Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Autocom-al és Bosch Kts - el néztük., biztos hogy a gyári Clip volna az igazi, de az elöbbiek se rosszak annyira hogy valami relevánsabb hibát ne látnának., azóta annyi "fejlemény " hogy kb 90 km - s sebességnél bedobta megint., ( Injektion failer+ piros LED).., anélkül hogy menetteljesitményen bármi változott volna!!
Sziasztok!
Megtudná valaki világitani , hogy mi a lényeges különbség egy R.Clip V.175 és V.1.83 között?? Mindegyik " simán" müködik Windows Prof. 7. 32 Bit - n ? Vagy esetleg kizárolag XP javalott? Köszi a válaszokat!
Renault Megane II. 1.5 dci . K9K, Hibakód Df301., jelentése kb " beszivott levegő kör-alacsony nyomás"---. Viszont leszámitva a hibakodót., és a velejáró "sajnálatos" hibajelzést a müszerfalon.., tökéletesen megy az autó.., kb 80-100km-es gyorsitásnál gyullad ki a hibajelzés, de a menetteljesitményen semmi változás---pl vészüzemmódba kerülés stb!!! UJ légtümegmérő lett beépitve, de visszajött s hiakód ezzel is. Az autó eladásra kerülne , de ezzel a "külső jelenséggel" nagyon problémás ., noha ezt leszámitva tökéletesen megy--fogyaztás jó stb.
Köszi minden segitőkész hozzászólást!
Üdv mindenkinek!
Renault Thalia tulajdonosként először írok ide. Kb. 2-3 éve kicseréltettem a gyári, 2 hangszórós rádiót és a 2 hangszórót az első ajtókban. Viszont most arra gondoltam, hogy a kalaptartóba is raknék, mivel maga a lemezben megvan a helye. Kissé szemügyre vettem, de nem találtam vezetékeket ott. Létezik hogy le lenne vezetékelve? Vagy nekem kellene oda eljutni? Találkoztam olyannal, aki szintén nem találta, csak nagy nehezen, eleggé el volt rejtve, persze ez más autótípusnál történt. Köszönöm az esetleges válaszokat! Ui.: 2006-os évjárat, 1.2 16V 55kW
Szia!
Sajnos nem vagyok ilyenekben jártas, de hasonló hibákat produkál az UCH. Időnként elkezd kattogni a relé aztán mozgatás után de néha magától is elhallgat. Index, zár, ablak... Az mit takar hogy átforrasztás után rendbe jött? Lehet hogy ezt meg lehet csere nélkül is oldani, javítani?
Szia!
A benne lévő összes alkatrész forrasztását újra kell forrasztani, az átvezető furatokat is fel kell tölteni forraszanyaggal. Igen csere nélkül javítható. Ha találsz egy TV szerelőt, vagy műszerészt a közelben, szerintem elég olcsón átforrasztja. De valószínű nem lesz örökös, nekem tavaly adta fel végleg a harcot. Az újabb átforrasztás után csak egy hétig volt jó. Ha cserélni kell, akkor szakszervíz, vagy Renault-os szakember kell, mert a kulcsokat újra kell tanítani. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2019
Egy átforrasztás bevállalása mindenképp kifizetődő!!!! CLIO II. - Nél abszolult bevált , idáig legalábbis..., egy éve lett átforrasztva ---- igaz másodikra lett tõkéletes..
Nekem Thalia-m van, ott a festett testpontokon kívül van a műszerfalban pár elágazás a + bejövőnek. Ott van jelentős feszültség esés az utastér felé, ha több fogyasztó is megy. Persze ez a pont nem férhető hozzá a kábelkötegben a műszerfal tetejének leszedésével, csak ha a teljeset kiveszi valaki. Miért kell ilyen helyre sajtolt időzített hibalehetőséget rakni?
Köszi a választ csak azt nem tudom, hogy ezt hogyan kell elképzelni, mit is jelent az átforrasztás
Hölgyként nem értek az ilyesmihez és nem tudom kihez vigyem. Van ismerős aki tud ilyet forrasztani, de nem ez a szakmája. Ha tudnám mit jelent elmondanám hogy mit szeretnék csináltatni.
Azért az nem árt, ha nem olyanhoz viszed, akinek van ugyan pákája, de évente 3 alkalommal veszi elő.
Szia!
Inkább megmutatom. A képeken látható az UCH, szét kell szedni és minden alkatész kivezetést/lábat átkell forrasztani friss ón hozzáadásával és folyasztószer (forrasztózsír, flux, gyanta) használatával. Ezen kívűl még a vezetősávok végénél található apró átvezető furatokat is érdemes feltölteni forrasztó ónnal.
Nem nagy munka csak sok a zsizsik.
Valaki tudna nekem vízhőmérséklet szenzor ellenállásadatokkal szolgálni? Leginkább a 100°C-hoz tartozó adat érdekelne. (Google nem a barátom - találok adatokat, de ellentmondásokkal)
Renault D7F motor, 2005 végéről. A szenzort forrásban lévő vízbe téve: 172 Ohm (nyári "hidegen": 2 kOhm). A szenzor helyére helitrimmert kötve a ventilátor 168 Ohm-nál kapcsol (az ECU kapcsolja, nincs termosztát kapcsoló). Azaz 100°C felett. A hőfok visszajelző a termosztát nyitásakor középen áll (ahogy korábban is), de fentebb alig megy, akkor sem, ha már forr a hűtővíz... A vezetékeit mértem, 0,1 Ohm alatt. A szenzor lehet rossz, vagy az ECU mér rosszul valamit?
Sziasztok! Találkozott már valaki ezzel a problémával?
2003-as Thalia 1.4 16v. Ha napon áll az autó, akkor indítás után szól a rádió (gyári kazettás Tuner List), de nem mutatja a kijelző a csatornát/frekvenciát, csak az időt és a hőmérsékletet. Kormánytávirányítóra nem reagál egyáltalán, viszont a saját gombjaival lehet kapcsolgatni, hangosítani stb. Kb. 5 perc elteltével megjelenik a csatornakijelzés, a kormánytávirányítóra még mindig nem reagál, saját gombjait nyomkodva minden működik, de a kijelzőn továbbra is csak a csatornakijelzés látszik (pl. ha hangosítom, nem mutatja a hangerő értékét). Még 5 perc múlva viszont minden rendbe jön, reagál a távirányítóra és mutat is mindent a kijelző rendesen. Ha normál hőmérsékletű helyen állok (pl. garázs), akkor nem csinál ilyet. A fejegység biztosan jó, mert kicseréltem egy másik ugyanolyanra és semmi nem változott. Hol halódik valami?
Nem találkoztam, de elsőre arra tippelnék, hogs valami külső dologgal szeretne kommunikálni, ami a meleg miatti kontakthiba esetén akadozik.
Nézd meg, mi van beledugva és próbáld megtisztítani a csatikat.
Szia!
Köszönöm a választ. Ezt nem teljesen értem: "valami külső dologgal szeretne kommunikálni," Mármin szerinted mi szeretne külső dologgal kommunikálni? A fejegység? Ez egy sima kazettás Tuner List, nem is lehet beledugni semmilyen külső forrást, hátul a szokásos stekkerek vannak beledugva, meg az antenna csatlakozója. Mivel kicseréltem a fejegységet, ezért át lett dugva minden, és még mindig ugyanazt csinálja, azaz szinte kizárt hogy egy ottani kontakthiba lehet. Hogy jeleníti meg egyébként a kijelző a fejegységről jövő infókat? Közvetlenül van összekötve a kettő, vagy a központi elektornikán keresztül? A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2019
Mik azok a szokásos stekkerek? pl. húzd ki a hangszórókat először.
Mindenesetre elsőként megbízhatóan reprodukálni kellene a hibát. Az autón kívül, asztalon is csinálja meleg környezetben? A segédtáp nem ingadozik? Szóval szakaszolni a hibát, mi az, ami nélkül is csinálja a rendellenességet.
Őőő, hát ennyire azért nem vágom, hogy melyik vezeték micsoda. 2 stekker megy bele hátul baloldalt, egy kisebb sárga, ezen azt hiszem 4 vezeték van, talán a hangszórók, meg egy nagyobb fekete több kábellel. Annyit meg fogok csinálni, hogy a hangszórókat lehúzom és úgy is megnézem, meg megkeresem, hogy melyik a tápvezeték és rámérek.
Autón kívül nem tudom, hogyan tudnám tesztelni, hiszen se tápom nincs, amiről meghajtsam, sem külön kiszedett kormánytávirányítóm és kijelzőm, mert ugye valahol az ezekkel való kommunikációban van a hiba. Maga fejegység ahogy írtam szinte kizárt, hogy hibás legyen, vagy ha az, akkor mindkét fejegységemnek tök ugyanaz a hibája (szinte nulla valószínűségű esemény). Az lehet amúgy, hogy az UCH-n megy keresztül a távirányító-fejegység-kijelző kommunikáció és az kezdi megadni magát?
Nem hiszem, az UCH ilyesmibe nem szól bele általában.
A legtöbb esetben az ilyen korú autóknál a kontakthiba (ritkán mozgatott csati, kültér, hideg-meleg) jelentkezik valahol.
Köszi, akkor alaposan ránézek a csatikra.
Szia!
Köszönöm, én is gondoltam ilyesmire, olvastam már korábban a cikket. Szerintem viszont nem ez az LCD öregedési probléma játszik nálam, a következők miatt: 1. Az idő és hőmérséklet kijelzése kifogástalanul működik, mindig. 2. Soha nem fordul elő, hogy a karaktereknek csak egy része látszik: vagy mutat mindent ami a rádióval kapcsolatos, vagy nem. 3. Amikor a rádió saját gombjairól jól működik (és a kijelzőn is minden OK), egy ideig a kormánytávirányítóra még mindig nem reagál a rádió. A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2019
Ja, hogy ez kormànytávirányítós!
Az átvezető szalag jó? Légzsákra nem panaszkodik?
Nem látok semmilyen más hibaüzenetet, úgy vélem az átvezető szalag rendben van. Az a furcsa az egészben, hogy nem szimplán a kijelző vagy a kormánytávirányító tűnik rossznak, hanem valahogy mindkettő "részt vesz" a hiba reprodukálásában.
Ahogy írtam, a saját gombjaival működik minden esetben a rádió (hangerőszabályzás és csatornaváltás is). Nagy melegben bekapcsolás után időrendben a következő állapotok fordulnak elő (az időt és a hőmérsékletet mindig jól mutatja) 1. A kikapcsoláskor utoljára mutatott csatornát mutatja, kormánytávirányítóra nem reagál, saját gombjaival kapcsolgatva működik, de nem változik semmi a kijelzőn 2. A kormánytávirányítóra nem reagál, de saját gombjaival kapcsolgatva működik, és a kijelző mutatja is a változásokat. 3. Reagál a kormánytávirányítóra is szépen, mindent rendben mutat. Ami érdekes, hogy ilyenkor a kijelző általában nagyon meleg, ujjal hozzáérve szinte süt. Ami szintén érdekes, hogy tegnap este indítás után először nem működött, majd a fényszórót lekapcsolva hirtelen kb. fél percig újra működött, reagált a távirányítóra is, de utána megint nem. Ezt követően már mindegy volt, hogy a fényszóró le vagy felkapcsolt állapotban volt, nem működött (ugye a kijelző háttérvilágítását megemeli, amikor lekapcsolom a fényszórót, mintha egy rövid ideig ez számított volna, de lehet, hogy csak "anomália volt a hibajelenségben")
Ezért kellene kiszerelni, hogy a többi befolyástól mentesen lehessen vizsgálni.
Ha kikötöd a háttérvilágítást, akkor javul?
Hát tényleg az lesz, hogy kiszerelem a kijelzőt és úgy tesztelem, de az úgy tudom elég nagy meló, majd egyszer nekidurálom magam.
Sziasztok!
Renault Megane Cabrio 1,6 benzines 2004. Egy alkalommal indítás után azt tapasztaltam, hogy egy visszajelző sem működik. Megnéztem a biztosítékokat (kivettem visszaraktam), mindegyik jó volt. Ezután újra beindítottam és azt tapasztaltam hogy [sup][/sup]az üzemanyag szint visszajelző kivételével mindegyik visszajött. Megismételtem a műveletet és befújtam kontakt tisztítóval is, de a szintjelző továbbra sem működött. Elvittem autóvillamossági szerelőhöz. Diagnosztika, biztosìtékok, a tankban lévő szintjelző műszer vizsgálata (új berakása), egyéb vizsgálatok (vezetékek stb.), de nem hoztak eredményt. A hibát nem tudták egyértelműen megállapítani, csak sejtik, hogy az óracsoport a hibás. Ált e már valaki hasonló jelenséggel szemben és sikerült a hiba okát megállapítani, vagy ismertek e olyan szakembert (Renault elektronikai specialistát) aki tudna segíteni. Üdvözlettel: Duna
Szia! Próbáld meg ezt. Bővebben: Link Óracsoport teszt. Ha neked az index karon van a gomb akkor ott kell nyomni 5-10 másodpercig mielőtt ráadod a gyújtást.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |