Fórum témák
» Több friss téma |
Gyári a halványítás, de az útólag beépített is ilyen, amit a neten lehet venni Gondolom nem veszi el teljesen a feszt. Mit lehet tenni?
Valaki legyen olyan szíves és magyarázza el nekem ennek az egyszerű kapcsolásnak a működését: Bővebben: Link
Mármint elektronikai szemmel nézve, hogy miért is tartja még égve az izzót, és miért halványul el tőle.
OK, kipróbálom, köszönöm a segítséged.
Gyakorlatilag a P1 azt szabályozza, hogy milyen gyorsan töltődjön fel a kondi?
Annak nem sok értelme lenne.
De az mire jó, hogy lassabban töltődjön fel a kondi?
Ha kinyitom az ajtót, akkor nem az lenne az ésszerű, hogy azonnal feltöltődjön? És ráér kisülni, ha becsukom. Mert ha csak nagyon rövid időre nyitom ki az ajtót akkor nincs ideje talán teljesen feltöltődni.
Ahaaa...ééértem már. köszönöm, mindenképpen építek ilyet a kocsiba, mert szerettem volna régebben. Talán nem fog problémát okozni.
Egy telefonos képre futotta. Ekkora lett, az ott egy BD241. Ha kell a nyákterv valakinek akkor némi jogdíjért átadom
Így az egyes mellé már jól jön azért az a négyes...
Hát persze hogy működik! Azt úgyis tudnád ha nem. Addig nyaggatnám a nagyérdeműt, amíg meg nem tudom oldani a hibát. Különben is miféle kérdés ez? Szemetet nem gyártunk...vagy szoktunk?
Sziasztok!
Melyik kapcsolást javasolnátok alapnak, ha egy db 12V/55W-os ízzót szeretnék fokozatosan fényesedve felkapcsolni? Az elhalványodás nem érdekes (vagy opcionális), mert kikapcsoláskor lecsapnám a tápját egy relével. Némelyik 5W-ra tervezett kapcsolás is melegszik, ez az 55W-nál nem lenne jó.
Sziasztok!
Nekem is egy elhalványodó LED világításra lenne szükségem, de nem kocsiba. Leírom mit szeretnék. Adott egy 8 wattos 8 ledből álló ledsor, sorosan kötve egy led tápegységre, ami szintén 8 wattos. Ledek nyitófeszültsége 3,15V, és 350mA-esek, nem tudom számít-e. Ez a ledsor egy időzített kapcsolóra van kötve, minden nap egy előre beállított időpontban be majd kikapcsol. Azt szeretném elérni, hogy kikapcsolásnál a ledek ne azonnal, hanem fokozatosan halványodjanak el. Én egyáltalán nem vagyok jártas az elektronika területén, de arra gondoltam, hogyha egyszerűen soros kapcsolással a ledekhez kötök valamilyen kondit, akkor ez megvalósítható lenne. A kérdések: -Jól gondolom, hogy ez így működhet? -Bekapcsolásnál a led+kondi áramfelvétele nem vágja haza a tápegységet? -Milyen kondit lehetne ilyen rendszerbe berakni, és hogy tudom megközelítőleg meghatározni, hogy mennyi idő alatt fognak elhalványodni a ledek?
Sziasztok!
Megépítettem ezt a kapcsolást egy BD139-el. Működik is tökéletesen, viszont olyan problémám van vele, hogy kikapcsolt állapotban is kb. 70-80mA áramot felvesz. (Ha esetleg ez is fontos lenne, ilyenkor a szaggatott vonal mentén leválasztva az áramkör felső vezetékét az izzótól, az izzó alsó "lába" és a vezérlő áramkör felső lába (K pont) között 1.3V feszültséget mértem.) Jó, nem egy őrült nagy érték ez a ~75mA és nem is világít tőle az izzó, de én azt szeretném, hogy egyáltalán ne fogyasszon kikapcsolt állapotban (vagy legalábbis elhanyagolható mennyiségű áram folyjon rajta). Mivel tudnám ezt megoldani? Egyébként megépítettem a rajzon szereplő BD245-tel is és azzal is ugyanezt tapasztaltam. Előre is köszönöm a válaszokat. Ui.: kikapcsolt állapot alatt azt értem, amikor becsuktam az ajtót és teljesen elhalványult az izzó.. Gábor
Egy lehetséges elméleti megvalósítás. A lámpával párhuzamosan egy másik elektronika, mely egy relét kapcsol, tartási ideje nagyobb, mint a jelenlegi elektronikádnak, mely a világítás elhalványítását végzi. Miután az új időzítődben a kondenzátor kisült, a relé bontja a K és a lámpa közötti kapcsolatot.
Ez esetben a régi elektronikád nem kap tápfeszültséget, áramfelvétele 0. Az új időzítő meg csak akkor kap áramot, mikor a lámpa világít, tehát kikapcsolt lámpa esetén áramfelvétele 0. C1 kisülése után az új időzítő se kap áramot. Remélem érthető volt.
Köszönöm a segítséget. A probléma megoldódott a következő módon. Megfordítottam a P tranyót...
A fordított bekötés pedig amiatt volt, mert ezeken az adatlapokon más a lábkiosztás, mint ezen és én természetesen a nekem nem megfelelő alapján kötöttem be
Sziasztok!
A linken látható két kapcsolásból a két tranzisztorosat készítettem el.Minden oké vele csak annyi a gondom , hogy ha becsukom az ajtót szépen elalszik de ha beindítom az autót ismét kigyullad majd elalszik.hogyan küszöbölhetném ezt ki? Segítséget előre is köszönöm!Bővebben: Link
Szia!
Próbára tegyél be egy soros diódát a +12V-os ágba. Az izzó vége a dióda előtt legyen.
Szia!
A dióda mit fog megakadályozni?Bocsi a tudatlanságomért de elmagyaráznád ha nem nagy kérés. Köszi előre is. Idézet: „Milyen szerepet töltenee be a dióda?” Nem engedi kisülni a kondenzátort a tranzisztor emittere felé. Kicsit gondolkodom, kevés lesz a dióda. Idézet: „Nem engedi kisülni a kondenzátort a tranzisztor emittere felé.” Ha a dióda a helyén lesz akkor ha minden igaz nem fog motorindításnál megint bekapcsolni a lámpa ugye? Köszi szépen majd megpróbálom így aztán írok hogy sikerült e.
Sőt szinte biztos. Az autó beindulása után azért gyullad ki a lámpa megint, mert a generátor megemeli az akku feszültségét, így a tranzisztor bázisán megint fog áram folyni a kondenzátor felé, amíg az nagyobb feszültségre fel nem töltődik. Mást kell kitalálni.
Sejtettem én is hogy ez lehet a gond de nincs ötletem.
Talán + egy ellenállás?
Ameddig a kondenzátor a tranzisztor bázisán keresztül töltődik nincs egyszerű megoldás. Módosítani kell a kondenzátor töltését.
Miért nem építed meg az általam néhány oldallal előrébb mutatott fetes kapcsolást (?),ott ilyen gond sosem fordult elő. Bővebben: Link
Ok holnap megpróbálom azt.Lépek mert korán kelek.
Köszi a segítséget!
A topic elején, 2006-ban Remci által közreadott, kapcsolást raktam össze és prímán működik egy suzukiban. Köszönet érte.
Bővebben: Link Ráadásul a központizár távírrányító nyitó vezetékére is rákötöttem, így távnyításra a belővilágítás is felkapcsolódik. Mindez egy suzukiban Idézet: „A linken látható két kapcsolásból a két tranzisztorosat készítettem el.Minden oké vele csak annyi a gondom, hogy ha becsukom az ajtót szépen elalszik de ha beindítom az autót ismét kigyullad majd elalszik.hogyan küszöbölhetném ezt ki? Segítséget előre is köszönöm!” A problémát a következőképpen oldottam meg: 7812 a 12voltos ágba, 750ohm helyett 760 ohm ellenállást tettem be.
sziasztok. remélem nem kapjátok el a fejemet, de nekem olyan kapcsolás kéne, ami szépen fokozatosan kapcsolja fel a lámpát, és úgy is kapcsolja le.
melyik lenne ez a kapcsolás? Nem vagyok egy nagy maestro, de egy kevéskét konyítok a dolgokhoz. szóval a tervem az lenne, hogy az fastra-ban, ha kinyitom a riasztót, szépen fokozatosan felgyullad, tartja egy ideig, majd halványodva lekapcsol. ugyanez ajtókapcsolóra stb. tetszik ez a megoldás, ahol a pic programozásával van megoldva, tökéletes is lenne, de sajnos fogalmam sincs, hogy kéne nekilátni egy ilyen műveletnek. remélem tudtok segíteni, előre is köszi
sziasztok!
a belső világítás téma engem is elragadott. ferdeszeműek 2003-ban leegyszerűsítve oldották meg autóm eme részét. kapcsoló, izzó és fény gondoltam egyet, beleviszek egy kis magyaros virtust, és megépítettem potyo PIC kontroller vezérelt áramkörét. a megépítés sikeres volt. mellékelt nyák és áramköri elemek kerültek beépítésre. a kontrollerbe a mellékelt HEX fájl lett programozva. sajnos azt tapasztalom, hogy hosszabb kikapcsolt állapot után, az ajtó nyitására nem reagál az áramkör, azaz izzó sötét marad. az áramkör működéséhez nem elegendő ajtó bemenetet egyszeri testre zárása. kétszeri test jel után akontroller rendben kivezérli az izzót, és minden az alkotó leírása alapján működik. kérdés: mi okozhatja a bekapcsolás hiányát, azaz miért kell két bemeneti test jel az izzó kapcsolásához? véleményem szerint, eme kis zavar ellenére potyo b.világítás vezérlése zseniális!
Jajj, én meg munka közben láttam az emailedet, és totál elfeledkeztem róla.
Az említett hibajelenséget én is észrevettem, hogy néha nem kezdett világítani a lámpa, de én betudtam annak, hogy öreg autó, oxidos az ajtókapcsoló érintkezője, és nemis kapott jelet az áramkör. De sajnos nemigazán van ötletem, hogy mi lehet a probléma, de majd agyalok rajta, hátha kitalálok valamit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |