Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy 1988-as Skodám és csak hátul van benne 2db hangszóró. Kaptam két 4Ohm 3W-os hangszórót és szeretném betenni őket( legalább az egyiket) előre , hogy hátul ne kelljen annyira bömböltetni, hogy ne zavarja a hátul ülőket. Csak nem tudom, hogy kell bekötni, és elbírja-e a rádió rendszer. Azt tudom, hogy a rádió az valami koreai rádió( régen állítólag elég jó minőségűnek számított). Nem tudom esetleg mit nézzek meg rajta , ami segíthet. Esetleg külön erősítő kell, ami a rádió jelét kapja? Bármien esetben kellene kapcsolási rajz. Köszi Üdv.
3W ?? az nagyon kicsi, de ha jó lenne, akkorpróbáld ki úgy a cuccot, hogy a rádó egyk oldalára 2 hangfalat kötsz, igy fog szólni mind a 4, de 3 W ??
15 W os hangfalak vannak a PC hangszóróba, úgyhogy sztem csak elirás ha csak elrtad és 30 w os a hangfal akkor csináld azt amit leirtam az elején
Szia!
Kösd be a hangszórókat sorosan a régi hangszórókkal. ekkor az impedancia növekszik ugyan, de szólni fog mind a négy hangszóró! esetleg, ha a rádió bírja, kötheted párhuzamosan is a hangszórókat, de én nem ajánlom, amíg nem ismerjük, hogy milyen rádiód van! Tehát sorosan a régi hangszórókkal! A baloldali hátsóra a bal elsőt, a jobb hátsóra a jobb elsőt. polaritásra figyelj! így kösd: erősítő+ -> +hangsz- -> +hangsz- -> erősítő- !
Hali!
Ha a rádió 4 kimenettel rendelkezik, akkor semmi gond, bekötöd a két szabad kimenetre. De gyanítom nem így van, ezért inkább kösd sorba a hátsó hangszóróval, és úgy kösd be. Párhuzamosan semmiképp, mert a rádió tuti nem díjjazná. Milyen színű vezetékek jönnek a rádióból?
Szia!
Kék, piros, zöld, fekete. Ezek mind 1 helyre futnak be a rádió fém házába. Van még egy vastag fekete, azt hiszem ez lehet az antenna kábele. A fémház a teste a rádiónak, és 13.8V a tápfesze, az van ráírva. Márkája Marathon A-3X
Szerintem is sorosan,esetleg valamelyikkel (csak az elsőkkel ,vagy csak a hátsókkal) párhuzamosan egy 4- ... ohmos ellenállást (fader) .
piros a +táp
fekete a test és ide mennek a hangszórók - ágai is zöld az egyik oldali hangszóró + kék a másik oldali hangszóró + Bár ez utóbbi nem egyértelmű, mert a szabvány szerint szürke szokott lenni. Szóval azért ellenőrizd le, hogy valóban így van-e bekötve!!
Köszi!
Csak még egy kérdés. Romlani fog ezzel a hangzás? Mert, ha nem lesz vele valami kellemes hallgatni, akkor inkább nem teszem be őket( na nem bömböltetve hallgatok zenét, de ha recseg esetleg megöli a rádiót , vagy valami ilyesmi, akkor feledem a dolgot. Olvastam valahol ilyet, hogy rosszabb lesz.
csak halkabb lesz, de nem biztos, hogy észrevehetően. megölni biztosan nem fogja a rádiót!
ja,és a hangzás ugyanolyan lesz,mint volt!
Azt nem tudom, hogy a hátsó hangszóróid hány W-osak, ill ezek, amiket be akarsz rakni milyen minőségűek, állapotúak, így erre nem tudok egyértelmű választ adni.
Próbáld ki, legfeljebb ha nem tetszik, visszaalakítod. De egy dologra vigyázz! Előtte a rádiót kösd le a tápról, és vigyázz, nehogy a kék, ill zöld vezeték hozzáérjen a testhez, vagy a fekete vezetékhez! Jól szigeteld le az összekötéseket! Különben könnyű kiütni a rádióban a végfokot. Üdv, és sok sikert!
"Hangzás"? Hát az a hangszóróktól is függ. 3W-os hangszóró átmérője sem lehet túl nagy, tehát mélyhangokat ne várjál tőle. Pl. ha szakadt a kónusz, még recseghet is. Azt sem írtad, hogy stereo-e egyáltalán a készülék ( van-e rajta balance szabályzó )? Mert ha mono, akkor a hátsó kettő is egy kimenetre csatlakozik. Ebben az esetben úgy kell variálni a bekötést, hogy az eredő impedancia 4ohm, vagy több legyen ( ezt általában a legtöbb autórádió elviseli ).
Szia!
Megnéztem a Hátsó hangszórókra ez van írva: NOM 5W, MAX 15W, 4Ohm, JAPAN. Amiket be szertnék rakni, állítólag egy PC hangszóróból valóak, szerintem jó állapotúak lehetnek(kinézetre legalább is). Úgy vannak bekötve ahogy mondtad. A régiek bekötését más csinálhatta, mert a kékre, és a zöldre egy-egy fehér vezetékben folytatódik, ezek a hátsó hangszórók (+)-i, és a fekete, pedig egy pirosban folytatódik, ami elágazik egy helyen ketté. Ezek a hangszórók (-)-i. Hogy állapítsam meg, szerinted, hogy melyik fehér fut a bal, és a jobb oldalhoz? Köszi Üdv
Hali!
Ez egyszerű! Kösd szét az egyiket, pl. a kéket, majd kapcsold be, és megtudod, melyik nem szól. (Ja, és közben mindig vigyázz, nehogy hozzáérjen a szigeteletlen vezeték a gépkocsi testhez.)
Ha a wattok is igy viszonyulnak akkor az elsők sokkal hamarabb fognak torzítani ,bár kis hangerőn kétségtelen hangosabbak lesznek.A max kivehető hangerőhöz a 3 W osakkal párhuzamosan kötnék egy ellenállást.
ellenállással csak feleslegesen fűtenéd el a teljesítményt!
Mitől lennének hangosabbak???
Ha az impedanciájuk megegyezik, soros kapcs. esetén mindkettőn ua. az áram folyik > tehát az lesz a hangosabb, amelyiknek a hatásfoka jobb. Ezeknél a "talált" hangszóróknál - doksi híján - csak a gyakorlat fogja megmutatni, hogy hangosabb lesz-e valamelyik.
Csak a rádiót feljebb tudod hangosítani annélkül, hogy a kisebb teljesítményű hangszórót szétrázatnád azzal az árammal aminek a többszörösét a másik még gond nélkül elviseli.
Maximálisan igazad van, de ennek a dolognak pont nem a bömböltetés lenne a célja, hanem hogy a hátsó utasok zavarása nélkül hallja a rádiót. A hírek meghallgatásához tökéletes lehet. Elképzelhető, hogy az impedancia növekedése miatt csökken annyit a teljesítmény, ami már a kisebb hangszórót sem károsítja. Ellenkező esetben a kezelőnek kell majd "fülre" megtalálni a beállítható max. hangerőt.
"a kezelőnek kell majd "fülre" megtalálni a beállítható max. hangerőt." - ennek minden esetben így kell lennie, mert az erősítőket simán lehet torzításba is vezérelni, és pl. egy 40hz-es négyszögjel nem tesz jót egy 500wattos hangszórónak sem...
Bizony! Lehet, hogy ezért ( is ) használok a 600W-os ládához 1kW-os végfokot...
Én pont fordítva használnám, ha a végfok tényleg 1kW-os. (gyk: hangszóró-1kW, amp-600w)
Szerintem így van az erőlködőnek megfelelő tartaléka, nem fulladozik a dinamikus csúcsoknál sem. Nincsen csutkáig kihajtva, csúcsban 57A járó motornál. Ez még a hangszórót sem károsítja, viszont van lehetőség a rendszer további fejlesztésére ( mélynyomó csere ). Sajnos, erre szükség is lesz, első körben a zárt ládát fogom BR rendszerűre cserélni ( hangszóró marad ), ha így sem lesz jobb, megy az egész a lecsóba. Természetesen mindkét láda az adott hangszóróhoz lett tervezve, sajnos a forgalmazó, nem a gyártó által.
Így legalább a végfok nem ül ki a tápra... fordított esetben ez megtörténhet, és az 1kW-os hangszóró ugyanúgy tönkre megy.
Végülis igazad van! a dinamikai csúcsoknak tényleg kell tartalék! 57A??? Jézusom! mivel viszed oda a tápot? vascsővel?
Slope: Nem teljesen értem, amit szeretnél mondani. miért ülne ki az erősítő tápra? teljes kivezérlésnél gondolod?
Sima 35-ös tápkábel + 1F kondi. Bizti > kondi > végfok között csak 25-ös ( kb. 30 cm ). Persze a generátor is ki lett cserélve egy 110A-es Bosch-ra, kábellel, akkusarukkal együtt.
Hali!
Látom te is hifi megszállott vagy! Nekem egy DLD IW12-es dübörög a verdában! Igaz kéne hozzá egy erősítő mert a 280 watt RMS az kevéske neki!
Szeretem ha szépen szól, csak a pénztárcám fulladt ki a végefelé. Ez a Focal láda már csak szükségmegoldásként került a rendszerbe. A vágyálom 1 Alpine hangszóró lett volna ( ha jól emlékszem SWX1204 ), de a láda, amit a régi forgalmazó készített hozzá, az első próbánál széthullott. Viszont kis hangerőn szépen zümmögött. Mostmár nem bánom, nem bírta volna el az elektromos hálózat, meg a motor sem, így is csak kisebb hangerőn tudtam a hegyre felmenni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |