Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A földelésen a csillagpontodat értem. Ami a pufferkondik közös pontja is egyben. Tehát azt a pontot amihez képest pizitív irányba 30at negatívba pedig -30at mérsz dc állásban!
A fémházon valószínűleg a hálózat VÉDŐ földje van kint, ez nem összekeverendő a te nagy áramú csillagpontod földjével. Azért kell az stk ic- 1 ill 16-os lábát a földre kötnöd, hogy a bemenetét rövidre zárd. Így végtelen kis ellenállású csatolást csinálsz, ami nem engedi , hogy begerjedjen az stk-ic. Elképzelhető ,hogy nem gerjed be, de ha igen, akkor szintén mérhetsz a kimeneten egyen feszt , hisz gerjesztődik a bemenete., ezt is csatolókondin keresztül szokás, de ha már a földre ráteszed, az is elégnek kell , hogy legyen. Az ellenállásod, értéke ugrálhat attól is hogy a kondik nem sültek még ki megfelelően a puffer részen. Annak a pozitív illetve negatív lábát te is kitudod gyorsan sütni pl egy 5w-os ellenállással , ha már 10 Ohm-nál nagyobb az jó.. Lényeg, hogy mivel az stk ic-d nem tudja a saját nyugalmi áramával leszívni a puffereket ezért bennmarad a tápfesz egy kis ideig.
Értem. Megcsinálom amit írtál és ha mégis mérek feszt akkor mi a következő lépés? Illetve ha akkor nem mérek feszt. akkor mivel vagyok előrébb?Akkor mivel folytassam? kösz
Ha most nem mérsz a kimeneten dc feszültséget, akkor megalapítottuk, hogy az stk ic-d vélhetőleg akár jó is lehet, és az ő 1es ill 16lábán egyen-fesz van, amit ő szépen erősít is tovább.
Következő lépésben tehát a becsatolókondit és az őt lehidegítő 470Nf kondit ,plusz a 33K ellenállást kell megnézni ,hogy jók-e a bementi fokozatnál. Ha dc van kint továbbra is, akkor már gond van, és más nem is jut eszembe, hogy hogyan is lehetne még ellenőrizni az ic-det az elhalálozását illetően!
Sziasztok!
Olyan segítség kellene nekem, hogy szükségem lenne egy SAL270 kapcsolási rajzra, vagy egy helyre ahol fellelhető. Egy hiányos erősítőről van szó, miből hiányzik a D9, D10 Q161, Q162 pozíciójú félvezető. Ha esetleg valaki ezen félvezetők típusát meg tudná adni, az is sokat segítene! Előre is köszönöm!
Sehogy se tudtam megoldani a leválasztást és azután a hozzá illesztést a föld ponthoz, beidegeltem,kivettem az ic t , teljesen. BEkapcsoltam és méricsgéltem. Próbáltam kisütni az összes kondit de az ellenálások, a legtöbb mind dupla értéket mutatnak vagy többet. Valamelyik állandó, valamelyik ingadozik de az értékek nem igazán felelnek meg...A panel alján nem lehet eligazodni, rengeteg a forrasz nyom amihez semmi nicns forrasztva..nem értem ezeket. A kondenzátorokat is alig tudom eltalálni. Sokszor mikor egyenfeszt mérek szikrázik a pálca egyik vége, mikro valahova hozzáértetem . Ez miért van?
A jelenségedre sajnos nem tudok választ adni, nekem a multim sosem szikrázik ilyen értelemben.
Ha megnézed az ic kapcsi rajzát, akkor láthatod, hogy a 9es lábon a pozitív tápfeszültség, a az 5ös és 12es lábon pedig a negatív kell hogy megjelenjen a földhöz képest. Továbbá negatív becsatolású, de kisebb feszültség érkezik az ic 4es illetve 15-ös lábára. Ha ezek előjel helyesen ott vannak, akkor már az ic tápfeszültsége adott. A 14es és 3as láb direkte a földön van. Ezek megléte ha megvan akkor már csak a többi félvezetőben lehet a hiba.. Ezt sajnos látatlanba nehéz , ugyh amit tudtam igyekeztem segíteni. Sajnos a nyákon nem lehet mindig megfelelő értékeket mérni, hisz sokszor osztás, és egyéb más huzalozott műveletek pl az adott ellenálláson már a nem valós értéket mutatják. Ebben segít ha ismered a színkódokat.., és ha valamely ellenállásod pl megnyúlt, akkor tudsz viszonyítani már az eredeti értékéhez is. Az elektro tanya-n szokott lenni rengeteg kapcsi rajz, nézd meg hátha van a tiédhez is rajz!
Eze na képen az IC közvetlen közele van, a kondenzétorok megvannak, az értékek is stimmelnek, az ellenállásoknál van pár eltérés, színkód alapjan a 2 és 7 láb közötti 100K nem 33K, valamint a 6 és 7 láb 0,33 Ohmos ellenállásal van összekötve, itt ilyen nincs.1 es lábnál sincs meg a 33K , itt megvan az 1K meg 1 620 Ohm,színkód és mérés alapján is,amit valószinű használ a 2 es láb is, mivel a 330 OhM ellenálás ott sincs külön...Csatolok képet, ezekkel a kondenzátorokkal minden rendbe, nagyon csúnya ez a rozsdás trutyi rajtuk, meg egyik vezeték el is kezdett kékülni, gondolom oxidálódik...
Sziasztok!
Még nem volt időm köszönetet mondani (írni) a segítségért, úgyhogy köszönöm. Az erősítő működik, végül kontakt hiba volt a probléma...
Szasztok!
Van egy beag qualiton aet-453 végfokom. Amikor megkaptam állítólag működött, csak rettentően búgott. Be akartam üzemelni, bekötöttem a labortápegységembe(+-30V) a képen látható módon. A pirossal karikázott részt gondolom a hangszóró kimenetének. De ott 12V-ot mértem, miközben a tápfesz is leesett kb 10-15V-ra és folyamatos 1.3A-t vett fel. Valamit rosszul kötöttem volna, vagy hibás lenne a végfok? Üdv.:Gergő
Szia.
Vélhetőleg azért nagyobb a visszacsatolása , 100K jelen esetben, mert előfokkal van hajtva, és gondolom a mérnökök ezt úgy oldották meg hogy max kivezérlésen még ne torzuljon a sinus. Sajnos itt megállt a tudományom mert kapcsi rajz hiányába ez így érthetetlen számomra már, hogy min mért ekkora ellenállás érték van... Az is lehet , hogy az stk ic, csak az adott típussal megy és nem helyettesíthető a hq-n feltüntet el.. Ha pedig, a tápfeszek és földpontok rendben vannak az adott lábra, amit az előző hsz-ben írtam neked (hol mennyi) akkor annak el kéne, hogy induljon ...
Szia! A tranzisztorokat fusd át dióda vizsgálóval. A 2N3055 B-E -én a 100 ohm kicsit be fog zavarni, de elsősorban zárlatot keress.
A tápfeszeket mértem,azok rendbe vannak. +30 8 -9 lábon. - 30 4,5,12,13 lábon. Beraktam a régi IC t és ugyanaz..30 V a hangszoró kiemeneten. Az IC iN jein 7,5-8 V. De miért? Ott egyáltalán semmilyen feszültségnek se mszabad lenni? vagy a gond később van? mivel ugye 8 V, aztán még megy a bass,treble ,balance panelhez az In jobb,bal és föld része és a hangszorók R és L is ide megy.Ezek ugye az IC utan indulnak. 2 In és R és L. Az R és L azokon van a 30 V.
Azért írtam h tedd be az "új helyettesített ic-t" úgy. hogy az 1-es és 16 láb nincs beforrasztva.
Így nem kapja meg a dc tápfeszt a bemenetére. Ez nagy gond ,hogy ott dc 8V van...ott csak akkor lenne szabad jelnek lennie amikor megvezérled pl cd ről vagy bármiről, és mikor tekered fel a hangerő potit (az előerősítőt) csakis, akkor szabadna ott hangfrekvenciális jelnek lennie, amit a végfok becsatoló kondija egyenáramilag leválaszt, bár maga az előfok is tartalmaz kicsatoló kondit. Csak ezzel a módszerrel tudsz megbizonyosodni az ic működéséről. Ha van odahaza 2 bipoláris, 1-2µF kondid azt ted az 1, ill 16lábakra, majd úgy le a földre. Ha a kimeneten úgy nincs kint a dc egyik oldalon sem, már nyert ügyed van, mert tudod, hogy az ic-t meghajtó elő fokozat fele van a gond!
Hello!
Minden tranzisztort átnéztem, és mindegyik rendben van. Ezek alapján van még valami ötleted?
Nos még valami. Összeszedtem a saját tápegységét (ezer éves trafó ezer éves kondikkal) rákötöttem 38V-ot mutatott. Adtam neki hangerőt és ropogott a hangszóró ahogy egy kis mély rákerült. Rákötöttem a 30V@2A-es labortápomra. Amikor bekapcsoltam 1.3A vett fel és a feszültség leesett 15V-ra(természetesen +- osak a tápok), és mikor hangot adtam rá ugyanúgy ropogott a mélyeknél, még jobban.
Szerinted mi lehet a baja? A tápegység lenne rossz mindkét esetben? Vagy olyan öreg már ez a végfok, hogy hagyjam a fenébe? Mert gondoltam, hogy ha jó, újrakondizom aztán felhasználom a egy mélynyomó erősítőnek...
A rajz közepén van egy BC182-es, szaggatott vonalú négyzetben. Ez a nyugalmi áram beállító. A bázisán lévő potival el kéne tudni érni, hogy a nyugalmi áram 100mA alá csökkenjen.
A tippem: a poti jelenleg kontakthibás, a túl nagy nyugalmi áram miatt a rövidzárvédelem korán lép működésbe. Ez okozza a recsegő hangot.
Sziasztok!
Van egy TECHNICS SU-Z45-ös erősítőm, amin szakbarbárság lett elkövetve: Biztosíték csere címszóval rézdrótot kapott valódi biztosíték helyett. Itt van nálam szerelésre, 2 kondenzátort cseréltem, 1 csatorna visszajött. Azonban a másik nem szól, és jel nélkül felhangosítva a működő csatorna is erősen sípol. Elmondás szerint az első jel az volt hogy kivágta a biztosítékot, majd "cserélve" lett de csak az egyik csatorna jött vissza, majd az is elhallgatott. Ha valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet a baja azt szívesen meghallgatnám! Válaszotok előre is köszi! (STK-2038 néven fut az erősítő benne)
Téves megfogalmazás: Itt van nálam, de nem pénzért szerelném meg, csak vissza szeretném vinni a kertbe=)
És hátha ez segít még a diagnosztikában: Ha a nem működő csatornát felhangosítom a zenét hallani halkan és nagyon torzan. Előre is köszi!
Sziasztok
Megépítettem ezt a kapcsolást: Bővebben: Link A probléma az vele, hogy ha rákötöm a hangfalakat (8 ohm), akkor kb 3 másodperc alatt tűzforróak lesznek az IC-k. Mekkora hűtőbordát kéne rárakni? Mellékelek egy képet a most rajta lévő bordáról. A másik gond, hogy hallható rajta az 50Hz. Amiatt van, hogy egy nyákon van az egyenirányító és az erősítő? Sajnos nincs itthon fűrész, amivel nyákot tudnék vágni, viszont pazarolni se akartam. Kösz a segítséget előre is.
200VA 230/2x24V a trafó, és össze van közösítve. Vagy nem így csinálunk szimmetrikus tápot?
Szimmetrikus táp.
Akár hogy nézem a fotót a trafótól csak két szálat látok eljönni.
Bocs a lámaságért a zöld a másik szekunder. Úgy nézett ki mintha a kapcsolóba menne.
Igen, most hogy nézem, tényleg elég rossz szögből van fényképezve. Szóval a két sárga és a két zöld a trafó kivezetés, ahogy mondtad.
A kapcsolót mute vezérlőnek néztem, de inkább olyan mintha a tápot kapcsolná.
Kérdezted a hűtőbordát, elegendőnek tartom. Ha tűzforró akkor más hibának kell lenni. Hangfalak nélkül van melegedés? A táp-erősítő közös nyák nem probléma. A GND huzalozása a lényeg. Nem tippelgetek inkább írd vagy fotózd le hogyan jut el a pufferkondenzátoroktól a test az erősítőig. Valami csillagpontot kéne kialakítani rajta.
A mute funkció ki van iktatva egy fix ellenállással, az a kapcsoló a tápot kapcsolja. A föld a kék és a barna (egymást keresztező) vezetékeken közvetlenül megy az erősítő tápföldjére. Mellékeltem az erősítő nyákrajzát. Azon van csillagpont a jelföldnek, és ez egy ellenálláson, meg egy kondenzátoron keresztül van összekötve a tápfölddel (a tápföld a csillagpont alatt lévő teleföld, ide csatlakozik a pufferkondikról a föld a sorkapcsokon, és ezen van összeközösítve). Ami gond lehet még szerintem, hogy a tápföld és a jelföld közt 2,2k-s ellenállás van a kondenzátor mellett, ami lehet, hogy nagy.
A + és - táp megy a kapcsolón keresztül a megfelelő helyre. Egyébként bemenő jelet rárakva, de hangfalak nélkül nem forrósodik, hanem egy kicsit langyos.
Én a saját végfokomnál a nagy áramú föld, és a jelföld közé, egy 10 Ohm-s ellenállást használok, párhuzamban egy 100nF Wima kondival.
Valószínű gerjed amúgy a nyák, ez okozhatja a hibajelenséget. Ha leteszed a földre a bemenetet akkor valószínű még annyit sem melegedne az ic-d. Egy scoppal most szépen kilehetne ezt mérni.. Még annyi lenne a kérdésem, hogy csak puffer van a gratz-ek után, vagy szűrve van 10uF, 100nF-al is? - Magasfreki ellen.
A tápföld és a jelföld között lévő R6 ellenállás a leírás szerint 2,2 ohm! A 2,2k helyett egy huzal darab is megteszi. Próbáld ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |