Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Egy olyan fordulatszám-szabályzó kapcsolási rajzot keresek ami egy 200A triakot is tud vezérelni, 12V-on. Előre is kössz minden válaszért!
Üdv !
Ha jól sejtem ez 400V-on 110kW-nak felel meg. Mivel neked 12V-ra kell el sem tudom képzelni, hogy mit akarsz vele hajtani, pedíg az lényeges. Mondjuk nem írtad, le, hogy ac-vagy dc hajtásra gondolsz, mert ez is egy lényeges momentum. AC-nál jó a triak, vagy igbt, viszont DC-nél ezek nem jók, mert nem fognak kioltani, ha egyszer begyujtottad őket. 12V-on mi vehet fel ekkora áramot? Egy kamion önindítója, vagy hasonló.
Gyakorlatilag bármelyik működő triak vezérlőt tudom javasolni.
A triakoknak nincsen bétájuk,mint a tranzisztoroknak. Van ugyan olyan,hogy a 200A-esnek nagyobb gyújtóenergiát kell adni,mint egy 20A-esnek,de alig valamivel nagyobbat. Én is kíváncsi lettem,mi a manó lesz ez??
Hali! Elnézést kérek mindenkitől, de nem működött a netem és ugyebár a "MESTEREKNEK" idő kelett megjavitani a server hibáját! Ez egy DC meghajtás lenne és egy elektromos autót szeretnénk építeni ahoz lenne a vezérlő!
Üdv !
Nos, akkor én a helyedben keresnék egy IGBT-t ami elvisz vagy 250-300A-t és PWM-el egyszerüen meghajtanám. Hirtelen jobb nem jut eszembe. Annak még utána kell néznem, hogy az IGBT működik-e 12V-ról. Merthát ugye ezek az alkatrészek álltalában nem éppen 12V-ot szoktak kapcsolgatni. ![]() Küzben megnéztem, meghajtónak 3db IRF3205-öt ajánlanék. Ennek annyi hátránya van, hogy az adatlap szerint 20V kell a begyujtásához. Ettől kisebb feszültségűt nem találtam ekkora áramra. Ha nincs 20V-od, akkor kissebb áramú meghajtóból kell többet berakni.
Én mindenképpen nagyobb feszültségben gondolkodnék, mivel túl nagy lesz a veszteséged a rendszeren illetve ha növeled a feszültséget akkor kisebb áramú eszközöket kell alkalmazni. Jó példa minderre a villamos targonca is de pl. az autókban is kezdenek áttérni nagyobb feszültségekre.
Motort honnét szerzel hozzá? Egyenfesznél és 12V-nál én sem ajánlom a tirisztort, bár a kikapcsolását meg lehet oldani kondival és segédtirisztorral. Vagy IGBT vagy MOSFET.
Ha ajánlasz valamit . jobban nézz utána...
Az IGBT nem való ide. Az IRF3205 nem tirisztor, hogy begyújtson, hanem FET, annak nyitófesz kell, és nem 20 voltnál nagyobb, mert meghal. 20 volt a MAX.... ( határadat ), tehát a 12 volt még okés.
Találtam tirisztoros rajzot, de javaslom az átépítését (legalább a vezérlőáramköröknek), illetve továbbra is fenntartom az előbb leírtakat.
Illetve egy link: kisautó építés. Kisautó.pdf legközelebb linkeld!--szabi83
Tc ferci !
Nem vagyok hülye ! csak van aki néha dolgozik is, és munkaidőben, mikor a főnök 2m-re figyel tőlem akkor nem nagyon van időm a halálpontos kifejezéseken agyalni. Ez csak egy lehetőség (ötlet) volt. Nem emlékszem, hogy azt írtam volna hogy "öreg ezt csináld, mert ez a tuti módszer", hanem azt írtam, hogy azért nézzen utána. Nem nagyon értem, hogy mi a baj az IGBT-vel, de én legalább ajánlottam egy lehetőséget. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Én nem értem! Ti tényleg ennyiből tudjátok, hogy valójában mit akar a srác? Tényleg biztosak vagytok benne, hogy 12 V a fő táp, és nem a vezérlőé? Biztos, hogy nincs szükség visszatápláló fékezésre? Biztos, hogy potival akarja szabályozni a feszültséget? Egyáltalán biztos, hogy a feszültséget kell szabályozni, és nem az áramot? Biztos, hogy nem kell túláramvédelem? Biztos, hogy nem negatív testelésű a motor?
Ti tényleg rábíznátok az építést egy olyan emberre, aki DC tápnál és kis feszültségnél triakot, meg tirisztort akar vezérelni? Idézet: „Nem nagyon értem, hogy mi a baj az IGBT-vel,” Az, hogy nagyon nagy rajta a feszültségesés egy kis feszültségű MOSFET-hez képest. Viszont sokkal drágább. |
Bejelentkezés
Hirdetés |