Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hangsugárzó építés, javítás - miértek, hogyanok
Lapozás: OK   393 / 731
(#) reloop válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 3, 2011 /
 
Szia! Így már világos a kérdésed. Ebben egész biztosan nem tudok segíteni. Ha WinIsd-vel kapcsolatban szeretnél érdeklődni, figyelem a linkelt topicot.
(#) Honda130 válasza reloop hozzászólására (») Szept 3, 2011 /
 
Nem akartam bunkó lenni. Elnézést ha így jött le. Megpróbálok oda írni és meglátjuk. köszönöm hasegítessz pár szóval.
(#) reloop válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 3, 2011 /
 
Amit találtam egy "C" betűvel hosszabb, ő lenne az? Bővebben: Link
(#) Honda130 válasza reloop hozzászólására (») Szept 3, 2011 /
 
Igen, ő az. Bocsi! A "C"-t nem írtam oda.
(#) strobi válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 4, 2011 /
 
Ez alapvetően freeair-es hangszóró, nehéz lesz hozzá dobozt tervezni, főleg reflexest. Márpedig ha mélynyomót akarsz e három közül a reflexes a legideálisabb ugyanis a cső dolga a hangolási frekin erősíteni valamelyest. Ezzel javítva a doboz mély átvitelét. Ha dobozba akarod rakni, szerintem egy legalább 40-45literes dobozba érdemes, ennél kisebbe túl magasra esne az alsó határfreki. a csövet alapvetően 30Hz-re hangolnám, igénytől függően mérések, vagy hallgatás után lehet korrigálni a cső hosszán
subvoice cikke1
és még van jónéhány amit érdemes böngészni, nagyon jól le vannak írva a dolgok.
reflexcső méretezéséhez.
ekkora teljesítménynél az optimális átmérő 7cm körülbelül.
(#) Honda130 hozzászólása Szept 4, 2011 /
 
Értem amit írsz. Én is így gondoltam, csak nem tudtam, hogy jól gondolom.
Annyit szeretnék kérdezni, hogy ha mondjuk adott egy hangszóró, ami a te általad saccolt 40-45 literes dobozban esetleg jól szólna, reflexcső méretezve bele, stb. Mi van akkor, ha nekem mondjuk 2db van ebből a hangszóróból? Kétszer akkora ládában kell gondolkodnom? Két reflexcső is kell? Vagy ez a duplázás dolog nem egyenesen arányosan változtatja meg a doboz liter igényét?
Egyébként belepróbáltam kétféle dobozba ezt a Monacor hangszórót. Az egyik kisebb, a másik kicsivel nagyobb trapéz láda. Egyértelműen a nagyobb szól jobban, de még mindig nem jó. Ennek a méretei: Magasság:40cm
Szélesség:45,5cm
Teteje:22cm
Alja: 40cm, amik külméretek. Szerintem mégnagyobb ládában jobb lenne. Mit szólsz?
(#) zoka hozzászólása Szept 4, 2011 /
 
Sziasztok!
Ismeri valaki a JBL CS1204 hangszórót? Itt a GT4-12-höz hasonlítják, de szerintem kamu. Max kinézetben hasonlít, nem? Akkor ennyi pénzt a hülyének is megérne, de hát azért nem veszem meg, hogy aztán mérjek egy T/S-t és elhányjam magam
(#) ptesza válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 4, 2011 /
 
Sajnos nálam is nagy dobozban lenne jó . Ezt tényleg tedd kapatartóba . Vagy némi tuningra szorulnak.De ebben nem vagyok járatos ,várjuk meg Pázmándi Lacit.

A dobozos elképzelésed jó, de sokkal jobb elválasztani őket.
(#) Silent_Bob hozzászólása Szept 4, 2011 /
 
Üdv!
Van egy megépített hangsugárzó konstrukcióm de nem igazán sikerült jól. A tagok a következők:
Mély: Tesla ARN 188-05-8
Magas: Tesla ARV 104-04-8
Hangváltó: SAL Kommersz sz@r
Doboz: A SAL "építsd magad" füzetének a 160 m- es mélyközepekhez adott építési ajánlása.
Mivel így nem jó a hangja ezért át kellene építeni de nem szeretnél meggondolatlant csinálni (már a megépítése is egy ilyen meggondolatlan lépés volt (főleg a gyári hangváltó)
Az érdekelne hogy van e valakinek tapasztalata ezekkel a hangszórókkal
(#) strobi válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 4, 2011 /
 
Ha két hsz-d van ,akkor kétszer akkora doboz kell, a reflexcső átmérőjét is arányosan nagyobbra érdemes szabni, esetleg 2db-ot csinálni. Én ha tehetném nem használnám a kalaptartót hangládaként-összevissza rezonál, sosem lesz zárt- nem is foglalkoztam ilyenekkel. De ha azt írod hogy kicsi zárt dobozban jobban szólt mint kalaptartóban.. Nagyobb dobozban még jobban fog szólni, a kis dobozméret miatt nem tudott olyan mélyre menni a hangsugárzód amire a hsz egyébként képes lenne.
(#) Honda130 válasza strobi hozzászólására (») Szept 4, 2011 /
 
Igen azt mondom, hogy jobb volt a nagyobb dobozban. Viszont a kalaptartóban való meghalgatás pillanatnyilag nem biztos hogy helyt álló. Az az igazság, hogy mikor megvettem a hangszóróim, akkor mindjárt be is kötöttem az általam vékfok javított Crunch V6004-es erősítőmre, és meghalhattam. Gyalázatos élmény tárult elém és picit el is keseredtem. Utána fogtam az én zárt trapéz ládámat és meghalgattam azzal. Nem mondom hogy jól szólt, de volt olyan dörmögős zeneszám, amit már szivesen meghalgattam vele. Viszont nem értettem hogy miért ilyen rossz. Végül kiderült, hogy ugyan megjavítottam az erősítőm, de nagyon torzít. Nem kisérleteztem tovább vele tovább, inkább átadtam egy komolynak vélt szakembernek, mondván a hobbielektronikai tudásnak is megvannak a határai.
Pár nap múlva kaptam néhány dolgot az egyik barátomtól, aki ellátott pár tanáccsal is. Adott egy kisebb ládát, amilyen nekem van. 5 cm-rel keskenyebb az enyémnél. Adott egy üres Sal band pass ládát, hogy próbáljam ki. Ez utóbbit nem kértem tőle, de erőltette. Valamint adott egy Viatson szettet,benne csipogóval, középhangszóróval és a 3 utas hangváltóval. Ezek egy Golf kaalptartóban voltak, de a velük szettben lévő durva Sonny-30-casok szét voltak rongyolódva. Adott egy JBLGT5-12-est, és egy felújított Infinitit. Ezeket próbálgattam a kocsimban zenére. A történat lényegeaz, hogy ezt a sokaságot már nem az erősítőmről halgattam, hanem szettbe kötve az Alpine fejegységemre. Mindent kipróbáltam és a következőkre jutottam: Band pass elfelejtve, nekem nem tetszik. Szerintem olyan rendszerbe való, ahol a mélynek csak tényleg a legalja hiányzik. Én nem ezt várom a mélyhangszóróimtól. Mindegyik hangszórónak megvan a maga erőssége, de a literszám növelésével egyre jbban kitellik a mély hangzás. a Kis ládával a CD-re vegyes stílusban válogatott zeneszámok kis hányada élvezhető, de kompromisszumokkal, mert a magashangokat is egyensúlyba kell még hozni az egész rendszerben. A nagyobbik ládánál sokkaltöbb zenét szivesen halgatok, mert nem olyan hamisak a mélyek. Az én Monacorjaimat meg kellene küldeni méllyel, de rádió végfokról nem lehet, mert azonnal fejemre koppint a védelem. Nem is erőltettem. Az Infiniti nagyon szuper hangszóró, legszivesebben meg sem mutatnám a gazdájának, ha másért nem, a birtoklási vágy miatt. egy csúnya szar, mert világos zöld, de mégis tetszik. A dobozméret ugyan itt sem az igazi, de hallani a hangján, hogy lehetne kezdeni vele valamit. A GT5-12-es szól a legjobban. A többi után bekapcsolva a zenét a szive dobban az embernek, hogy eddig hol volt ez a hangszóró. Viszont ennek meg lehet kéne a gyári ajánlású láda, mert ez sem tökéletes.
Szivem szerint megcsinálnám a régi Magnat xpress ládám másolatát és belepróbálnám az összes hangszórót. Úgy emlékszem hogy az egy nagyon jó mélyet adó láda volt és a literszáma is elég nagy volt. Reflexsz láda volt. Már nyomozok a méretei után. Ha megtudom mekkora akkor meglátom, hogy érdemes-e vele foglalkozni.
Bocsi a nagy meséért, de most volt pici időm. Lényeg az, hogy nem ragaszkodom már én sem a kalaptartóhoz, de ha a saját hangszóróimmal gondolkodok, akkor muszáj lesz dupla ládát szerkesztenem. Amit még szivesen betennék a kocsimba, az kb.56 literes lenne. Nem tudom milyen lenne a hangja. Azt mondom, ha jó lenne, akkor még meg is érné megcsinálni, de ha nem, akkor meg szól egy délutánt a kocsimban és kész. Ez a nem mindegy.
(#) strobi válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 5, 2011 /
 
56 literbe 2 hsz nem menne túl mélyre.40 Hz-nél lejjebb nem menne. Viszont ha nem volt mérvadó a kalaptartós próbád, érdemes kipróbálni rendes erősítővel. ha jól megcsinálod, nem lehet annak se rossz az eredménye. Barátom úgy csinálta, mondjuk ő oválokat rakott a kalaptartóra,19 mm-es MDF-ből kivágta a kalaptartó mását, leborította szövettel, arra rögzítette a hsz-kat és viszonylag masszívnak tűnt.
(#) zoka válasza zoka hozzászólására (») Szept 5, 2011 /
 
Végre találtam hozzá egy adatlapot, de nagyon furcsa. Annyi a különbség, hogy a gt4-12 át lett írva cs1204-re. Ennek így mi értelme?
Ha módosítottak a hangszórón, akkor nem lehetnének századra egyező adatok, ha meg nem módosítottak, akkor mi értelme volt új nevet adni neki?

cs1204.jpg
    
(#) Honda130 válasza strobi hozzászólására (») Szept 5, 2011 /
 
Szia! Mindenképp kipróbálom újra a kalaptartóban. Egyébként nekem is MDF-be ágyazva volt a két ovál, ahogy írtad, beszövetezve. Nem volt rossz, csak nem Alpine ovált kellett volna választanom, hanem mondjuk Hertz-et. Most az oválok helyén nagy kör alakú lyuk van úgyhogy csak próbálni kéne. Erre kéne egy kis idő, amiből egyre kevesebb van.
(#) rufika hozzászólása Szept 5, 2011 /
 
Üdv! Van 2 db hangfalam ami 4ohm . Lehet e 8 ohmeset csinálni belőlük?
(hangszóró csere nélkül)
(#) Balaa16 válasza rufika hozzászólására (») Szept 5, 2011 /
 
Szia!
Szerintem nem, hacsak sorba nem kötsz vele egy 4 Ohm-os ellenállást, de így a teljesítmény fele elfűtődik. És miért kell 8 Ohm-t csinálni belőle?
Üdv! Balázs
(#) strobi válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 5, 2011 /
 
Arra ügyelj ,hogy a lehetőségekhez képest minél zártabb legyen a "doboz".
(#) ptesza válasza Balaa16 hozzászólására (») Szept 5, 2011 /
 
Mert nem bírja az erősítője.

Inkább sorba kellene kötni a kettőt. De akkor meg csak mono lesz ...

Hangszóró csere , tekercselés , erősítő tuning...
(#) Honda130 hozzászólása Szept 6, 2011 /
 
Végülis a kalaptartóm nagyon szépem és pontosan meg van csinálva. Az biztos hogy tömített. A gond esetleg a kocsi burkolataivan lesz. Azok ugye vékony műanyagok ésnem biztos hogy jó hatással lesznek a doboz jellegre. Ha kitömnéma burkolatok mögött szivaccsal, az jót tenne vajon?
(#) blackdog hozzászólása Szept 6, 2011 /
 
Sziasztok!

Van arra valami jó gyakorlat, hogy a dobozba elhelyezett magas és mélysugárzó valamint reflex cső hol és hogyan helyezkedjen el egymáshoz képest?
A doboz méretét WinISD segítségével számolgattam.
(#) strobi válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Ennyire nem fontos komolyan venni szerintem. A műanyag burkolatok alatt meg egyébként is szerintem van vastagabb "anyag" is.
(#) Honda130 válasza strobi hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Áhh! Dehogy van vastagabb anyag. Ez egy öreg Honda CRX. A butkolatok akatt semmi nincs csak a kaszni. Pár éve már elkezdtem kitölteni a burkolatok mögött, mert volt otthon szivacsom amit nem tudtam hova tenni és gondoltam legalább nem hallom a kerékjárati dobnak a zaját. Szerintem nem kéne sok szivacs hogy újra töltsem az egészet. Kérdés, hogy jót, vagy rosszattennék neki? Szerintem a rezgések csökkentése bégett mindenképp, de végülis kérdés volt. Mindenképp érdekel a véleményed.
(#) zitzaki hozzászólása Szept 6, 2011 /
 
Sziasztok!
Van 2 db topládám Reflex 15r300-assal szerelve meg mellé 200 wattos driver annyi lenne a kérdésem mindösszesen hogy mekkora ellenállással tudnám csillapítani a drivert? A hangszóró 98 dB-es elvileg a driver 105dB. 600 Wattos végfokkal hajtanám 120 Hz felett (eddig is volt a topládában csillapítás a hangváltóban csak ki szeretném cserélni ellenállásra mert eddig 4 db 35 Wattos halogén izzó volt sorba kötve e driverrel).
Mert már 100 wattosokat küldtem el kicseréltem 200 asokra akkor sérültek meg az izzók benne. A válaszokat előre is köszi.
(#) strobi válasza Honda130 hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Alapvetően a csomagterednek egy zárt ládaként kéne működni, bár teljesen zárt nem lesz soha(és e típusú freeaires hsz-nak ez nem is probléma mert erre lett tervezve),mert ez nem egy precízen összerakott doboz, hanem egy nyitható valami, ami most másodlagos funciójaként egy hangdoboz.Szóval meg kéne közelíteni azt hogy zárt, de nem szükséges elérni. egy ekkora dobozt nem érdemes csinálni, drága lenne, nem is nézne ki valami faszán a csomagtartód helyén. a szivacs viszont átereszti a levegőt. Szóval én erre gondoltam hogy van valmi kemény alatta. Viszont ha jól értem akkor vannak ott zavaró zajforrások, amiket szivaccsal akarsz csillapítani. Az mindenképp hasznos lehet. mindenesetre a doboz tulajdonságát nem fogja befolyásolni a szivacs. Egy mondatban amit kell tenned az az, hogy a membrán két feléről lelépő ellenkező fázisú hangokat elzárod, hogy ne olthassák ki egymást .
(#) agressiv válasza zitzaki hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Nálam hasonló a helyzet, annyi különbséggel, hogy a mélyek 94dB-esek és 18 Ohm-al pont jó, viszont ezt a hangváltóba is bele kell kalkulálni szóval szerintem mindenképpen ki kell kisérletezni, esetleg mérni, de kezdetnek olyan 15 Ohm-ra tippelnék..
(#) zitzaki válasza agressiv hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
És ennek az ellenállásnak hány wattosnak kell lenni kb?
(#) agressiv válasza zitzaki hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Sok.

Attól függ, hogy mekkora telejsítményű a hangdoboz és persze attól is, hogy mennyire van döngetve. , de minimum 30W-os legyen, ha esetleg ilyen nagyon nagy (összesen vagy 400W) teljesítményű az erősítő, akkor akár 70-90W-is elkelhet.
De nagyban függ attól is, hogy hangváltó elé, vagy után kötöd be, ha elé kötödd akkor nagy teljesítmény lehet az ellenállásokon, viszont, ha hangváltó után kötöd, akkor úgy kell ezt kialakítani, hogy az egész cirkusznak az eredő ellenállása annyi legyen mint a hangszóróé, különben elhangolódik az egész rendszer.
(#) ptesza válasza strobi hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Ha szivacsot használsz csillapítóanyagnak ,az elvesz a hasznos térfogatból.
(#) Honda130 válasza ptesza hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Szia!
A szivacs nem a kalaptartóm alatti térben lesz, hanem a csomagterem műanyag burkolatai és a karosszéria között.
(#) blackdog hozzászólása Szept 7, 2011 /
 
Sziasztok!

Ha teljes kivezérléshez közeledve sípol a reflex cső akkor kicsi az átmérője?
Következő: »»   393 / 731
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem