Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Több megoldás is létezik! Ha a generátorod jelenleg csillagba van kötve, átkötheted deltába (kisebb feszültség, nagyobb áram) így gyorsabban forog majd a géped ugyanolyan feszültség mellet. Ha úgy érzed nagyobb fordulaton jobb a hatásfok, változtass az áttételen, erőseb is lesz nem fogja meg annyira. Vagy szerezz még egy akkut sorba kötve 24V így dupla fordulat kell majd a töltéshez. Mindenképp javasolnám,hogy használd mindhárom fázisát a generátorodnak, jobb lesz neki (3 utas egyenirányító kell)!
Itt a válasz:
Idézet: „(#1066829) erbe válasza generátor24 hozzászólására (#1066445)”
Üdv.Bocsi de lenne egy kérdésem.Ha esetleg ismeritek ezt a generátort akkor valami infót kaphatok? Előre is köszönöm.
Szélgenerátor 500W? :no: Bővebben: Link
Honnan ismernénk? Ez valami bolgár vagy orosz szörnyeteg a dínók korszakából.
Üdv!
Úgy tudom neked van egy 2kW körüli szélgenerátorod, gyári. Le tudnád írni nekem hogy az egyes fordulatokhoz képest mekkora feszültség, és mekkora áram termelődik? pl 60as 200as, 300as fordulaton mennyi a fesz és az amper. Kíváncsi vagyok hogy a 2000Wnál milyen arányban tevődik össze a feszültség és az áramerősség.Írtad hogy a nagy szélben 3000W ot is elérte.Ez hogy lehetséges?Mi az ami felemészti ezt a nagy teljesítmény többletet? Köszi a válaszokat.
Fordulatszámot sajna nem tudok mondani. Alapból 190-200vdc körül stabilan megy a hálózatra táplálás és kb 100W-ot ad le. 3000W-nál már 375vdc a Volt és kb.380-390vdc körül kapcsol be a vészterhelés ami elvileg egy 3KW-os fűtőszál. (Méretileg viszont sokkal nagyobbnak tűnik mint ami egy 2KW-os bojlerben van.) A hálózatra tápláló inverter bírna többet is, ha jól emlékszem 600vdc-ig és 3700W-ig terhelhető. (Windyboy 3300) A kicsi 6 lapátos 300W-os generátorom is rekordot döntött legutóbb: Pillanatnyi teljesítményben 280vdc 3,5A.....és még egyben van. A következő nagyobb szélben felírom hogy a nagy szélgenerátornál mennyi W-hoz mennyi V párosul. (Eddig ez valahogy mindig elmaradt.)
(Alapból 190-200vdc körül stabilan megy a hálózatra táplálás és kb 100W-ot ad le. )<-------- itt most elírtad a 100W ot? Nem 1000W akart lenni? mert ha 100W 200V fesznél akkor 0.5A az áram?Ez nem kicsi?>
Érdekes, még nem láttam ilyet, de szívesen megnézném közelebbről. Talán ki kellene deríteni honnan származik.?Az,hogy régi nem jelenti azt,hogy rossz vagy nem jó szélgépre.
Most őszintén,mekkora fordulat kell ennek a generátornak hogy termeljen legalább 15V-ot?
Áttétel nélkül ez nekem reménytelennek tűnik... Az én gépem rotorja 1,9M átmérőjű,de vihar kell hogy elérje az 500-as fordulatot... Általában 200-as fordulat körül forog... Itt kezd valamicskét tölteni,és 1,5:5-ös áttétellel!
Szia.Állítólag 24v töltő fesz, és elég komoly lapátokkal folyamatos a töltés alacsony fordulatnál is leadja a maxot. Sajna ezen kívül semmit nem tudok róla. A másik szélgenerátorom egy 1970 években gyártott EVIG vasúti generátor, 24v 160A szerintem korrekt.
Nem írtam el, tényleg 100 Watt körül van. 18-20W-is szoktam rajta látni, de olyankor még ki-be kapcsolgat a terhelés.
A 15v-hoz terhelten nem tudom mekkora fordulat kéne, mert 200v körül terhel rá. Üresen már a percenként 1 fordulat is több mint 15v....
Kedves sziriusz
A próba téged igazolt. A 220 volt, 1,2 amperes dinamó (álmaim szélgépének generátora) kigyújtja a 12 volt, 5 W égőt, anélkül, hogy kiégetné, csak nem kell gyorsan forgatni. Még nem tudom, hány fordulatot bír ki, anélkül, hogy kiégjen, de rövidesen azt is tudni fogom. A 12 volt, 21 wattos égőt már nem tudja kigyújtani. Tudjuk nagyon jól, mert több amperre van szüksége, mint egy 220 volt 100 wattos égőnek, amelyik szépen világit, egy kicsit nagyobb fordulattal. Jó szelet, minden kedves fórumtárs gépének !
Sziasztok.
Nem igazán volt időm mostanság foglalkozni a generátorommal, de talán most a őszi-téli időszak... Na szóval. Talán ezzel a fajta tekercselési módszerrel lehetne valamit kezdeni. Itt a link. Mit szóltok hozzá? Erbe? Sziriusz? Akárki. Mi a véleményetek? Egyszerűnek tűnik a kivitelezés. Persze, nem kéne, hogy olyan vastag legyen mint amilyen a videón.
Legalább ilyen kétségbe eséssel álnék már az esztergakés megköszörülésekor. Senki se polihisztor, aki azt hiszi magáról - egyszerűen téved.
Próbáljuk meg: A célirányos vázlat leírása előtt lenne néhány villámkérdésem, annak ellenére, hogy jórészt figyelemmel kisértem a hozzászólásaid, de ne kelljen már mindent visszakeresni, no meg pontosítás miatt is. 1 - Mekkora a szélkereked átmérője? (...és milyen magasan van, milyen típusú, milyen környezetben?) 2 - A generátornak átalakított motor eredetileg milyen volt? (380/220 (400/230)?, 3 fázisú?, ki van-e vezetve a 6 db tekercsvég?, vagy mennyi (átköthető-e csillag/deltába)?, mekkora volt a motoros teljesítménye?) Napokon belül összeállítok egy inkább villamos alapfogalmakra, mérési, számítási alapelvekre vonatkozó vázlatot. (A sértődés lehetőségét már kizártuk, így megpróbálom eléggé "lent" kezdeni.)
Őszintén, egy nagy marhaság, a hullámos része jó ötlet de nem itt.
Régebben már kitaláltuk, hogy milyen a legésszerűbb tekercselés légmagos tárcsagenerátorhoz...
A tekercselés egyik ritka módja a hullámos tekercselés, a szénkefés forgórészeknél szokták használni. (Barabás-Karsai: Villamos forgógépek tekercselése 89. oldal, 1978-as kiadás). Többet inkább szóban. Az elérhetőségem nem titkos.
Mindenesetre jobb, mint a P(b)iggott féle etalon. Ez már valódi 3 fázisú. Más tekercselési módszereknél is a hasonló átfedéses módszereket szoktam ajánlani.
Bár nem értem, miért "2 phase-4phase" a videó témája, ha 3 tekercset rak bele 120 fok eltolással?
Csatlakoznék az előttem szólókhoz.
Ez egy érdekes, szerintem így haszontalan elrendezés. Elég nagy öngól, hogy a tekercseket a mágnesek előtt, a "légrésben" keresztezi megnövelve a tekercsoldalak távolságát, és nem a fesz. indukció szempontjából semleges tekercsfejeknél. Azért érdekes lenne megcsinálni, megmérni legalább ennyi mágnes pólusszámmal külső vasmaggyűrűs, vagy szembenálló két mágnestárcsás (semmiképp nem légmagos) kialakítással 1 fázisú kivitelben. Az jogos, hogy legutoljára talán a nyár elején veséztük ki elég alaposan a témát - visszakereshető.
...bocs. Vagy több fázissal, megnövelt hullámokkal, hogy a keresztezést a tekercsfejeknél lehessen megcsinálni.
(Ennyit a "már kiveséztükről".)
Már többen feltették a szélmérőjüket,az én változatom is készül.A ház inox asztali bogrács,kanalak 9cm átmérőjű inox merőkanál,kanálközépen 30cm átmérő,a csapágyház szintén rozsdamentes.Belül impulzus tárcsa opto kapuval,120 imp/fordulat,szinusz jelet ad.LM2917 frekvencia/fesz. konverter 0,5 % linearitású egyenfeszültséget ad,nekem jobban tettszik az analóg kijelzés egy változó jelnél,másrészt az adatrögzítő is ezt igényli.Az impulzusokból egyperces átlag is felkerül az internetre,amit bárki megnézhet majd.Az elektronika alsó négy ic-je egy hordozható frekimérő,Hz-ben méri majd az impulzusokat az autóval hitelesítéskor,persze előtte egy kis panelra ráteszem az egészet,olyan régen foglalkoztam ilyesmivel,hogy inkább megcsináltam deszkamodellen.Készül egy szélirány mérő is,4bit paralell kimenettel,ezt még nem tudom hogyan lesz az interneten megjelenítve az idő függvényében,hogy jól is nézzen ki.
Ismét szép igényes munka készül. A hőhatás alapú bizonytalanságai után én is a merőkanálhoz folyamodtam. (Hétvégén vettem meg a 3db 10cm-s inox merőkanalakat 500 Ft/db ("egy vagyon") áron a faluházi vásárban.) A bogrács is tetszik, én erre konzervdobozt szánok. A deszkamodel pedig ezirányá tapasztalataidat erősíti. Én is leginkább szó szerint deszkamodelleken kezdem. Igen csak digit/analóg átalakítást csinálok én is. Nekem meg kapcsolási sebesség értékek kellenek. Az analóg jelből ST-vel ez egyszerű. A PIC és egyéb aritmetikai megoldásokat épp csak megértés szintjén ismerem, ilyenbe nem merek belevágni.
Az autós skálázás után megköszönném, ha közzétennéd a sebesség/fordulat mérés sort. Ennek nonlinearitása érdekel. (Milyen seb. tartományban mekkora hibát okoz az eltérés? Nekem 3-5%-nyi pontosság kellene majd. Ez a mechanikai tehetetlenségi tűrésbe is belefér.) Sok sikert! Részemről várom a fejleményeket. Igyekszem én is beszámolni.
Üdv!
Rotor átmérője:3.3m 10m magas oszlopon, kukorica tábla veszi körül, kb 1km es félkörben távolabb pár fa majd a Balaton. 3 fázisú motorból alakítva.Motoros teljesítmény 750W, 380V, 2.2A.Csak 3 vezeték van kivezetve, mert robbanásbiztos motor volt eredetileg.Szemrevételezés után a tekercsfejeken megállapítható hogy csillagba van kötve.Rotor egy zárt fogaskerekes olajban futó áttételt hajt.A rotor 1 fordulatánál a generátor 2.5,fordulatot tesz meg.
Pár kép a művemről.
Nagyon jó helyen van!
Gondolom fúj rendesen a szél Idézet: aminek az egyetlen előnye, hogy szinusz közeli jelalakot produkál rángatás, tapadás nélkül. Amiből ugye a rángatásmentesség számunkra előny, a valódi szinusz nem igazán, mert a töltésvezérlő... csúcsegyeniránítás után úgyis rángatóssá "szelidíti" a szinuszt. „Elég nagy öngól, hogy a tekercseket a mágnesek előtt, a "légrésben" keresztezi...” Az átlapolásos tekercselhelyezést már többször is ábrázoltuk, a keresztezés mindig a tekercsfejeknél. Megépítésére még eddig sajnos nem volt időm. A légrésben keresztezés legnagyobb hátránya, hogy azon a ponton dupla magasságú lesz a tekercs. Emiatt mindenképpen célszerű kivinni a légrésből. |
Bejelentkezés
Hirdetés |