Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy a S. STAR-on hogy tudnék gyújtást számlálni fordulatszám számításhoz? (Ez ugye nem trafós, hanem direkt tekercselt)
Sziasztok,
S51/1E1-H '90-es Endurora most szereltem 10w-os indexeket (akksival), amely persze túl gyorsan villog ! Erre keresnék valami megoldást. Talán az ELBA8872.10 ről ha levenném (49 és 49a) a relé funkciót és egy robogó 2 vagy 3 lábas pittyegős relét valahogy bekötnék ? Megoldható ez,ha igen hogyan? Töltés: hát az akku sarkain épphogy jelentkezik, 12,4 helyett középgázon 12,8 V-t mérek?! Ez kevés ugye?
Szia!
Nos ha számításaim nem csalnak akkor 3.6 ohm ellenállás kellene az égők elé sorba, de mivel 10 wattod van így ekkora ellenállás teljesítmény kellene. Én ezt építeném a helyedben, polaritás helyesen bekötve 21W- ldes i...átlan!
sziasztok. tudnátok nekem olyanba segiteni hogy van egy simom és tirisztoros gyújtása van. abba akadtam el hogy a kábeleket nem tudom hova tegyem vagyis hogy melyik szint hanyas számra dugjam és hogy melyiket testeljem a tirisztoron. most úgy jártam hogy elindult a motor és nem pörgöt fel és a tirisztor egy kicsit megolvatt. van oyan szinű kábel az alaplapon hogy kék, fehér/piros piros, szürke, barna.melyik szint hanyas számra kössem?
Sziasztok! Segitségeteket szeretném kérni az adott dologban. A tirisztorhoz kötött jeladó szerintem kevés feszültséget ad, megmérve előtéttel kb 1 volt nagyságú. Nem szivesen ragasztanák nagyobb mágnest az eredeti helyére, ezért gondoltam arra hogy egy 741-esel erősiteném 5-6 voltra. Jeladót áttekertem és csak pár tized volt a különbség. Szerintetek meglehet igy oldani? Köszönöm a Segitségeteket!
Sziasztok!
Ha megoldom a jeladós történetet, (gyári megszakítós gyújtás van a motoron) akkor a gyári nagyfesz, gerjesztő tekercs képes kiszolgálni egy CDI elektronikát feszültségben és teljesítményben? Vagy ehhez kevés a feszültsége és cserélni vagy áttekerni kell? A megszakítós gyújtótekercs kb mekkora feszültsége tud szolgáltatni? Előre is köszönöm a választ!
Üdv!
Építettem egy gyújtást ami mondhatni remekül üzemelne, ha nem törne el minden megszakítóm idő előtt és szűnne meg a szikra ! 12 voltos verzió Ehhez szeretnék valami kis illesztést készíteni hall jeladóhoz valamint némi információt kapni arról ha a lendkerék külsejére egy merevlemez fejmágnesét felragasztom mennyire lenne káros? Előre is köszönöm az infókat ipi A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
Evvel a gyújtással én is küzdöttem, jó-jó, de hatalmas hátránya van....
Ha épp úgy áll meg a motor és a megszakító zárva van, folyamatosan folyik az áram a trafón, ettől leéghet hosszú idő után a trafó és lemerül az akku. Most lett kidobva az egész, és kapott a motor egy Yamaha Yog gyújtást, alaplap és forgórésszel kompletten
Azt én is tudom de megoldom egyenlőre annyival hogy ha nem megy a motor el fordítom offba a gyújtáskapcsolót Mellesleg én is szemeztem ezzel a megoldással de az ára megijesztett és elrémít a dolog felől.
Viszont továbbra is fenn marad a kérdés hogyan illeszthetnék hozzá hall jeladót. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
Üdv!
Akadt némi szöveg értelmezési problémám és e mellé pár kérdésem is. Tyristorové zapalování DC-CDI v.1.1 ezzel kapcsolatban ami az elektronika elektromos fogyasztása az lesz a gyújtás végleges fogyasztása is teszem én azt egy tirisztoros simson trafóval, vagy esetleg robogó gyújtótrafóval? Köszönöm előre is a segítséget! ipi
Szia Úgy írja 12Volton 12 ezres fordulatnál 720mA=0,72 Amper . Igen az lesz mert a nagyfeszültséget előállító rész olyankor le van állítva. A gyújtótrafó nem szól bele a fogyasztásba.
Sziasztok. Gyújtással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Van egy Italjet formula 50-es robogóról bontott gyújtásom, amit szeretnék felrakni a simsonomra. A motorom 12v-os, ELBA-ról megy a töltésem és az indexek. A gyújtásom megszakítós, nem tuning célból akarom lecserélni, nyáron munkába járáshoz használom és szeretném megbízhatóbbá tenni. A problémám az állórésszel van, 3 vezeték jön csak le. Gondolom 1 jeladó, 1 gyújtótekercs, 1 ami talán töltés vagy világítás, valamint van még az egyik tekercs csoportnál egy üresen hagyott csatlakozási lehetőség, onnan nem jön kábel a tekercs végéről. A kérdésem hogy gyújtáson kívül szeretném megtartani az elektromos rendszert, jó ötlet-e lehozni még 1 vezetéket a tekercs csoportról ami szabadon van a világításhoz vagy a töltéshez.
A forgórész 4 mágneses. Előre is köszönöm a segítséget!
A két vastag fehérből szerintem az egyik megy az egyenirányítóra, a másik pár fogyasztóra (duda, távolsági fényszóró amik csak menet közben kellhetnek). A sarus lesz a jeladótól jövő kábel, az megy a gyújtás modulra, aminek kell még 12V akkuról, hogy tudja mivel mágnesezni a trafót. Hova akarsz 4. kábelt?
Ha a a lendkerék tényleg 4 mágneses akkor az alaplap nem az övé.
Így ez a párosítás, nem "életképes".
Ez nem az italjet 50 alaplapja. A lendkereket nem látjuk belülről sajnos. Miért okozna gondok a mágnesek számának különbözősége a tekercsek számától?
Sziasztok. Teljesen üzemképes volt a blokk amiről levettük. Fura nekem is ez a párosítás, a másik Italjet amihez donornak vettük, annak 6 tekercses az alaplapja. Ez az alaplap is teljesen ugyan olyan mint a másik, kivéve a tekercsek számát. Passzolnak a furatok, s a gyári kiképzés is csak 1 féle képpen megy fel. A forgórész DENSO VCF 16, rákerestem, az Italjet Formula 50-et is hozta rá. Valóban nem okozhat gondot a tekercsek száma sem, mert ugye ott az a forgó mágneses tér. Teszek képet a lendkerékről, s a tekercsekről is, ahol jól látszik hogy van még egy hely a kép szerint bal alul ahol nincs bekötve vezeték.
A kábelek színe: fekete-piros (külön), fehér-piros és sárga-fehér a stekkerben. A gyári simo alaplapról is 4 tekercsről jön a vezeték, így könnyebb lenne a dolgom az átszerelésnél. (töltő+féklámpa egy vasmagra tekerve, világító tekercs, plusz a gyújtótekercs ami ennél nem kell ha akkuról megy, így 2 tekercs van a fogyasztóknak, pl.: féklámpa, világítás. Plusz a töltés az akkunak. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2018
A kollégám Gulliverjében is véletlenségből belekerült egy 6 pólusos lendkerék a 8 helyett. De a a világítás teljesítménye (ezáltal a töltésé is) meg se közelítette az eredeti felállást.
Nem tudom , én még Italjet robogóba csak ezt a lendkerék alaplap párost láttam. A szabad kivezetés ügyében a lényeg , mérni kell, hogy mi van bekötve. Amúgy impulzus tekercs nincs,, csak gerjesztő (exciter coil). A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2018
A gerjesztő tekercs kiugró csúcsa adja a jelet is a gyújtáshoz?
A 4 pólus miatt, fordulatonként 2-negatív és 2-pozítív félhullám keletkezik. A pozitívval a cdi kondenzátorát töltik, a negatívval a tirisztort vezérlik. De hogy kettő-kettő van belőle így fordulatonként 2 szikra képződik 180° eltolással. Ez is a gyengéje is mert 6 ezres fordulatnál már 200 szikrázik másodpercenként ami szikra energia csökkenéshez vezet. Szóval pocsékolós egy technika.
Ez elég rosszul hangzik. Kukába vele.
Apropó, nem tud valaki olyan kis egységet (esetleg csinálni?), ami az induktív jeladó jelét kapja, és időben eltolja? VAPE rendszerhez illeszteném, programozható előgyújtás címszóval. Illetve, ha valaki tud ilyet csinálni, és 2 hengereshez is készülne, akkor kispolákhoz is.
Végeredményben összehasonlítva egy megszakítós gyújtással ez még mindig megbízhatóbb. A magas fordulatszámnál történő szikra energia csökkenés ellenére viszont elég sok pörgős motorba/robogóba szerelik. Megszakítóval sokat szenvedtem már beégés miatt. Teszek egy képet a motorról, napi 48km oda-vissza a munkahelyem. 60/2 wr henger, gyorsító 4. fokozat, 16-os lánckerék elöl hogy ne pörögje szét magát. gps-el 74 km/h a vége. Tavalyi évet megúsztam egy hátsó defektel hazafelé. Italjettel 3-szor mentem be, többször nem mertem. Szintén defekt, plusz karbi gondok, fék/futómű problémák.
Megszakító beégés ellen: váltsd ki a felvezetővel, és csak annak a nyitásához szükséges pár mA-t kapcsolja a megszakító. De itt még mindig gond, hogy magas fordulaton alig van összezárva a megszakító, tovább pörgetve meg csak leng. Igazi rev limiter.
Persze ha nem tuningolt gépre kell bőven jó hisz a Tomos-Puch mopedek gyújtása is ezen az elven működnek.
Ráadásul ez hogy tuningra nem alkalmas csak részben igaz, mert például a Vespa- hoz forgalmazott három tuning gyújtás mind ilyen technikával üzemel. Bővebben: Link
Előkerestem az elektronikát. Annyit sejtek hogy a 2 fekete az test, a fekete-piros lehet a jel, de nem tudom mi a sárga és a pink. Egyiken kaphatja a feszültséget, a másik mehet a trafóra. Tudtok segíteni hogy mit hova kössek, valamint váltó vagy egyenáram kell-e neki?
Még ezt találtam ami hasonlít.
Kis kutatás után az alábbi elképzelésre jutottam. Sárgára kötöm a gyújtótekercset amiben benne van a jel is. Feketére megy a test a blokkról és a vázról. A rózsaszín megy a gyújtótrafóra, a fekete-piros pedig az akku pozitív. A megoldást pont itt az oldalon találtam meg.
Hát srácok sajnos ugrott a mutatvány, ami a lendkereket illeti ráesik a főtengelyre. Viszont érdekel tyraw ötlete.:
Idézet: Ezt a gyakorlatban hogy tudom megvalósítani? Hagyom a gyújtótekercset a megszakítóval kondi nélkül, bekötöm a jel helyére a cdi-n? Előre is köszönöm a segítséget. „Megszakító beégés ellen: váltsd ki a felvezetővel, és csak annak a nyitásához szükséges pár mA-t kapcsolja a megszakító.”
Ez szerintem csak egy sima fesszabályzó. Nem? Ezzel nem lesz gyújtásod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |