Fórum témák
» Több friss téma |
Most azt csináltam, hogy az összes negatív vezetéket lecsatlakoztattam, és közvetlen bekötöttem az aljzatba, a pozitívak maradtak. Ugyan úgy bent maradt az osszesben, de ugye igy csak koppanas gátlóként működik.Még arra gondolok, hogy a borda most nincs elszigetelve az alaplemeztol elektromosan. Szerinted? Az Ic-k szelvénye negatív tápfesz, igy csak egy vekony lapka szigeteli el a negatív tápfeszt a kozosített gnd-től.
Hát nem a borda miatt van. Külön most meg nem tudom megtápolni. Nincs labortápom. Most már otletem sincs. Ha benne nyulkalok működés kozben semmi gerjedés nincs, csak ez a folyamatos bugas.
A vizsgálathoz elég a kétszer egyutas egyenirányítás és 200 mA ami a nyugalmi áramot elviszi.
Keresek valami alkalmas tápot neki.
Azt vettem észre hogy a legnagyobb zajt a baloldali front adja, az lehet, hogy megszorja a tobbit is a közös gnd miatt ami a hazon van kozosítve?. Az a vegfok van a legközelebb a trafohoz. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
A kikapcsolási pattanás teljesen megszűnt. Köszi! Ezzel a brummal kell megkuzdenem még...
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
A trafóhoz legközelebbi vegfok adja ezt a nagyobb zajt, atcsereltem a hangfalat és ahogy rakosgatom körbe úgy vándorol hangfalrol hangfalra ugyan azon vegfok zaja. Próbáltam arnyekolni vaslemezzel, de semmit se változott. Nem lehet esetleg hogy abban az ic hibás? Vagy a panelon valami?
A remény hal meg utoljára...
Akkor lesz csend, ha bedobozolod a tápot mind a hat oldaláról. Igaz kisebb tápokat szoktam építeni, ami elfér egy kibelezett PC táp tokjában, de a lényeg: bemegy a 230 V és csak az egyenfeszültség jön ki a burkolat alól. Az elektromágneses hullámok nem tudnak kitörni a ketrecből. Bővebben: Link
A fémdoboz maga benne van a földelő körben?Jártam igy hasonló módon,lekellett választani mindent a dobozról,az rca csatlakozókat is és elmúlt a brumm.De ez lehet csak nálam hozott megoldást a problémára.
Szia! Igen, benne volt, az volt a bemeneti gnd közös pontja, eddig nem is volt gond ezzel a kialakításal. Ez a vegerosítő viszont nem kedvelte valamiért. De most leszigeteltem az RCA aljzatokat az illesztő gyűrűjével.igy teljesen megszűnt a hiba. Köszi!
Szia! Megszűnt a hiba, tegnap este fél 11-re vegeztem vele. Most nincs közös tespontot a végfokok között, mind különálló egység.
Azt szeretném kérdezni, hogy most abból elvileg nem lenne baj ha visszakötném a test kábeleket a DC védelembe? Viszont mivel nincs közös test pont, így nem is tudom a DC védelem egy pontjába kötni a közös testpontot mert nincs olyanja. A másik kérdésem, a kapcsolóra forrasztott kondenzátor, 68nF volt, de levettem mert a szivárgó áram bekapcsolva hagyta a dc panel piros ledjét, igy 0.2W folyamatos felvétele volt. Ha azt kicserelném 2.2nF -ra, akkor megszűnne ez a jelenség elvileg?
Amikor jelforrásra kötöd az erősítőt, a testpontok azon keresztül összekapcsolódnak. A biztonság kedvéért a csatornák testpontjait, akár már a tápegységnél, 1-10k ellenállásokkal közösítheted és ezen ellenállások csillagpontját kötöd a DC védelemre.
Az ívoltó kondenzátor értékét mindaddig csökkentheted, míg a kikapcsolási pattanás számodra elfogadható értékű. Próbáld ki nyugodtan a 2n2-t.
Csalóka eredmény lehet ha az RCA-k (nem tudom pontosan mitől és hogyan) elszigeteltsége oldja meg a problémát. Ezeknek a csatlakozóknak a hidegpontjai akkor is közösödnek, ha csatlakoztatsz egy készüléket, mert abban -szinte biztosan- össze van kötve a két hidegpont.
Örülök hogy jó lett.Én mindig függetlenitem a dobozt ha fém persze,a földeléstől.Azóta nincs brumm,bármit épitettem.
Akkor mind a 7 táp GND-ről 1-1 10kohm ellenállást vezessek ki, majd mind a 7 ellenállás masik végét kössem össze és úgy rá a DC védelem test pontjába?
Ezt akár az RCA aljzatok testpontjáról is meg lehetne csinálni? Mert azokhoz könnyebben hozzaférek. 0.6W-os ellenállások is elegendőek?
Szia! Megcsináltam amit mondtál, 10kohm a kimeneti RCA testekre, ez közösítve a védelem test pontjába. A negatívokat is bekotottem a védelembe. Tökéletesen működik!
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet! Annyi kérdésem lenne még, hogy a tápegységben csak az AC lábak vannak 100nF-al a GND-re kötve, a nagy puffereken nincs kulon 100nF. Az erősítő panelen a 2200µF mellett viszont van párhuzamosan 100-100nF, hogy a nagy pufferekre tegyek e 100nF-at, vagy jó igy ahogy van?
Az említett 100 nF-os kondenzátoroknak az IC táplábához a lehető legközelebb (!) kell esnie. A táp pufferek mellett, ismereteim szerint nincs semmi keresnivalójuk. A pufferekkel párhuzamosan 2-10 mA áramú ellenállást szoktam kötni annak érdekében, hogy a tápot az erősítővel összekötő vezeték induktivitása és a puffer kondenzátor alkotta rezgőkör jóságát lerontsa. Bővebben: Link
Ehhez a táphoz mekkora ellenállásokat tegyek szerinted? +/-36V - ot kapnak az IC-k ?
A paneleken lévő 2200 µF kondenzátorok miatt nálad nem lép fel csillapítási igény. Esetleg arra jók az ellenállások, hogy szerelés esetén a pufferek biztos kisüljenek.
Akkor mégegyszer köszönök mindent mester!!!
Most ilyen fázisban van majd teszek fel képet mikor be lesz dobozolva. Az biztos, hogy sosem volt ilyen piszkosul erőteljes házimozi erősítőm , az 1.7kW-os táp elképesztő dinamikát ad neki, a 80kg-os 140cm magas frontjaimat elképesztő erővel hajtja meg, a többi hangfalal együtt. Az Onkyo Rz800 igen csak jó processzor hozzá! A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2022
Rávettem én is magam,a kiváncsiság hajtott és vettem mikroshop-os kittet 2db-ot, olcsóbban nem tudom lehet e kisérletezni.Összeraktam megy pöccre de a hötermelése az megdöbbentett.Igaz 2x28vdc amiről próbáltam és 1.5 A amivel próbáltam.Persze nem nagyon tudtam hangerőt tekerni rajta mert kiakadtak a labortápom mutatói a nagyobb terheléstől.Szól meg minden,egy 25cm sub sugárzót kötöttem rá az volt kéznél,az kicsit bántotta a fülem.
De nem semmi ahogy nyomta a hőt a bordára,pedig az sem kicsi 10cm magas,4cm széles 30cm hosszú,vagy 2kg.Nem mondom hogy égette a kezemet,de lehet hogy a tranzisztorhoz szokott hőérzetem csap csak be.Ott ugye ilyen "beszélgetős" hangerőnél nincs melegedés. Tápot csak 2x24vAc trafóm van ami teljesitményben elég lesz hozzá,az kb,300w lehet,sajnos csak nagyobb fesszel vannak trafóim.De gondolom itthoni hangerőhöz elég az,nem diszkózni akarok vele. Kiváncsi vagyok a tényleges hangjára azért.
Az én kitjeimen 22uf kondenzátor van 2db,reelop féle kapcsoláson meg másén is 47uf van 2db.Van jelentősége?
Szia! Az említett kondenzátorok, a bemeneti 470 nF-dal együtt a mély hangok átvitelére és az erősítő fázismenetére vannak hatással.
Azt nem értem miért melegszik neked annyira, ha tényleg legalább 2kg-os a bordád... A hozzászólásod alatt linkeltem a készülő erosítőm, 7db hidalt 7294V van azon a két bordán, majdnem 5kg a 2db borda, alapjáraton bemenő jel nélkül 23 fokos szobában,32 fokosak a bordák, ha üzemel uhy hogy erőteljes szoba hangerőn hajtom, házimozi üzemben, ugy hogy a frontokat teljes sávszélességben hajtja, amibem 320mm-es mélyek vannak, egy 2 órás film alatt 39-40 fokot ér el. Mindezt terhelten +/- 36V DC-ről. Az egyik bordán 8db ic van, a masikon 6db.
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy lett egy ~1kW-os toroid trafóm, aminek 2 db 27V AC kimenete van, de nincs rajtuk közös pont (tehát kb olyan, mint egy quad 606 trafó pl, csak 2 drót jön ki belőle a secundereken). A kérdés: van egy tda7294 erősítőm hagyományos trafóval, kissé zavar a lemezek zúgása, átpakolnám a toroidos erősítő házába (nem, nem akarom azt megcsinálni, az egy gagyi kínai szar 100V erősítő volt, aminek jót tett a halál...), de mivel ugye a szekunderekne nincs közös pontjuk, ezért arra gondoltam, az egyenirányítók után kötném be a tda-k, mégpedik, az egyik az egyik egyenirányító híd "+"-ra a V+-t a V- -t a másik "-"-ra; a maradék dc csatikat az egyenirányítókon pedig összekötném egymással és az lenne a közös pont(tehát az egyik "-" megy a másik híd "+"-ra). Na akkor 2 kérdés: jó lesz nekem így? tehát hangzásra gondolok. Meg a jelenlegi tápban kicsit drágább alkatrészek vannak(kemet 10000µF (quad revizióból maradt )), a toroidosban eredeti kínai 10000µF van, azzal is "jól" fog szólni, vagy cseréljem a kínait is? Vagy jobb lenne egy virtuális földdel megoldani a problémát? (mint a quadnál, de itt akkor kevés lenne tápfesz hozzá, mondjuk, ha a secundereket összekötöm sorba, akkor so-so...) Melyik lenne az ideális megoldás? Nem, nem hifire kell (arra gyári dolgaim vannak), ez a műhelyben kellene, mert a jelenlegi műhely erősítőm máshova szánnám. Előre is köszönöm válaszokat!
Hogy miért kérdem és nem próbálom meg? Na mert az egyik egyenirányító híd kampec és a bolt meg zárva.
Nekem ez már csak hobbi, más pályán mozgom már 25 éve, sajnos. Köszönöm a válaszokat előre is! A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2022
Szia! Kösd sorba a szekundereket és az összekötő pont megy a testre. Akkor választottál helyes lábpárt, ha 54 VAC megy az egyenirányító hídra. Bővebben: Link
Köszönöm a gyors választ, meglesem! Ez a helyzet azért is szerencsésebb, mivel még egy működő hídam van, pont amennyi ebben az esetben kell nekem!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |