Fórum témák
» Több friss téma |
Ez csak természetes, nem is maxon hajtanám olyankor. A kérdésem arra vonatkozott, hogy az IC mennybeköltözésének veszélye mennyire fenyeget ezekkel a paraméterekkel
Köszönöm a válaszod.
Én az első hidamat, nagyon kemény tesztnek vetettem alá anno, de kibírt mindent, ami üzemszerűen előfordulhat vele. Nem szabad +/-40V fölé menni a táppal és tényleg komoly hűtés kell rá, mert a hőmegfutás és a rövidzárvédelem is csak ennek megléte esetén hatásos.
Ha folyamatosan túlterhelve hajtod, akkor sem döglik meg, de a hanszóródat nagyon gyorsan képes tönkretenni.
Értem. Még mindig vacilálok, hogy bridge-nem bridge, mert a hangszórók még nem igazán vannak meg
tulajdonképpen két 120W (4ohm)-osnak csúfolt kisebb, márkátlan autóhangszóróból készült hangdobozcsoda van itthon, de kétlem, ha kibírna akár 100at is... tulajdonképpen ezt szeretném kipróbálni
Ha otthonra kell, nem pedig hangosításra, akkor ne kínlódj a híddal, mert felesleges lenne neked. A 400-as +/-40V -os tápoddal egy nagyon komoly szimpla sztereó véget tudsz csinálni. Esetleg még a master/slave rendsterű (párhuzamos) TDA 7293 kapcsolást lenne érdemes kipróbálnod, de a szimpla 7294 is bőven jó.
ez a master/slave ha jól értem arra jó, hogy ha az egyik IC feladja, átveszi a másik a munkáját?
egyébként, hát... nem otthonra kéne, hanem inkább hangosításra... próbaterembe, mikrofon erősítésére gitárerősítők, dob mellé. (esetleg kisebb koncertekre, ugyanilyen céllal)
Hangosításra hidat csinálj, de azt minimum 600W-os táppal. Nekem is van egy ilyen sztereó hidam, már több mint egy éve állja a sarat, PA célra használom. Egy kb 600W-os kapcsolóüzemű táp "eteti" +/-40V-tal.
Szokás szerint nem képesek használható adatot felrakni a traforól.
DC ell, átétel, induktivitás, stb
Azért meg lehet találni, ha éppen ilyenre van szükség:Bővebben: Link
Tetszetős. Tudom, hogy erre van külön téma, de ha sajátkészítésű a táp, küldenél róla egy-két infót? (mennyi hozzáértés kell az elkészítéséhez stb)
Délután 4 körül, az otthoni gépemről teszek fel nyáktervet. Nem nehéz megcsinálni, csak a tekercselésre kell nagyon odafigyelni. Induktivitást kell mérni, megfelelő műszer megléte mindenképpen szükséges. A beállításához frekit is kell mérni, és a rezonáns kondik értékét ki kell számítani (van rá Excell táblázat).
Ha esetleg van ETD 49 (N87), (N67) anyagú magod, akkor konkrét instrukciókat is adhatok, de a frekimérést nem kerülheted el.
Köszi
1 adattal előrébb : az átételel
Hű. Hát oszcilloszkóp még a közelemben sincs sajnos :\ Egyedül ismerős munkahelyén van, majd kérdezősködök nála, és ha tud segíteni megkereslek PMben. Mindenesetre köszönöm!
Nem feltétlenül kell hozzá szkóp. Nekem sincs :no:
Elég egy jó multiméter, én pl Maxwell MX 25-306 -ot használok. Itt az általam épített és használt tápok egyik variánsa, ami megfelel 2 db TDA 7294 hídhoz. Íme:
Köszi! PC tápból bontott mag jó hozzá?
hello mindenkinek.Vettem ket sima tda 7294es
kitet es van egy db 100wattos toroidom es meg akarok venni egyet ugyancsak 100wattosat,hogy sztereo vegfokot csinaljak de a problema az,hogy ahonnan vettem ott mar nincs es csak mashonnan tudok venni(mas marka),szerintetek ha nem egyformak annak milyen hatranyai vannak?
Ha mindkettő 100VA-es és mondjuk 2x28V -os, akkor nem gond ha nem egy helyen készültek, csak rendesen legyenek megcsinálva. Két trafóval dual mono jellegűre lenne érdemes megépítened.
Ertem, kulon diodahid es puffer kell a masik trafohoz?
Biztosan jó, ha elég nagy és nem légréses. Az átlag "400W-os" PC tápokban lévő EI33 magok csak kínkeservesen viszik át a 350-400W-ot. A megcélzott 600W-hoz az ETD 49, vagy hasonló keresztmetszetű és megfelelő anyagú ferrit gyűrűmag az optimális. A PC-s magnak meg kell mérni az Al-jét és az anyagát sem árt ismerni.
Igen, úgy az igazi :yes:
Meg egy kerdesem lenne.Ha jol tudom a puffereles utan szoktak biztositekot tenni,az makkora kell,hogy legyen?
Azt tudod már hogy hány V-ról fog menni és hány Ohm -ra fog dolgozni? Végül is nem olyan lényeges... ha mondjuk 2A-es lomhát teszel bele tápáganként, az hatékonyan fogja védeni zárlat ellen (pl ha véletlenül letestel a tok). A relés DC védelem szerintem fontosabb, azt se felejts el csinálni hozzá.
Azert kerdeztem mert kitben rendeltem es nem tartalmazza a biztositekokat.+_35voltrol fog menni es 8 ohm-osok a hangfalak.Koszonom szepen a valaszokat.
Abba pont jó lesz a 2A-T bizti csatornánként és tápáganként. A 230V -ra is tegyél be 1A - 1,25A lomhát.
Lehet ,hogy kicsit elterek a tematol de megkerdem,hogy legyek biztos benne.Mint ha regebben olvastam volna itt a forumon,hogy kisebb teljesitmenyu trafohoz ha teszek tapagankent 40000mikro faradot jobb lessz a teljesitmenye mind ha tennek csak10000-et.Ez igy van vagy csak tevedtem?
Nem kell eltúlozni ,eddig mindenki megbánta.
Amperenként 1000-2200 uF.
Aki ezt állította tévedett.
Bőven elég +/-35V -ra a 2x 10000 µF (még a fele is) csatornánként. Inkább a trafó legyen erős.
A több 10000 µF -ra rászánt többletpénz értelmesebb dolgokra is fordítható.
Én már csak tudom... kipróbáltam az első hidamat 300VA-es trafóval és 14 db 4700 µF/50V -os kondival, persze tápáganként Szerinted volt értelme?
En ezt sajnos nem tudom ,hogy volt-e ertelme soha nem probaltam,csak olvastam,hogy inkabb jo sok mint kevesebb.Azert kerdeztem,mert mar megrendeltem 8db 10000 ľF kondit,amgy nalunk fele nem olyan veszelyes az aruk.
Abból 4 is elég lesz, a többit elteheted későbbre
|
Bejelentkezés
Hirdetés |