Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bikázó trafó készítése
Témaindító: Marty McFly, idő: Ápr 4, 2009
Témakörök:
sziasztok.Nem tudna nekem valaki segiteni abban,hogy egy 3 fázisú féligvezérelt(3dióda,3tirisztor)egyenirányitóhidat milyen kapcsolási megoldásokkal lehet megvezérelni,hogy a kimeneti feszültség változtatható legyen.Az uaa145ic-vel megvalósitható kapcsolást ismerem,de ilyen ic-t beszerezni már lehetetlen.Ha valaki tudna segiteni,kérem irjon.
Szia
Ha esetleg leirnád hogy mire szeretnéd használni ezt a kapcsolást akkor könnyeben tudnák segiteni..
Hello.
Akksi töltésre és bikázásra szeretném használni.
Igen a trafó és a félvezetők megvannak csak egy jó vezérlőkapcsolás hiányzik.
Miért tilos?
De a kapcsolással változtatni lehetne a kimeneti feszültséget, ha kellően levágja a szinuszokat akkor elő lehet állítani belőle a töltéshez szükséges feszültséget! Mondjuk kicsit veszélyes a mutatvány mert mivan ha meghibásodik a cucc? De elméletben lehetséges szerintem!
Sziasztok!
Hasonló problémával küzdök. Egész pontosan van egy GAZ69-em dízel motorral, amihez egy nagyon profi kis hótolólapot csináltam. Ezzel már el is árultam, hogy télen elég nehéz beindítani. Erre fogtam régi tanulmányaimat és csináltam egy bikát. Fogtam hát egy einhell bóvli hegesztőtraft (vasmag 4*6cm) és lekaptam róla a szekundert, és az itthon levő kb 2mm*8mmes drótból rávágtam 2*15 V-ot és két diódával (250A-esek talán de lehet több) 1-1 szinuszt levettem róluk. Csakhogy nekem is rossz akku van benne, ha pár percre rajta hagyom és utána indítom és alig akarja beindítani, pedig nagyujnyi vastag a csipeszes kábel. Valakinek van ötlete hogyan lehetne ebből valami okosat kihozni? Van továbbá egy marhanagy 3 fázisű trafóm, van benne vagy 50 kg (egyedül meg se bírom emelni pedig nem vagyok egy gyenge legény) és ahogy számolom legalább kb 3kW-os lehet. Valami régi targoncatöltőben volt, és csak a trafót tudtam kimenteni... Gondolkozom hogy hogy lehetne belőle kihozni valamit de ehhez se diódám, se tudásom hogy kell bekötni egy háromfázisú trafót. Ráadásul tele van megcsapolással. Erre van valakinek valami ötlete? (olvastam továbbá a számítógéptápos diódákról előzményekben, itt az lenne a kérdésem hogyha 3-4 db-ot párhuzamosan kötünk az egyik jobban vezet a másiknál és szépen egymás után nem durrannak ki ?) István Idézet: „pedig nagyujnyi vastag a csipeszes kábel” Gyári? Mert akkor csak kívülről ujjnyi, belül vékony, gyertyakábelnek jó kb. Ráadásul a gyári csipeszek vaslemezből vannak, némi bevonattal. Üdv Inhouse
A kábel régi buszból kiszerelt... gumibevonatos ha csak a sodronyt nézem kb15mm átmérő, de összehúzvaazért csökken
Helló! Van 3~od?, mert akkor a nagy trafót be kell üzemelni, biztos van rajta betű jelzés (U,V,W; X,Y,Z; és ugyanezek kis betűvel, vagy indexelve), na ezek szerint bekötöd, és mérsz szekunder fesz.t. Ha akku töltő volt, valószínűleg találsz 12V-ot. Csillagba kötöd(vagy már úgy van) a szek.t, 3 dióda(a 250-esből) a 3 végre, diódák végei egybe, "+", csill.pont a "-". A szek. tekercsek keresztmetszetét nézd meg, ha van 15-20mm2, akkor már szólhat is.
Köszi, idő közben kicsit méregettem, nézegettem. Ha jól látom tud 12-24-40V-ot. Legalábbis ahonnan ez jött, azok ugyanilyen trafók voltak. A vezetéke pontosan szólva 2*6mm= 12mm2 ...Vagyis arra gondolok hogy mégbikább legyen, hogy 2* veszem le a fázisok 12-Vát, és akkor már aztán semmi nem állítja meg... 6*12 V félhullám.
A másik trafóra van valami ötletetek? Adjam el akinek kis autója van? (azzal biztos nem lenne gond, mert amikor egy 74 Ah-s aksi volt a GAZban, kb ugyanúgy forgatta meg a motort... pedig az aksinak semmi baja.. dehát egy 2.3 dízelmotorhoz kevés)
Egy gyors infót kérhetnék tőletek?
D845-63-04 Fenti típusú Diódát hűtőbordával most meg tudnék venni a trafóhoz, elég méretes de nem találok róla adatokat. Szerintetek jó lenne ez a trafóhoz?
Szerinted jó lehet ez egy bikához? ha mondjuk rosszabb esetben csak 3-at nézek az 180 A. egy 2.3 diesel ford sierra motor mennyit vehet fel indításkor? sajnos nekem gőzöm sincs
De ha kipróbálod és nem bírja, vagy nagyobb az áram nem megy tönkre?
Sajnos pontosan nem tudom. ma 4:46-kor írtam, ott le van írva szinte minden. és plusz egy adat: a 3 fázisú trafó vasmagja 11cm * 6.5 cm (szekundervezeték 2*6mm)
Helló! Ekkora vassal nem lesz teljesítmény gondod, a szek. drótokat //-ítod, 3~nál a 6 dióda biztosabbnak látszik, kis fesz.-en többet bírnak pillanatnyi áramban. Mi van a 250-es diódákkal? A 6x4-es heg.tr. vas kihegyezve kb.1kW, néhány 10 sec.-ig, csak rásegítőnek, vagy imp.töltőnek jó.
Párhuzamkapcsolás esetén azt tanultam, hogy ami hamarabb nyit az fog vezetni a másik max kicsit rásegít. és ha túlterhelem szépen kidurran egymás mellett... vagy rosszul tudom?
valóban van 2 db 250A-es diódám, de 3 fázishoz 3 db kell vagy 6. A kis trafó pedig ahogy írtam tud adni egy pár perc alatt annyit a rossz aksinak hogy 2-3 mp-et pörgessen úgy 80%-on, de utána vissza lelassul 50-60%-ra a forgatás és nem akarja beindítani. ezért gondoltam hogy 12 Von eleve nagyobb áram kell és 6* veszem le. 24-nél pedig talán elég lenne a 3 is... És az is megfordult a fejembe, hogy egy egyenirányított hegesztőtrafónak is jó lesz... végülis 180A-al már kiégetek szinte mindent (A kis bóvli trafók is szinte majdnem mindent visznek az meg 50-80 A)
A kérdés még az lehet hogy egy 63 A-es dióda ha 5-10 mp-ig nagyobb áramot kap tönkremegy-e...
Ha jól gondolkozom: - Régen nem sajnálták ki a dolgokat - Ha ráírták hogy 63A akkor az hosszútávon is bírta - Rövid ideig kis túlterhelést elbírnak A kérdés hogy a 10mp- neki mennyire kis idő..
Újabb diódákat találtam (2-2 db): D161-300 és B200-10 . Sajnos ezekről sem találtam semmit. Valaki tud segíteni? Esetleg ha valaki tud 1000-környékén nagyáramú diódát megosztaná velem?
Hello!
Ebben a doksiban megtalálod a diódáid (D161-300) adatait!
Harmadiknak nyugodtan beteheted ///-ba a 63A-osokat, 250-esek mellé, vagy 1 DS161-est. Vagy 2 DS161 mellé a 250-est. Ha 12V-os az önindítód ne adj neki 24-et! Csak a Trabant 6V-osa bírta a 12V-ot.
Hegeszteni is jók, csak elég fesz. legyen, mert nagy áramnál leejti ám a gyújtó feszt.
Néhány éve készítettem bikázót. Traktorokhoz használják, ahol a kis fordulat és nagy lökettérfogatok miatt még kényesebb, mint a személyautó dízelek. Szekunder 2*12,5 V, 2*2-es huzalból. Egyenirányító 4 db "generátordióda". Egykori DDR (IFA, Wartburg...) generátorokból. Kétutas egyenirányítás 2-2 párhuzamos diódával. Tölteni nem tölt sokat, de indításnál csodákat regélnek róla.
Ha a tied a leírt paraméterekkel gyengén indít, ott valami más baj lehet.
Dupla szekunder, egyik oldalon is 12,5 V 2*2-es huzalból, másikon is 12,5 V 2*2-es huzal. Egykori eredeti bolgár trafó, hiperszil maggal. Alaposan impregnált, nem volt értelme bolygatni, de tökéletesen bevált.
Szia! Úgy látom ott vagy a 3 fázisú trafóknál. Ha a szekundert csak 1-1 diódával választom le, az az adott tekercsen csak egy hullámot tud egyenirányítani. Itt két kérdésem lenne:
1, Az áramszolgáltató mennyire örül neki, hogy a hálózati hullám egyik felét drasztikusan lecsökkentem ? Okoz ez valami gikszert a ház hálózatában? Ha mondjuk hegesztőtrafóként is használni fogom majd... 2, Az egy dióda csak egyik hullámba vezet, és választja le a pozitív félhullámot mondjuk az első tekercsen, de a másik két szekunder ellentétes menetiránnyal és diódaállással áll az egyeshez képest. Ilyenkor a második félhullámot a másik két tekercs nem alakítja át (válaszja le)? és veszi le az első tekercs második ellentétes irányú hullámát? vagy rosszul gondolkozom? (vagyis 3 diódával és csillagponttal valójában nem 3 félhullámom van, hanem 6...) ??? Idézet: „vagyis 3 diódával és csillagponttal valójában nem 3 félhullámom van,” 3 félhullámod van. Ha nem túl nagy a teljesítményed (XX kW), a szolgáltató nem veszi észre. Akadnak berendezések, amik ennél nagyobb torzítást is visznek a rendszerbe. 3 fázisnál is célszerű a híd vagy kétutas egyenirányítás alkalmazása. Nagy terhelésnél kedvezőtlen "csillagállásnál" a trafón túl nagy lesz az egyenáramú komponens, a vasmag telítődik és ezt a felhasználó felé indián füstjelekkel közli.
Szia! Sokkal rondább dolgok is vannak a hálózatban, nálam pl. évek óta két fázisomban 380-400V van, a 3.-ban 410-450!!, az egyenetlen terhelés-kiosztásuk miatt: tojnak rá! A félhullámú (3diódás) tökéletesen megfelel indítózni. "Erbé"nek abban igaza van, jobb a 6diódás, de annyira nem számít ez esetben. Tegyél fel képet a B200-10 diódádról(méreteiről) mert szokás (orosz pl., de van AEG is nekem) elől A, hátul V, akkor megoldva a kétutas. Ha 200A 100V esetleg. Ekkora trafónál, ilyen rövid idő alatt, nem üzennek a Sziúk.
Helló. Elvileg a kisebb dióda a D161-300 és nagyobb zöldes a B200-10. Még nincsenek nálam a diódák, most intézem hogy hozzájussak. És hogy érted azt hogy megoldva a kétutas? Az utolsó mondatodat nem értem... mit nem üzennek a Sziúk? Lehet kicsit fáradt vagyok de most nem fog az agyam...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |