Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Nem ez a lényeg. Tudom hogy lehet kapni olcsón.. de ez a weboldal nem erről szól.
Végülis vehetnék, de akkor oda lenne az épités öröme, és a tanulás/tudás.
Ha még mindig örömteli az építés, egy szót se szóltam.
![]()
Van amit megéri építeni, pl. anyagilag, beszerezhetetlenség, egyedi igények vagy a tanulás miatt, ez szerintem sem az...
Üdv Inhouse
Sziasztok! Nagy szükségem volna a segítségetekre válaszotokat előre is meg köszönném. Van egy régi opel asconám és nem tölt. A generátorban 6db dióda van és a kefék felet van egy 3lábú valami. ez volna a fesz. szabályzó? Mert a test ezen keresztül nem jut el a csúszó gyűrükhöz nyugalmi álapotban és gondolom üzemben se ,tehát nincs gerjesztés. Úgy hiszem a töltő áram ezt vezérli valahogy de nem értem az egészet. Honan szerezek ilyet Írnátok róla valamit ?
Bosch generátor?
Szia! Ha a fesszabályzóval van a gond, akkor az egészet ki kell cserélni szénkeféstől.
Azt én tudom. Ezért is kérdeztem, hogy Bossch-e.
Wartburg 1.3-as töltés probléma van.
A gyújtás ráadáskor időnként nem világít a töltésvisszajelző lámpa. Van, hogy 1-2 napig semmi probléma, de gyakran előfordul, hogy induláskor elött a visszajelző nem világít. Ilyenkor egy idő után az akksit is lemeríti teljesen. Elvittem egy villamossági szerelőhöz, ekkor természetesen rendesen működött a visszajelző és töltés is volt. leszerelte a generátort kimérte,megnézte a szénkefét, csapágyat cserélt, stb., majd visszarakta. Két napig semmi probléma nem volt vele, majd ismét nem világított a töltésvisszajelzője. Olyan helyzet is gyakran előfordul, hogy le lesz állítva az autó és leállításkor nem világít, majd két nap elteltével induláskor pedig világít, majd indításkor rendesen elalszik és van töltés is. Persze a fordítottja is előfordul, hogy leállításkor világít, majd másnap idításkor nem. Abban kérném a segítséget, hogy hol kezdjem el keresni a hibát. Köszönöm előre is a segítséget.
Szia!
Sajnos tipikus kontakthiba . akár a visszajelzóizzó környékén akár a generátor-akku-gyújtáskapcsoló környezetében , javitása ;egyesével szétbontassz minden kötést ,megcsiszolod ,bezsirzod, meghuzod..... másik lehetőség a kapcs rajz szerint minden vezetéket+ kötést voltmérővel megmérsz. Ha tizedvoltos értéket kapsz az a jó. a rossz kötést az előbbiek szerint javitod. Elég sziszi.fuszi munka -de senki nem csinálja meg helyetted ilyen alaposan.
Először is amikor nem világít gyújtáskor a visszajelző, húzd le a generátorról a vékony kék vezetéket, és testeld le. Ha így világít, akkor a generátorban keresendő a hiba, ha így sem, akkor a vezetékben, visszajelzőnél. Ezután lehet tovább lépni.
Köszi mindkettőtök válszát. Holnap megpróbálom a generátorról a saru levételt.
Sziasztok mesterek !
A problémám a következő: Valeo generátor aminek a csúszógyűrüje kb 1-1,5 cm átmérőjű na azon kellene csúszógyűrűt cserélnem de nem tudom hogy jön le. Rá van ragasztva vagy csak huzzam lefelé? Na és hol lehetne rendelni ilyet?
Nincs ragasztva, szorosan rá van préselve. Miután a csapágyat levetted, óvatosan kösd le a tekercsbekötéseket, és vagy lehúzod, vagy akár le is vághatod a régi gyűrűt. Arra vigyázz, hogy a forgórész tengelyét ne görbítsd el, elég vékony az a része.
Bármelyik autósboltban megvehető vagy megrendelhető, a generátor pontos tipusszáma kell. 1-2000 Ft között van az ára.
Nincs ragasztva, csak rá van nyomva. Számtalan helyen vehetsz. Szerintem bármelyik autósbolt megszerzi neked minta alapján. De itt egy hely ahol biztosan kapsz: Bővebben: Link
Látom akos70 megint gyorsabb volt. ![]()
Köszönöm mindkettőtöknek a gyors választ.
A generátor már üzemel most jöttem be a műhelyből! ![]() Renault meganon hogy veszitek ki a generátort? Mert a féltengelyt kivenni nem akartam és addig küzdöttem míg a motort megemelve a kormánymű bilincset levéve és a motort előrefelé meghuzatva kipufogó levétel után kijött . Na de ez nem megoldás mert ha csak 1 mm-el szélesebb a generátor akkor már nem fér ki. Jó nagy szívás volt de remélem többé nem hallok a generátor felől!
Nincs mit. Szerencsére nekem még sehogy sem kellett az említett járműről leszerelnem a generátort. Amikor még foglalkoztam autószereléssel a Francia márkákat akkor is kerültem. Teljesen agytalan, és más autókon sosem alkalmazott megoldásokat lehet rajtuk találni. Rémálmaimban még elő jön a Peugeot 205 GTI amihez egy ismerős kapcsán sokszor volt szerencsém. Azon az autón is minden javítás úgy kezdődött, hogy motor, váltó ki.
![]() ![]()
Nyugodtan használhatod a féltengelyt szerelőasztalként: ráülteted a generátort, szétcsavarozod, és ott a helyszínen kettéveszed, úgy már kifér. Összeszerelés fordított sorrendben.
![]() ![]() Amúgy potyó és zolika fején találták a szöget.
Ha esetleg lessz legközelebb biztos hogy a féltengelyt kiveszem mert visszagondolva az a legjobb megoldás .Féltengelyanya le gömbtámasz ki és a féltengely csőszegecs ki és kint is van a generátor.
Benne szétszedn is próbáltam de a valeo a diódahidat genyón ráforrasztotta és préselte esély sem volt szétforrasztani. A generátor állórészt a pjzshoz meg frankón 3 csavar fogja belül amihez csak diódahid levétel után férnék. A lényeg hogy tulvagyok rajta 2 nap szívás! ![]()
Én nemrégiben valami francián épp úgy csináltam, ahogy leírtad, a féltengely fölött forrasztgattam a diódahidat leszerelés előtt meg felszerelés után.
Köszi a segítségeteket a jó múltkorában írtam ide hogy gond van a töltésemmel az autómon . Itt olvasgatva az írásokat abból rá jöttem hogy a szénkefékkel volt gond és a fesz szabályzóval , ami együtt volt a kefe tartóra szerelve persze, csak sosem figyeltem meg elégé hogy ez itt egy elektronikus fesz szabályzó
![]() ![]()
Sziasztok! Szeretnék segitséget kérni,olyanba,hogy vettem egy 50-es mtz-t,elég forhant állapotban,vezeték egy darab sincsen rajta,és a generátor amit vettem rá,belső fesz szabályzós,mit hova kösse? három kivezetés van rajta,melyikre adjak 12v-ot,és a másik kettöt,hova kössem?Melyik a töltőáram és hova kössem?Előre is nagyon megköszönöm!!!!
Szia! Egy kép jó lenne róla mivel több típus is van forgalomban belőlük.
A három vezeték egyébként 1 gerjesztő 2 visszajelző 3 töltő A testet is be kell kötni ez a házzal fémesen érintkező általában M6os csavar.
Szia.
Igen egy kép jó lenne. Én is vettem egy eredeti generátort az MTZ-hez. Azon Az M6-os volt a töltő kivezetés, és csak ezt kellett használni. Volt még másik kettő M5-ös is. Egy test, és egy gerjesztés,de erre nincs szükség ha belső szabályozós a generátor. Próbálj meg képet feltenni, mielőtt bármit bekötsz. A töltőáram a műszerfalban található ampermérőre megy, innen tovább az akksi felé és a fogyasztók biztosítéktáblájára.
Sziasztok! Először is köszönöm a választ! Próbálok képet feltenni a generátorról,de lenne még valami. Van egy M6-os csavar,ami mellet +jel van,az gondolom a pozitiv,van két M5-ös csavar,az valamelyik a töltés,de a töltést is hova kössem?Egyik M5ösnek azórára kell menni-e véleményem szerint,de az órán,is két csavar van, a másik az órá-é hova megy? És a másik M5ős csavar a generátoron,hova megy? aksira? vagy hova? Ejj deanalfa béta vagyok!!!! Légyszives segitsetek,röviden magyarán,hogy megértsem! Köszönöm.
Hali! Egyel feljebb irják az m6-os a + megy a müszerfal ampermérő egyik kivezetésére, ez ott véget ér nincs tovább ágazás. A müszer másik kivezetése megy a biztositéktáblára meg akksira. Én trakimon ez a töltés szál, ami jön az ampermérőből az öninditóhoz megy ahol az akksiból jövő kábel van ugyan arra a csavarra. Lehet más bekötés nem kell esetleg egy test szál, de test külön nálam sincs a csavarok ugyis letestelik ha csak nem gumi rezgéscsillapitón van az egész generátor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |