Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 1 Farados kondi bekötése autóba
Témaindító: lacikacikacika, idő: Jún 13, 2006
Témakörök:
Hát szerintem, akkor az autóvillamossági szerelő khmmm...hogy is mondjam...menjen el kapálni!
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Először is köszönöm a válaszokat. RE: (#1045466) Egyetértek... Oda sem viszem többet az autómat. (#1045514) Ezért hagytam ott a szakembernek 1 napig, hogy ő mérje ki, mivel nem szerettem volna rosszkor rossz helyre nyúlni. (#1045541) A beázás kizárva, mivel se előtte, se utána nem volt csapadék. (#1045549) - A feltöltöttség valóban kérdéses lehet, mivel napi 20-30 percet használom. Elképzelhetőnek tartom, hogy ennyi idő alatt nem tudom visszatölteni az induláshoz szükséges energiát. - A "63,68Ah" kevés a 2l-es dízelmotor beindításához (a nagyobb aksi nem fér el). - A kondi kijelzős 1F-os Toxic márka. (#1045895) Én úgy tudom, hogy a pozitívnak mindig az aksin kell lennie lekötéskor. Akkor te úgy gondoltad, hogy negatív lehúz => pozitív lehúz => negatív visszarak?!
Ami a kasznira megy, azt vedd le. A kijelzős kondinak van remote szála, be van kötve az audió rendszerhez vagy állandó(gyújtás le, hangteknika ki és ki kell kapcsolódnia a kondi kijelzőjének)? Az indítóáram számít, lehet hogy gyári értéken van az aksi de kicsi az indítóárama mikor már merül(minőségi gyári kapacitású akku nagyobb indítóárammal lehet hogy bevállna de ez nem olcsó).Ha már 2x indítózol hideg motorral+világítás állandóan van+klíma és egyéb akkor lehet hogy keveset tud töltení(menj kerülőúton)!
Idézet: „A feltöltöttség valóban kérdéses lehet, mivel napi 20-30 percet használom. Elképzelhetőnek tartom, hogy ennyi idő alatt nem tudom visszatölteni az induláshoz szükséges energiát.” Ez biztos. A napi városi járatás hamar megöli az akkut, külön rendszeres töltögetés nélkül. Egy indítózás után jelentős energia kerül ki az akkuból, egy városi túra alatt több fogyasztó meríti, mint amit tölteni tud (ventilátor, klíma, autórádió, telefontöltő, stb...). Kell egy egyenletes fordulatú, pár 10km-es út, hogy visszakerüljön az akkuba a kivett energia zöme. Idézet: „A "63,68Ah" kevés a 2l-es dízelmotor beindításához (a nagyobb aksi nem fér el).” Ha a motor jó, és ekkora fér bele, akkor jónak kell lennie. Egy 6xAh körüli akku indítóárama 500-550A, egy átlagos állapotú 2000cm3-es dízel autó igénye 330-350A körül van. Persze a hifi tovább ront a helyzeten...de kis odafigyeléssel minimalizálni lehet a károkat. Üdv Inhouse
Sziasztok!
RE: (#1046171) Ami a kasztnira megy? Tehát az aksi negatív pólusára csatlakozó kábelt?! ; A remote szál az erősítőre van kötve, ha leállítom az autót kis idő múlva lekapcsol. A kerülőutat mostanában alkalmazom (nekem is ez volt az első gondolatom). (#1046365) Télen nem hallgatok zenét a kocsiban (bele se rakom a fejegységet). A télen reggelente indulás előtt 10-15 percet járatom üresbe a motort, bízva, hogy tölt valamennyit. -Tavaly ez is kevés volt, de idén készülök rá, felújítattam az önindított és kicseréltettem az izzító gyertyákat is. Még egy furcsaság, amit észrevettem: Az erősítő és a kondit gondoltam megnézem mennyire meleg. A mai kb30 fokban az erősítőt nem tudtam megfogni olyan forró volt!!! A kondi még langyos se volt.
Én inkább egy töltőt szereznék be és a hideg beállta előtt jól feltölteném vele az akkut. Mi sem használjuk hosszabb távra az autót, van amikor egy hétig is áll, de a hideg beállta előtt mindig rárakjuk a töltőt az akkura, hogy ha esetleg nincs rendesen feltöltve, akkor feltöltse az akkut.
Ha az erősítő forró volt, akkor lehetséges, hogy ki sem kapcsol az erősítő és megy állandóan.
Szia!
Pontosítok: Az erősítő hallgatás után volt forró.
Az alapjáraton töltés nem mindig járható út. A régebbi autóknál emelt fordulatnál indult el felfelé a töltőfeszültség, az újabbaknál már 14,4V fordulattól függően, de mostanában már megint variálnak, a legújabbaknál már maga szabályozza, hogy van, vagy nincs. Alapjáraton, gyorsításkor, stb... leveszi, és csak akkor nyomja, ha merült az akku és épp van tartalék motorteljesítmény...
Üdv Inhouse
Hangerőtől, eltelt időtől függő, lehet forró.
Üdv Inhouse
Szia!
Alapjáraton nálam a töltés 14V-14,2V. Mostanában kerülőutakon közlekedek, így tudom tartani az aksiban a 12,6V - 12,7V -ot. (a kondenzátor még a kocsiban van) Üdv.
Sziasztok. 2 farados kondit szeretnék bekötni.sokat olvastam a töltésröl de nem világos sokan mondják hogy nem kell tölteni mások azt hogy kell !! most akkor mi van. 2 farados digitális kijelzös. azt kell tölteni elsö használat elött vagy elég a zena halgatás alatt ha töltödig. A feltöltésröl olvastam hogy izzoval megy de pontossan hogy is? az akurol ami jön pozitiv szál ara kössek egy izzot majd utánna tovább a kondira és várjam amig elalszik az izzo.persza közbe a földelést rákötöm a kasznira.mily izzo kell??
Jól írtad le, szerintem egy 12V/21W-os izzó jó lesz. Amikor feltöltődött, kiiktatod az izzót, rákötöd a pluszt fixre.
Elöl az akkunál raktál biztosítékot, ugye? Üdv Inhouse
Hello. Igen benne van egy biztosíték. Más forumokon írták, hogy nagy a 2 farad szerinted cseréljem le 1 farados ra??
Felhasználásfüggő az érték. Nagy teljesítményigényű rendszernél lehet igény a nagy tárolókapacitásra.
Hogy mennyi enerdzsít is tárol egy 1 ill. 2 F-os kondi? A feszültséget vegyük 13V-ra, a kapacitás 1F-nak. A P=(U^2xC)/2 alapján 84,5W, 2F-nál 169W-ot.
Sziasztok. Kérdésem a következő volna: vettem használtan egy erősítőt és hozzá egy Dietz 1F-os kondit. Ez az első ilyen cuccom, bár elektrós vagyok, de nem esett le semmi a hévben... A ficek bekapcsolta, megmutatta, szépen leszedte a csatlakozókat, betekertük rongyba, betettem a kocsiba hazahoztam, bekötöttem. Itt kezdődött a kaland...erősítő biztije csatt! Kicseréltem vagy 2x, mire rájöttem, hogy valami nem gömb. Kondi nélkül jó minden. Mit tehetek ilyenkor? A Dietz digitális, feszültségmérős. Válaszokat köszönöm.
Köss vele sorba egy izzót, amíg feltöltődik. Hirtelen sok az az áram a biztinek.
Hello. Hogyan töltsem fel? Életemben nem is láttam olyat..xD milyen izzót? Hogyan sorba? Mikor tudom, hogy feltöltődött? Ezekre válaszolj inkább, mert satu vagyok..xD
Köszi a választ, de ez nekem nem kielégítő... (ez nem szleng)
Üdv! De ha sorba kötök egy izzót, az akkor hogyan éghet illetve aludhat el? Amit te mondasz az párhuzamos, nem? Így logikus. És ha ez megvan, akkor a kondit beköthetem? Azt sem értem, hogy a "feltöltöttség" meddig tart? Hacsaknem úgy érted, hogy berakok mindent a helyére, de csak a kondiig megy villany, majd ha feltöltöttem, vihetem tovább? Másik nagy kérdés: Nekem direktre van kötve minden audio, ergo gyújtá nélkül is kap minden áramot, ha bekapcsolom. A kondinak állandóan fesz. alatt kell lennie? Ehh..elfáradtam
Köszönöm, ez már egész elfogadható számomra. Már csak az van hátra, hogy: az erősítő hátul van nyilván, mellette a kondi. Az erősítő pozitívját szakítottam meg egy műszerfalba épített kulcsos kapcsolóval. Akkor ez maradhat így ahogy van, csak eléteszem a kondit, ami mint mondottad, állandóan feszültség alatt van. Semmi vesztesség nincs így? Nem fogja szipákolni az akksim? Mégy egy egyszerű kérdés: A 'nagy' erősítő 500 Wattos, egy 800-as ládát hajt hídba. Van egy kisebb 200W-osom, szeretném hogy az elsőajtóban hajtson valami cicergőt, max középmagasat. Ezt is rávágjam-e a kondira, vagy ekkorát nem muszály? (az akksim csak 55Ah)
Mekkora áramot tud az a kulcsos kapcsoló megszakítani? Áramatalanító kapcsoló? És minek kell? A plusz 12V-ot nem a műszerfal alól vetted le, ugye, hanem közvetlenül az akkutól, a saroktól max 15-20cm-re egy zárlat ellen védő biztosítékon keresztül?
A kondenzátort az erősítőhöz minél közelebb kell rakni. Hiába van kondid 700W-nyi erősítőhöz, az 55Ah-s akku nem erre való. A kondi árából egy normálisabb akkura kellett volna költeni... Ez is egy szakma, de legalább minimális hozzáértést kíván. Ha valaki a legalapabb dolgokkal sincs tisztában, akkor megihatja ennek a levét... Üdv Inhouse
Képet kérnénk a kondiról akkor érdemben tudunk nyilatkozni a bekötésről. PL: a Brax IPC-t direkt analfabétáknak gyártják (fordítva is bekötheted, jelzi hogy gubanc van) azzal kevés a teendő. Ha ennyire nem vágod keress egy jártasabb cimborát aki (remélhetőleg ingyen) beköti, vagy egy hozzáértőt.
A kapcsoló 220V/100A max, közvetlen akksiról gyári kábelgyári biztosítékkal (fejből nem tudom mekkora, talán 15A) és azért kell, hogy az erősítőt tudjam be-ki kapcsolni.
Az akksi kényszermegoldás volt, mert szerelő azt mondta az a baja a kocsimnak(minden kb 10-ből 1szer indult) ezért vettem gyorsan másikat. Így most van 2 jól működő 55-ös akksim.. A kondi 'ára' egy leamortizált telefon volt. Az erősítők másik 2 telefon. Cserebere. Íme a kép a kondiról: http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=01868 De nem kaptam választ a kérdésemre: a kis erősítőt is kondi után vágjam, vagy elég simán? Végülis az nem fog mélyet abszolút adni, nem lesz terhelve...
220V/100A kapcsolót még nem láttam, biztos létezik, de valami ipari cucc lehet esetleg...biztos ez a 2 adat?
A gyári kábel az azt jelenti, hogy a gyári kábelköteg? Az nagy valószínűséggel már használva van másra, arra nem szokás még 700W-ot (ha nem számolunk az erősítők veszteségével, akkor is 58A), rákötni. Autóhifihez külön vastag kábel dukál az akkutól közvetlenül. Miért kell egy nagy kapcsolóval a teljesítmény 12V-ot szakítani? Az erősítők folytonosan szokták azt kapni és a remote szál vezérli őket, azzal kapcsolódnak be és ki... Üdv Inhouse
Akár hogy számolom,az 22 KW...
Milyen kábel kell oda?
Ha figyelmesen elolvasod innen visszafelé a kérdéseket és válaszokat mindenre választ kapsz én is megkérdeztem ezeket és sok jó hasznos választ kaptam
Üdv mindenkinek!
Nekem olyan kérdésem lenne, ha berakok egy kondit, az abban segít, hogy akksim később merüljön le? Gondolok itt arra, hogy kikapcsolt. leállított állapotban a riasztó és a magnó 70mA-t vesz fel és ha beraknék egy feltöltött kondit, akkor a ezek a fogyasztók előbb a kondit merítik le, vagy a kondi kisül magától bizonyos idő alatt? Nem értek hozzá, úgyhogy bocs, ha hülyeséget kérdeztem! Köszi a választ! Üdv: Gábor
A kondid a motor leállítása után nagyjából olyan mintha ott sem lenne.
Tau=RxC (s). Ha 70mA áramfelvételed van, akkor a kondi (ha nem lenne az akksira kötve) kb. 170s alatt sülne ki a töltött feszültség 0,37%-ára. Mivel az akksival párhuzamosan van, ezért csak annak a feszültségéig (kb. 12,8V) fog kisülni.
Köszönöm a gyors választ!
Ez a 70mA-s fogyasztás sajnos kb 1 hét alatt lemeríti az akksimat, ha nem használom a kocsit, pedig 55Ah-s. Lehet az akksim szar? Ezt a 70mA-t az autósrádió és a riasztó csinálja. Ez ellen nem tudok mit tenni, csak azt, hogy töltöm az akksit? Üdv: Gábor
Sziasztok!
Vásároltam egy mnc kondit 1F-os és szeretném beépíteni. Azt értem, hogy párhuzamosan kell kötni a táppal. Én arra gondoltam, hogy az erősítő +- bemenetére kötöm rá saruval. De viszont kijelzős a kondi és nem találok rajta remote szál vezérlést. Nem fog végig világítani a kijelző? Mert az akkor állandó fogyasztást eredményez. Lehetne egy 12V-os relét berakni remote vezérlésnek? Csak kérdés ugye a teljesítmény. Feltöltéskor pedig egy izzón keresztül töltöm, ami gondolom mutatja ha elérte a feltöltött állapotot, mivel ekkor az izzó kialszik. Utána ráköthetem simán az erősítőre? Köszönöm a válaszokat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |