Fórum témák
» Több friss téma |
Rádugtam a csövet a jó oldalra akkor felvillant majd kikapcsolt. Ha a rossz oldalra dugtam rá akkor fel sem villant csak a bekapcsoló gombon látszik hogy kikapcsol majd be. Elmentem a helyi alkatrészboltba ahol nem tudták mi az, így nem tudtak adni. Hol tudnék ilyet beszerezni? Ez a cső vezérlő ic-je?
Nem. Az a blocking oszcillator kapcsolotranyoja.
Van egy onszabalyozo oszcillator, azt ket tranyoval oldottak meg, ezek pukkantak ki. Ezt az oszcit kapcsolgatja ki-be az a nyolclabu kis fekete, ami valszeg egy sima npn FET. Ertelemszeru, hogy ha a HIBAS oldalra radugod, akkor nem fog vilagitani, igy reszemrol nem lett volna okos dolog ezt tanacsolni. Ugy ertettem, hogy miutan kicserelted. Az az alkatresz egy kb 3-4-5A tehetbirasu SMD tranyo, igy ranezesre sot-89 tokozassal. De hogy pnp vagy npn, azt csak tipusra lehet megmondani. Szerencsere a masik oldalon ott vannak az ep darabok, onnan megnezheted. Honnan irsz?
Akkor most ez egy tranzisztor? De mi a típusa? A boltban még azt sem tudták megmondani hogy mi ez, nem hogy a típusát! Nyíregyházáról írok.
Az jo messze van, bizony.
De akkor ne a boltba vidd (a droidok ritkan ertenek valamihez, bar szerintem ez elegge egyertelmu), hanem inkabb mutasd meg egy TV-muszeresznek vagy akar valami muszeresz-tanulonak. Ha ugyanarrol beszelunk, ami megsult, akkor igen, az ket tranzisztor. Nezd meg a feliratukat (a jo oldalon), lehet, hogy nem egyformak. Mindegy, nem tul dragak, vegyel ketto-kettot npn es pnp-bol is. Ha egyformak, akkor tedd be eloszor a ket npn-t. Ha nem jo, csere. Ha nem egyformak, akkor eloszor npn, pnp, aztan ha nem jo, akkor forditva.
Ezt fogom tenni! Köszönöm a segítséget majd megírom hogy mi lett a végeredmény, vagy újabb tanácsot kérek.
A DK kód = BCX42 a katalógusom szerint. De az adatlap szerint is, egy 125V-os 800mA-es típus.
Az a baj, hogy szinte a teljes D* sorozat nagyfeszültségű. Ha biztos, hogy a három lábú oldalán mind3 be van forrasztva, akkor tuti Abból SOT89, akkor pedig az alábbiak lehetnek (bár már nem DK kód alatt) DA = BF622 - 250V-os videó o/p DB = BF623 - szintúgy DC = BFN20 - 300V video o/p ... Egy halom BF, videó és RF tranyó. Szerk: Mellesleg nem vagy egyedül, akik ezt a tranyót keresik, monitorba: Bővebben: Link
Helláj! Szereztem egy ugyanúgy valami táphibás tft-t, és találtam benne ugyanilyen alkatrészt, két betü ami rajta van stimmel is (DK). A kérdésem az lenne , hogy jó e nekem és ha jó hogyan forrasszam ki hány fokos legyen a páka hogy az alkatrészt tönkre ne tegyem. Vagy bízzam ezt profikra?
Az fontos, hogy a cso hossza ugyanaz legyen vagy hosszabb. Az ugyanis a teljesitmenyben is jelentkezik, a kis kinai meg fel centert az anyjat megoli, szoval hatarra meretezett cuccok vannak mindenben...
Kiforrasztas: nyugodtan menj neki pillanatpakaval. Bo onnal, rovid ideig melegitsd, aztan csipesszel kapd le vagy lokd le valamivel. Ha nagyon osszefolyna, akkor gyanta, az szetvalassza. De ha van lehetoseged, akkor teremeszetesen csinalja mas...
Az enyém 19' a másik tft pedig kisebb 15' vagy 17'. Akkor a cső is kisebb benne?
Az eredetin van még egy Q E felirat az mit jelenthet?
Igen. Az sajnos kicsi lesz oda. Egy 19-es kb 40W-ot vilagit el, egy 15-os meg kb 20-at...
Ennek megfeleloen kisebb terhelhetosegu alkatreszek vannak benne.
Hasonlo problémám lenne, egy ALBACOMP 19 colos LCD-vel, bekapcsolom felvillan bő 1 másodpercre a kép, majd elmegy. Eredetileg az egyik inverterben(a háttérvilágításé) volt a két kapcsolotranyo elszállva(ekkor még be sem kapcsolt). Tranyocsere után szépen bekapcsol, de kép után rögtön ki is....gyanakodtam tuláramra ezért kivettem a tranyokat, de így is ugyanaz. Lehet ez esetleg vezérlés probléma? vagy inkább továbbra is a táp felé keresgéljek?
Ezekben van egy kontroller, aki az egeszet intezi. A csoveknek az elejen szukseguk van egy jokora gyujtofeszre, ez kb 1500V, majd ha begyujtott, akkor ez leesik kb 800V-ra. Ez az ertek, illetoleg a begyujtasi ido valtozik a csovek oregedesevel, ezert van ez a kb. ket masodperces varakozas, ami alatt 50%-os kitoltessel dolgozik a cucc, vagyis fullon.
Ezek utan viszont ha begyujtott a cso, akkor leesik az aram es a kitoltesi tenyezo joval kisebb lesz (ekkor a fenyeroszabalyzas is mukodik mar). Ezt erzekeli a kontroller. Ha nagyobb az aram a beallitottnal vagy ha joval kisebb (pl. nincs radugva a cso) akkor letilt a kontroller es csak az ismetelt tapfeszre indul ujra (pl. amikor modot valtasz a kepernyon, mert a monitor ilyenkor letiltja a hattervilagitast).
Szóval akkor ez mindenféleképpen a táp rész hibája miatt van. ugye két inverter rész van a háttérvilágításnak,(2-2 csatlakozo), ha bármelyiket bedugom akkor már bekapcsol a világítás, tehát a csövek valamilyen szinten müködnek, ez akkor nem lehet probléma, én csak a tul nagy áramfelvételre tudok gondolni, megnéztem a FET-et is de semmi baja(ez nem az inverter oszcijában, hanem 1-1 fet tartozik mindegyikhez). Van 4 darab 1,5kohmos ellenállás soros+párhuzamos kombinácioval gondolom ezen történik a tuláram figyelése. Honnan tudnám kideríteni melyik oldalt van a baj, ha nemtudom egyiket se kiiktatni, mert a tul kevés áramra is lekapcsol?
a módok váltásánál valoban ujra felkapcsol egy pillanatra, mert a bootmenünél is bejön majd utánna a windowsnál is kétszer.
Nem biztosan, de nagy valoszinuseggel.
Sajnos nem nagyon tudod kideriteni, sajnos. Ahhoz kellene mondjuk egy par biztosan jo fenycso. De ha meregetsz benne, abbol esetleg kiderulhet. Ha bator vagy, akkor az IC rovidzarvedelmet (SC-lab) megprobalhatod kiiktatni, hogy ez-e a baja. Egy 1.2K-val huzd foldre. Az is szokott baj lenni, hogy a bemeno feszultseg alacsonyabb egy kicsit. Mondjuk 10.5V a 12V helyett.
Megfogom mérni a feszültséget, és vagyok olyan vandál hogy a védelmet is kiiktatom,de azért közbe megfogom mérni az áramfelvételt. A begyujtás után mitől csökken le az áramfelvétel? ezt az IC szabályozza vagy az a FET hivatott a kitöltés változtatásával elre? az ICnek az SC lábárol elkellene távolítanom a rámenő dolgokat, vagy így ahogy van odaforraszthatok egy ellenállatot a föld és a lába közé?
A begyujtas alatt kialakul egy ionizalt gazoszlop a ket elektroda kozott. Ellenallas leesik, nagyobb aram folyik, ezt erzekeli a kontroller es lejjebb veszi a kitoltest.
Nem kell eltavolitani, mert altalaban csak egy kondira megy.
SIEMENS-Fujitsu számítógép (WINDOWS Xp-vel) a kikapcsolás után rögtön újra bekapcsol magától. Mi lehet a baja? Software, vírus vagy más hardware? A monitor kikapcsol, de a gépen lévő kis kék display folyamatosan világít.
Biztos, hogy ezt ide akartad kuldeni?
Probalj ki egy masik tapot. Ha ez nem oldja meg, akkor az alaplap a bunos. Megnezheted meg az alaplapra meno zold vezeteket a tapnak, az a bekapcsolo, ha foldre huzza. Oda lehet esetleg valami mechanikus kapcsolot beepiteni...
Egy BA9741 típusu vezérlő van a panelemen, egy SCP nevű láb van azt huzzam le földre az ellenállással? alldatasheet.com -on van fent adatlap, megnéztem de én az SC alatt mondjuk "sense current" vagy ilyesmit gondoltam, de itt az SCP az nem egyértelmű számomra mit takar. tehát ezt az SCP lábat 1.2kval földre?
Igen. De az eredmenye lehet, hogy durranas lesz a feteknel. Mindenesetre egy kb 5 masodpercet mindenkeppen ki kellene birnia, aztan tapogasd a FETeket, amelyik megegeti az ujjad, az az oldal a hunyo.
Elotte viszont merj ra erre a labra, ha itt van fesz (nagyjabol asszem 1.2V korul kapcsol le), akkor ez a hunyo. Ha kulon-kulon rateszed a ket oldalt (tehat egyik le, masik fel) akkor mindket csonel van gyujtas, amikor rajta van? Magyarul olyankor vilagit 1-2 masodpercig? Ha az 1K nem huzza le elegge, akkor mehetsz lejjebb is, mondjuk 560Ohm-ig.
max kicseréjem a FETet ezen nem aggodok, de elötte akkor mérek egy feszültséget ezen a lábon. Igen mindkét csőnél van gyujtás. Egyébként ha tuláram a hunyo akkor viszont szerintem a javítatlan oldal lesz talán a baj, mert azon az oldalon most nincs jelenleg bent a két invertertranyo amelyik elsült, mert gondoltam alra is hogy azért tul nagy az áram mert nem az eredeti tranyok vannak benne, de nem ez volt a probléma.(TO220-as 8A-es,400V-os kapcsolotranyot tettem az eredeti 50V,5A helyére, tudom hogy nem ide valo, de szerintem megteszi.)
Nah lehuztam 1K-val az SC lábat földre, és lám csodát minden rendben, egy 15 másodpercig tuti ment, de semmi melegedést nem tapasztaltam a FETeknél. lekötöttem az egyik oldalt, lehuzo ellenállást kivettem, így ujra ugyanaz, kikapcsol..... kiprobálom a másik oldal levételét is, így is lekapcsol e. De ha aztis figyeli hogy tul kevés e az áram akkor ez rossz út mert akkor ígyis ugyis lefog kapcsolni. Mérek feszt inkább a sönt ellenállásokon hátha ugy többre megyek, 19' colos a moncsi tehát oldalanként olyan 2A-t tartok maximum reálisnak, mert 3-3,5A-t olvastam a két oldalra összesen.
Most nézem, hogy az eredeti tranyo erősítése 200....650. amit én beraktam annak pedig csak 10 az erősítése, így valoszínűleg sokkal nagyobb áramot vesz fel az oszcillátorban, mivel alapbol sokkal nagyobb bázisáramra van szüksége, jol gondolom?
Oszinten szolva nem foglalkozom ezzel. Itt a tranzisztor kapcsolokent funkcional. Ha az aram elegge nagy, akkor nem kell ezzel foglalkozni.
Mindket oldal legyen rakotve, mert kulonben a fenycso hianya miatt kikapcsol. Ugy tudsz merni kulon-kulon, ugye?
Hát most épp azon nézem a képet de ugy hogy az egyik oldal nem üzemel, ígyis elég a fénye, sőt csak 30%on van. Persze megfogom csinálni, de most tudom ígyis használni, a védelmi kört kiiktattam, mert semmi nem melegedett abszolut, a hibás oldal nemis igazán tudom mitől pukkanhatott el. Csak a két tranyó szállt el, és a 220nF-os csatolokondi lába feketedett be amelyik a közös kollektoroktol a trafo fele ment. Másik tranyoval beindult ez az inverter mert egy kis ívet huzott a müszerem zsínorjával esetleg menetzárlatra tudok még gondolni, mert a soros kondi cseréje után se lett jó, még majd veszek két olyan tranyot ami hasonlo ezekhez.
még annyit, hogy azt írtad, hogy ha elég nagy az áram akkor nemkell foglalkozni ezzel, én nemis foglalkoznék de a védelem megteszi helyettem
Felreertesz, arra irtam, hogy ha a TRANZISZTOR max. arama, vagyis amire meretezve vagyon, az elegge nagy, akkor nem kell foglalkozni vele.
De mindegy, orulok, hogy megy, de a nem hasznalt oldalt akkor iktasd ki (mondjuk a nyolclabu FET-et forraszd ki).
jaaah bocsi akkor én értettem félre. A FET bentmaradt, de a dioda+tekercs ki lett véve belőle. Köszönöm szépen a segítséget! még annyit had kérdezzek már tudom nem pont ide illő kérdés, de hogy tudnék neki 1440x900-as felbontást(nativ) beállítani ha nem adja ki lehetőségként a felbontásoknál a windows?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |