Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   99 / 345
(#) vlacexx hozzászólása Jan 3, 2012 /
 
Kosz a valaszokat, kiprobalom majd ezt az egyen feszultseges megoldast.
(#) lalibatyo válasza vlacexx hozzászólására (») Jan 3, 2012 / 1
 
Üdv
Ha a kereskedelemben kapható drótköteles emelők kötéldobjának a fordulatszámából indulok ki akkor kevés esélyt látok hogy 15:1 es áttétellel 100 kilót meg fogsz emelni ezzel a motorral. Esetleg ha 1000 alatti a motor fordulata és kicsi átmérőjű kötéldobot használsz. Mérd le a nyomatékát a kihajtó tengelynek és abból ki tudod számolni mire lesz képes a cucc és mekkora kötéldobbal. Ha jó lenne akkor inkább a motor tengelyen lévő lapátkerék helyére tegyél valami mechanikus féket mert úgy sem folyamatos üzemben lesz így hűtőventillátor nélkül is használható.
(#) talaldki válasza vlacexx hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
A 125/250 Kg teherbírású emelőnek 50 mm a kötéltárcsa átmérője és 60/perc a fordulata, 230V, 400 Wattos motor hajtja,
Nem sok adatot adtál meg, de van aki már ennyiből is tudja a tutit.
(Feltétlenül mérd meg a motor kihajtótengelyén a nyomatékot de legalább két tizedes pontossággal mert enélkül nem tudod kiszámolni, hogy mi mekkora legyen!)
Mennyire van készen az emelőd? Mivel csak a fékezésre kérdeztél rá ezért feltételezem, hogy már működik valamennyire a szerkezet
(#) vlacexx válasza talaldki hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
meg nincs kesz az emelo, holnap megnezem a motor tipusat es majd kepeket is rakok fol rola.
(#) Pleny hozzászólása Jan 4, 2012 /
 
Sziasztok! Amatőr vagyok motrokból és egy kérdésem lenne: 18,5 KW-os motrot szeretnék működtetni. A fő biztosítékot kidobja indításkor, ami 25 A, a bentit nem vágja ki, pedig csak 16 A-os. Hogy tudom megoldani hogy elinduljon a motor, nincs valami kütyü ami segít? Fő biztosítékot nem szeretnék cserélni ha csak nem muszály.
(#) lalibatyo válasza Pleny hozzászólására (») Jan 4, 2012 / 1
 
ÜdvTedd már be a motor adattáblájának a képét hátha lesz valami megerőszakolható megoldás. A benti bizti lehet nagyon lomha azért nem veri le és a főbiztosítékon más fogyasztók árama is folyhat így sokkal terheltebb is lehet mint amire csak a motort kötöd. Kütyü van de az árától dobsz egy hátast szerintem.
(#) lalibatyo válasza talaldki hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
3 gyári drótköteles emelőm van egy az említett 125/250 es Én úgy tudom 750 es motor hajtja, ugyan ez már ki van vonva a melóból mert gyenge. A 200/400 asok 1000 watt felirat szerint de nem mértem sosem őket.
(#) erbe válasza Pleny hozzászólására (») Jan 4, 2012 / 1
 
18,5 kW-os motor üzemeltetéséhez kevés a 25 A. A csillag-delta indításához is legalább 32 A-es automaták kellenek.
(#) talaldki válasza vlacexx hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
A felvett teljesítményt adják meg, ismerve a hasonló méretű motorok hatásfokát jó esetben sincsen 400 watt a leadott teljesítménye.

itt vannak a 125/250-es emelő adatai:

Adatok.txt
    
(#) imota hozzászólása Jan 5, 2012 /
 
Nekem is van egy 3 fázisú 2200W-os ( 3 LE)1440-/perc fordulatú motorom.Y-ba is és delte is van az adat-tábláján. Ha jól értelmezem a hozzászólásokat akkor 115 mikro-farádos üzemi kondi kell hozzá.Szerintetek kell indító kondi is ? És a nagy kérdés , csillag vagy delta mert mindkettő van az adattáblán. Köszönöm Ferinek a régi könyv-rajzot.
(#) Pleny válasza lalibatyo hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
A főbiztin csak ez az egy motor van, semmi más fogyasztó nincs. A táblán nem sok minden látható, de berakom és köszi a segítséget!

Motor.jpg
    
(#) Tomi111 válasza Pleny hozzászólására (») Jan 5, 2012 / 1
 
Üdv!

Kevés lesz az a 25A! 35,8 A van a motoron. Ez az üzemi árama. Induláskor még csillag-deltában is felvesz szerintem 50 A-t is a bekapcsolás pillanatában!
Itthon a 7,5kW-os terménydaráló motorja 27A-t vesz fel indításkor!! Annak 15A az üzemi árama!

Üdv! Tomi
(#) Pleny válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Egy 32 A-os bizti elég lenne, vagy mit ajánlotok? Lehet valamit csinálni hogy indításhoz kevesebb kelljen, Pl lasabb indítás vagy először kisebb fordulaton indulni, később nagyobbra vájtani? Vagy valami hasonló?
(#) vlacexx válasza talaldki hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Na megneztem a motor az 0,75Kw-os es 1380 at forsul egy perc alatt az osztva 15-el az 92 forg/perc. A koteltarcsa az kb 40mm-es lesz, ha az albir 125 kilot akkor szerintem ez is el bir 100-at.
(#) talaldki válasza vlacexx hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Mondjuk ez a teljesítmény némileg alatta van az elsőre megadottnak de szerintem is elbírja, főleg akkor ha alsócsigásra, vagyis két kötélágasra készíted.
Ez utóbbinak az is előnye, hogy nem ránt akkorát az emelő rögzítő szerkezetén és kiküszöbölöd vele azt, hogy emelés közben elkezdjen forogni a teher a kötél kicsavarásodása miatt. Továbbá könnyebb lesz megoldani a fékezést is főleg ha az egyenáramút favorizálod még mindig. Minek az emelésére készíted, ha nem titok?
(#) Gyufa 1973 hozzászólása Jan 6, 2012 /
 
Bocsánatot kérek, ha rossz helyre írok, de meg szeretném kérdezni, hogy ez a motor működik-e egyenárammal?

http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_berendezes/szerszam_szerszam...8.html
(#) vilmosd válasza Gyufa 1973 hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Nem mukodik csak 3 fazis AC-rol. A hozzaszolasokban leirta.
(#) Gyufa 1973 válasza vilmosd hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Köszönöm szépen. Csak arra gondoltam, hogy mivel kefés, mehet egyenáramról is.
Elég hiányosak az ilyen irányú ismereteim.
(#) pucuka válasza Gyufa 1973 hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Általában a váltóáramú univerzális kefés motorok nem működnek egyenáramról mert váltóáramú működés esetén számít a tekercsek impedanciája is. Ráadásul a kefehíd helyzete is más. Ha pedig lecsökkented az egyen tápfeszültségét hogy a tekercsek ne legyenek túlterhelve, akkor gyenge lesz. A lehetőség csak elvi.
Ez egy olyan kombinált motor, ahol a fordulatszámot kellett szabályozni több motornak szinkronban, pl. szállítópályák esetén
(#) Gyufa 1973 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Köszönöm szépen. Értem. Van egy szarvkormányos gyári kistraktorom, aminek nincs motorja, és felmerült bennem, hogy esetleg elektromos meghajtásúra csinálnám meg, akkuumlátorokkal. De akkor ez nem lesz megfelelő.
Köszönöm szépen a segítséget.
(#) pucuka válasza Gyufa 1973 hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Targonca motort szerezzél.
(#) Gyufa 1973 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Azt próbálok, közben olvasom itt a kapcsolódó fórumokat (PWM, elektromos autó, stb), és szedem össze az elméleti tudást is...
(#) vlacexx válasza talaldki hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Hat a tavaszon szeretnenk egy kutat asni es ahoz kene hogy a foldet kiemelje
(#) feszter hozzászólása Jan 8, 2012 /
 
Sziasztok van egy mve 340 esztergám 11kv motor van rajta 220 v indítom sok kondit kötöttem össze 1300 uf van most rajta be is indul de csak melegen mert sok az olaj rengetek alkatrészt forgat hidegen egy briggs motoral indítom még meg nem töri az olajat de ez igy nagyon kínos tudom legjobb lenne a 380 v bekötése de ez most nem megy kérdésem lenne lehetne olyan üzemi kondit rá kötni ami álandóan rajta van és terhelés alatt beinditaná
(#) pucuka válasza feszter hozzászólására (») Jan 8, 2012 /
 
Hát, ez nem fog menni. Közvetlen csatlakozásod van Pakshoz? honnan szeded a 230 -ból az 50 A -t, ami induláskor sokkal több is lehet? Ekkora motor már csak három fázisról üzemeltethető. Ha megnézed, eddíg 1 - 2 kW -os motorokról volt szó, amit átkötöttek egy fázisra, nem majd 10 szer akkorát. Vagy csak elírtad, és 1,1 kW ról van szó? Akkor meg ha átkötöd 230 -ra, akkor abból jó esetben kb 700 W -ot vehetsz ki, ami viszont édeskevés.
(#) feszter hozzászólása Jan 9, 2012 /
 
Szia nem írtam el 11 kv a motor 25 amperos az autómata
és nem az autómata elött hozom le az áramot csak anyi ,hogy 120 méteres hoszabitó van az eszterga elé be kötve mert olyan messze van a műhelyem ha kell le videózom ahogy el inditom és fel töltöm a yotube -ra
(#) feszter hozzászólása Jan 9, 2012 /
 
És itt a kép róla hidegen még az olajat meg nem töri addig briggs motoral indítom utána amikor fel melegedett az olaj akkor már indul a kondikal is 1300uf van rajta
(#) pucuka válasza feszter hozzászólására (») Jan 9, 2012 /
 
Ahogy nézem, mindent elkövettél amit csak lehet, hogy kicsesszél avval a szerencsétlen motorral. Mégis, mire számítasz. Csoda, hogy 120 m kábel végén egyáltalán forog a motor.
Három fázis helyett csak egyet kap. ettől már eleve a teljesítménye felére harmadára csökken, és még hozzájön a 120 m kábelen eső feszültség.
A megoldás minél hamarabb bekötni a három fázisú hálózatot. Egy ekkora teljesítményű motor már nem üzemeltethető egy fázisról használható teljesítménnyel.
Apropó, a teljesítmény, ahogy az adattáblán is látszik, nem kv, (helytelen írással kilovolt) hanem kW (kilowatt).
(#) ekkold válasza pucuka hozzászólására (») Jan 9, 2012 /
 
Frekvenciaváltóval lehetne lágyindítani, meg járatni is, csak kissé drága lenne egy ekkora teljesítményű.....
(#) pucuka válasza ekkold hozzászólására (») Jan 9, 2012 /
 
Nem a lágyindítás a probléma, azt megoldja a 120 m hosszabbító ellenállása. A probléma, hogy gyenge mint a harmat, ami jogos is. De ekkora teljesítményt nem lehet egy fázisra engedni, mert ezt a szolgáltatónak elég nehéz kezelni.
Következő: »»   99 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem