Fórum témák
» Több friss téma |
Kedves Fórumozók!
Egy éve egy középiskolai szinten egyedülálló projektbe kezdtünk bele az iskola diákkörével. Egy olyan quadcopter akarunk építeni mely 3G/4G hálózaton keresztül vezérelhető. Magát a motorok vezérlését egy ardupilot mega 2.6-os áramkör végzi melyet egy már megírt programmal kódolunk fel. Ezt egy logic level converteren keresztül egy raspberry pi computer boardhoz szeretnénk kötni(3v3 power,ground csatlakozásokon) melyhez ezen kívül egy 3G modem, egy webkamera, és egy stepper motor van kötve. Mivel eléggé sürget minket az idő ezért kérnék segítséget Tőletek abban hogy hogyan kéne felprogramozni a raspberry-t hogy a kamerát és a ardupilot-ot egy számítógép segítségével elérhessük a steppert motor állását pedig 0 és 180 fok között változtathassuk szintén egy pc-ről.Már fél éve tanulok a projekt miatt C-nyelven programozni és egy kevés elektronikai ismeretet is felszedtem ez idő alatt szóval nagyjából megértem a nem szájbarágós leírást is. És később nagyon szeretnék ezen az pályán továbbmenni. ezért nagyon fontos a Ti segítségetek Előre is köszönöm! (A képen a kapcsolás látható a webkamera kivételével) Ny.B A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
Én is hasonlón dolgozok csak az két webkamerát tartalmaz plusz GPS mert szeretném az ország másik felébe eljuttatni a quadcoptert és HSDPA (3G) ill LTE )(4G) hálózaton keresztül fog menni! Szerintem elég nagy fába vágtad a fejszéd! A te elképzelésedben szerepel GPS? Mert ha nem látod a Quadcoptert akkor honnan tudod merre jár ha nincs benne GPS? Azért kérdezem mert csak akkor van értelme mobil hálózaton keresztül irányítani a gépet ha nem látod mert különben elég egy modell távirányító is ha meg nem látod akkor szerintem érdemes lenne GPS bele tenned hogy tud hogy hol jár a gép! A magyar honvédség is épített Drón repülőket 400Km hatótávolsággal és 27 Km távvezérelhetőséggel ennek az lett az eredménye hogy 27 Km után irányítatlanná váltak a Drónok mert nem gondoltak a műholdas vezérlésre vagy a mobil hálózatra!
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2014
Természetesen van benne GPS és 3giroszkóp + iránytű és nyomásmérő. A kapcsolati probléma jelent csak gondot a vezérlés már működik . Te milyen típusú drótnélküli tervezem?
Egyenlőre semmi . DE c-nyelvű programot szeretnénk rajta futtatni.
Megkérdezhetem, hogy hogyan szándékozol egy quadcoptert az ország másik felébe küldeni? Csak, mert szerintem ez akkumulátor ügyileg lehetetlen.
Mit csinálsz a két webkamera stream-jével? GPS alapján navigálod adott magasságban, ahol nincsenek akadályok, vagy hogyan kerülöd ki az akadályokat?
Mi már egy éve dolgozunk ennek a részletes kidolgozásán és nem a jelátviteli sebesség vagy az akadályok kikerülése a gond hanem hogy sokszor a földfelszín közelében kell repülni a légtérplafon miatt, amit ha megsértesz akkor az akár börtönnel is járhat.Azonban a földfelszíntől 200 m -re is még nagy a turbulencia így csak viszonylag langyos napon vagy kevésbé szeles napon lehet ekkora távot megtenni.
DE HA BÁRKI TUD SEGÍTENI A PROBLÉMÁMON KÉREM ÍRJA MEG MERT EZ NAGYON FONTOS LENNE! * (gondolom egy ehhez értő szakembernek ez nem nagy dolog de nekünk nagyon sokat jelentene) *Mod: Ne kiabálj és ne emeld ki feleslegesen, tudunk olvasni! A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
Az akkut napelemmel töltöm és igen GPS alapján navigálom és az egyik Webkamera arra szolgál hogy lássam az akadályokat a másik fényképezésre fog szolgálni rajta! Több helyen megpihentetem a gépet hogy megtegye ezt a hosszú távot! Amúgy eleinte én is úgy gondoltam hogy lehetetlen az ország másik felébe eljuttatni a gépet ezért kellet napelemet is ráterveznem és több helyen megpihentetnem a töltés véget és minden nagyon energiatakarékosra terveznem!
Hát nem tudom mit is akarsz. Két ilyen UFO-m van; egy 4 rotoros meg egy 8 rotoros. Az utobbi akár egy nagy DSLR kamerát is elbir ( mind a kettö erre a célra van). A nagyobbik a kamera nélkül akkukkal megrakva kb. 1 orát képes repülni, de ilyenkor a motorokhoz már nem lehet hozzáérni mert olyan forrok. Normális üzemmodban 15-30 percig képes a levegöben maradni.
Első ránézésre, szerintem napelemmel nem tudsz annyit beletölteni.
Vagy akkor sokat kell pihentetni (nagyon sokat), míg feltöltődik az aksi. Méréseid vannak ezzel kapcsolatban?
Még egy alapinfo a gépeimröl. A leghatékonyabb a Phantom, az 2400mAh uj akkuval 15 percig repül. Ebböl az következik, hogy energiaigénye kb 10Ah! A gép mindössze 800-900 gr.
Szerintem számold át ujra, hogy mire vállalkozol.
Szia!
Szerintem is szamolj elotte egy kicsit. 15 perc az 0.25 ora. Mondjuk 40km/h-val repul, azaz 10km-t tud menni egy toltessel. Az orszag masik fele legyen csak 200km-re. Azaz kb 20x kell ujratolteni menet kozben. Egy toltesi ido mennyi lehet napelemrol? Hol kivanod megpihentetni? Ejjel hogyan repulsz? Mi lesz a "gyujtogetokkel"? Szerintem muszakilag kihivas, de legyen mellette valaki, aki kiseri, mert egy napot sem josolok neki kulonben. Ez a feladat kifejezetten ellenjavalt quadrocopternek, hanem repulonek valo!
Ehhez még azt is hozzá kell adnia, hogy az ö gépe aktiv lesz, azaz kommunikálni fog a 3G/4G hálozattal, azaz benne egy ado is müködni fog, ami extra energia (s nem is kevés). Az én esetemben ezek a dolgok extra akkuról mennek - ami szállitando további tömeg (a kamera mellett). Azaz saccra egy igy felszerelt gép energiaigénye kb 15Ah lesz (ehhez kell méretezni a napelemet is).
A korábbi példában a Phantom csakis a motorokra, a fedélzeti elektronikára és a GPS vevöre pocsékolta az energiát (semmi másra). A vezérlési pontosság horizontális sikban mintegy +/-3m, a vertikális +/- 1 m.
Ahhoz, hogy az akkut napelemmel tolthesd rettenetes feluletre lenne szukseged ahhoz, hogy erdemben a napelem segithessen a toltesben. Egy 100W-os napelem is delben, atlagos idojarasi viszonyok mellett kepes lenne rovid ido alatt (1-2h) 2Ah toltest osszehozni de fel m2 feluletrol beszelunk ilyen esetben. Es ezt is csak deli 12-kor . Ezek persze most nagyon feluletes szamitasok. Szerintem a napelem cipelesehez jelenleg tobb energia kellene mint amennyit erdemben tudsz nyerni. Szerintem a napelem eselytelen ebben az esetben.
Nem tudom pontosan, hogy hany Voltos akkurol beszelunk. De mondjuk legyen 7,2V a feszultsegunk es 10A az aramigeny. Ez 72W also hangon. De erzesem szerint van az 100W is. 100W napelem polykristalyos kb. 100x60cm jelenleg. Ez termeszetesen a peak teljesitmenye a napelemnek verofenyes napsutesben 25C cellahomerseklet eseten. Ennek a teljesitmenynek atlagban csak a toredeket fogod megkapni. Azt ne felejtsuk el, hogy egy ilyen solar modul keret nelkul is 4kg korul mozog. Ha flexibilis specialis cellakat szeretnel hasznalni akkor sokkal kisebb sullyal kell szamolnod ellenben toredeke a hatasfokuk is. Kicsit erdemes atgondolni a projektet. Nagyon komoly programozasi kihivas lenne egy dron epitese amit 3G halozaton szeretnel iranyitani. Raadasul a maximalis levegoben toltott ido nem lesz 15-30perc folott. Szerintem sokkal celszerubb eloszor egy "helyi" iranyitasu geppel kezdeni es kiserletezni azzal, hogy hol vannak a hatarai. Majd ezek utan kezdenek csak neki egy IP kommunikacion alapulo gep epitesenek.
Elektromos helikopterrel reménytelen eset a terved még, kivesézték előző hozzászólásokban miért. A gyufásskatulya méretű, könnyű, olcsó, KW-os teljesítményű akku feltalálása megoldja ezt a gondot vagy hívd Köbükit a jövőből, "kapcs-ford" ...
Robbanómotoros, esetleg turbinás helikopterrel lehetséges, csekély milliós árért. A régi vicc most is él: választhatsz kettőt ebből a három paraméterből a harmadik rovására: gyors, olcsó, jó Javaslataim: - Siklóernyő (ezt használom én is ). - Hőlégballon, héliumos ballon (szivar alakkal a sebesség miatt). Előnyök: lehetséges nagyobb súly reptetése (hajlékony napelemmel is). Lekapcsolható a légcsavar energiát megtakarítandó (tud siklani-lebegni). Hátrányok: lassú, szél- és termik érzékeny, elektromos üzemidő korlátozott.
Persze ha a kolléga a délibáb üldözése helyett a katalogust vagy a web-et lapozná, akkor tudná, hogy a Phantom, a korábban leirt teljesitményt egy 11,1V/2200 mA-s akkuval teszi. Az ujjabb gépen, amin kamera is van, már ugyanilyen repülési teljesitményre meg a kamerára 11,1V/5500mA- s akku kell. Ezt kellene neki 15-30 percenként feltölteni.
( azt hiszem egy félig kiégett cella Paksról többet segitene, mint egy napelem)....
Nlorant-tal ellentétben a mi célunk az elv kivitelezése , hogy egy quadcopter képes 3G/4g hálózaton keresztül irányítva is repülni. Amúgy Lóránt gépének megoldása egy kis hidrogén cella ami piaci forgalomba kapható. Nem olcsó de egy ilEn dolgot olcsó pénzből nehéz igazán jól megvalósítani .
Azonban a IP-nkeresztüli irányítást hogy a legegyszerűbb egy Raspberry Pi-vél megvalósítani ha még egy Stephen motort is irányítani akarok ?
TL-MR3420 ROUTEREL mert a töltés idejére le kapcsolom a 3G hálózatról és egy a töltő áramkörbe épített rendszer éleszti fel ha fel van töltve a gép elvitelére gondoltam ezért pihentetem meg több helyen! Maga a gépet is én építem alapoktól 2400mAh az soha nem szerepelt a tervben nálam tudom hogy ezek a gyári gépek 15 percnél többet nem repülnek általában ezért terveztem egyet!
A programozás nem kihívás mert programozó vagyok! Tudtam hogy gyenge a napelemek hatásfoka 4kg elég súlyos van 2kg-os is!
Tetszik a hidrogén cella ötlete de milyen súlya lehet egy ilyen cellának kb? És hol lehet ilyet beszerezni?
Ne ringasd magad abban a tévhitben, hogy a gyári gépek szorakozásból használnak 2400 mAh-s akkukat, és olyan motorokat használnak, amik ezt a kapacitást 15 perc alatt kimeritik. Ök már régen küzdenek az üzemidövel és a motorok leghatásosabb vezérlésével. Mit gondolsz miért jelentek meg csak az utobbi években ezek a szerkezetek? 10 éve még robbanomotoros helikopter cipelte a kamerát és a helyvezérlésröl szo sem volt. Ma meg beprogramozom a gépet és az magátol pontosan oda repül és ott is marad, ahol kell, és vissza is jön. A 8 rotoros gép több mint 4000 euro egyébb felszerelés nélkül, és minden felhasználo ( vagyunk több ezren világszerte ) azért morog, hogy kevés a repülési hatosugár ( nem a távolság, hanem az idö!). Néha ugyanis egy helyben kell várni a fényképezendö motivumra, vagy többször kell ismételni a felvételeket, de csak 10-15-20 perced van, mert számolni kell az oda meg a visszarepülésre is.
Szia!
Sajnos - szerintem - a rpi sebbessége keevés lesz ahhoz, hogy 1000hz-el olvassd a szenzorokat, és számolj IMU-t. Ehhez célhw kell. A motorokat 400Hz-el szokták vezérelni amit szintén nem tudsz az rpi-vel megcsinálni. Én is belefogtam egy hasonlóba, csak célgéppel, ami tudja bőven az 1000Hz-et.
Ja persze van. Fele akkora teljesitmennyel es aprobb kikotesekkel, hogy csak viz ne erje tartosan meg ilyenek...
Helló, én is egy quadcopter fejlesztésén dolgozom épp egyelőre eddig jutottam: Bővebben: Link Itt még egy vezetéken kapja a tápot egy számíŧógépről.
Ma jött meg hozzá a 11,1V 5000mAh Lipoly akksim, aminek a cellafeszültségeit a balanszolós csatin keresztül szeretném figyelni repülés közben. Ugye ez úgy van hogy az első kivezetés a GND a következő az 1.cella(3,7V a földhöz képest) 2.cella(7,4V a földhöz képest) 3.cella(11,1V a földhöz képest). Ezt szeretném figyelni, de nem tudom hogy kössem rá a processzorra a proci 3,3Vos. Hogy csinálnátok? Feszültségosztóval?De azt kalibrálni kéne és nincsenek ilyen pontos műszereim . Vagy vannak ennyire pontos ellenálások? MCU A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Sziasztok!
Van egy Syma X5C-1 drónom. 2.4Ghz-en viszi át a jelet a távvezérlő. Gyárilag az irányítóban az antenna csak egy kb 5 cm-es vezetékdarab. Gondoltam megerősítem. Egy wifis router antennáját építettem be, annak végét hozzáforrasztottam a gyári antennához. Viszont a router antennájának vezetéke árnyékolt(azt hiszem, mert van egy külső ér), és lehet, hogy azt is sikerült hozzáforrasztanom. Ez lehet probléma a jelátvitel szempontjából? Ettől függetlenül működik az utólagos antenna? köszi! A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
szerintem lehet probléma, én az árnyékolást a földhöz forrasztanám a belső ért pedig oda ahol eddig volt az 5cm-es vezetékdarab.
Én is ezt csináltam, ugyan másik típusnál, de nem nem jelent gondot, ha egybe van forrasztva! A táv vagy 10-15 szöröse lett
Ha xNorbi ajánlását követnéd, akkor biztos 150 szerese lenne.
Egyébként nekem egybe volt forrasztva eredetileg is!
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2016
Szevasztok!
Van 1 kis dron, 1S-es LiPo akkuval. Szétrobbant az egyik motor szabályzó fetje, felírat rajta: (2310) Ezt találtam róla:Bővebben: Link VDS: 20V-os. Ami nekem van itthon: BS170 N-channel mosfet Bővebben: Link VDS: 60V-os. Szerintetek cserélhetem erre? Működne a másik hárommal egyűt, vagy félre húzna a gép? |
Bejelentkezés
Hirdetés |