Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Ha tud valaki segítsen. Derbi gp1 revolution 50 ccm robogóm van. A hiba az lenne hogy megy a motor majdd kis idő múlva elkezd dadogni, majd leáll. Majd inditáskor beindul de nem pörög fel majd leáll. volt már a karbi tisztitva meg a szűrő is akkor fehéres trutyi volt benne meg az uszó szelepnél is. Ki lett tisztitva, kis ideig jó volt aztán megint azt csinálja. Benzinkúton lett tankolva. Előre is köszi a választ.
Üdvözlet mindenkinek!
Töltésproblémák lennének egy Kymco grant dink 150 tipusú robogóval. A generátor újra van tekerve /leégett/ . Akku sokáig nem volt benne úgy jártak a motorral. Az újratekerés után mért értékek a generátor 3 kivezetésén a testhez képest alapjáraton 20V,20V,25V Majdnem nyél gázon mérve 21V,21V,26V Az akku sarkain mért értékek alapjáraton 12V, majdnem nyél gázon se ment fentebb 13V fölé.Szerintem ez kevés a normális töltéshez. A generátor sarkain hány voltot kellene mérnem? Lehet ez fesszabályozó hiba? Kérném a segítségeteket! stoky
SOS lenne, ha valaki tudja a problémámra a választ /1028369/ nagyon nagyon megköszönném!
stoky
Sziasztok!
Nekem olyan problémám van, hogy van egy Pegasus R50X típusú robogóm, és az előző tulaj egy darabig akksi nélkül járt vele. nem működnek a lámpák, a féklámpa sem, de az indexek igen. én feszültség szabályozóra gondolok, de viszont az égők nincsenek kiégve, hogy esetleg túlfeszültség miatt kisültek volna. Ebben kérném a segítségetek! Köszi előre is
Próbáld meg akkuval.
Valakitől kérj kölcsön egy 12V-os akkut, figyelj a polaritásokra, és csatlakoztasd a pólusokat. Ha így sem működnek a "jelző berendezések", akkor máshol kell keresni a hibát. Az én Yamaha Yog-om akkujáról ment az index, duda, féklámpa, és az önindító. Akksi nélkül ezek nem működtek volna. Lehet, hogy a Te mocidnál is így van, és a nem működő dolgok tápja az akku, ami ugye hiányzik nálad.
Már van benne akku, én egyből tettem bele, és a digitális műszerfal is működik, de a duda, a féklámpa a világítás és az önindító az nem megy akksival sem.bár az önindító lehet alapból rossz.
Kedves Pulyka! köszönöm a választ. Szétszedtem atomokra a robogót, és kiderült, hogy rosszak voltak az égők, kivéve az indexet, de a legröhejesebb, hogy nem volt benne feszültség szabályozó
kicseréltem az izzókat, és alapjáraton szó szerint izzott a H7-es izzó. utánna jobban átnéztem, és akkor láttam a feszszabályzó hűlt helyét. tettem bele eggyet, de valószínű megadta magát, mert megint nem égnek a lámpák, illetve ami még bosszant, hogy nincs töltésem.azt honnan tudnám kitalálni, hogy milyen fesszabályzó kell bele? mert annyit tudok, hogy 4 lábas, és amit rádugtam az is az volt, talán egy hondáé, de egy idő után mégis elszállt. 50cm3-is, 2 ütemű léghűtéses a motor. itt egy link a motorról, sajnos egyedül csak német oldalon találtam leírást. ha tudnál nekem segíteni feszültség szabályzó ügyben, azt nagyon megköszönném! itt a link: http://www.pegasus-rollershop.de/catalog/download/R50XKatalog.pdf üdv!
Sziasztok! A fórumot olvasgatva itt valószínűleg tudtok segíteni nekem.
Kymco Dink 150. Megvételkor aksi gyenge. Új aksi után: - Egy hétig indult önindítóról, azóta egy halovány nyekergés, de rúgni kell. - Világítás harmatgyenge új aksival is (közvilágítás lepipálja). Izzócsere is volt. - Töltés jelzés járó motornál néha megjelenik (indító gomb felőli fékkar húzogatásával mintha ki-be kapcsolódna, de ez nem biztos, lehet véletlen egybeesés). - Gyenge aksira utaló jel (index csak magasabb fordulaton működik) Vajon mi az, ami nem hozza a formáját a motorban?
Üdv!
Immáron harmadik hónapja újítgatom a robogóm és eljutottam odáig, hogy szépen le van már fényezve, motorikusan is tökéletes rendben van. A következőt szeretném: A lámpa burába néhány lyukat fúrok hátulról és ledeket teszek be, amiket külön kapcsolóval tudok kapcsolni. Szerintetek hogyan oldjam meg? közvetlenül az aksira kössem a ledeket, vagy kell közé még valami?
Mi a célod a ledekkel? "dísz,visszajelző, .......?
Ha te kapcsolod mi benne a pláne?
Akksira közvetlenül nem kötheted a ledet, (hacsak nem 12V-os led)
Egy ellenállás kell elé. 1k-s jó lesz.
Üdvözletem az Uraknak!
Megköszönném a segítséget! A robogón lévő két vezetékre rászeretném kötni a vízpumpát! A vezetékben 12V váltóáram van ( gondolom a generátorból jön), a vízpumpa 12V egyenáramú és 1A körüli. A kérdésem mi a legjobb és legbiztonságosabb megoldás az átalakításra? Illetve, mivel van egy tartalék fesz.szabályzom, hogy az beépíthető e? 4 csatija van, egy +bemenő, egy test, egy aksi és egy lámpákhoz menő. Be kell kötnöm a testet is ( a vázra) ?
Üdv!
Robogon vagy motorkerékpáron sosem kötnek testet a vázra. A vizpumpa meg mit is csinálna pontosabban? Idézet: „Robogon vagy motorkerékpáron sosem kötnek testet a vázra.” Ezt alá tudnád támasztani valami ténnyel? Mert én szerelőként ezt nap mint nap meg tudom cáfolni. Jó, persze akad olyan, hogy az akku negatív a blokkra (általában az önindító egyik csavarjára) van kötve, illetve szét van ágaztatva a többi fogyasztóhoz is, és nincs testszál a vázra. De azért a "normálisabb" (értsd: nem kínai másolat) motorokon, robogókon az akkuról a vázra, és a vázról a blokkra megy egy jó vastag testszál. Vagy ott vannak még az egyvezetékes gyújtótrafók. Nem mindegyikre van külön testszál kötve, tehát a testet a vázról kapják a vasmagon keresztül. Ezt pedig csak akkor tud működni, ha a blokk-váz-akku össze van kötve, ugyanis a blokk felfogatása gumiszilent segítségével van megoldva, ami persze elektromosan szigetelő anyag, és a teleszkópon, bowdeneken keresztül sincs megfelelő kapcsolat a blokk, váz, fogyasztók, akku között.
Igen alá tudom támasztani, Olasz robogokon pl áprilia, vagy egy 125ccm Honda eddig öket szedtem szét s raktam össze s egyiknek se volt rárakva a vázra a test!!! De ez ahogy mondtad gyűrtofüggö (csak saját tapasztalataimbol szoktam irni nem másokébol)
Szokor: Ha vizhütéses kell figyelni a viz és motor hömérsékletet, s a pumpa csak akkor járhat mikor szükséges, mert a motorok tulhütése se jo.
Mivel, a kérdésemre nem igazán kaptam választ, akkor Ti sem értetek az elektronikához. Arra gondoltam, hogy itt, nagy spillerek fürkészik a fórumot!
Azért megpróbálkozom mégegyszer! A kérdésem: 12V vátóáramból 12V egyenáramot szeretnék. Mi a legjobb módszer az átalakításra? Illetve, a megfelelő fesz.szabályzó alkalmas lehet erre a célra?
Na mégegyszer nekifutok
Kell neked egy olyan áramkör ami csak akkor kapcsolja be a vizpumpát mikor a motor hömérséklete megnött, ezt az egészet célszerü a kulcs (mikor kontaktra hejezed) után rakni, igy megkapja a 12V-ot egyenfeszültség ként, mivel ott már az akkurol jön a feszültség. A többiröl meg utánnanézhetsz, vagy megprobálhatod a sörkollektoros foruumbol kihámozni, mivel ott van egy kész elektronika ami két vagy több hömérsékletet, illetve riasztást old meg, s ezt továbblejlesztheted, hogy riasztás heljet mondjuk egy PWM jelt adjon ami a vizpumpát vezérli.
Alakul!
Aksira nem jó! Motoros fórumokon SENKI sem ajánlja! Hamar lemeríti azt. Visszajelzőm már most is van, ha baj készülődik a piros lámpa jelez.
Na, hogyhogy hamar lemeriti, ha jo az alternátor (generátor) akkor van töltésed, s mikor jár a motor nem meritheti olyan könynen, nameg ha kicsit is utána olvasol, a gyárto mindig odairja a kicsibetös részhez hogy ha valami eletronika kerül a gyárin kivül az akkut érdemes nagyobb kapacitásura cserélni (7-10%-kal nagyobb kapacitásura).
Nem akarok kötekedni, de lehet kavartok valamit.
A test azért test mert a vázra van kötve. Ez általában -, de lehetne akár + is. Én még nem láttam olyan motort/robogót ahol teljesen elszigetelték volna a váztól mindkét pólust. Csak rá kell nézni a generátorra, vagy az önindítóra. Ezek egyik pólusa (-) mindig maga a test. Az hogy az akksi negatív kábele nem a vázra van csavarozva az ne zavarjon meg, attól még a - a test. Motorokon robogón általános szokás hogy az akksi negatív kábelét az önindító felfogó csavarjához rögzítik. Mivel az önindító rá van csavarva a blokkra, az meg a vázra, így a váz is negatív lesz.
Lehetséges, nem állitom hogy minden motoron ugy van, de amiket szereltem egyáltalán nem volt se + se - rákötve a vázra. (Lehet elöttem még szerelék a motrokat mások is ugyhogy nem tudom hogy mi okbol nem került rá a vázra).
Egy pontos robogótípus jó lenne. Egy graetz híddal tudod egyenirányítani, de általában a fesz.szabályozókba be van ez építve, mivel 12V váltóból kb 17 Volt egyenáram lesz az egyenirányító után. Járműveken az üzemi feszültség 14V körül mozog.
Nem igazán értem a dolgokat, A vízpumpád elektromos??? Általában a vízpumpát a főtengely hajtja fogaskerékkel, szíjjal valamivel... A vízpumpának állandóan kell üzemelnie ha jár a motor, ezért elektromosan meghajtani a vízpumpát egy b@romság. A vízhűtő hűtőventillátora ami elektromos, ez szakaszos üzemű. Ha a víz eléri a kb. 100C fokot bekapcsol és visszahűti 90C körülire.
a ledek csak és kizárólag dísz jelleggel kerülnek a motorra és mivel elviekben nem engedélyezettek, ezért a kapcsoló, hogyha kell akkor lekapcsolom és mintha ott sem lennének!
Természetesen arra gondoltam, hogy 12 voltos ledeket veszek és akkor azokat használva pl négy darabot párhuzamosan köthetek közvetlenül az aksira?
Üdv az Uraknak!
Köszönöm Akashi érdemleges válaszát! Még egy kérdésre szeretnék választ kapni! A fesz. szabályzó bekötésével kapcsolatban. A 12V váltóáramot bekötöm a bemeneten, ok. Két kimenet valamelyikére az elektromos vízpumpa + kábelét kötöm, ok. A kérdés! A TESTET be kel e kötnöm valahová, vagy ha nem akkor még fog működni a feszültség szabályzó? Vegyük figyelembe, hogy a generátortól jövő két kábel közül a + már felhasználtam (előbb). A másik szabadon lifeg! Netán ezt a - vagy testet köthetem a vízpumpa - kábeléhez? Lehet, hogy néha nem figyeltem fizika órán! Természetesen a főtengely hajtja a vízpumpát, normális esetben! Ám az egy hosszabb túrázásnál már egyszer megadta magát! Nem olcsó haza szállíttatni a mocit! Ezentúl, tartalékba ott fog figyelni az elektromos vízpumpa. Csak a csöveket kell rádugni. Neocskának! Hidd el, meg van az oka annak, hogy nem az aksira kötöm rá. Nekem is az lenne a legjobb! Mint írtam, többen bedőltek ezzel a megoldással. Lehet, hogy nem tölt olyan gyorsan a generátor az aksi felé, mint ahogy azt leszívja a fogyasztó? Valami lakatfogóról már hallottam, amivel ezt be lehet mérni! UI: egy kérdésre, először mindig kapjunk választ, utána lehet tanakodni, akár más megoldáson is.
Ops! Ha a fesz.szabályzóból kb 17V egyenáram jön ki az okozhat bajt a 12V vízpumpának? Vagy valami kondit még be kell kötni?
A fesszabályzót nem szokták méricskélni a levegőbe lógó kivezetésekkel! Rá kell kötni az akkumulátorra, különben előbb-utóbb túlmelegszik, és tönkremegy. Egyébként üzem közben működő fesszabályzónál az akkufeszültség is 14V körüli, ez pedig a normál működési tartománya a vízpumpának is. Csak azt nem értem miért nem az akkuról működteted (tudom páran már "bedőltek")...
Szóval egy rendesen működő szabályzónak tudni kell azt a teljesítményt szolgáltatni amit a pumpa igényel, ha nem így van, akkor nem látok megoldást.
Nem tudom milyen a fesz.szabályzó, ill. a generátor a motorodon.
De általánosságban robogókon úgy van megoldva, hogy a generátorról jön fel a váltóáram a fesz.szabályozóba (típusfüggő). A fesz.szabályozóból kijön az egyenirányított +, illetve van egy -, de ez a fesz.szabályozó háza is egyben, oda kell csavarozni valahova a mocira, tehát érdemes TEST-elni. A világítás általában nem az egyenirányított + tápról működik, hanem vagy közvetlen a generátorról,vagy a fesz.szabályozó egyik kivezetéséről. Ez általában nem egyenirányított, és semmi köze az akksihoz. Ha nem jár a motor, nincs világítás. Csak a modern (Aprilia DiTech stb..) robogókon van külön elektronika erre, hogy akkor kapcsolja a világítást ha megjön a töltés. Ha jól értem, akkor a vízpumpa külön van felszerelve. Ezt úgy lenne érdemes bekötni, hogy lerelézed. Szerintem az akkura nyugodtan kötheted, mert ha jó a töltés semmi gond nincs. Ha rossz akkor meg úgyis mindegy. Csak azt kell megnézni, nem melegszik-e túl a fesz.szab. Biztosítékot mindenképp tegyél az áramkörbe. Egyébként 1A terhelést kéne lazán bírnia, megfelelő hűtéssel,de csak fordulaton fogja tudni biztosítani a nagy áramot a generátorod. Majdnem elfelejtettem, ahogy mex írja. Szabadon ne hagyd a fesz.szab kivezetéseit, egy jó akksi mindenképp kell rá, mert tönkremehet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |