Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos kicsi az áteresztőképessége és ezáltal csak csordogálgat a csövekbe a vizecske ami lassú felfűtést okoz. esbe vta372 sajnos egy nudli.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2012
Én egy honeywell termosztatikus keveröszelepet használok és nekem is kb 80nm a fütött felület és teljesen jól megy. Az esbe valoban kis áteresztöképeségü. tm200 ezt nézd meg, szerintem egy jó padlófütésnél a 27l-er megfelelő, nem mondom hogy tökéletes de árban és egyszerüségben ez az egyik legjóbb megoldás. Vagy esetleg a másik megoldás egy termosztatikus ferdeszelep (jelzem ha létezik ) de akkor is kell egy bypass ág és azt se lehet jól szabályozni. Vannak esetleg motoros keveröszelepek aminek jó az áteresztöképessége de egy családiházhoz szerintem és a sok éves tapasztalatom alapján tulzás.
Szia!
Fix és ESBE. És ha szabad kérdezni, mi volt a kínlódás tárgya?
A spórolás tárgya egy szivattyú és egy hőcserélő lett volna, ha így működik. De mivel nem, mert a Dt=10°C, így marad a tartály - kazán direkt kötés; a tartályból meg szivattyú-hőcserélő páros.
Ilyen esetben a beépítés/megvásárlás előtt azért némi számolást kellene végezni és akkor elkerülhető lenne az ehez hasonló esetek zöme. A szelepgyártók megadják a szelep áteresztő képességét ami a KVS érték. Ha ezt figyelembe veszi a tervező, vagy kivitelező ilyen gondok elkerülhetők, no és persze az utólagos átalakítás költségei is megmaradnak. De azért utólag könnyű okosnak lenni, ezt elismerem, de mégis jobb a méretezés utáni kivitelezés!
Szerinted nem lett alaposan átgondolva minden? Majd lefotózom a szelep furatait és rájössz magadtól is h mi a baj. De egyenlőre ki vettem a szelepet és tökéletesen működik nélküle ráadásul a szivattyút sem kell max-on járatni. Csak így nem megoldott a hőfok szabályozás.
Ezen a lukacskán egy cickány sem fér át. Képzeld el mikor lezár a meleg ág akkor mi víz mennyiség fér át rajta. Egyébként 100nm ajánlották (Gyártó) De egyébként a négy körből álló 45 nm kín volt kivárni mire felmelegedett. A + 35nm már rá sem mertem engedni.
Lehet kapni olyan szelepeket, amelyek teljesen kinyitnak, nem szűkítik le ennyire a keresztmetszetet.
Még valami esbe372 szelep áteresztő képessége 56l Szóval ha neked megfelel a 27l akkor érd be vele de nekem nem mindegy. Mert minél rosszabb az áteresztőképessége annál lassabban fűti föl a házat, . Vagy nagyobb teljesítményű szivattyút kell használni hogy megfelelő legyen az áramlás a csövekben. De nehogy már 150w használjak mikor elég egy 45w is.
Az is megoldás lehet, ha olyan szelepet veszel, aminek jóval nagyobb az átmérője. Elé és mögé pedig egy-egy szűkítő. Vízvezeték(fűtés)szerelő tuti meg tudja oldani.
Szterintem én is mert én csináltam az egészet
Szia!
Kvs értékre méretezésről hallottál már? Csak mert sokszor még rutinos fűtésszerelők sem tudják, hogy mi az. Egyáltalán nem biztos, hogy sokkal nagyobb lyukú szelep kell, ugyanis akkor nem biztosított, hogy a működési tartomány jó helyre esik. András
Nekem, mint fűtésszerelésben nem jártas embernek légyszíves elmagyarázni, miért nem jó, ha dupla akkora a szelep keresztmetszete, mint amekkora csövet kell nyitni, zárni?
Nagyobb keresztmetszet, kissebb ellenállás. Nem?
Ha csak nyit-zár , akkor igazad van, teljesen mindegy. de ha keverőszelep az istenadta, akkor a szelep utáni kör kvs értékének (kvázi vezetőképességének) megfelelő szelepet kell kiválasztani ahhoz, hogy a szelep működési tartománya kb közepére essen a szelep útjának, hogy legyen lehetősége mindegyik irányba korrigálni a szabályzásnak. Ha túl jól vezet, túl nagy a keresztmetszete, akkor elő szokott fordulni az az eset, hogy bár csak egy kicsit nyit a szelep, de az már esetleg sok, ha visszazár, az meg már kevés.
Röviden ennyi, gyakorlatilag soha, senki nem méretez szelepet, elviszi a boltból ami van, a szabályzó meg had szenvedjen... András
Aha***, szóval keverőszelep. Így már érthető a dolog.
*Nemár... szerk.: Elnézést... A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2012
Nekem a felfütés hücserélö elött 70 fok utánna a keveröszeleppel 32 fok és igy kb háromnegyed óra a teljes felfüttés, szerintem ez egy padlófüttésnél normális. Lehuztam épületgépészként néhány évet nem kicsi munkákkal és sehol nem panaszkodtak a tapasztalati méretezéseimre, pedig voltak nagyobb felületek is mint 80nm. Ja és nemekem is egy 25/40-es szivattyu dolgozik félállásba.Ja még annyit hogy a beton vastagsága illetve az alatta lévö szigetelés is sokat számit.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2012
Én most váltok az ESBE-ről Herz TEPLOMIX-re. Kb háromszoros kvs-e van mint az ESBE-nek, 16-20 e Ft.
Okulásként egy korábbi hozzászólásomhoz:
A kazántermosztátot átkötöttem úgy, hogy a kazán után bekötött szivattyú csak egy általam előre megadott (most ezt az értéket még változgatom - hiányos rendszerem van) hőmérsékletküszöb (a főégőtérben lévő víz hőmérséklet) átlépése után indul el. Mindaddig megy, míg az adott hőmérsékletküszöbre "le nem keringeti", hűti a rendszert (a visszatérő által).
Sziasztok. Motoros keverőszelep vezérléséhez keresek valamilyen egyszerűbb áramkört. A víz hőmérsékletét LM35 hőszenzor méri (10 mV / C). Szeretném magam megépíteni. Két ilyen szelepem van és a gyári vezérlések elég drágák. Később PIC-kel tervezem megvalósítani, de most sürget az idő. Mire megtanulok PIC-et programozni, kitavaszodik. Nem mértem de kb 1 perc a keverőszelep nyitási ideje. Tehát valamilyen késleltetés is kell bele, hogy ne szabályozzon folyamatosan. Ha van valakinek rajza, ötlete kérem írjon. Köszönöm.
Még nem találkoztam, ilyen kapcsolással, padig sokat keresgéltem, általában PLC-vel szoktuk megoldani, ha találsz ilyet légyszives jelezz nekem.
Szia én is gondolkoztam ilyen megoldáson és arra jutottam hogy elviekben megoldhetó de relativ fix lesz a kapcsolás illetve az én elképzelésemben két érzékelö van. Nagyvonalakban a felépitése egy LM324-re alapul és az egyik pozitiv bemenetre menne az egyik ez lenne a növelő a negativra a referencia egy másik bemenet pozitivja az elözö referencia-néhány volt, a negativra a másik érzékelő persze a kimeneteket valami kapcsolással késleltettni kell néhány másodpercre illetve hozz kell venni az érzékelő késését.
Különben egy PIC simán megoldja a dolgot de én is ezzel küzdök, igaz több körröl ban szó illetve több funkcióval füszerezve. Ha jutsz valamire az akkor érdekelne illetve én is feltesszem ha lesz valami. Üdv Kovács G
Én kicsit idegenkedek a PIC-ektől a gépészeti vezérléseknél, nagyon érzékenyek a zavarra és van egy két eszköz, aminek a zavarszűrését nem sikerült megoldani tökéletesen.
Nekem is kicsit összetett a rendszerem. Kb 20 ponton mérem a hőmérsékleteket LM35-tel. Egyszerű 3 és 1/2 digites panelműszerrel tudom leolvasni az értékeket. Ez a kis hőelem nagyon stabilan adja a 10mV / C értékeket. A szomszédban lakik egy fiatal srác, ő már készíti nekem 16f877-es PIC-kel a vezérlést, de elakadt a programban. Én próbáltam régebben LM311-es komparátorral kapcsolásra használni ezeket a jeleket, de nem sikerült. Szerintem a PIC-es megoldás az igazi, de most sürget az idő. Az én elképzelésem szerint egy ponton mérem a hőmérsékletet (előre menő a szivattyú után). 2 hőmérsékleti pont között szabályoznék (hogy kell-e késleltetés, az majd kiderül). Amennyiben a 2 pont között van, akkor ne kapjon jelet a szelep, különben folyamatosan szabályozna. Egy plusz funkció, hogy ha a szivattyú nem megy, akkor teljesen zárjon le a szelep. Nálam ugyanis a szintkülönbség miatt gravitál.
A zavarszűréssel kapcsolatban. A bemeneti jeleket LM35-tel adom a PIC-nek. Kb 10 jelet fogad és 7-8 kimeneti jele van. A kimeneti jel (5 V-os), tranzisztorral fel van húzva 12 V-ra és ez kapcsolja a reléket. Mindent kiír szépen egy LCD-re. Ez a rész tökéletesen működik. A PIC-nek viszont tudnia kell, hogy tudjam változtatni a beállított értékeket (2 nyomógombbal). Na itt akadt el a szomszédom.
SZia szerintem ha jól meg van tervezve akkor nem lehet zavarprobléma. Ha megnézel egy gyári vezérlést akkor ott is mikrovezérlöt találsz.
Szia a PIC a végsö megoldás. Szerintem ha a szabályzással van a probléma akkor állitsatok be egy értéket és utolag is lehet programot modositani. Lehet hogy tudok segiteni de ez itt off. Küldök privit.
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy padlófűtésem van a konyhába, folyosón, a fürdőbe és a konyhába teljesen hideg a padló, míg a másik két helyen normális meleg. Kombi gázkazán van, hőcserélővel, a szobákban radiátor. Levegős lenne a konyhai padló fűtés köre, és nem kering rendesen a víz benne? A három elmenő cső meleg, mindhárom visszatérő langyos, teljesen nyitva vannak a kézi szabályzó szelepek. Nemrég vettük a házat, nem tudom, hogy régebben is ilyen hideg volt-e a konyhában, de egy nulla a fűtése.
Az is lehet hogy működik a rendszered, csak épp alul méretezett a helység hőigényéhez képest.
Hány fokos meleg megy bele ha teljesen nyitva vannak, keverőszelep van elötte, vagy csak a lemezes hőcserélő ? Ha elzárod a jó helységeket, akkor megnől a nyomás a rosszba és kitolja a levegőt ha maradt. Próbáld ki akkor jobban melegszik-e? Ha csaj csordogálna akkor ami belefolyik meleg totál le is adná a tömegnek a padlónak és a kimenő totál hideg lenne. Hőcserélő is lehet túl kis teljesítményű és a jó szobákba meg pont elég amit átad. Látni, mérni kellene mindent, meg végig gondolni mi is lehet. Taperolni a padlót! Pl nálunk idén volt a ház beszigetelve, és a leghidegebb lett a konyha és a fürdő, mert valamiért több hőt várna mint a többi helység. A konyhába ajtót is kellene cserélni meg ablakot mert öreg, plusz a fürdő ugye teljesen csempézett oda is több energia kell. Lehet nem jól méretezték a rendszert ki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |