Fórum témák
» Több friss téma |
Nem jó a link, legalábbis nálam... Amúgy pedig nekem mind a 3 tekercs tölt, a világításom is akkuról megy, a három tekercs csillagba van kötve és utánna egyenirányítva, az egyenirányításig teljesen testfüggetlen a tekercsrendszerem.
A jó link :Inverteres CDI gyújtások .
Egy ötlet szikra teljesítmény növelésre: a gyújtó transzformátorban a primer tekercse által gerjesztett mágneses térre, merőlegesen egy állandó mágneses tér létrehozása. Lásd kép : itt négy kis lapka mágnessel lett megoldva .
Szia nyemi!
Ezt a mágneses-trfós dolgot kifejtenéd egy kicsit bővebben?
Szia.Mint tudjuk minden gyújtó transzformátorban ferromágneses anyagot használnak vasmagként a tekercs belsejében. A vasmagnak van maradandó (remanens)mágneses tulajdonsága, aminek hatása az, hogy a domének külső mágneses tér rendező hatása után már nem térnek vissza előző, rendezetlen szerkezetükbe, Én ezt "rendezetlenségbe" való állítást, egy a vasmagra ható , a tekercselés által generált mágneses térre merőleges, mágneses térrel teszem meg.
Ezzel azt érem el, hogy minden gyújtó szikra képződésekor a primer tekercsnek szinte az összes mágneses domént, újra át kel fordítani 90°-kal a saját irányába. Ezáltal a mágneses tér képzése a vasmagban hatékonyabbá válik, és főleg CDI gyújtásnál fontos ez. Mert ott nagy áramok folynak, ezáltal csúcsban nagyon nagy mágneses terek generálódnak. Nagyjából ennyi a lényeg. . A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2015
Hűha!
Ilyen okfejtést még nem olvastam, de ha megnöveli a szikrateljesítményt, akkor csak jó lehet.. Mindenesetre a le, és átmágneseződését a vasnak szerintem a trafóval párhuzamosan kötött dióda elvégzi minden külön hókuszpók nélkül is.
Világos, a hosszirányú remanens indukciót átkényszeríted keresztirányúra küslő gerjesztéssel.
De a trafóban az energiamentes állapot elérése elött (gyújtás vége) pontosan fordított gerjesztés van, mint a kezdő pillanatban, azaz negatív remanencián áll meg az indukció, és negatív értékről fog indulni a kezdő pillanatban, attól függetlenül, hogy a dióda a tirisztornál, vagy a trafónál van-e. Egy negatív értéktől a pozitív csúcsig nagyobb az indukció változás, mint nullától a pozitív csúcsig. Mindezektől függetlenül egy ilyen hosszú nyitott mágneskört majdhogynem lehetetlen betelíteni ( "végtelen" légrés miatt), szóval mindegy, hogy honnan indul az indukció. Viszont azt el tudnám képzelni, hogy küső mágnes "visszakészerítő" hatással bír a szórt fluxusokra, így növelheti a P-S csatolást, ami egyenesarányban növeli a szekunder áramot, ezzel a szekunderre átjutó energiát is!
Köszönöm a javitást, benne maradt némi felesleges http...
Elkészültem a prototípussal, 28W inverterteljesítménnyel 6000-es fordulat körül el kezd dadogni a motor, és nem forog többet. A kondit 470nF-ra csökkentve már hajlandó elforogni 9-10000-ig, de csak terheletlenül, menet közben 3500-4000 fölé nem akar menni a fordulatszám, a 1µ-val menet közben is hajlandó elforogni 6000-ig, ott viszont megtorpan, pedig 5000-5200 körül kezd el igazán húzni (70ccm 4 felömlő S53-as henger a nagyobb kipufogókeresztmetszet miatt, és motorfékpadon/próbákkal hangolt rezó). Ahogy nézegettem a linkelt oldalt, a srácnak max 10-12W-ot evett meg a gyújtása 12000-es fordulat mellett, szóval valószínűleg kikukázom a gyári gyújtásmegoldást, és megépítem az oldalon levő 5.0-ás verziót, az elejére készítek egy illesztést a simson gyári jeladótekercséhez.
Pontosan melyik 5.0-s verzió?
Ha az én fejlesztésem, akkor az 5.6-ot építsd az fogad induktív jeladót is. Valószinűleg nem elég gyors az invertered. A 28W átlagteljesítményt jelent, 10000RPM örül már max 5ms alatt kell tudnia feltölteni a CDI kondit. Gyakorlatilag rövidzárt állapotból indulva terheletlen állapotig terjedő tartományon át! A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2015
A linkelt oldalon levő 5.0-ra gondoltam, de szívesen megnézem a Te rajzodat is, előrelapozok és megkeresem.
Ahhoz, hogy jobban kilehess forgatni:
-tervezet henger, könnyített dugó, rezonátor, tervezet kipufogó, könnyített kuplung és lendkerék szükséges. (valamint gyújtás, ami képes ezt követni) Ezek a dolgok persze az üzemórák drasztikus csökkenését okozzák.
Ezek mind megvannak benne, az eredeti tirisztoros gyújtással 12-13000-ig simán kiforgott üresen, és terhelés alatt is simán elforgott 9-10000-ig. Motorfékpadon 9,3LE-t mértünk a hátsó keréken. A sors úgy hozta, hogy mostanában sokat kell járnom este, és így szembesültem azzal, hogy a 15/15W-os fényszóróizzó arra jó, hogy engem lássanak, de rendesen nem lehet vele látni. Így kapott egy bixenon szettet, nna ezzel már lehet látni, csak ehhez ugye át kellett variálnom az állórészt, hogy legyen elegendő töltésem, és így nem jutott hely a gyújtótekercsnek.
Ebben az esetben, ha nem ragaszkodc a gyári lendkerékhez, ajánlanám a pwl gyújtást, vagy ami még jobb egy AM6 típusú blokk komplett gyújtását azt nem tudom, hogy 12000 elforog-e, de olyan 6000ig biztos. Vagy esetleg egy robogóról. Az biztos, hogy ezek mindegyike elbírja a 35W os égőt. egyébként szép teljesítmény esetleg van kép a gépről?
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2015
A 35W nekem még kevés, 50/55W-os xenon szett van elöl, ehhez még hozzájönnek az egyéb izzók itt-ott, átlagban kb 60-65W-al lehet számolni világítás terén. Ha indexelek, akkor még az is hozzádobódik, mivel nekem minden akkuról megy. Robogóét már én is próbáltam egy 80ccm-es aprilia gyújtást kaptam kölcsön, még a kúpja is passzolt a főtengelyre, de az 8000-nél leszabályzott, és max 25W-ot tudtam kicsikarni a világító-töltő tekercséből. Egy Schwalbe egyébként az alany, és most fogom teljesen felújítani, mert ahogy írtam sokat kell vele járnom, és eléggé ramaty állapotban van maga a váz, a blokk az ami jelen pillanatban jó benne, a hengerről és a kipufogóról tudok képet feltenni, a képen a kipufogó egy kölcsön motoron van a próba erejéig, akkor még darabokban volt a Schwalbe.
Ha marad az "eredeti" lendkerék akkor 3 világító tekercset, ajánlanék. Mind töltheti az akkumulátort, és onnan mehetne a gyújtás. Így nagyjából 70+W jönne ki jó esetben. (12v/35W-os tekercsek esetén)Nekem ez a gyújtás vált be irfp460-ból egy is elég, nem melegszik. (kis átalakítással jeladós gyújtáshoz is átalakítható)
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2015
Ebben a hozzászólásomban leírtam, hogy mi van most a motorban, és ez így nekem elég is, a gyújtással vagyok gondban, mivel nem maradt hely a gyújtótekercsnek. A megszakítós gyújtás 6-7000-es fordulat felett nem jó, ez tapasztalat, valamint az is, hogy nagy fordulaton csakis CDI gyújtás képes elég intenzív szikrát biztosítani a tökéletes, gyors égéshez. Már jópár éve "faragok" simsonokat és hasonló kétütemű motorokat, sokmindent mértem már műszerrel, és sok-sok zsákutcában is megfordultam már, és sikerült olyan "elméleteket" megcáfolnom, amikre mindenki esküdött, és esküdöztek hogy attól jobban megy a motor, "mert a nagyok is alkalmazzák" én pedig bebizonyítottam, hogy úgy, ahogy ők használják semmit nem ér...
Szia! Milyen fajta fékpadon mértétek?
A fékpad pontos típusát meg nem mondom, de gyári cucc, motortól összkerekes autóig tud mérni, és ami a legfontosabb az az, hogy hitelesített, mert a fickó versenyautókat is épít/szervizel, és neki fontos, hogy ha megcsinál egy motort, akkor abból tényleg a maximum legyen kihozva. A pad amúgy 10,1-et írt ki 10 mérés átlagának, de a srác azt mondta, hogy 4-5%-ot Ő mindig le szokott vonni, és akkor az tuti nem kamu eredmény. Én a gyári blokkhoz viszonyítva az első próbakörökön legalább 15LE-re saccoltam, mert mikor 2-ben kb fél fordulatnál csutkagázt húztam, megcsúszott a kuplung, úgyhogy rugót is kellett variálni, mert egy-egy kövér gáznál mindig megcsúszott.
megtudnátok mondani,hogy elektromos forulatszámméröt hogy kell bekőtní? tiristoros szimóra derbe fenix ról lett levéve köszi
Mi amikor motort mértünk, akkor az első gyorsításos mérés alatt csak a hajtás felől fellépő veszteségek lettek kimérve, és utána ebből már az elektronika kiszámította a "pontos" értéket, a tűrésre már nem emlékszem. Az egy örvényáramú generátoros pad, csak emiatt voltam kíváncsi rá, hogy az országban mik vannak még forgalomban. Egy ilyen generátorban egyébként akkora erő lakozik, hogy 6.-ba teljes gázon le tud fullasztani egy 1000-es sportmotort.
Sziasztok!
Szeretnék Simsonra egy gyújtást készíteni.A kérdésem az lenne,hogy mit és hogyan kellenne csinálni.Konkrét terveket,leírásokat is szívesen fogadnék.! Előre is köszönöm.
Lendkerék, megszakító, kondenzátor, tekercs, pipa és gyertya. Melyiket szeretnéd legyártani?
Babetta nagy világító tekercsel , jobb nem kell.
Ha a lehető legkevésbé problémás gyújtást szeretnéd, akkor venni kell egy VAPE szettet. Építgetéssel, kókányolással, egyedi alkatrészgyártással nem lesz egyszerre minőségibb és olcsóbb. Rendszerint vagy-vagy.
Üdvözletem,
A minap elindultam motorommal, majd 2 sarokkal később leállt. Hazatoltam, gyanús volt, hogy szikra... Gyertya ki, rárúg, szikra nincs. Kicsit azóta belenéztem: (tirisztoros gyújtás) test-gyújtótekercs között rugásra nincs feszültség. Hát remek. 2 hónapos volt nagyjából, tehát nem lehet a korra fogni. (Egy tekercsen meg sokmindent csak nem lehet elrontani...?) Okozhatja a problémát a ~1ohmos gyújtótrafó? (túl nagy áram miatt megégett a zománc a huzalon, és menetzárlat? Azóta elkezdtem szétkapni, mondván úgyis van elég hely azon a csévén, férne ez nagyobb drótból is.. Lebontani se túl egyszerű, de valahogy csak megoldom... Viszont nem tudom olyan szépen szedni, hogy számolni is tudjam, hány menet kell, valakinek van esetleg adata róla? Saccra 5-8 réteg ~200-as menetszámú huzal lehet rajta.. (Illetve szívesen fogadnám, ha tudtok valaki, aki tud ilyet tekercselni, mert én nem tekertem még semmit...)
Felejtsd el a tekercselést
Nem éri meg vele vesződni mert 0.15-ös huzalból kell feltekerni rá legalább 2000 menetet. Amit nagyon nehéz úgy tekerni hogy ne szakadjon el és hogy ne keresztezzék egymást a menetek. Soronként szigetelni kell és lakkal beitatni. Ebből adódik a hiba hogy az utángyártott tekercsen ezt nem csinálják meg és a huzalok egymáson el tudnak mozdulni és hamar kidörzsölik egymást aztán kész a zárlat. Vegyél egy új tekercset.
Üdv!
Van egy 51-es simsonom, amire tennék egy elektromos gyújtást, ami már készen van és reményeim szerint működik is, de meghagynám "tartalékban" a gyári gyújtást is.Na most arra lenne szükségem hogy akár egy relével akár kapcsolóval a gyújtótekercset és a szikraoltót kitudjam iktatni, és csak a panelem és a megszakító legyen egy áramkör majd ha szükséges egy kapcsolással csere.Fejben már tervezgettem de nem állt össze a kép, bármilyen segítséget elfogadok, illetőleg 2 db töltő tekercshez való fesszabályzó rajzát is nagyon szívesen fogadnám. Köszönöm előre is: ipi
Sziasztok.
Simson tirisztorral kapcsolatban lenne kérdésem. Kibontottam a dobozolásából a tirisztor egységet, e a kapcsoláshoz kellene nekem az alkatrészek típusa.Ha képek alapján meg tudná mondani valaki. Sajnos a piros négyzet alakún, nem látszik semmi számozás. Ki és be forrasztást meg tudom csinálni, csak az alkatrészek tipusa kellene, és hogy mi micsoda. Gondolom ezen alkatrészek beszerzése, fillérekből megoldható? Köszi A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2015
Tán 600nF 400Vkörüli kondi lehet szerintem. amúgy nekem is vot egy ilyenem. Tönkre ment. Kerestem a neten, a google a barátom! felkiáltással egy kapcsolást. Jónak tűnt. Azóta is üzemel. De abban nem 1 kondi van... az biztos. Ezt a kapcsolást én hagynám.
Amúgy ez egy CDI gyújtás, a kondi értéke nem kritikus, ám minél nagyobb, annál nagyobb a gyújtás során a szikra energiája és ugyanúgy jobban terheli a tekercset is, amiről töltő feszt kap. Ahogy nézem 680n-1,5µF között keress valamit, esetleg próbálj ki többmindent. Ajánlom hogy WIMA MKP kondit tegyél a helyére, mondjuk 630V-ost. |
Bejelentkezés
Hirdetés |