Fórum témák
» Több friss téma |
Hát már nem tudtam megállni, hogy ne szóljak hozzá! Nem tudom honnan szedted et a keresztbekötős megoldást, de ez nem így van! Nézz meg egy radiátorgyártó katalógusát, sosem látsz benne semmiféle keresztbekötést, ráadásul nem is ajánlott, mert a mérések szerint kevesebb teljesítményt ad le úgy. Én már lassan harminc éve foglalkozok fűtésekkel is, ráadásul tervezek is , de én még gyári katalógust sem láttam keresztbekötésben. Nálam itthon a nappaliban például egy két és fél méteres radiátor van, simán egy oldalon bekötve és mindig meleg az egész radiátor. Ez akkor mitől van? A tó az tó, a fűtés meg fűtés, ne keverd össze. Ebben (legtöbbször) zárt rendszerben teljesen másként viselkedik a víz mint a szabadban "kiöntve". Nem azt akartam ezzel mondani, hogy amit írtál nem működhet! Viszont az nem igaz, hogy ez az egyetlen üdvözítő megoldás, mert a soraid ezt sugallják!
Én tapasztalatból írom- és ezt mások is megerősítik. Legutóbbi esetben pont ez volt. Egy 1400-ast egy oldalról kötöttek, hideg volt a radiátor 2/3 része. Keresztbe kötve tökéletesen működik, azóta levették a kabátot és hálásan köszönik. Lehet a radiátorgyártók nem ajánlják, de a valóságban működik- erre a szavamat adom.
Egyébként láttam elméleti szakembereket a gyakorlatban dolgozni. Mit ne mondjak....
sziasztok, van egy ariston as 24kw T. kombi kazánunk, a következő a hibája, szépen ad melegvizet , jó a fűtés , csak amikor nem megy a fűtés elejti a nyomást. felengedem a vizet de csak 1 bar-ig , mert ha tovább engedem rögtön 3 bar fölé megy és elkezd csöpögni a túlfolyó, már megnéztem nem -e valahol enged a csöveknél , radiátoroknál de semmi . mi lehet a hiba?
Tágulási tartályból elment a levegő, fújni kell bele 99,9%, a maradék 0,1 % az, hogy lyukas a gumimembrán. Keress vissza már itt többször le lett írva a menete kb 1-2 hónapja.
A táguló - melegedő- víz miatt ingadozik nagyot a nyomás. Mivel a térfogat állandó, így a nyomásnak kell nőnie.
EZ LESZ AZ? Letekerheted nyugodtan, de ne fogj rá erősen fogóval, mert eldeformálódhat a szelep. Nyomásellenőrzéshez ( levegő oldali ) le kell engedni a víz oldali nyomást. Kazán fűtési előre, visszatérő csak kizár, leengedni a kazánból a nyomást- ( vizet ) teljesen, és így ellenőrizni a tágulási tartályban a levegő nyomást.!!!! Ennek 0.75-1 bar között kell leni azt hiszem. Ha kevés, autó pumpával rányomni. Ha kész, feltölteni a kazánt vízzel, kinyitni az elzárt csapokat. és a szivattyún nyitva hagyni a légtelenítő kupakot.
Sok szerelő rosszul ellenőrzi a levegő oldali nyomást!!! Előfeszített állapotban- rajta a fűtési víznyomás- ellenőrzi a levegőnyomást. Érdemes a pumpálás, nyomás leengedése előtt kicsit benyomni a tág tartály levegő szelepét. Ha csak levegő jön belőle, akkor jó a tartályod. ha víz jön belőle, akkor lyukas a membrán, cserélni kell tág tartályt.
Igen, ez az. 0.8-1 bar közé nyomd
CSAK MÉG AZ A KÉRDÉSEM , HOGY EZEN CSAK EGY NYOMÁSJELZŐ VAN , NINCS KÜLÖN LEVEGŐ ÉS VÍZ OLDALI??
Hali.
Kazántól indulva. elmenő és visszajövő osztó gyüjtő 16-os 5 rétegű műanyag cső ajzatbetonban megszakítás nélkül oda vissza minden radiátorhoz.
Valamit félreértettél! Én nem írtam, hogy nem működik! De ki így, ki úgy csinálja.
MTom: Az a 16-os cső szerintem kicsit karcsú ehhez a két radiátorhoz!Már csak azért is mert az ötrétegű csöveknél az idomok csökkentik a keresztmetszetet! Nem mondom, hogy így nem fűt, de elég nagy a csőellenállás már ilyen kicsi keresztmetszetű csöveknél! Bármi kopás, szennyeződés és már annyi is a fűtővízáramlásnak!
Ugyan nem tőlem kérdezted, de ez egy zárt rendszer, amíg nem engeded ki a vizet belőle addig a víznek is és a levegőnek is ugyanaz a nyomása! Akkor minek a külön nyomásmérő?
A levegő oldali nyomást egy autószelep nyomásmérővel tudod mérni. Ugyan az a szelepe, mint a kocsi kerekének.
Nincs semmi baj. Nekem ez a tapasztalatom. Ha persze jó a rendszer csövezése, szivattyú elég nagy, akkor mindenhol meg tudja forgatni a vizet.
Milyen az osztó- kazán közt a csövezés
? 16-os, távolságtól függően jó is lehet- meg kevés is. Az tény, hogy a 16-os belső idomai miatt csak 6-7 mm a hasznos keresztmetszet. Ettől azért nagyobbat folyt a radiátor szelepe- főleg a termofejes, bár neked nem az van. azonban ha neked eddig semmi probléma nem volt a fűtéssel, felesleges most ezekkel foglalkozni, a problémát keresni. Esetleg rakjál fel képet az osztó-gyűjtőről, környékéről, kazán bekötésről, hátha valami apró részlet lemaradt.
Sajnos két dologban is tévedsz.
Egyrészt a keresztbe kötés azért jobb mint az azonos oldali mert így mindegyik "vízbordában" azonos távolságot tesz meg a víz. Azonos oldali bekötésnél a csonkok közelében kissebb utat tesz meg a víz, tehát kevésbé hül ezért is kisebb hőt ad le. A másik, hogy zárt rendszer ugyan a fűtés, de zárt kiegyenlítőtartálynál két külön zárt rendszer van ezért közel sem biztos hogy a fűtőköri nyomás van a kiegyenlítőtartályban. Például ha a tartály 0.8 att-ra van fújva, akkor addig amíg a fűtőkör víznyomása nem éri el ezt az értéket, addig olyan mintha ott sem lenne, ellenben hiába is fújnánk akár 3 att-ra a kiegyenlítőtartályt, a fűtőköri nyomás soha nem nő annyira.
Egy kis segítség kellene. Mi a különbség a 2 tipusszám között? Junkers euroline ZW 23 KE 23 vagy ZW 23 KE 31???
A kiegyenlítőtartály nyomásában igazad van, de viszont én feltételeztem egy üzemi állapotot amiben ugye a rendszert mindig nagyobb nyomásra töltjük mint a kiegyenlítőtartály nyomása, így már egyből nekem van igazam! Te láttál már olyan rendszert ami családi házas fűtést feltételezve kisebb nyomásra volt feltöltve mint a kiegyenlítőtartályban lévő nyomás?
A másikban viszont nincs igazad mert még a gyári katalógusok (tervezői segédlet) is egyoldalas bekötést preferálják, sőt ha jól tudom a D-ÉG adatlapján van a keresztbe kötött radiátorokról is adat megadva és 12%-kal kevesebb a radiátor által leadott fűtőenergia mint az egyoldalas bekötésnél. A D-Ég nem biztos, de ha itt ez ennyire fontos holnapra bemásolom a katalógus általam említett oldalát. De ezen nem óhajtok tovább vitázni, ha nektek jobban tetszik úgy, hát csináljátok úgy, Én csak a keresztbekötés kizárólagosságát vitattam a hozzászólásomban!
Minden kazántotthonsavazni akarónak írnám jó tanácsként:
HÁZILAG KAZÁNT SAVAZNI NEM LEHET! Tökölni vele, időt elcseszni, feleség előtt műszaki zsenit alakítani azt lehet ezzel az öblögetéssel, de eredményt elérni nem! Ugyanis a kazánsavazáshoz megfelelő vegyszer, savazószivattyú és elsősorban a kazán működésének ismerete szükséges. Ha ezekből egy is hiányzik, már borítékolható a bukás. Bitermikus hőcserélőt pedig elég reménytelen savazni, de erről már írtam eleget, akit érdekel és megérti, hogy miért, az olvasson vissza.
Ezzel én is teljes mértékben egyetértek. Ez nem gyerekjáték, néha még a szakembert is próbára teszi.
A jó szerelö tudja mit, miért és hogyan köt. A tervezö mitöl olyan tökéletes, hogy nem tévedhet. Szerintem , ha a tervezök kellene kivitelezzék a terveiket sok ember fagyoskodna. Tisztelet a kivétel.
Szia!
A szívemből szóltál- tisztelet a kivételnek. Lovat én is tudok rajzolni, csak csinálni nem Mind a két- szerelő, tervező- oldalon vannak jó, és rossz szakemberek, mint az élet ezer részén.
http://www.junkers.hu/files/201106091555090.Ceraclass%2018-2%20DH%2...si.pdf
Tüzelőanyag fajtája 23 földgáz H 31 folyékony gáz (lpg)
Nem kapcsol vissza automatikusan- hibára áll-, vagy csak a 75 fokra való felfűtéskor kikapcsol, majd magától- miután egy kicsit lehűl- ismét beindul? Saunier Duval-hoz való táblázat, de a tiedhez is jónak kell lennie.
Köszi a választ és a táblázatot. Ha felveszem 75-re, akkor fűt rendesen, majd ha a szobatermosztát lekapcsol, utánkeringtet és leáll rendben, Viszont ha rövid időn belül újra visszakapcsolna a termosztát vagy meleg vizet engednék, akkor hibára áll és megy folyamatosan a keringtetőszivattyú.
Próbálkozik a gyújtással, ventilátor beindul, szikráztat, gázszelep kinyit majd hibára áll, vagy még a ventilátor sem indul el? Mit csinál akkor, ha még 50 C°-os a kazánban a vized, leállítod a termosztáttal, vársz egy kicsit, és úgy indítod újra, vagy a meleg vízcsapot nyitod ki?
vaillant kazán vizhiány hibára áll le
viz van a hiba mégis fennál a viznyomás érzékelő kitol ahogy a bemeneti vizet nyomás alá helyezem. mi lehet a hiba
Nem próbálkozik gyújtással, elindul a szivattyú és pár másodperc után hibára áll. Utoljára, mikor alacsonyabb hőmérsékletű vízzel próbálkoztam, rendben ment minden, leállás után is begyújtott. Mostanában ilyennel nem próbálkozok, mert túl hideg van kint!
Ha alacsony hőfokon ( 50 C°) kikapcsol, és hiba nélkül újra indít, csak a magas hőfoknál van problémád, akkor lehet gyanakodnék a felső hőmérséklet korlátozóra- ha a pressostatod szépen nyitott állásba kerül miután a ventilátorod leállt. Mondtam, szereld le a felső hőm. korlátozót próbaképpen a hőcserélőről- úgy, hogy a vezetékek maradjanak rajta.
Rendben, holnap meló után lekapom a burkolatot és meglátjuk!
Idézet: „viznyomás érzékelő kitol” Mit akartál ezzel mondani? Ha kinyitod a feltöltő csapot, nő a nyomás?
Nincs levegő benn vagy kilyukadt a tágulási tartályod!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |