Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   6 / 37
(#) Vikesz92 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 11, 2011 /
 
Köszönöm.
(#) mogyicsoki hozzászólása Júl 11, 2011 /
 
Sziasztok!

Ha tud valaki segítsen. Derbi gp1 revolution 50 ccm robogóm van. A hiba az lenne hogy megy a motor majdd kis idő múlva elkezd dadogni, majd leáll. Majd inditáskor beindul de nem pörög fel majd leáll. volt már a karbi tisztitva meg a szűrő is akkor fehéres trutyi volt benne meg az uszó szelepnél is. Ki lett tisztitva, kis ideig jó volt aztán megint azt csinálja. Benzinkúton lett tankolva.

Előre is köszi a választ.
(#) stoky hozzászólása Júl 18, 2011 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Töltésproblémák lennének egy Kymco grant dink 150 tipusú robogóval.
A generátor újra van tekerve /leégett/ .
Akku sokáig nem volt benne úgy jártak a motorral.
Az újratekerés után mért értékek a generátor 3 kivezetésén a testhez képest alapjáraton 20V,20V,25V
Majdnem nyél gázon mérve 21V,21V,26V
Az akku sarkain mért értékek alapjáraton 12V, majdnem nyél gázon se ment fentebb 13V fölé.Szerintem ez kevés a normális töltéshez.
A generátor sarkain hány voltot kellene mérnem?
Lehet ez fesszabályozó hiba?
Kérném a segítségeteket!
stoky
(#) stoky válasza stoky hozzászólására (») Júl 19, 2011 /
 
SOS lenne, ha valaki tudja a problémámra a választ /1028369/ nagyon nagyon megköszönném!
stoky
(#) pongi25 hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Sziasztok!
Nekem olyan problémám van, hogy van egy Pegasus R50X típusú robogóm, és az előző tulaj egy darabig akksi nélkül járt vele. nem működnek a lámpák, a féklámpa sem, de az indexek igen. én feszültség szabályozóra gondolok, de viszont az égők nincsenek kiégve, hogy esetleg túlfeszültség miatt kisültek volna. Ebben kérném a segítségetek! Köszi előre is
(#) Pulyka válasza pongi25 hozzászólására (») Szept 11, 2011 /
 
Próbáld meg akkuval.
Valakitől kérj kölcsön egy 12V-os akkut, figyelj a polaritásokra, és csatlakoztasd a pólusokat.
Ha így sem működnek a "jelző berendezések", akkor máshol kell keresni a hibát.
Az én Yamaha Yog-om akkujáról ment az index, duda, féklámpa, és az önindító.
Akksi nélkül ezek nem működtek volna.
Lehet, hogy a Te mocidnál is így van, és a nem működő dolgok tápja az akku, ami ugye hiányzik nálad.
(#) pongi25 hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Már van benne akku, én egyből tettem bele, és a digitális műszerfal is működik, de a duda, a féklámpa a világítás és az önindító az nem megy akksival sem.bár az önindító lehet alapból rossz.
(#) pongi25 hozzászólása Szept 14, 2011 /
 
Kedves Pulyka! köszönöm a választ. Szétszedtem atomokra a robogót, és kiderült, hogy rosszak voltak az égők, kivéve az indexet, de a legröhejesebb, hogy nem volt benne feszültség szabályozó
kicseréltem az izzókat, és alapjáraton szó szerint izzott a H7-es izzó. utánna jobban átnéztem, és akkor láttam a feszszabályzó hűlt helyét. tettem bele eggyet, de valószínű megadta magát, mert megint nem égnek a lámpák, illetve ami még bosszant, hogy nincs töltésem.azt honnan tudnám kitalálni, hogy milyen fesszabályzó kell bele? mert annyit tudok, hogy 4 lábas, és amit rádugtam az is az volt, talán egy hondáé, de egy idő után mégis elszállt. 50cm3-is, 2 ütemű léghűtéses a motor. itt egy link a motorról, sajnos egyedül csak német oldalon találtam leírást. ha tudnál nekem segíteni feszültség szabályzó ügyben, azt nagyon megköszönném! itt a link: http://www.pegasus-rollershop.de/catalog/download/R50XKatalog.pdf
üdv!
(#) drofmats hozzászólása Szept 20, 2011 /
 
Sziasztok! A fórumot olvasgatva itt valószínűleg tudtok segíteni nekem.
Kymco Dink 150. Megvételkor aksi gyenge. Új aksi után:
- Egy hétig indult önindítóról, azóta egy halovány nyekergés, de rúgni kell.
- Világítás harmatgyenge új aksival is (közvilágítás lepipálja). Izzócsere is volt.
- Töltés jelzés járó motornál néha megjelenik (indító gomb felőli fékkar húzogatásával mintha ki-be kapcsolódna, de ez nem biztos, lehet véletlen egybeesés).
- Gyenge aksira utaló jel (index csak magasabb fordulaton működik)
Vajon mi az, ami nem hozza a formáját a motorban?
(#) tomek26 hozzászólása Dec 21, 2011 /
 
Üdv!

Immáron harmadik hónapja újítgatom a robogóm és eljutottam odáig, hogy szépen le van már fényezve, motorikusan is tökéletes rendben van.
A következőt szeretném: A lámpa burába néhány lyukat fúrok hátulról és ledeket teszek be, amiket külön kapcsolóval tudok kapcsolni.
Szerintetek hogyan oldjam meg? közvetlenül az aksira kössem a ledeket, vagy kell közé még valami?
(#) dravecz válasza tomek26 hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Mi a célod a ledekkel? "dísz,visszajelző, .......?
Ha te kapcsolod mi benne a pláne?
(#) Akashi válasza tomek26 hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Akksira közvetlenül nem kötheted a ledet, (hacsak nem 12V-os led)
Egy ellenállás kell elé. 1k-s jó lesz.
(#) dravecz válasza tomek26 hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
(#) szokor hozzászólása Dec 21, 2011 /
 
Üdvözletem az Uraknak!
Megköszönném a segítséget! A robogón lévő két vezetékre rászeretném kötni a vízpumpát! A vezetékben 12V váltóáram van ( gondolom a generátorból jön), a vízpumpa 12V egyenáramú és 1A körüli. A kérdésem mi a legjobb és legbiztonságosabb megoldás az átalakításra? Illetve, mivel van egy tartalék fesz.szabályzom, hogy az beépíthető e? 4 csatija van, egy +bemenő, egy test, egy aksi és egy lámpákhoz menő. Be kell kötnöm a testet is ( a vázra) ?
(#) neocska válasza szokor hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Üdv!
Robogon vagy motorkerékpáron sosem kötnek testet a vázra.
A vizpumpa meg mit is csinálna pontosabban?
(#) szokor hozzászólása Dec 21, 2011 /
 
Üdv!
Vízhűtéses a robesz!
(#) Krisz03 válasza neocska hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Idézet:
„Robogon vagy motorkerékpáron sosem kötnek testet a vázra.”


Ezt alá tudnád támasztani valami ténnyel? Mert én szerelőként ezt nap mint nap meg tudom cáfolni. Jó, persze akad olyan, hogy az akku negatív a blokkra (általában az önindító egyik csavarjára) van kötve, illetve szét van ágaztatva a többi fogyasztóhoz is, és nincs testszál a vázra. De azért a "normálisabb" (értsd: nem kínai másolat) motorokon, robogókon az akkuról a vázra, és a vázról a blokkra megy egy jó vastag testszál.
Vagy ott vannak még az egyvezetékes gyújtótrafók. Nem mindegyikre van külön testszál kötve, tehát a testet a vázról kapják a vasmagon keresztül. Ezt pedig csak akkor tud működni, ha a blokk-váz-akku össze van kötve, ugyanis a blokk felfogatása gumiszilent segítségével van megoldva, ami persze elektromosan szigetelő anyag, és a teleszkópon, bowdeneken keresztül sincs megfelelő kapcsolat a blokk, váz, fogyasztók, akku között.
(#) neocska válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Igen alá tudom támasztani, Olasz robogokon pl áprilia, vagy egy 125ccm Honda eddig öket szedtem szét s raktam össze s egyiknek se volt rárakva a vázra a test!!! De ez ahogy mondtad gyűrtofüggö (csak saját tapasztalataimbol szoktam irni nem másokébol)

Szokor: Ha vizhütéses kell figyelni a viz és motor hömérsékletet, s a pumpa csak akkor járhat mikor szükséges, mert a motorok tulhütése se jo.
(#) szokor hozzászólása Dec 21, 2011 /
 
Mivel, a kérdésemre nem igazán kaptam választ, akkor Ti sem értetek az elektronikához. Arra gondoltam, hogy itt, nagy spillerek fürkészik a fórumot!
Azért megpróbálkozom mégegyszer!
A kérdésem: 12V vátóáramból 12V egyenáramot szeretnék. Mi a legjobb módszer az átalakításra?
Illetve, a megfelelő fesz.szabályzó alkalmas lehet erre a célra?
(#) neocska válasza szokor hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Na mégegyszer nekifutok
Kell neked egy olyan áramkör ami csak akkor kapcsolja be a vizpumpát mikor a motor hömérséklete megnött, ezt az egészet célszerü a kulcs (mikor kontaktra hejezed) után rakni, igy megkapja a 12V-ot egyenfeszültség ként, mivel ott már az akkurol jön a feszültség.
A többiröl meg utánnanézhetsz, vagy megprobálhatod a sörkollektoros foruumbol kihámozni, mivel ott van egy kész elektronika ami két vagy több hömérsékletet, illetve riasztást old meg, s ezt továbblejlesztheted, hogy riasztás heljet mondjuk egy PWM jelt adjon ami a vizpumpát vezérli.
(#) szokor hozzászólása Dec 21, 2011 /
 
Alakul!
Aksira nem jó! Motoros fórumokon SENKI sem ajánlja! Hamar lemeríti azt. Visszajelzőm már most is van, ha baj készülődik a piros lámpa jelez.
(#) neocska válasza szokor hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Na, hogyhogy hamar lemeriti, ha jo az alternátor (generátor) akkor van töltésed, s mikor jár a motor nem meritheti olyan könynen, nameg ha kicsit is utána olvasol, a gyárto mindig odairja a kicsibetös részhez hogy ha valami eletronika kerül a gyárin kivül az akkut érdemes nagyobb kapacitásura cserélni (7-10%-kal nagyobb kapacitásura).
(#) Akashi válasza neocska hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Nem akarok kötekedni, de lehet kavartok valamit.
A test azért test mert a vázra van kötve. Ez általában -, de lehetne akár + is.
Én még nem láttam olyan motort/robogót ahol teljesen elszigetelték volna a váztól mindkét pólust.
Csak rá kell nézni a generátorra, vagy az önindítóra. Ezek egyik pólusa (-) mindig maga a test. Az hogy az akksi negatív kábele nem a vázra van csavarozva az ne zavarjon meg, attól még a - a test. Motorokon robogón általános szokás hogy az akksi negatív kábelét az önindító felfogó csavarjához rögzítik. Mivel az önindító rá van csavarva a blokkra, az meg a vázra, így a váz is negatív lesz.
(#) neocska válasza Akashi hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Lehetséges, nem állitom hogy minden motoron ugy van, de amiket szereltem egyáltalán nem volt se + se - rákötve a vázra. (Lehet elöttem még szerelék a motrokat mások is ugyhogy nem tudom hogy mi okbol nem került rá a vázra).
(#) Akashi válasza szokor hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Egy pontos robogótípus jó lenne. Egy graetz híddal tudod egyenirányítani, de általában a fesz.szabályozókba be van ez építve, mivel 12V váltóból kb 17 Volt egyenáram lesz az egyenirányító után. Járműveken az üzemi feszültség 14V körül mozog.
Nem igazán értem a dolgokat, A vízpumpád elektromos??? Általában a vízpumpát a főtengely hajtja fogaskerékkel, szíjjal valamivel... A vízpumpának állandóan kell üzemelnie ha jár a motor, ezért elektromosan meghajtani a vízpumpát egy b@romság. A vízhűtő hűtőventillátora ami elektromos, ez szakaszos üzemű. Ha a víz eléri a kb. 100C fokot bekapcsol és visszahűti 90C körülire.
(#) tomek26 válasza Akashi hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
a ledek csak és kizárólag dísz jelleggel kerülnek a motorra és mivel elviekben nem engedélyezettek, ezért a kapcsoló, hogyha kell akkor lekapcsolom és mintha ott sem lennének!

Természetesen arra gondoltam, hogy 12 voltos ledeket veszek és akkor azokat használva pl négy darabot párhuzamosan köthetek közvetlenül az aksira?
(#) szokor hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Üdv az Uraknak!
Köszönöm Akashi érdemleges válaszát!
Még egy kérdésre szeretnék választ kapni! A fesz. szabályzó bekötésével kapcsolatban. A 12V váltóáramot bekötöm a bemeneten, ok. Két kimenet valamelyikére az elektromos vízpumpa + kábelét kötöm, ok. A kérdés! A TESTET be kel e kötnöm valahová, vagy ha nem akkor még fog működni a feszültség szabályzó? Vegyük figyelembe, hogy a generátortól jövő két kábel közül a + már felhasználtam (előbb). A másik szabadon lifeg! Netán ezt a - vagy testet köthetem a vízpumpa - kábeléhez?
Lehet, hogy néha nem figyeltem fizika órán!
Természetesen a főtengely hajtja a vízpumpát, normális esetben! Ám az egy hosszabb túrázásnál már egyszer megadta magát! Nem olcsó haza szállíttatni a mocit! Ezentúl, tartalékba ott fog figyelni az elektromos vízpumpa. Csak a csöveket kell rádugni.
Neocskának! Hidd el, meg van az oka annak, hogy nem az aksira kötöm rá. Nekem is az lenne a legjobb! Mint írtam, többen bedőltek ezzel a megoldással. Lehet, hogy nem tölt olyan gyorsan a generátor az aksi felé, mint ahogy azt leszívja a fogyasztó? Valami lakatfogóról már hallottam, amivel ezt be lehet mérni!
UI: egy kérdésre, először mindig kapjunk választ, utána lehet tanakodni, akár más megoldáson is.
(#) szokor hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Ops! Ha a fesz.szabályzóból kb 17V egyenáram jön ki az okozhat bajt a 12V vízpumpának? Vagy valami kondit még be kell kötni?
(#) mex válasza szokor hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
A fesszabályzót nem szokták méricskélni a levegőbe lógó kivezetésekkel! Rá kell kötni az akkumulátorra, különben előbb-utóbb túlmelegszik, és tönkremegy. Egyébként üzem közben működő fesszabályzónál az akkufeszültség is 14V körüli, ez pedig a normál működési tartománya a vízpumpának is. Csak azt nem értem miért nem az akkuról működteted (tudom páran már "bedőltek")...
Szóval egy rendesen működő szabályzónak tudni kell azt a teljesítményt szolgáltatni amit a pumpa igényel, ha nem így van, akkor nem látok megoldást.
(#) Akashi válasza szokor hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Nem tudom milyen a fesz.szabályzó, ill. a generátor a motorodon.
De általánosságban robogókon úgy van megoldva, hogy a generátorról jön fel a váltóáram a fesz.szabályozóba (típusfüggő). A fesz.szabályozóból kijön az egyenirányított +, illetve van egy -, de ez a fesz.szabályozó háza is egyben, oda kell csavarozni valahova a mocira, tehát érdemes TEST-elni. A világítás általában nem az egyenirányított + tápról működik, hanem vagy közvetlen a generátorról,vagy a fesz.szabályozó egyik kivezetéséről. Ez általában nem egyenirányított, és semmi köze az akksihoz. Ha nem jár a motor, nincs világítás. Csak a modern (Aprilia DiTech stb..) robogókon van külön elektronika erre, hogy akkor kapcsolja a világítást ha megjön a töltés.

Ha jól értem, akkor a vízpumpa külön van felszerelve. Ezt úgy lenne érdemes bekötni, hogy lerelézed. Szerintem az akkura nyugodtan kötheted, mert ha jó a töltés semmi gond nincs. Ha rossz akkor meg úgyis mindegy. Csak azt kell megnézni, nem melegszik-e túl a fesz.szab. Biztosítékot mindenképp tegyél az áramkörbe. Egyébként 1A terhelést kéne lazán bírnia, megfelelő hűtéssel,de csak fordulaton fogja tudni biztosítani a nagy áramot a generátorod.
Majdnem elfelejtettem, ahogy mex írja. Szabadon ne hagyd a fesz.szab kivezetéseit, egy jó akksi mindenképp kell rá, mert tönkremehet.
Következő: »»   6 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem