Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlök mindenkit
Szeretnék egy MZ motor elsö világitássára 12V 35W izzó helyett egy 6V 45W izzót kötni. egy feszültség oszttora gondoltam! szerintetek milyen kapcsolásal kellene megoldanom, ha a feszültség osztó nem jó? áram erősséget sajnos nem tudok. megy egy olyan kérdésem lenne,hogy a feszültség ugy változik ahogy a gázt huzom 0-11 v között mit kellene csinálnom hogy stabilan 6 V környékén maradjon a világitás fényereje miatt!?kondenzátorokra gondoltam a feszültségoszto után ilyen buffer szerüségre lehet nagy zagyvaság,ezért kérdezem meg itt hátha van sokkal tapasztaltabb tölem. ja és nem tudom miért de csak AC tudtam mérni.biztos nincsen egyenirányitva vagy én szurtam el valamit.
Nos a generátor és akku környékét kellene megnézni. Feszszabályzó, diódahíd lehet a hibás esetleg. Nem ártana átnézni a bekötést sem, mert a világítás az akkuról kapja a feszt, így ott nem igazán lehetne ingadozás. Egyébként Trabant foncsorral akár 55W-os H4 halogén izzót is lehet belerakni. Na azzal már lenne fényerő.
De először rendbe kellene tenni az áramellátást, mert valami nem stimmel.
Ha csak AC feszültséget tusz mérni, akkor az egyenírányító hídad rossz, vagy bekötési problémák vannak. Az akkumulátoron mekkora feszültséget tusz mérni alapjáraton, illetve a motort pörgetve?? Egyébként a 12V-os izzó helyett nem kell 6V-os. 12V-os rendszerbe 12V-os izzó való! Ott más problémák lesznek...
Talan azert hogy a szembejovot 180W-nyi teljesitmennyel kapraztassa el ?
Dupla feszultseg = 4x teljesitmeny De abban egyet ertek veled, hogy ott valami nagyon nem klappol a feszultseggel. annak stabil erteket kenne mutatni.
Szia!
Első kérdés: Milyen áramfejlesztős a motorod? A régebbi MZ-kben volt 6V-os dinamó is,az ETZ-kben 12V-os generátor! Az áramfejlesztő teljesítményétől függ mekkora izzót használhatsz,hiszen a gyújtás is erről működik,s az akku töltésre is kell hagyni tartalékot.
Azt írta, hogy 12V-ból kellene 6V, tehát elvileg akkor 12V-os generátoros rendszer van.
Nem kell izzót cserélni, tuti nem 6 Voltosra. Az MZ nek kiváló generátora van. A szabályzója eredetileg mechanikus. Az is jó, de idővel kopik, ha szét hangolták akkor sajna nem kezdő álítja vissza a normális töltést.
Érdemes beruházni egy elektromos szabályzóra és egy szénkefe szetre a forgórésznél. AZ öt érvég néha kontaktos. Diódákat ( ülés alatt) mérd ki. Utána lődd be a gyújtást, és lámpa is lesz töltés is meg power is. 5 e alatt van a cucc hozzá. Eredeti kérdésre válaszolva step down inverter lenne a megoldás, de ide tényleg nem ez kell. Mod.: és az összes biztit is nézd meg, ha nincs gerjesztés nagy fordulaton a maradék mágnesesség tud adni valamennyi villanyt...
Itt van a rajza. Elég egyszerű vas, remélem segít!Bővebben: Link
Sziasztok! Most lehet én vagyok tájékozatlan, de az MZ 6Vos dinamós jószág ami alapbol egyent ad le, és az ETZ 12V generátoros. A srácnak szerintem még akku sincs benne csak tolásra indítja, és ezért megy fel 11Vra 6 helyett, vagy rossz a feszszabja. Ha tévedek akkor bocsi az okoskodásért! Bővebben: Link Bővebben: Link
Ez a rajz szerintem a 251es, és a 301es ETZ rajza abbol gondolom, hogy csak azok voltak gyárilag tranzisztoros, hall jeladós gyújtással szerelve. amik 10 V körül már rég leálltak, A témaindító meg 0-11 Vot emleget.
Az ETZ is MZ. A régi 6V-os rendszerű MZ-k voltak dinamósok. A 12V-os MZ pedig generátoros.
A Szendi képén hol látsz te elektronikus gyújtást? Ott egy sima megszakítós gyújtás van. Ennél a motornál valami nagy gubanc lehet, mert a témanyitó azt írja, hogy 0-11V AC feszültséget mért. Ha dinamós lenne, akkor alapból egyenfeszt adna ki a dinamó, váltófesz a motoron sehol nem lehet.
Nekem volt 251-es és 150-s ETZ MZ-m is. Mindkettőnek elektronikus jeladós gyujtása volt (szendi001 rajza szerint), sőt egy barátom 125-ösének is.
A generátor kb. 2000-es fordulattól el tudta látni a fogyasztókat stabil feszültséggel, ez alatt a fordulat alatt, (a max. gerjesztéss ellenére is) esett a feszültség - ilyenkor az aksinak kellett besegítenie. A gyári mechanikus fesszabályzó helyett építettem félvezetőset, 2 félét is. Az egyiket nemrég elajándékoztam, mivel motor már nincs meg, (a másik fesszabályzóra még pályázhat valaki). A biztiket, és a diódákat valóban érdemes lenne kimérni abban a motorban, és a fesszabályzót is érdemes ellenőrizni/lecserélni. A gerjesztő áram mérésével eldönthető, hogy a csúszógyűrük és a szénkefék, még jók-e! Ha szikráznak akár egy kicsit is, akkor biztosan nem jók! Mivel itt nincsen kommutátor, a kontaktnak folyamatosnak kell lennie.
Akkor fuss neki mégegyszer a rajznak. A jobb alján mutatja a Hall jeladót is, és az elektronikát is. Természetesen tudom, hogy az ETZ is MZ csak szoci motorosok álltalában az ETZ-t ETZ-nek hívják, és nem MZ-nek. (16 éve ETZ-zek.) Én nekem még most is az a véleményem, hogy egy dinamós MZ-röl beszélünk feszszab hibával. Az, hogy ő mit mért egy dolog, nem tudjuk milyen műszerrel mérte. Engem pl régebben még nem volt csak kínaipiacos műszerre keret sokszor átvert méréseknél. Főleg Járó motornál. Szerintem úgy került bele 12Vos égő, hogy a gyári 6Vosat kiverte állandóan, és ezér tettek bele 12Vosat. Tévedés jogát fenntartom.
Jó tényleg ott van külön, de nem is ez a lényeg.
Ha 6V-os rendszere van, akkor meg megint gáz, ha 11V-ot is mér. Viszont járó motornál meg nem mérhet 0V-ot, mert akkor a motor sem járna. Szóval amíg nem tudunk semmi egyebet a motorról, addig nem is lehet segíteni neki.
Egyetértek ezzel. Majd, ha megérkezik a kérdés "házigazdája" , akkor pontosít, hogy konkrétan milyen motorrol is van szó és, hogy milyen fajta elektronika van a motorba. Találgatni találgathatunk, de igazából konkrét információk nélkül, nem megoldható a feladat. :yes:
Téma indító! Kérlek tegyél fel képet a blokk oldaláról levett fedéllel a téma pontosítására. Kellen a pontos típus is.
Szerintem az ETZ abszolút lapos akksival tolásra is brutál nehezen indítható be, nincs gerjesztés.Próbáltam egy 4,5 voltos elem már elég volt, aztán ment.
Üdvözlök mindenkit
én vagyok a téma nyitó! nemvolt net-em sajnos. a motor az fura ez tény és való. 125mtz vagy mi a szösz,nagy motor én ennyi tudok! az aksi 6V12AH 20 HR-es. a probléma ott kezdödik,hogy nincs benne feszültség szabályzó. az elsö lámpa a generátora van kötve ami nem tudom milyen feszültséget ad, de én csak AC állásba tudtam mérni.a lámpa a generátora van kötve. az aksira azért nem mert aksit a generátor nem tudja valamiért rendesen tölteni(a tulaj szerint pár feszültség szabályzott elfüstöltetett ) meg azt se tudja pontosan,hogy az aksit,hogy lehetne amúgy tölteni(ezt én se)milyen értékekkel lehet tölteni ebbe is segiteni kéne! 12V akku töltöröl tölti úgy hogy egy 6 V-os lámba is sorba van kötve az aksi elött röviden tömören ennyi ami megválaszolást kiván. köszönöm az eddigi válaszokat és az elkövetkezöket is
Ez nem traktor kérem szépen. Ne nevezzük már az MZ-t MTZ-nek. Vagy talán ETZ-t akartál írni? Akkor meg nem lehet 6V-os akku benne. Egy kép a motorról többet elárulna, mint az írásod.
Elég fura dolgokat írtál. ha 6V-os akku van benne, akkor ne is várj csodát a 12V-os izzótól. Oda 6V-os izzó kell. Ha pedig 6V-os a rendszer, akkor váltófeszt sehol nem tudsz mérni, mert a motorban akkor dinamó van, ami alapból egyenfeszt ad ki. Szerintem nézessétek meg a motort egy hozzáértővel, mert így, hogy egyikőtök sem ért hozzá, nem sok jó sülhet ki a dologból.
MZ nem MTZ ezért bocsánatot kérek
A generátor ami a fordulat szám alapján változtatja a feszültséget amit le add! Dinamó még a láthatáron sincs
Nana itt fogalomzavar van. A dinamó is ugyanolyan feszültségkeltő eszköz, mint a generátor. Csak a generátor alapból váltófeszt ad ki, amit egyenirányítani kell, a dinamó meg egyenfeszt ad ki. Itt ne a biciklin lévő dinamóra gondolj, mert az meg nem is igazából dinamó.
Szóval jó lenne tudni, hogy akkor most miről is van szó? vagy egy kép a motorról. Netről halászott is jó, csak úgy nézzen ki, mint az itt szereplő.
Teljesen igazad van Ricsi89(bocsánatot is kérek a tévedésemért)!
dinamó van benne,az én műszerem a rosz két képet ha sikerül felrakok
Feszszabályzó az biztos nincs jelenleg. De ahogy látom már nem eredeti a kábelezés sem. Kellene hozzá csinálni egy szabályzót(vagy venni, de nem tudom hol lehet ilyet még kapni) meg normálisan bekötni a dolgokat. Egyébként is a gyári szabályzója mechanikus, az el sem tud füstölni. Viszont kényes egy szerkezet, mert ha elállítódik, akkor vagy nem lesz töltés, vagy túltölti az akkut. Itt van egy egyszerűen megépíthető szabályzó, ami elvileg jó is lenne a motorhoz. Bővebben: Link
A képen nem dinamó van, hanem valószínű egy simson jellegű gyújtás. Az egész eléggé meg van mahinálva, de szép a motor összeállítás! Azért nincs fény mert ez a gyújtás nem bír egyszerűen ekkora teljesítményt. Simson izzót kell begyártani a lámpabúrába és jó lesz. Ezen nem volt gyárilag sem szabályzó, üresjáratban mérsz 11 voltot ami terhelve 6 voltra esik. Próbálj meg beletenni egy 25 Wattos 6 voltos izzót és jó lesz( hátra meg 5 wattos kell. Ha amúgy ha jól indul nem kell egyéb változtatás rajta!
Mondjuk egy jó kép sokat segítene a gyújtásrol a tanácsadásban, ha már nem eredeti.
Ez a blokk egyébként TS125-ös MZ Java tankkal és ETZ darabokkal az oldalán. A váz is TS MZ. Valószínű az akksi elhagyására tették rá ezt a gyújtást. A világítás és a gyújtás ezen különböző és független.
A feszültség azért esik majdnem nullára mert a telítődött vas nem tud leadni ekkora powert. Az akksi csak az index miatt van benne, de a képen nem látható hogyan van bekötve a töltés. Aki mechanikusan rá tud tenni egy motorra egy ilyen gyújtást valószínű nem kötötte el, bár lehet hogy soha nem világított.
De akkor ennyi erővel meghagyhatták volna eredeti állapotban is és nem is lenne vele ennyi gond, nem?
Szerintem ez egy összerakott motor "észrevett" cuccokból. Lehet, hogy valamely fődarabja nem volt meg, esetleg ki akarták hagyni az akksit aztán mégis került bele. Gond? Nem lenne szerintem, bár az eredeti több törődést igényel mint ez, mindegyik elmegy 10-e km-t ha jó, ráolvasás nélkül is.
Így nézne ki az eredeti:Bővebben: Link
Annyival több a gond jelenleg, hogy nem igazán jó a világítás és az akkutöltés sincs megoldva. Eredeti felállásban lenne egy jó kis akkus gyújtás, rendesen világító lámpa és akkutöltés. No mindegy. Ezt kell valahogy beüzemelni.
Fényképezdd le azt is, hogy mi rejlik a lendkerék alatt. Milyen tekercsből mennyi van benne, ki kell deríteni. A kondenzátorból megszakítóra következtetek, de egy fotó mondana biztosat... Első ránézésre a motor több típusból épűl össze, úgyhogy nem lehet tudni valójában mi is rejlik a burkolatok alatt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |