Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elhalványuló utastér világítás autóba
Lapozás: OK   4 / 12
(#) Hobbielektronika2k10 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Gyári a halványítás, de az útólag beépített is ilyen, amit a neten lehet venni Gondolom nem veszi el teljesen a feszt. Mit lehet tenni?
(#) hapro hozzászólása Szept 10, 2010 /
 
Valaki legyen olyan szíves és magyarázza el nekem ennek az egyszerű kapcsolásnak a működését: Bővebben: Link
Mármint elektronikai szemmel nézve, hogy miért is tartja még égve az izzót, és miért halványul el tőle.
(#) Hobbielektronika2k10 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
OK, kipróbálom, köszönöm a segítséged.
(#) hapro válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Gyakorlatilag a P1 azt szabályozza, hogy milyen gyorsan töltődjön fel a kondi?
Annak nem sok értelme lenne.
(#) hapro válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
De az mire jó, hogy lassabban töltődjön fel a kondi?
Ha kinyitom az ajtót, akkor nem az lenne az ésszerű, hogy azonnal feltöltődjön?
És ráér kisülni, ha becsukom.
Mert ha csak nagyon rövid időre nyitom ki az ajtót akkor nincs ideje talán teljesen feltöltődni.
(#) hapro válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Ahaaa...ééértem már. köszönöm, mindenképpen építek ilyet a kocsiba, mert szerettem volna régebben. Talán nem fog problémát okozni.
(#) hapro válasza hapro hozzászólására (») Szept 11, 2010 /
 
Egy telefonos képre futotta. Ekkora lett, az ott egy BD241. Ha kell a nyákterv valakinek akkor némi jogdíjért átadom
(#) hapro válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 11, 2010 /
 
Így az egyes mellé már jól jön azért az a négyes...
Hát persze hogy működik! Azt úgyis tudnád ha nem. Addig nyaggatnám a nagyérdeműt, amíg meg nem tudom oldani a hibát. Különben is miféle kérdés ez? Szemetet nem gyártunk...vagy szoktunk?
(#) nov2016 hozzászólása Nov 21, 2010 /
 
Sziasztok!
Melyik kapcsolást javasolnátok alapnak, ha egy db 12V/55W-os ízzót szeretnék fokozatosan fényesedve felkapcsolni?
Az elhalványodás nem érdekes (vagy opcionális), mert kikapcsoláskor lecsapnám a tápját egy relével.

Némelyik 5W-ra tervezett kapcsolás is melegszik, ez az 55W-nál nem lenne jó.
(#) fgabor87 hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
Sziasztok!
Nekem is egy elhalványodó LED világításra lenne szükségem, de nem kocsiba. Leírom mit szeretnék.
Adott egy 8 wattos 8 ledből álló ledsor, sorosan kötve egy led tápegységre, ami szintén 8 wattos. Ledek nyitófeszültsége 3,15V, és 350mA-esek, nem tudom számít-e.
Ez a ledsor egy időzített kapcsolóra van kötve, minden nap egy előre beállított időpontban be majd kikapcsol. Azt szeretném elérni, hogy kikapcsolásnál a ledek ne azonnal, hanem fokozatosan halványodjanak el.
Én egyáltalán nem vagyok jártas az elektronika területén, de arra gondoltam, hogyha egyszerűen soros kapcsolással a ledekhez kötök valamilyen kondit, akkor ez megvalósítható lenne.
A kérdések:
-Jól gondolom, hogy ez így működhet?
-Bekapcsolásnál a led+kondi áramfelvétele nem vágja haza a tápegységet?
-Milyen kondit lehetne ilyen rendszerbe berakni, és hogy tudom megközelítőleg meghatározni, hogy mennyi idő alatt fognak elhalványodni a ledek?
(#) gáb0r válasza fgabor87 hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Sziasztok!

Megépítettem ezt a kapcsolást egy BD139-el. Működik is tökéletesen, viszont olyan problémám van vele, hogy kikapcsolt állapotban is kb. 70-80mA áramot felvesz. (Ha esetleg ez is fontos lenne, ilyenkor a szaggatott vonal mentén leválasztva az áramkör felső vezetékét az izzótól, az izzó alsó "lába" és a vezérlő áramkör felső lába (K pont) között 1.3V feszültséget mértem.)
Jó, nem egy őrült nagy érték ez a ~75mA és nem is világít tőle az izzó, de én azt szeretném, hogy egyáltalán ne fogyasszon kikapcsolt állapotban (vagy legalábbis elhanyagolható mennyiségű áram folyjon rajta).
Mivel tudnám ezt megoldani?

Egyébként megépítettem a rajzon szereplő BD245-tel is és azzal is ugyanezt tapasztaltam.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Ui.: kikapcsolt állapot alatt azt értem, amikor becsuktam az ajtót és teljesen elhalványult az izzó..

Gábor
(#) laszlokunstar válasza gáb0r hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Egy lehetséges elméleti megvalósítás. A lámpával párhuzamosan egy másik elektronika, mely egy relét kapcsol, tartási ideje nagyobb, mint a jelenlegi elektronikádnak, mely a világítás elhalványítását végzi. Miután az új időzítődben a kondenzátor kisült, a relé bontja a K és a lámpa közötti kapcsolatot.
Ez esetben a régi elektronikád nem kap tápfeszültséget, áramfelvétele 0.
Az új időzítő meg csak akkor kap áramot, mikor a lámpa világít, tehát kikapcsolt lámpa esetén áramfelvétele 0. C1 kisülése után az új időzítő se kap áramot.
Remélem érthető volt.
(#) gáb0r válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 4, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget. A probléma megoldódott a következő módon. Megfordítottam a P tranyót...
A fordított bekötés pedig amiatt volt, mert ezeken az adatlapokon más a lábkiosztás, mint ezen és én természetesen a nekem nem megfelelő alapján kötöttem be
(#) SZISZI86 hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
Sziasztok!

A linken látható két kapcsolásból a két tranzisztorosat készítettem el.Minden oké vele csak annyi a gondom , hogy ha becsukom az ajtót szépen elalszik de ha beindítom az autót ismét kigyullad majd elalszik.hogyan küszöbölhetném ezt ki? Segítséget előre is köszönöm!Bővebben: Link
(#) lapose válasza SZISZI86 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia!
Próbára tegyél be egy soros diódát a +12V-os ágba. Az izzó vége a dióda előtt legyen.
(#) SZISZI86 válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia!

Milyen szerepet töltenee be a dióda? Így gondoltad ? Bővebben: Link
(#) lapose válasza SZISZI86 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Igen.
(#) SZISZI86 válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia!

A dióda mit fog megakadályozni?Bocsi a tudatlanságomért de elmagyaráznád ha nem nagy kérés.
Köszi előre is.
(#) lapose válasza SZISZI86 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Idézet:
„Milyen szerepet töltenee be a dióda?”

Nem engedi kisülni a kondenzátort a tranzisztor emittere felé.
Kicsit gondolkodom, kevés lesz a dióda.
(#) SZISZI86 válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Idézet:
„Nem engedi kisülni a kondenzátort a tranzisztor emittere felé.”


Ha a dióda a helyén lesz akkor ha minden igaz nem fog motorindításnál megint bekapcsolni a lámpa ugye?
Köszi szépen majd megpróbálom így aztán írok hogy sikerült e.
(#) lapose válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Sőt szinte biztos. Az autó beindulása után azért gyullad ki a lámpa megint, mert a generátor megemeli az akku feszültségét, így a tranzisztor bázisán megint fog áram folyni a kondenzátor felé, amíg az nagyobb feszültségre fel nem töltődik. Mást kell kitalálni.
(#) SZISZI86 válasza lapose hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Sejtettem én is hogy ez lehet a gond de nincs ötletem.

Talán + egy ellenállás?
(#) lapose válasza SZISZI86 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Ameddig a kondenzátor a tranzisztor bázisán keresztül töltődik nincs egyszerű megoldás. Módosítani kell a kondenzátor töltését.
(#) erdgab válasza SZISZI86 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Miért nem építed meg az általam néhány oldallal előrébb mutatott fetes kapcsolást (?),ott ilyen gond sosem fordult elő. Bővebben: Link
(#) SZISZI86 válasza erdgab hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Ok holnap megpróbálom azt.Lépek mert korán kelek.
Köszi a segítséget!
(#) PSasa hozzászólása Máj 9, 2011 /
 
A topic elején, 2006-ban Remci által közreadott, kapcsolást raktam össze és prímán működik egy suzukiban. Köszönet érte.
Bővebben: Link
Ráadásul a központizár távírrányító nyitó vezetékére is rákötöttem, így távnyításra a belővilágítás is felkapcsolódik. Mindez egy suzukiban
(#) SZISZI86 válasza SZISZI86 hozzászólására (») Máj 14, 2011 /
 
Idézet:
„A linken látható két kapcsolásból a két tranzisztorosat készítettem el.Minden oké vele csak annyi a gondom, hogy ha becsukom az ajtót szépen elalszik de ha beindítom az autót ismét kigyullad majd elalszik.hogyan küszöbölhetném ezt ki? Segítséget előre is köszönöm!”


A problémát a következőképpen oldottam meg: 7812 a 12voltos ágba, 750ohm helyett 760 ohm ellenállást tettem be.
(#) Horysz hozzászólása Szept 24, 2011 /
 
sziasztok. remélem nem kapjátok el a fejemet, de nekem olyan kapcsolás kéne, ami szépen fokozatosan kapcsolja fel a lámpát, és úgy is kapcsolja le.

melyik lenne ez a kapcsolás? Nem vagyok egy nagy maestro, de egy kevéskét konyítok a dolgokhoz.

szóval a tervem az lenne, hogy az fastra-ban, ha kinyitom a riasztót, szépen fokozatosan felgyullad, tartja egy ideig, majd halványodva lekapcsol. ugyanez ajtókapcsolóra stb.

tetszik ez a megoldás, ahol a pic programozásával van megoldva, tökéletes is lenne, de sajnos fogalmam sincs, hogy kéne nekilátni egy ilyen műveletnek.

remélem tudtok segíteni, előre is köszi
(#) hingyig hozzászólása Nov 30, 2011 /
 
sziasztok!
a belső világítás téma engem is elragadott. ferdeszeműek 2003-ban leegyszerűsítve oldották meg autóm eme részét. kapcsoló, izzó és fény
gondoltam egyet, beleviszek egy kis magyaros virtust, és megépítettem potyo PIC kontroller vezérelt áramkörét.
a megépítés sikeres volt. mellékelt nyák és áramköri elemek kerültek beépítésre. a kontrollerbe a mellékelt HEX fájl lett programozva. sajnos azt tapasztalom, hogy hosszabb kikapcsolt állapot után, az ajtó nyitására nem reagál az áramkör, azaz izzó sötét marad. az áramkör működéséhez nem elegendő ajtó bemenetet egyszeri testre zárása. kétszeri test jel után akontroller rendben kivezérli az izzót, és minden az alkotó leírása alapján működik. kérdés: mi okozhatja a bekapcsolás hiányát, azaz miért kell két bemeneti test jel az izzó kapcsolásához? véleményem szerint, eme kis zavar ellenére potyo b.világítás vezérlése zseniális!
(#) potyo válasza hingyig hozzászólására (») Nov 30, 2011 /
 
Jajj, én meg munka közben láttam az emailedet, és totál elfeledkeztem róla.

Az említett hibajelenséget én is észrevettem, hogy néha nem kezdett világítani a lámpa, de én betudtam annak, hogy öreg autó, oxidos az ajtókapcsoló érintkezője, és nemis kapott jelet az áramkör. De sajnos nemigazán van ötletem, hogy mi lehet a probléma, de majd agyalok rajta, hátha kitalálok valamit.
Következő: »»   4 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem