Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Itt van az adattábla, a kapcslécet sajnos most nem tudom lefényképezni, de mindjárt csinálok egy rajzot róla, hátha segít.
Ezen az szerepel, hogy 380Y (csillag). Ha ki van hozva mind a hat tekercskivezetés, akkor át lehet kötni 220V-ra, ha nincs, akkor nem lehet.
L3/N a kérdéses vezeték. Színe piros volt, de ez nem sokat jelent, mivel nagyapám csinálta aki nem igazán törődött a vezetékek színével csak azzal, hogy mit bírnak el.
Ha csak ez a 3 vezeték jön fel a tekercseléstől, akkor nem lehet átkötni. Erre az áttekercselés a megoldás.
Sajnos nincs kihozva mind a hat csak 3.
Köszönöm szépen, akkor inkább keresek egy másik motort, ezt meg elteszem majd jó lesz a másik háznál ahol van 400V.
Ha ki lenne hozva akkor ugye deltába lehetne kötni egy kondi segítségével?
Szia!
Miért is nem lehet bekötni 230V-ra, ha 3 vezeték jön ki?
Mert így nem lehet átkötni csillagból deltába a tekercseket.
A leírtak alapján azt sem lehet tudni, hogy csillagban vagy deltában működött a motor. 230V-ról járatni, pedig szerintem mind a két esetben lehet. Az egy másik kérdés, hogy a teljesítménye kb 1/3-a lesz az eredetinek, ha neki ez is megfelel, akkor mehet a motor.
De lehet tudni, hogy csillagban volt, mert az adattábla és és a rajz is ezt támasztaj alá. Azzal az igencsak lecsökkent teljesítménnyel meg nem fog sokra menni egy fűrészgép esetében.
Gyári tekercselésű motoron nincs ilyen kapocs tábla, tehát ez már egy áttekercselt motor, erről pedig nem lehet tudni, hogyan tekercselték meg. A lényeg, hogy átkötni át lehet, de mind két esetben csak árnyéka lesz az eredeti teljesítménynek.Egy fázisról 4KW teljesítményt, pedig úgy sem fog levenni.
Nagyon is lehetséges hogy át van tekerve, mert nagyapám csinálta a teljes bekötését, és tudok olyan motorokról amit más géphez használt és át voltak tekerve. Pl mosógép, köszörű (380-as motor volt rajta míg le nem égett). A fűrészgép egy régi önjáró gép csak már nincs meg neki az eredeti robbanómotorja. Viszont a tengelye ki van egyensúlyozva, és csapágyazott.
Szia!
Próbáld ki! Fog menni, de olyan teljesítményre ne számíts, amilyen 3 fázisról volt. Hasonló motorral nagyon sokan fűrészelnek!
De van ilyen kapocsléc, ami gyári. Persze ha ventilátort akar hajtani, akkor jó lesz ez a motor is.
Hát végülis egy próbát megér, mert volt ez a gép nálunk, és biztos 230-ról ment. Csak nem tudom melyik motorról, mert 3 lehetőség van. A másik kettő is 3fázisról megy jelenleg, de azok kisebbek is. Hogyan valósíthatnám meg hogy menjen egyről is?
A kapocsléc lehet gyári, mert egyben van a motorral, és a belsejében (tetején (ezt hoztam el)) ugyan az az adattábla van, mint ami a motoron. Valamint egybe is van építve a motorral.
Azért szerintem kb ha 1/3-a lesz is 1kW majdcsak kijön, ami viszont talán elég lesz. Ami van körfűrész viszonyítási alapként egy mosógépmotorból áll, és rá van direktbe téve a tárcsa. Egy este alatt dobtam össze, és viszi még a 8-10 centis ágakat is persze lassan(azért kivárható időn belül), de mit várjak egy 100 wattos motortól. XD
Olvass visszább és találsz bekötési rajzot. Röviden: A 3 vezeték közül kettőre rákötöd a 230V-ot, a 3.-ra egy kb 100µF-os kondenzátort sorba kötve egy nyomógombbal, aminek a másik végét az előző kettő egyikére (forgás iránynak megfelelően) kötöd. Ha működik utána még hagyhatsz rajta üzemi kondenzátort is kb 30-40µF-ot. Én 1KW-os motorral már 100 egynéhány m3 fát összevágtam.
Köszönöm szépen. Megnézem találok-e kondit, ha nem akkor veszek és majd leírom a tapasztalatokat.
Ja kérem, ha elég az 1 kilowatt is, akkor esélyes, hogy jó lesz csillagban is.
Ha nincsen kihozva akkor ki kell hozni a belsejéből.
Majdnem biztosan ki lehet hozni ennél a tipusnál, a tekercsfejben van összekötve a hiányzó 3 tekercsvég.
Nem tudom jó lesz-e de hátha. Egy próbát megér. Majd eldől hogy viszi-e a fát vagy csak akadozik
Ha pedig megvan az a három vég akkor gondolom át kell kötni deltába és egy kondival együtt üzemeltetni.
Én nem javasolnám a tekercsfej megbontását, ha nem ismered a motorok lelkivilágát, de a döntés joga a Tiéd!
Oké! Kipróbálom először így, aztán ha nagyon nem megy majd kérdezek hogyan is lehetne megoldani a kivezetést.
Köszönöm a tanácsokat!
Csinálhatnál 1 jóminőségű fotót arról a tekercsfejről ahonnént kijönnek a drótok a kapocsléchez hátha úgy többet tudunk segíteni. Szerintem nincsen lelke a motoroknak, kellő odafigyelésse nomeg jó supporttal nem nagy ügy megcsinálni.
sziasztok . az lenne a kérdésem hogy ha 2 munkakondit párhuzamosan kötök össze akkor a 2 kondi értéke öszeadódik? tehát ha van 1 50 mikrós meg 1 30 akkor az öszesen 80m mikró lesz? és a motornak nagyobb lesz a nyomatéka és az ereje?
Ha két kondit párhuzamosítasz az értékük valóban össze adódik. A motor nyomatéka csak akkor lesz nagyobb, ha ezt igényli is.
szia a motor kompresszora kell eddig fűrészen volt és meg sem lassult csak ha már nem volt éle a korongnak a motor 1,1 kW 220w 1445 öt forog és tekercselőbe volt ott raktak rá 95-128mikrós kondít a kompresszor meg 1 bárnál megháláltja a motort a motorra kel indító és munkakondi is esetleg nincs még valami más ötleted hogy mit csináljak vele? van 380 as motor is csak nincs hozáá való élszíjtárcsám
|
Bejelentkezés
Hirdetés |