, hogy kiszakadt a gázszabályzó membrán, amit a készüléken belül egy kör alakú réz szerkezetben van. Lehet a gond oka a készülékben lévő feszültség kapcsoló, ami kapcsolja a melegvíz készítést is és a termosztátot is. Az összes kombi kazán a legkönnyebben , akkor tehető tönkre, amikor kinyitod a melegvízet majd 2-3 másodperc mulva elzárod. Mire érzékeli a fesz. vezérlő, hogy "csináljak melegvizet" addigra elzárod a csapot, evvel sajnos nagyon hamar tönkre megy benne a relé. De ha nem vagy biztos magadban. Illetve a szivattyúnak semmi köze a melegvízhez, csak a fűtéshez, hogy legyen cirkuláció. A hidegvíz betolódik a készülékbe és mire áthalad a viíznyomás által, melegvíz lesz belőle.
Szia! Tessék a gépkönyv 18. oldalán lévő 17. ábrát és a hozzá tartozó szöveges részt elolvasni.
24kw os vailant kombi kazánunk van.Kb 140m2 ert fűtünk vele.Mióta ilyen hideg van, feljebb tekertem a fűtés vizhőt és ameleg víz hőjét is.Azóta míg a fűtés megy hideg ill langyos a melegvíz.Ha leállítom a fűtést van forró vizem.Mi ennek az oka?
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni egy kombinált fűtés vezérlésében, melyet megpróbálok bővebben elő adni: Előzmény adott egy használt családi ház csak padlófűtéssel (régi PEMÜ-s szürke csöves) amit az építő tulaj barkácsolt össze vegyes tüzelésű kazánnal direktben összekötve, általában 60-80 fokos vízzel ment. A ?kiépített? 6 kör melyből 3 rövid 2 közepes 1 hosszú, az osztógyűjtőknél a körök szabályozása golyós csaposa, ez tudom alapból probléma, de ezen már nem lehet változtatni csak próbálni belőle kihozni amit lehet. Én már kicsit próbáltam módosítani gázkazán (Thermomax Öv 25KW) és radiátorok (időközben a tetőtérben is) , így úgy ahogy részben működött, mármint a padlófűtés (3 járatú ESBE keverőszeleppel). Tavaly ősszel merész elhatározásra szántam el magam, másik szerelő, radiátorok és padló alapból adott (ezekhez ő nem nyúlt), viszont egy komoly gépészeti kialakítás és kazán csere lett a vége. Saunier Duval 18 KW fali kazán, hidraulikus váltó külön a radiátoros (tetőtérben is), külön a padlós körök WILO 25/6 szivattyúk + a vegyes tüzelésű kazán. Örömömre jól működik a radiátoros rész, viszont a padló valamit javult, de nem az igazi. Még pár szó a vezérlésekről Computherm Q8 RF egység rádiós mobil termosztátok, amik mind a gázkazánt és a szivattyúkat (relén keresztül) is vezérlik. Ami problémát továbbra is jelent a padlófűtés vezérlése, az alsó és felső szint radiátoros vezérlése megoldott későbbi indításokkal (néha megy együtt is, nem probléma). Az alsó padló és radiátor együtt nem nyerő, pláne ha még a tetőtér is beindul ezen időben (sok idő a felfűtés) . Így azon töröm, régóta a fejem hogyan lenne a legjobb az alsó rész vezérlése, a lenti két termosztátot (külön helységben van) próbáltam külön időben, de valahogy nem jön, össze alapból a radiátoros viszi fő meleg előállítást. Volt rá eset, hogy a padló volt előtérben, hideg radiátorokkal ez sem volt nyerő nekem. Még egy információ, fűtés egész nap van reggel és esti órákban 22 fok, napközben és éjszaka 21 fok. Amit szeretnék, remélem nem lehetetlen, az alsó szinten optimálisan meleg padló és meleg radiátorok és a gázfogyasztás is ideális legyen. Körülbelül itt tartok, olvasva a problémákat és tanácsokat bízok a sikerben, a ?szakember? szerelőkkel tele a padlás mindenki mást mond. Segítségeteket előre is köszönöm. kgy
No, azért egy kombi kazán nem így működik!
Jó lenne a szivattyúk bekötéséről és a hidraulikus váltó környezetéről pár kép feltenni, mert a leírásodból nem derül ki egyértelműen a rendszer tényleges kialakítása. Tanácsot a leírásod alapján nehéz lenne adni! Egyébként most lett beépítve valamilyen hőcserélő a padlófűtés leválasztása miatt, vagy egyáltalán valamilyen keverőszelep, vagy valami hasonló?
Szia szivesen segitek csak kéne egy csötervrajz legalább kézzel és a padlofütésröl esetleg egy kör/nm kiirás illetve az újjonnan kiépitett höközpontrol fénykép. Épitettem és javitottam már néhányat de vak vagyok a leirásod alpján. A vezérlésben is tudok segiteni mert fusiba ilyeneket épitek.
Üdv Kovács
Szia!
Nincs beépítve, hőcserélő, és egy ESBE 3 járatú keverő szelep van a padlónál. Képek mellékelve, remélem segítségül szolgál. Köszi, várom válaszod.
Szia!
Köszi a segítségedet, remélem a képeket és a vázlatot is tudod használni az ötletadáshoz. Várom a válaszod.
Jó lett volna valami eligazító felirat a képekre, hogy melyik rendszernek melyik cső a betáp- és a visszatérő oldala. Ha jól néztem akkor kb a felső szivattyú lehet az emeletre menő fűtés előremenő ága, a középső a lenti radiátoros rendszer, az alsó meg a padlófűtés szivattyúja lehet.Itt viszont látok egy esetleges hibát. A háromjáratú szelep elé én tettem volna egy visszacsapót (nem a szivattyú utánra), mert így a másik két szivattyú meg tudja "szívni" a padlófűtésből a vizet a háromjáratú szelep alsó ágán keresztül, és így az áramlások össze tudnak keveredni. Persze ez nem 100%, de előfordulhat, hogy csak egy pitiáner dolog miatt nincs áramlás az egyik rendszerben!
Miért van zárva minden kör egy kivételével? Azt gondolom már kitapasztaltad, hogy ha a padlófűtési szivattyú megáll és esetleg kihűl a padló, akkor órák kellenek a padló újbóli átmelegítéséhez! A keverőszelep kézi állítású csak, vagy esetleg termosztatikus belső hőérzékelős? Csak azért kérdezem mert a vegyes kazános fűtés esetén eléggé ingadozhat amúgy is a padlóban a víz hőmérséklete, igaz ez az áramlást nem befolyásolja. Nagy okosságot nem tudok mondani, mert a csőbekötések kialakítása amúgy jó, bár hasznosabb lett volna a padló felé egy hőcserélő beépítése, igaz ezt valamennyire ellensúlyozza az iszapleválasztó.
Szia elsö nekifutásra nem rossz de a felsö szivattyu tul kicsi keresztmetszettel van bekötve igy csökkenhet az áramlás a másik amit JZoli koléga emlitett a keveröszelephez egy visszacsaposzelep. Viszont a mechanikus keveröszelep valoban gáz egy kicsit de ha egyszer sikerül belönöd a megfelelö hömérsékletet (max 35fok) akkor már csak az a dolgod hogy tartani tudjad a vegyeskazán elöremenöjét.
Szia!
Bocs, de mostanában elég elfoglalt vagyok és amikor este csináltam a képeket már nem volt kedvem feliratozni. Teljesen jól ki igazodtál ennek ellenére rajta. Az eddigi működés azt bizonyítja hogy nincs vissza szívás a hiányolt vissza csapó szelep miatt. A kézi keverő szelepnél már én is gondolkodtam motoros megoldáson, de az eddigi talált infóim (kevés írás van róla) szerint elég költséges. Jelenlegi az ?5? fokozaton 40-42 fokos előre menő vizet produkál. Hőcserélőt a szerelő nem ajánlott a régi vegyes tüzelésű kazán és pemű csöves padló fűtés miatt, mivel nem túl tiszta és csak probléma lenne (dugulás) vele. Az iszap leválasztó viszont sokat segít. A gyakorlat is ezt igazolja, mivel már többször átmosattam (vegyszeres kezelés is volt) és a kezdetek óta óriásit javult a rendszer és a víz tisztasága. Minden köröm nyitva van, csak a különféle hosszak miatt kénytelen vagyok a golyós csapok rész zárásával kiegyenlíteni (nem a legjobb, de ez van). Ami még továbbra is a problémám a padlót vezérlő termosztát (mobil, érzékenysége +0/-0,2 fok) elhelyezése ennek az optimális helyét nehezen találom. A helyiségeim 50-50 % járólap/laminált padló, utóbbi szerintem később adja át. A konyha a leghosszabb kör (itt a legrosszabb a hatásfok) így marad a fürdő, vagy tovább keresek.
Nálam a padlófűtési keringetőt egy időzítőóra vezérli. Az a tapasztalatom, hogy ez a megoldás az eddigi legjobb ami a kísérleteim során kipróbáltam. Én nem arra gondoltam, hogy a visszirányú szívás miatt el is indul a padlófűtésben a keringés a keverőszelepen keresztül, hanem arra, hogy ezzel jelentős mértékben tud változni így apadófűtési keringetőszivattyú "keringető hatása".Így már okozhatja is, hogy a padlófűtéssel gondok vannak! Ha csak a padlófűtés üzemel, mondjuk 3-4 órán át, akkor a visszatérőcsövek az gyűjtőágon melegek vagy sem?
Ha vegyeskazánnal fűtessz akkor hogyan lehet stabilra állítani a padlóban a fűtővíz hőmérsékletét? Nekem így még sosem sikerült. A kazánban sokat változik a víz hőmérséklete attól függően mikor raktunk rá tüzelőt, vagy éppen mennyi időnként.
Szia csak 2 észrevétel.
1 A programora nem a legjobb megoldás mert a padlofüttés egy folyamatos keringtetéssel a leg hatásosabb 2 Ha a kazánra rax egy huzatszabályzot akkor teljesen jol lehet vele tartani a hömérsékletet de az biztos hogy a termosztatikus keveröszelep a legjobb (nekem is az van). Viszont van egy jobb megoldás méghozzá kettö is 1 puffertartály, 2 a programora helyett egy csötermosztátot ami azt figyeli hogy ne tudjon hideg vizet keringtetni pl 30fokra beállitod és 30fok alatt lekapcsol.
Elfogadom, hogy a padlófűtés keringetőszivattyújának nem a legjobb megoldása az időzítőóra, mert valóban az lenne a legjobb ha állandóan menne. De nehéz úgy beállítani a vízhőfokot, hogy megfelelő legyen, az az ne legyen túl- vagy aláfűtés. Viszont puffertartályom van. és amióta van azóta kellett beépíteni az időzítőt.Mindig túlfűtött!Mivel a pufferban állandóan van legalább 65 fokos víz, így a csőtermosztát meg feleslegessé vált (eredetileg volt). A legjobb megoldás az időjárás-követő vezérlés lenne, Igaz folyamatban van, de sajnos nagyon drága megoldás. Hát ezért is van az az időzítő benne. Eredetileg szobatermosztát volt, de azzal meg ha egyszer megállt csak órák múlva indult újra így ilyen esetben állandóan elhűlt a viz a padlóban és nagyon ingadozott ezáltal a járólap hőmérséklete amit viszont a család sem tolrált. Mit is mondjak ez még az időzítésnél is rosszabb volt!
Igen, ha mindenhol járólapok vannak,akkor az lehűl és hiába van kellemesen meleg a lakásban, mégis rossz ezeken járkálni. Az első házamban így volt, akkor szoktunk rá a papucsra... Én sem tudtam úgy beállítani a vízhőmérsékletet, hogy pont jó legyen. Igaz, azokban az időkben jóval kevesebb idevaló eszköz volt. A következőben viszont a fürdőszoba és a konyha egy részét kivéve mindenhova laminált padlót tettem. Ha lehül is a víz, nem annyira kellemetlen a padlóra lépni, mint a járólapra. Így a legolcsóbb az üzemeltetés. A kemény hidegekben is bőven elég napjában 2 x 2 órát fűteni, egyszer délután 5-től 7-ig, egyszer hajnalban 3-tól 5-ig. Mostanában meg csak hajnalban megy 1,5 órát, aztán kisüt a nap és kapnak a helyiségek annyi napot, hogy egyáltalán nem kell fűteni többet. ( a nappalin 8 nm ablak van ) Nekem így a legolcsóbb, ugyanis a keringetőszivattyú is árammal működik és az sem olcsó.
Ok igy már értem de az idöjáráskövetés csak (parasztvakitás) csillivilli neked szerintem egy olyan megoldásra lenne szükséged hogy nem a helység hömérsékletét figyeled, hanem a padlo hömérsékletét és akkor megközelitöleg egy egyenletes hömérsékletet tudnál tartani a padlon de arra viszont figyelni kell hogy ne legyen tul melegre állitva max 26-28 fok és igy elkerülhetö a tulfüttés. Vannak esetleg olyan szobatermosztátok amik két hömérsékletet figyelnek 1 helység és egy padloérzékelö.
Parasztvakítás? Olvasd el az előbbi hozzászólásomat. Én a házat is úgy terveztem, hogy kihasználjam a napsütéses időszakokat és ha lehet, akkor úgy, hogy semmiféle berendezés ne kelljen hozzá...
A padló hőmérsékletének figyelése, - állandó értéken tartása - jó ötlet, csak nem tudom a padló melyik részét kellene figyelni. A padló hőmérséklete eléggé hullámzik. Ennél jobb lenne a visszatérő víz hőmérsékletét mérni és azt állandó értéken tartani. Ha elég meleg, akkor leállítani a kazánt, meg a szivattyút is. Mondjuk félóránként meg el kell indítani a szivattyút, megfordítja a vizet, aztán ha kicsi a hőmérséklete, akkor indítja a kazánt. De ez még mindíg nem túl jó megoldás, sokat jár a szivattyú és a kazán is, a kazán sokat kapcsol ki-be, stb. De egy nagy puffertartállyal már egész jó lehet, a tartályban a víz hőmérséklete sokkal nagyobbat változhatna, így a kazán is ritkábban kapcsolna, jobb lenne a hatásfoka, a kéménynek is jót tenne az állandó hőmérséklet. ( meg jó drága lenne a megvalósítása, ha valaki a nulláról építi fel )
Szia!Erre a megoldásra szeretnék ajánlani egy vezérlőt , ami termosztát jelre indítja a motoros keverő szelepet.És azt is betudod állítani , hogy ha nincs termosztát jel akkor is hány fokos vizet tartson fen a padlókörben. Bővebb leírásról szívesen tájékoztatlak.A termék neve ST430 I, elérhetőség www.tech-reg.hu
Vegyes tüzelésű kazán esetén javasolnám a puffer tárolót, és egy motoros keverő szelepet, a szelep vezérlőben betudod állítani azt a hőmérsékletet is amikor az meg van , akkor induljon csak a keverés, és azt is , hogy mennyit keverhet be, az max 50 celisus, és ezáltal szabályzott lesz a padló hőmérséklete.
Vannak olyan vezérlők , amiben a külső hőmérséklet alapján szabályozni nem PARASZT VAKÍTÁS, még pedig egy rövid leírás erre az üzem módra, ha külső hőm,nagyon lehűlt akkor elősegíti a motoros keverő szelepet a vezérlőn keresztül egy magasabb víz hőm. keverésére , ami által a helység hamarabb felfűthető.Persze ez csak akkor érvényes , ha akumlációs tartályban van magasabb hőm. víz.pl.80 fok.
Kiss István szerviz technikus.
Sziasztok csak annyit a PARASZTVAKITÁSROL hogy mi az értelme annak hogy alacsonyabb hömérséklettel fütöm fel a rendszert?? Mert akkor lomhább is illetve lassabban melegszik fel a helység.
Én csak tapasztalatom alapján beszélek de mindenki saját belátása szerint dönt, én szeretem ha hamara meleg van a lakásban és nem kell várni a melegre. |
Bejelentkezés
Hirdetés |