Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor nem marad más csak a feng shui vagy a vízerek.
Felfedeztel egy eddig nem hasznalt sugarzaserzekelot.
Na jah, ha még a működési elvét is ismerném szabadalmaztatnám is. Mert a jelenség szembemegy minden eddigi tapasztalatommal és a lehetséges okokkal. "Egy adó a mi vesz(?) valamit valahonnét és ettől resetel(?)." Pfff. Kíváncsi lennék a cucc gyártó / fejlesztője mit szólna ha látná ezt a dolgot. Nem értem rá foglalkozni vele ma, de ha eljutok odáig és főleg ha sikerül is kideríteni az okot akkor majd írok. Szerencsére ez csak a padlófűtést kapcsolja ki be, a radiátoros fűtés az megy és most nincs is hideg. Ilyenkor be sem kapcsolna ez a termosztát. A radiátor kört egy másik RF termosztát kapcsolja és nem ugyan ez a típus. Azért megnéznék egy másik ugyan ilyet hogy az produkálja e ezt a jelenséget de ez már egy kifutott széria, nem is árulják sehol csak az utódját. Úgyhogy elvagyok nélküle egyelőre. Vész esetén ha esetleg bejön a hideg akkor meg direktbe tudom kapcsolni a vevőnél manual, azt annyi.
Találtam valami hasonló cuccot, ennek a leírásából az silabizáltam ki, hogy vesz is ez a termosztát, mert a leírás arról regél, hogy végső felszerelés előtt ellenőrizni kell a RF kapcsolatot olyanformán, hogy hogy a beállított hőmérséklet megváltoztatása esetén megjelenik-e a fűtés (hűtés) bekapcsolt állapotát jelző ikon.
Persze a cucc biztosan hibás, mert nem életszerű, hogy a kapcsolat meglét a képernyő kikapcsolásával jelezze a készülék. Bővebben: Link
Nem hiszem hogy venne is, az ikonok valóban ott vannak a kijelzőn de teljesen függetlenül a valós állapottól kijelzi a fűtés állapotát ha úgy állítom be hogy bekapcsoljon. A vevő pl most ki van kapcsolva, a kijelzőn mégis változik az ikon a ki bekapcsolt állapottól függően. Ez lehet hogy egy újabb modell amit belinkeltél bár tök úgy néz ki mint az enyém. Vagy csak a gyártója más, fene tudja. Az enyémnek teljesen más a típusa (T105) is és a gyártói logója is. Az hogy hardveresen vagy máshogy van e különbség, pl a működési elvükben az kutya vacsorája. A vevőn valóban van egy LED ami kapcsolgat a fűtési állapotnak megfelelően, de az viszont nem ikon. Az a LED akkor világít amikor a fűtés vagy hűtés aktív (azaz, amikor a vevőben meghúz a relé ami vezérli a kazánt), a leírás szerint pedig akkor ha "A zöld LED világít akkor a hűtő/fűtő rendszer kapcsolatban van, a termosztáttal. " viszont a specifikációknál meg ezt írja: "2 LED a be- és kikapcsolt állapot kijelzésére." na ez felel meg a gyakorlatban a valóságnak. Mindenesetre, köszi az infót.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2019
Ott a pont Uram! Találtam itthon egy még Németországből zsákmányolt "Kalt spray" t, amit pont ilyen jellegű hibák behatárolására használtunk kint. Ugyanis célzottan (pontosabban pontszerűen célozva egy vékonyka csővel) lehet vele durván hűteni akár egy 0603 ast is. A kvarc jó tuti jó, viszont mellette van egy kerámia kapacitás ami egyértelműen reagál a hűtésre, azaz előjön a hiba. Megfújva a kondit a sprayel azonnal kiakad a kütyü és leáll, hőlégfúvóval melegítve elindul. Magát a processzort (a "fekete pöttyöt") megfújva ugyanez a jelenség. Más komponens nem reagál rá. Marad a kondi vagy a proci hiba, ha utóbbi akkor kuka. A hűtőbe téve egyébként fogalmam nincs hogy miért nem állt le, mert ott -20 van. Kint meg +5 - 6 fok és szinte azonnal reagált a hidegre mint a videón is látszik. Lehet ám hogy nem ez a kondi a ludas, csak erre "is" ezt produkálja a szerkentyű. Mert az a Kalt spray az nagyon durván hűt, tized sec alatt - 20 - 30 fokra. Ettől még anyósom is kiakadna ha a hóna alá fújnám nemhogy egy termosztát. Tény hogy igazad van, és egyértelműen a hőmérséklettel van összefüggésben a jelenség. De lássuk be, elég furcsa hibát produkált ez a dög, így talán joggal gondoltam valami rf zavarra.
No és a témát ezennel le is zártam, mert eddig is súrolta itt az OFF kategóriát Nálatok. Csak azért tettem ide a kérdést mert rádófrekis zavarra gondoltam. Ha esetleg valakit érdekelne a végeredmény (mert a konkrét hibaforrás ugye még nincs meg, csak a jelenség oka) akkor felteszem majd mi volt végül a gond, ha sikerült megoldani. Pl a PCB másik oldalán nem is tudom mik vannak. Ott is lehet kondi ami reagált a hűtésre.
Köszönöm a türelmet és a segítséget.
Vigyázz, mert ilyen hűtés esetén intenzíven képződik pára, jég, víz...., ami a nagyimpedanciás részeken(pl a kvarc is lehet ilyen), simán okoz annyi átvezetést, hogy leálljon a rezgés! )
Igen ez tény, ismerem a jelenséget. A kvarcot megfújva (csak a fémházat nem a PAD eket..) nem áll le a kütyü, csak ha a mellette lévő kapacitást fújom. Bár tény hogy ahogy mondod lehet a jegesedés/víz által okozott"rövidzár" miatt áll le és nem a hideg miatt. Viszont a fekete "pöttyprocit" óvatosan megfújva is leáll. "Meglátjuk, mondta a vak a süketnek és mindketten élénken bólogattak..."
Újabb pont... Most jutott eszembe hogy kb 2 hónapja ez a kütyü leesett a falról, mert öntapadós kétoldalas ragasztóval raktam fel és elengedte. Nem esett nagyot de simán benne van hogy egy kerámia kondi vagy más SMD cucc eltörhetett vagy elrepedt valóban. Erre nem is gondoltam. A tutorialban ismertetett jelenséget egyébként ismerem, magam is szeretek a vékony nyákokkal dolgozni mert ollóval lehet szabni..stb. Főleg home made panelek esetén jók, mikor pl. kontúrra kell szabni valamit. De tény hogy kész életveszély SMD vel szerelni ezeket a hajlékony üvegszálas nyákokat. Már csak a beültetéstől keletkező hőtől is elgörbül, és mit csinál aki nem egészen tájékozott? A beültetett panelt visszahajlítja. És közben nem tudja mik azok a halk kis roppanások amik hallatszanak közben... Egészen addig, míg nem kezdi éleszteni az áramkört és valami nem működj... no akkor már kezd sejteni valamit, de csak egy idő múlva. Én is beleszaladtam régebben ebbe, nagy szívás. Nos, mivel ez a kütyü kézi beültetéssel van szerelve, (ez látszik a forrasztásokon és ha kézzel ültették be nincsenek is előre felragasztva a komponensek) ezért át fogom forrasztani az összes SMD kondit és ellenállást. 0805 és 0603 al van szerelve, ezekből komplett sortimentem van, tudom cserélni. Ha el van törve/repedve valamelyik, akkor melegítve és kissé oldalirányban megfeszítve a pákaheggyel a kivezetését nagy valószínűséggel a repedés vonalában el is válik. Legalábbis ez idáig bejött. Ismét köszönöm a hasznos infót!
Koszonom, hogy megosztottad velunk az altalad tapasztaltakat. Hasznos otleteket adtal.
A huto reszben arnyekolja rf szempontjabol.
Sugarzast detektal. Adott sugarzasi szint felett kiloki a kvarcos oszcillatort a rezonanciafrekvenciajarol es leall a rezges.
Szia, igen én is erre gondoltam első körben mert nagyon hasonló a jelenség. És megfelelő térerejű rf sugárzás esetén mindegy is a frekvencia, lásd pl egy VHF rádióvevő "leültetése" egy UHF adóval közvetlen közelről. Bár ez kicsit elnagyolt példa, nem passzol pontosan a szituhoz mert itt nem egy érzékeny vevő ül le hanem egy 4 MHz es munka oszcillátor rezgése szakad le. Ezért gondoltam pl egy meghülyült mikrosütőre ami képes óriási energiát generálni, bár elvileg mindezt csak a sütő belsejében teheti mert árnyékolva van. De most inkább már egy repedt SMD kerámiára gondolok amire "Ferkógyerek" fórumtársunk hívta fel a figyelmemet. Ma eddig úgy néz ki lesz időm foglalkozni vele és végre pontot tehetek a dolog végére. De nagyon köszönöm a véleményedet.
Szia Feri!
Végig néztem a videót. Ez egy olyan kérdéskör, amiről eddig nem is hallottam. Nem semmi, ahogy elemzi a kondik törésének mechanizmusát. Mindenesetre ha tervezek valami újat, figyelembe veszem.
Jó a videó!
Egy másik SMD-s konstrukcióban ezt írta a szerző: Idézet: „Korábbi konstrukciómnál a potenciométereket is a nyákra szereltem, de ez nem bizonyult túl szerencsének, mert a használat során a versenyzők gyakran odaütik, vagy erősen megnyomják a forgatógombokat, és ez a nyákon a potenciométer környezetükben lévő kondenzátorok töréséhez vezetett. Tapasztalataim szerint az ellenállások soha nem törnek el csak a kondenzátorok, azok közül is elsősorban a 1206 típusúak!”
Laa a.d Thayaba jön valaki? Idén arra gondoltam bérlek egy lakókocsit és kimegyek a gyerekekkel, de olyan régen jártam ott (22 éve), hogy nem tudom lehet-e még sátrazni/ lakókocsizni?
Van valakinek nem túl régi infója milyen ez a találkozó mostanában?
Szia
A hely nagyon összement, 2 éve péntek reggel 8-ra értem oda, de szinte alig találtam parkolóhelyet. Gyula
Ja. Péntek reggel nem szabad kempingbe érkezni, addigra tolonganak a helyiek, meg a közeliek.
szendi001 Én világ életemben kempingeltem, (sajnos az elmúlt 15 évben nem) a lakókocsit is el kellett adni. Az érkezést úgy kell időzíteni, hogy kedd, szerda, max csütörtök legkésőbb 15 óra. Beütöttem a gugliba, hozott jó pár kempinget, nézz körül a felkínált kempingek körül, mik a szolgáltatások, mekkora terület stb, esetleg nem árt a véleményeket is nézni, bár szerintem az kissé becsapós. Nem árt az ÖMTC oldalán is kutakodni, én anno az ADAC -kiadványait használtam. Mostanában láttam alkalmazást mobiltelefonra, csak az fizetős, ezért nem néztem tovább.
Sziasztok, végül pont került a dolgok végére. Nem repedt SMD kondi volt a hiba. Eleve a kvarc értékét is benéztem mert szinte olvashatatlan volt rajta a felirat a műanyag trutyi miatt amivel odaragasztották. Így csak egy 4 es látszott így 4MHz re gondoltam. De nem, kiforrasztva és megtisztítva a kvarcot kiderült hogy ez egy KDS4C típusú kvarc ami 120kHZ es. Megjegyzem ezen a frekin az oszcillátort egy hibás kapcsoló üzemű táp (pl. chinese mobiltöltő ) ami visszadolgozik a hálózatra, simán agyon is ütheti a referencia oszcillátort. pl bejut a kvarc "antenna" lábain, keveredik a jele a 120KHz es oszcillátorral stb. és a proci meg is áll. Szkópon nézve az oszcillátor jelet, amlitúdóban jelentősen változott a hőmérsékletre és a járulékos kapacitás változásra is, pl ha közelítettem a kvarchoz a kezemmel. Így első körben kreáltam hozzá egy kis fém foglalatot ami forrasztható és letettem testre. Így valamelyest árnyékolva lett a kvarc,a jelenség pedig minimálisra csökkent. Igaz így most tettem bele egy "antennát" ami a testkábelét illeti... Remélem nem lesz vele gond. A kvarc alatt nincs test, sajna direktben nem tudtam a nyákot felkaparva odavarrni. A kvarc mellett volt egy kerámia kondi, azt kiforrasztva is működött a termosztát de a jelenség romlott, még instabilabb lett az oszcillátor. Tehát jó helyen kotorásztam. Viszont a kapacitás mérése közben (foglalatos RLC mérőm van amiben egy rugós megoldás tartja a mérőtüskéken az alkatrészt) kipattant a foglalatból a 0603 as kondi és leesett a közel vele egyszínű parkettára. Meg se próbáltam megkeresni... Helyette viszont beforrasztottam egy SMD trimmer kapacitást 5 - 40pf et. Amivel amplitúdóban maxra húztam az oszcillátort. És lőn világosság. Működik a kütyü. Előnye, hogy ha esetleg megint megáll akkor tudok vele variálni, no és nem hőmérsékletfüggő mint a kerámia kondi. Itt a mese vége, mindenkinek köszönöm a türelmét és a segítségét!
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2019
Mekkora hibakeresés! Ez érdekes volt, az előzmény is.
Ezek a micropower, alacsonyfrekvenciás kvarcok kényes eszközök és gyorsan tudnak öregedni! Ahogy már az elején ajánlottam, ha kicseréled, megúszod az egész hibakeresést... Anno sok ilyet láttam 75kHz-es kvarcnál...
Elindult az első geostacionárius műholdra szerelt HAM átjátszó is Es’hail-2 / QO-100 .
up: 2,4055 GHz down: 10,495 GHz AM-SAT DL Es’hail-2 / QO-100 Es'hail 2 wikipedia cikke Angol WEBSDR vevője A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2019
Ez nagyszerű!
Találtam is rajta egy CW adást.
Persze, cseréltem volna kapásból csakhogy ugye nem kommersz 4MHz es amire számítottam. Betettem én a 4MHz est rögtön az elején (ezt specko nem írtam..) de nem indult el persze, ekkor kezdtem a szkóppal méregetni meg lepucoválni róla a ragacsot hogy mi is van ráírva pontosan mert a "4" el mellélőttem csúnyán. A 4MHz es kvarc "fiók készleten" van többféle tokozásban, 10Mhz, 20MHz, 3,579545 MHz NTSC kvartz, a 32,768kHz, 38kHz..stb ezek a "kommersz mezei" értékek is mind vannak. De ez a 120kHz ez speciel nincsen, de majd rendelek belőle. Csak megvárom míg utána kell rendelnem t mást is mert csak egy ilyet rendelni az nem éri meg. A városba meg nem megyek be ha nem muszáj egy ilyen pár Ft os cuccért mert az árának a többszörösét dobom be a parkoló órába. Otthon dolgozom így mindent a GLS hoz, hányok ha be kell mennem pestre...
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2019
Milyen adó vevővel lehet ezt használni? Konverterek? Vagy létezik ilyen alaprádió?
Ha más nem egy wifirúter félre hangolva felmenőre mint távíró adó ... vevőnek a websdr ...
Valamikor is így oldották meg ... 1 kvarcos távíró oszci és a military súrplús vevő... most már kevésbé fér el a surplus de neted az van
"Konver-tereled" a frekiket" 2,4 és 10,5 GHz között.
Vételi oldalon 1-2 méteres lavór 10,5GHz-re a trükközés abban áll ,hogy a meglévő LNB fejekben lévő PLL referenciáját eltolják , kvarc csere (vagy külső referencia jel generálás) és így nem a beltéri műhold TV vevő 960MHz alsó frekijére kevernek le hanem lejjebb. Így szépen le lehet sétálni 432 avagy akár 144 MHzre is, habár itt a kicsi freki táv miatt romlik a tükör csillapítás jelzaj viszony stb... Ha megelégszel 6-700 MHz közötti vétellel akkor elég gyári benne lévő 27 MHz kvarc.(régebbi jobb minőségű all mode scannerrel veheted vagy USB dongle, avagy a sok sávos rádiód felmegy egészen 1GHz vételben akkor meg találod azon is) Ha 70 cmes HAM rádiódra kevernél akkor 27 - 28 MHz közti referencia jelet kell bevinni az LNB fejébe egy külső oszciról (DDS). Ehhez kicsit meg kell fúrni a házat és egy koaxot betolni rajta.(persze utána be kell foltozni is a koax és ház közti folytonossági hiányt) Adás oldalon pedig a meglévő URH rádiódhoz 2,4GHz-re keversz fel kb.: 100-500mW elég feljutni , persze kell a sok menetes helix.
Sziasztok!
Valaki ismeri ezeket a készülékeket? Esetleg egy használati utasítás érdekelne. Kössz. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2019
Üdvözletem. Rádio hallgatás közbe ezek a hangok jöttek be. Van tippetek mi lehet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |