Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Több generátor egy autóba autóhifi, SPL versenyre
Témaindító: music man, idő: Jan 30, 2017
Témakörök:
Új fesszabályzót kell építened , de ekkora feszültséggel tönkrevágod az akksit ...
Mondjuk, azt sem ártana tudni, hogy az akkut nem feszültséggel töltjük, hanem árammal. Minden akkunak van max töltőárama, amit nem érdemes túllépni, mert az akku élettartamát jelentősen csökkenti. Egy autó akksinak a max kivehető árama ne tévesszen meg, mert az csak rövid ideig állhat fenn, ha ekkora árammal töltenéd, már elektrolit forraló lesz.
Ha egy akku saruin 16 V -ot tudsz mérni, akkor az már jelentősen tönkre van téve, mert nagy a belső ellenállása, tehát jelentős áramot nem is tudsz kivenni belőle. Egy jó akkunál 14,1 V kapocsfeszültségnél jelentősen nagyobb feszültséget rákapcsolva akkora áram folyik, hogy elindul az elektrolitban levő víz bontása, amit a gázképződés jelez. Néhány ilyen agresszív töltés után az akkut kidobhatod, mert normálisan használni nem tudod, mert elszulfátosodik, ami jelentősen csökkenti az elektródák hasznos felületeit, ami az akku kapacitás vesztéséhez (belső ellenállásának növekedéséhez) vezet.
Nen szeretném hoszan tölteni az akkukat 16V al !
Csak versenyen méretéskor feltekerni a töltés 15V fölé és mérés után visza normálra ! Valakinek nincs rajz ilyen töltés szabályzóról ?
A baj az az elképzelésedben hogy mindkét generátor feszültségét emelni kéne és ráadásul szinkronban mert ha csak az egyiket állítod akkor nemcsak az akksi károsodik hanem a generátorok is leéghetnek (a nagyobbik feszültségű rádolgozik a másikra ) Ezt a "hack" et nem hiszem hogy bárki javasolná . Inkább nagyobb áramú generátorokat tegyél fel és ne piszkáld a fesszabályzót
Ha az egyik generátor feszültsége alacsonyabb a másiknál akkor a kisebb feszültségű egyenirányítója nem engedi hogy rádolgozzon a nagyobb feszültségű, annyi lesz az eredmény hogy a kisebb feszültségűből nem fog áram folyni a hálózat felé, de a generátorba sem, próbáld ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |