Fórum témák
» Több friss téma |
Megjött a hid, elvben minden jonak néz ki. A PWM müködik, azzal nincs is baj, a baj azzal a két relével van. Az egyik DC - re reagál, ez az egyik probléma, mert ha a PWM kitöltési tényezöje nem 50% akkor természetesen megjelenik benne a DC komponens és aktiválja a DC relét.
Ezek szerint mégis kénytelen leszek az 50% PWM jelszintjét változtani, hogy a motor sebessége változzon. Eddig igyekeztem az eredeti 60 Hz-s AC-t utánozni, megprobálok valami nagobb frekit, lehet, higy az segit.
Közben rájöttem, mégsem igy kell.
Nekem ilyen jel kell ( kb) Most már csak azt kell eldönteni, hogy procival vagy 4 ICvel csináljam. A satirozott felület a PWM (1.sor)
Szia. végre találtam magyarázatot amit leirtál kondilába izzik , kb féléve dc-dc konvertert épitettem nálamis felizzott és a negativ elolvadt ez kb 1-2 másadperc alatt történt , nálam 12v-rol 40A mutatott a müszer és a fet is (kijött belöle a füst) möködéskptelenné vált , most mégeggy dolog eszembejutott ..elmentem a mágnesér és a kondi megmaradt (erekjének elraktam ismeret hiányába mármint hogy izzik a rézdrot? de..) lábához közeleitve 1,5cm röl megtörtént a bizonyitás , soha nemgondoltam hogy vaslábu lehet. a többi hozzászolásbol mostmár tudom inkább több db kondi és persze nem a legolcsobb kell. mindenkinek köszönöm a tudás megosztását , segitségét , mindenkinek sok füstmenetes épitést. Most énis EGS002 modul és trafos inverter épitésén dolgozom , utánolvasgattam de nemigen találtam ojat hogy régi hegesztötrafo +egs002 + fetek nemtudom jouton haladok-e , hátha másis olvassa , minden jotanács joljön ezerrr köszi további szépnapot
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Sziasztok!
Segítségeteket kérném, adott egy 2014 es LG 32LN540B-ZA típusú tv. Feszültség alá helyezés után semmit nem csinal, bekapcsolásra sem. Viszont van a tápjának egy halk "susogó" hangja. Szemrevételezve ami feltűnt, hogy a szekunder részen egy dióda körül megbarnult a nyák. A dióda egy p6ke30a típusú szupresszor dióda. Ezt hogy lehet kimérni, hogy jó-e? Kimeneteket mértem, csak a 2db 3,5v van meg. A súgás miatt én kondira gyanakodnék, de feleslegesen nem szeretném újrakondizni. Van valami tippetek. Előre is köszönöm!
Szia! Én azzal a C103-al kezdeném a cserét... De ha van valamilyen kapacitásmérő műszered, akkor elég lenne megmérni a kondikat, természetesen kisütött, kiszerelt állapotban.
Köszönöm!
Kínai alkatrész teszterrel esr t is tudok mérni, bár nem tudom mennyire pontos!
Két ledet kellene meghajtani két darab LM340-el szétválasztott tápról. Mehet egy hűtőbordára? Az egyik 5 voltos a másik talán 12. Deszka modellről tesztelem.
Igen mert a hűtőbordán a GND van. Persze ha 5V-ot és 12V-ot készítesz. Ha szabályzósra készíted, akkor el kell szigetelni.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
Pontosítok. Mind a kettőnek 5V kell. Az ellenállások 220 és 2,7 ohm. Így kb 5,05 jön ki.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
A 12V-os stabiból hogy akarsz 5V-ost csinálni és főleg minek? Valamit nagyon keversz. Vagy rosszul fogalmazol. És mi az a "mind kettő"?
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
Egy 16V-os trafó egyenirányítva táplálja a két stabilizált áramkört a két lednek. Felhasznált alkatrészek száma:
2x220ohm, 2x2,7ohm, 2xLM340, 1db graetz, 1db kond
De Jani! Mindig a lényeget nem írod le. Mekkora feszültséget készítenél a két stabilizátorral?
Vagy mi a szándékod? Állíthatóra készítenéd, valami Led-sorhoz? Vagy ezeket azért írod mert ezek vannak a panelen és szeretnél valamit tudni vagy módosítani? Mert a sima stabi, GND lábán kb 5mA nyugalmi áram van. A 220 ohm, meg a két ellenállás inkább LM317-re hajaz. De annak 50uA csak az ADJ bemenet árama.
A 2 LM340 nem ugyanaz... Az egyik LM34T5 -> 7805 a másik LM340T12->7812. Az első 5V-os, a második 12V-os. Ne vedd egy kalap alá
A problémám a következő. A kapunál való tartózkodást érzékelné egy mozgás érzékelő ami két ledes lámpát kapcsolna. Egyet a kapunál és egyet az ajtónál. Addig kellene világítania amíg bemegyek a házba. Mindkét led 5 voltot igényel. Ehhez mindkettőnek külön tápot készítettem ugyanabból a trafóból mintha egy tápról nem volna egyszerűbb. Dehát én se mindig a legegyszerűbb megoldást választom.
Oké, ezek szerint két 5V-os tápot készítenél a 16V-os trafóból. Az egyik 5V-os stabilizátor megfelelő hozzá, de a másik 12V-os . Az helyett is egy 5V-os stabi kellene.
A gond az, hogy a 16V váltós trafóból igen magas DC feszültség lesz. Mivel ezek az áteresztő típusú stabik, a bemeneti áram azonos a kimenetivel. És ami a lényeg, elfűtik a nyers DC feszültség és az 5V közötti különbséget. Tehát ha a lámpák áramigénye magas, akkor rendesen fűteni fog a stabi. Tehát ahhoz hogy valamit készíts, ismerni illene a lámpák áramfelvételét. Mert a hűtést és a puffekondit ezek alapján kell kiválasztani. Mert a nyers feszültség csúcsa, kb. 20V lesz. Persze azt is tudni kell, hogy a trafók feszültségesése a lámpák áramára mekkora lesz. Valamint hogy ha kivezeted a trafó 16V váltófeszültségét a kapuhoz, mekkora lesz a kábelen a feszültség esés. (Mert gondolom, nem a 230V-ot szeretnéd kivezetni.) De ez a feszültségesés neked pillanatnyilag akár esetleg jól is jöhet a magas trafófeszütség miatt..
A felső kapcsolásnál furcsának találtam, hogy a kondi a dióda helyett szerepel. Gondolom elrajzolták.
Vagy elrajzolták, vagy feszültség kétszerező : )
De miért ha közben plusz menettel egyszerűbb lett volna?
Merthogy oda nem csak nagyobb, hanem negatív feszültség kell, bár nem nagy terhelhetőséggel. Akkor meg már külön tekercs kellene, ami azért bonyolultabb...
Nincs elég hely a trafón és ez is elég. És minek pazarolni a rezet..
Az elv valóban egyezik a feszültségkétszerezővel, de itt közre játszanak a graetz test és szekunder 8, 9 kivezetések közötti diódái. A 200 V és a 70 V egyenirányított feszültsége összegződik.
Sziasztok,
hálózati tápegységet szeretnék készíteni (toroid + Graetz + puffer legalábbis első körben). ±15V lenne a kimeneti feszültség és az áram Imax = 10A. Számolgattam, számolgattam... Elég szemtelen nagy pufferkapacitás kellene (több 10000uF) és még abban az esetben is több tized volt lenne a feszültségingadozás. Valakinek valami ötlete?
Ez a normális működés. Ha rippli nélküli táp kell, akkor azt csak aktív eszközzel tudod megvalósítani.
Hello! Egyébként meg hol van szükség olyan tápra, ami 10A-tud és nem lehet hullámos?
Ezt úgy halkan gondoltam is.
Azért köszönöm. Végül is ezért fórum a fórum.
Egy olyan nagyteljesítményű lineáris mérőerősítő meghajtásához, amit fórumtársunk ferromágneses anyagok hiszterézis görbéjének felvételéhez használ. Az nem néz ki jól, ha "szőrős".
Hello! Én nem tudom mivel foglalkozik, nem árulta el. De egy erősítőnek is kell lenni tápelnyomásának. Ha meg csak méreget vele, akkor legfeljebb ide-oda vándorol a BH görbén, Attól még elvileg nem lesz szőrős a diagram.
De nem értek hozzá! Ahogy Gafly szokta volt mondani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |