Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   91 / 577
(#) JZoli válasza briki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Hát már nem tudtam megállni, hogy ne szóljak hozzá! Nem tudom honnan szedted et a keresztbekötős megoldást, de ez nem így van! Nézz meg egy radiátorgyártó katalógusát, sosem látsz benne semmiféle keresztbekötést, ráadásul nem is ajánlott, mert a mérések szerint kevesebb teljesítményt ad le úgy. Én már lassan harminc éve foglalkozok fűtésekkel is, ráadásul tervezek is , de én még gyári katalógust sem láttam keresztbekötésben. Nálam itthon a nappaliban például egy két és fél méteres radiátor van, simán egy oldalon bekötve és mindig meleg az egész radiátor. Ez akkor mitől van? A tó az tó, a fűtés meg fűtés, ne keverd össze. Ebben (legtöbbször) zárt rendszerben teljesen másként viselkedik a víz mint a szabadban "kiöntve". Nem azt akartam ezzel mondani, hogy amit írtál nem működhet! Viszont az nem igaz, hogy ez az egyetlen üdvözítő megoldás, mert a soraid ezt sugallják!
(#) briki válasza JZoli hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Én tapasztalatból írom- és ezt mások is megerősítik. Legutóbbi esetben pont ez volt. Egy 1400-ast egy oldalról kötöttek, hideg volt a radiátor 2/3 része. Keresztbe kötve tökéletesen működik, azóta levették a kabátot és hálásan köszönik. Lehet a radiátorgyártók nem ajánlják, de a valóságban működik- erre a szavamat adom.
Egyébként láttam elméleti szakembereket a gyakorlatban dolgozni. Mit ne mondjak....
(#) paprikasfej hozzászólása Feb 7, 2012 /
 
sziasztok, van egy ariston as 24kw T. kombi kazánunk, a következő a hibája, szépen ad melegvizet , jó a fűtés , csak amikor nem megy a fűtés elejti a nyomást. felengedem a vizet de csak 1 bar-ig , mert ha tovább engedem rögtön 3 bar fölé megy és elkezd csöpögni a túlfolyó, már megnéztem nem -e valahol enged a csöveknél , radiátoroknál de semmi . mi lehet a hiba?
(#) briki válasza paprikasfej hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Tágulási tartályból elment a levegő, fújni kell bele 99,9%, a maradék 0,1 % az, hogy lyukas a gumimembrán. Keress vissza már itt többször le lett írva a menete kb 1-2 hónapja.
A táguló - melegedő- víz miatt ingadozik nagyot a nyomás. Mivel a térfogat állandó, így a nyomásnak kell nőnie.
(#) paprikasfej válasza briki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
EZ LESZ AZ? Letekerheted nyugodtan, de ne fogj rá erősen fogóval, mert eldeformálódhat a szelep. Nyomásellenőrzéshez ( levegő oldali ) le kell engedni a víz oldali nyomást. Kazán fűtési előre, visszatérő csak kizár, leengedni a kazánból a nyomást- ( vizet ) teljesen, és így ellenőrizni a tágulási tartályban a levegő nyomást.!!!! Ennek 0.75-1 bar között kell leni azt hiszem. Ha kevés, autó pumpával rányomni. Ha kész, feltölteni a kazánt vízzel, kinyitni az elzárt csapokat. és a szivattyún nyitva hagyni a légtelenítő kupakot.
Sok szerelő rosszul ellenőrzi a levegő oldali nyomást!!! Előfeszített állapotban- rajta a fűtési víznyomás- ellenőrzi a levegőnyomást. Érdemes a pumpálás, nyomás leengedése előtt kicsit benyomni a tág tartály levegő szelepét. Ha csak levegő jön belőle, akkor jó a tartályod. ha víz jön belőle, akkor lyukas a membrán, cserélni kell tág tartályt.
(#) briki válasza paprikasfej hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Igen, ez az. 0.8-1 bar közé nyomd
(#) paprikasfej válasza briki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
CSAK MÉG AZ A KÉRDÉSEM , HOGY EZEN CSAK EGY NYOMÁSJELZŐ VAN , NINCS KÜLÖN LEVEGŐ ÉS VÍZ OLDALI??
(#) MTom válasza briki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Hali.
Kazántól indulva. elmenő és visszajövő osztó gyüjtő 16-os 5 rétegű műanyag cső ajzatbetonban megszakítás nélkül oda vissza minden radiátorhoz.
(#) JZoli válasza briki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Valamit félreértettél! Én nem írtam, hogy nem működik! De ki így, ki úgy csinálja.
MTom:
Az a 16-os cső szerintem kicsit karcsú ehhez a két radiátorhoz!Már csak azért is mert az ötrétegű csöveknél az idomok csökkentik a keresztmetszetet! Nem mondom, hogy így nem fűt, de elég nagy a csőellenállás már ilyen kicsi keresztmetszetű csöveknél! Bármi kopás, szennyeződés és már annyi is a fűtővízáramlásnak!
(#) JZoli válasza paprikasfej hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Ugyan nem tőlem kérdezted, de ez egy zárt rendszer, amíg nem engeded ki a vizet belőle addig a víznek is és a levegőnek is ugyanaz a nyomása! Akkor minek a külön nyomásmérő?
(#) briki válasza paprikasfej hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
A levegő oldali nyomást egy autószelep nyomásmérővel tudod mérni. Ugyan az a szelepe, mint a kocsi kerekének.
(#) briki válasza JZoli hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Nincs semmi baj. Nekem ez a tapasztalatom. Ha persze jó a rendszer csövezése, szivattyú elég nagy, akkor mindenhol meg tudja forgatni a vizet.
(#) briki válasza MTom hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Milyen az osztó- kazán közt a csövezés
? 16-os, távolságtól függően jó is lehet- meg kevés is. Az tény, hogy a 16-os belső idomai miatt csak 6-7 mm a hasznos keresztmetszet. Ettől azért nagyobbat folyt a radiátor szelepe- főleg a termofejes, bár neked nem az van. azonban ha neked eddig semmi probléma nem volt a fűtéssel, felesleges most ezekkel foglalkozni, a problémát keresni. Esetleg rakjál fel képet az osztó-gyűjtőről, környékéről, kazán bekötésről, hátha valami apró részlet lemaradt.
(#) mugab válasza JZoli hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Sajnos két dologban is tévedsz.
Egyrészt a keresztbe kötés azért jobb mint az azonos oldali mert így mindegyik "vízbordában" azonos távolságot tesz meg a víz.
Azonos oldali bekötésnél a csonkok közelében kissebb utat tesz meg a víz, tehát kevésbé hül ezért is kisebb hőt ad le.

A másik, hogy zárt rendszer ugyan a fűtés, de zárt kiegyenlítőtartálynál két külön zárt rendszer van ezért közel sem biztos hogy a fűtőköri nyomás van a kiegyenlítőtartályban.
Például ha a tartály 0.8 att-ra van fújva, akkor addig amíg a fűtőkör víznyomása nem éri el ezt az értéket, addig olyan mintha ott sem lenne, ellenben hiába is fújnánk akár 3 att-ra a kiegyenlítőtartályt, a fűtőköri nyomás soha nem nő annyira.
(#) nagyi71 hozzászólása Feb 7, 2012 /
 
Egy kis segítség kellene. Mi a különbség a 2 tipusszám között? Junkers euroline ZW 23 KE 23 vagy ZW 23 KE 31???
(#) JZoli válasza mugab hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
A kiegyenlítőtartály nyomásában igazad van, de viszont én feltételeztem egy üzemi állapotot amiben ugye a rendszert mindig nagyobb nyomásra töltjük mint a kiegyenlítőtartály nyomása, így már egyből nekem van igazam! Te láttál már olyan rendszert ami családi házas fűtést feltételezve kisebb nyomásra volt feltöltve mint a kiegyenlítőtartályban lévő nyomás?
A másikban viszont nincs igazad mert még a gyári katalógusok (tervezői segédlet) is egyoldalas bekötést preferálják, sőt ha jól tudom a D-ÉG adatlapján van a keresztbe kötött radiátorokról is adat megadva és 12%-kal kevesebb a radiátor által leadott fűtőenergia mint az egyoldalas bekötésnél. A D-Ég nem biztos, de ha itt ez ennyire fontos holnapra bemásolom a katalógus általam említett oldalát. De ezen nem óhajtok tovább vitázni, ha nektek jobban tetszik úgy, hát csináljátok úgy, Én csak a keresztbekötés kizárólagosságát vitattam a hozzászólásomban!
(#) szerviz válasza Pety_ hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Minden kazántotthonsavazni akarónak írnám jó tanácsként:

HÁZILAG KAZÁNT SAVAZNI NEM LEHET!

Tökölni vele, időt elcseszni, feleség előtt műszaki zsenit alakítani azt lehet ezzel az öblögetéssel, de eredményt elérni nem!
Ugyanis a kazánsavazáshoz megfelelő vegyszer, savazószivattyú és elsősorban a kazán működésének ismerete szükséges. Ha ezekből egy is hiányzik, már borítékolható a bukás.

Bitermikus hőcserélőt pedig elég reménytelen savazni, de erről már írtam eleget, akit érdekel és megérti, hogy miért, az olvasson vissza.
(#) alek válasza szerviz hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Ezzel én is teljes mértékben egyetértek. Ez nem gyerekjáték, néha még a szakembert is próbára teszi.
(#) alek válasza JZoli hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
A jó szerelö tudja mit, miért és hogyan köt. A tervezö mitöl olyan tökéletes, hogy nem tévedhet. Szerintem , ha a tervezök kellene kivitelezzék a terveiket sok ember fagyoskodna. Tisztelet a kivétel.
(#) briki válasza alek hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Szia!
A szívemből szóltál- tisztelet a kivételnek.
Lovat én is tudok rajzolni, csak csinálni nem
Mind a két- szerelő, tervező- oldalon vannak jó, és rossz szakemberek, mint az élet ezer részén.
(#) briki válasza nagyi71 hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
http://www.junkers.hu/files/201106091555090.Ceraclass%2018-2%20DH%2...si.pdf
Tüzelőanyag fajtája
23 földgáz H
31 folyékony gáz (lpg)
(#) briki válasza gyoret hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Nem kapcsol vissza automatikusan- hibára áll-, vagy csak a 75 fokra való felfűtéskor kikapcsol, majd magától- miután egy kicsit lehűl- ismét beindul? Saunier Duval-hoz való táblázat, de a tiedhez is jónak kell lennie.
(#) gyoret válasza briki hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Köszi a választ és a táblázatot. Ha felveszem 75-re, akkor fűt rendesen, majd ha a szobatermosztát lekapcsol, utánkeringtet és leáll rendben, Viszont ha rövid időn belül újra visszakapcsolna a termosztát vagy meleg vizet engednék, akkor hibára áll és megy folyamatosan a keringtetőszivattyú.
(#) briki válasza gyoret hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Próbálkozik a gyújtással, ventilátor beindul, szikráztat, gázszelep kinyit majd hibára áll, vagy még a ventilátor sem indul el? Mit csinál akkor, ha még 50 C°-os a kazánban a vized, leállítod a termosztáttal, vársz egy kicsit, és úgy indítod újra, vagy a meleg vízcsapot nyitod ki?
(#) gkondi hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
vaillant kazán vizhiány hibára áll le
viz van a hiba mégis fennál
a viznyomás érzékelő kitol ahogy a bemeneti vizet nyomás alá helyezem.
mi lehet a hiba
(#) gyoret válasza briki hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Nem próbálkozik gyújtással, elindul a szivattyú és pár másodperc után hibára áll. Utoljára, mikor alacsonyabb hőmérsékletű vízzel próbálkoztam, rendben ment minden, leállás után is begyújtott. Mostanában ilyennel nem próbálkozok, mert túl hideg van kint!
(#) briki válasza gyoret hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Ha alacsony hőfokon ( 50 C°) kikapcsol, és hiba nélkül újra indít, csak a magas hőfoknál van problémád, akkor lehet gyanakodnék a felső hőmérséklet korlátozóra- ha a pressostatod szépen nyitott állásba kerül miután a ventilátorod leállt. Mondtam, szereld le a felső hőm. korlátozót próbaképpen a hőcserélőről- úgy, hogy a vezetékek maradjanak rajta.
(#) gyoret válasza briki hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Rendben, holnap meló után lekapom a burkolatot és meglátjuk!
(#) briki válasza gkondi hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Idézet:
„viznyomás érzékelő kitol”

Mit akartál ezzel mondani?
Ha kinyitod a feltöltő csapot, nő a nyomás?
(#) toro válasza paprikasfej hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Nincs levegő benn vagy kilyukadt a tágulási tartályod!
Következő: »»   91 / 577
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem