Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy 'okos' biztosítékot, ami annyit tenne, hogy ha a rajta átfolyó áram kb 1A-nál nagyobb lenne, akkor pár mp-re blokkolna( lekapcsolná az utána lévő áramkörről a feszültséget). A feszültség 6V lenne. Minél egyszerűbb és kisebb a szerkezet annál jobb... Tudna segíteni valaki? Üdv.: Zoltán
Én ezt építettem hasonló célra, bár ez nem lekapcsol, hanem korlátoz: Bővebben: Link
(Max 15A, a 3055-ös adatlapja alapján)
Legprecízebben biztosítónak titulálnám...
Olyan eszköz készen kapható, ami a megengedett áramnál nagyobb áramra nagy ellenállássá válik és az áram megszakítása (feszültség lekapcsolása) után ismét kis ellenállású vezető lesz: Visszaálló biztosíték
Lehet, hogy erre a legegyszerűbb egy 7806, merthogy ezek visszahajó karakterisztikájúak, 1 A-t meg ált. (hűtve) lazán bírnak.
Szia!
Talán ebből tudsz némi átalakítással csinálni neked valót.
Én ezt találtam:Bővebben: Link
Ezt is át kell alakítani, ha azt akarod, hogy visszakapcsoljon
A 7806 1A áramnál min.3W -ot eldisszipálna...
Szia!
Szóval ha 1amperes áramkorlátot szeretnék, az RF-nek 0.6Ohm nak kell lennie(mert 0,6V/1A), és ha nagyobb áramot szeretnék, pl: 4A, akkor a bd140et ki kell cserélnem nagyobb képességűre, és az rf-et 0.15 Ohm-nak kell vennem?
Helló!
Valamikor a HE ban jelent meg egy ilyen kapcsolás, könnyű volt megépiteni és működött is ahogy kellet papir forma szerint, ha érdekel mindjárt elő is keresem, talán 2-3 tranzisztoros.
Én a darlingtonost építettem meg akkor és tökéletresen müködött, az áram korlátot p-vel lehet állitani, amennyire egyszerű annyira nagyszerű. Tessék:
Szia!
Igen érdekelne.. Kicsit utána számoltam a dolgoknak, nagyobb áram kell, 2A nál-, 4nél és 8nál lekapcsolás( értelemszerűen többet építenék, különböző specifikációkban)... Talán az eszméletlen kicsi ellenállások okoznak majd gondot... Szerintem BIRS kapcsolását át tudom alakítani, hogy megfelelő legyen( mondjuk egy timer 2 másodpercenként reszetelne...) Üdv.: Zoltán
Nagyobb áramhoz csak nagyobb tranyó kell hozzá, adott áramhoz a darlington kollektor áramot kell figyelembe venni ennyi az egész. Üdv.
ez tényleg egy egyszerű és jó megoldás... csak nem nagyon lehetne automatikus visszakapcsolást készíteni rá, vagy tévedek?
Igazából nagy méretű RC-modellrepülőkhöz kellene, ezekkel biztosítani a szervókat, ha valamelyik megakad és emiatt túl nagy áramot vesz fel, rövid ideig le kellene kapcsolni róla a feszültséget, majd vissza(1-2sec múlva)... Üdv.: Zoltán
Szia!
Most már hogy tudjuk mihez kell, szerintem szerezzél be alaphelyzetben zárt reed csövet, aztán már csak ki kell kísérletezni hány menet tekercselő drótot kell köré tekerni de ez nem nagy meló. Annyit kell rátekerni hogy amikor a terhelés eléri a csúcsot akkor húzzon meg az érintkező és akkor tényleg csak addig szakítja meg az áramkört amíg a túlterhelés tart.
Szia!
Ezzel csak az lenne a gond, hogy a mágnes bezavarhatja az RF rendszert, (mivel rádiós modell) és az nagy gondot okoz, emellett ha kinyit a reed-cső( és a mágnes bekapcsol) akkor az elektromágnes nem "eszi " el a többi szervótól és a vevőtől az áramot? ( és vagy 4 ilyen kellene egy gépbe, egymást is zavarhatják a mágneses terükkel) Inkább valami fejlettebb rendszer kellene, ami megbízhatóbb és kevesebb zavart kelthetne... És nem tudom mennyire megbízhatő ez az érintkezés, ha mutatványozik a gép talán bizonytalanná válhat ez a rendszer( a rezgés miatt). De lehet hogy csak rosszul gondolom... Olyasmi kellene nekem, mint ami a CD kiadáskor történik, ha megakad amikor kinyomná a lemezt, akkor egy pillanatra kikapcsol, majd visszakapcsol a motor, ( de nagyobb időintervallummal). Zoltán
Szia !
Csak akkor van mágneses tér amikor a terhelés túl nagy de nem hiszem hogy be zavarná a rendszert, mert ez nagyon minimális és csak a cső körül van jobbára. Mondjuk én meg nem nagyon vagyok otthon a modellezésben úgyhogy ezt csak kipróbálva tudnánk meg igazából, de itt egy rajz hogyan gondolom talán így érthetőbb.
Szia!
Tehát pl a tekercsen "folyna" a szervó gnd-je, a reed-ben pedig a pozitív szál, és így működne? Zoltán
Mert akkor ha nagy az áram, lekapcsol a tekercs, és akk megszűnik a nagy áram, ezért nem lesz mágneses tér sem, azaz megint felkapcsol az áram, majd ki-be-ki? Így akkor ez mégsem olyan jó
De ez az állapot neked nem folyamatosan áll fenn azt mondtad hogy ha véletlenül beragad de gondolom nem mindig ragad be ,ez csak biztonsági áramkör.
Szerintem ez minden mobil telefon akksiban benne van.
Amúgy én fognék egy áram érzékelő ellenállást, egy komparátort, egy monostabil multivibrátort (pl. 555-ös), meg egy teljesítmény FET-et. Mindennek persze stabli táp is kell (legalább egy zener). A multivibrátor alap esetben stabil állapotában lenne, és nyitva tartaná a FET-et. Ha a komparátor azt érzékeli hogy az előre beállított referencia feszültségnél (1 - 2 tized volt) nagyobb feszültség esik a söntön, akkor küld egy trigger jelet a monostabil 555-ösnek, amire az instabil állapotba kerül, és az RC tag időállandója által meghatározott ideig lekapcsolja a FET-et. Utána vissza, és ezt kezdi előről. Tuti van olyan IC amiben ez benne van, bár konkrétan ilyet még nem láttam. Egyszer meg kéne nézni hogy a telefon akksiban levő IC-kre mit írtak, és mi van az adatlapjukban. Gondolom a telefon akksiba azért tesznek ilyet olvadó bizti helyett, hogy ha a hülye user behajítja az akksit a zsebébe a kulcs csomó mellé és rövidre zárja, akkor ne kelljen kidobnia az egészet. További előnye a dolognak, hogy (gondolom) jóval gyorsabban szakítja meg a rövidzárat mint egy olvadó biztosíték. De amúgy ha azt akarod hogy 1 eszköz kinyiffanása esetén a cucc többi része működőképes maradjon, akkor lehet hogy egy olyan áramkör kéne inkább ami bistabil, és pl. egy gombnyomással lehet resetelni. Vagy rendes olvadó bizti. Idézet: „De amúgy ha azt akarod hogy 1 eszköz kinyiffanása esetén a cucc többi része működőképes maradjon, akkor lehet hogy egy olyan áramkör kéne inkább ami bistabil, és pl. egy gombnyomással lehet resetelni. Vagy rendes olvadó bizti.” Ha jól emléxem, repülőgépmodellről van szó! Nem gondolod, ilyen esetben nehéz lesz benne gombokat nyomkodni? Esetleg, majd ha lezuhant! De akkor már minek? Egy ilyen kütyübe csak bombabiztos, jól átgondolt megoldásokat lehet betenni, mert nagy a rizikó. Idézet: „szerezzél be alaphelyzetben zárt reed csövet,” Ilyent én még nem láttam! Polárpatron az van, de az egy másik történet.
Én egy kis mikrokontrollerrel, egy logikai MOSFET -tel, és egy áramérzékelővel oldanám meg. Mivel repülő, lehet, hogy érzékeny a feszültségesésre. Ekkor kellene még egy komparátor az érzékenység növeléséhez. Az még egy nyolclábú tok.
Pl. egy 8 lábú attiny megoldhatná. Esetleg egy kicsi PIC, de azokat nem nagyon ismerem. Végülis kellene egy, vagy két nyolclábú tok, egy kapcsoló FET, egy áramfigyelő ellenállás. Ezek a tokok elbírják a 6V -os fedélzeti feszültséget. Ha ez zajos, impulzusokkal terhelt, esetleg szükség lehet valami tápfesz stabilizálásra, védelemre. Zener, supressor, vagy LDO. Motoronként egy-egy. De szerintem kicsi (főleg SMD -vel) és könnyű.
sziasztok!
Köszönöm a sok segítséget! találtam egy érdekes megoldást: MULTIFUSE BIZTOSÍTÉK. Használt valaki már ilyeneket? Ez lenne a legegyszerűbb és a legolcsóbb megoldás...(14 csatornán kellene megoldani a védelmet, így az ár lényeges szempont). Ha ezzel sikerülne a külön, külön védelem, már csak stabil 5V ot kellene előállítanom, az áram pedig max 20A környékén alakulna... Valakinek van ötlete kis méretű 5V-os 20amperes fesz szabályzásra, 8,4V-ról? Zoltán
Mostanában ilyet raknak késes biztik helyett autó akkutöltőkbe.
Üdv Inhouse
Én LP 30-110-et használnék. Többek között kedvezőbb az árfekvése...
Szia!
Azért gondoltam erre, mert a nagy szervók gyors mozdulatoknál felvesznek akár 3,5Ampert is, és ha ekkor kapcsol le az áramkör, az nem nagyon segít( az első hsz em óta csináltam pár jobb mérést...)
Szia!
Ezt a biztit még nem használtam, de a "lekapcsolási árama" erősen függ a hőmérséklettől ill. a hűtésétől. Repülőn használva kérdéses a hűtse! (vagy túl sok, vagy kevés az elhelyezésétől függően - szerintem) Írnál valamit a szuperrepcsi felépítéséről, feladatárol? 14 nagyteljesítményü szervó nem semmi! A kisebb szervók néhányszáz mA-t fogyasztanak csak. Én 1,8m-es fesztávú gépbe 5 szervót pasziroztam bele, és abba már a futóbehúzás is benne van. Egyébként még csak egyszer volt szervóhibám, de akkor a gép "keményen" landolt! Utólag kiderült, hogy a motor kefelemeze elkopott(eltört) és megakadályozta a forgórész forgását. Újraindítani nem lehetett volna. |
Bejelentkezés
Hirdetés |