Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   104 / 345
(#) adrian25 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Itt van az adattábla, a kapcslécet sajnos most nem tudom lefényképezni, de mindjárt csinálok egy rajzot róla, hátha segít.

P1120949.JPG
    
(#) kadarist válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 / 1
 
Ezen az szerepel, hogy 380Y (csillag). Ha ki van hozva mind a hat tekercskivezetés, akkor át lehet kötni 220V-ra, ha nincs, akkor nem lehet.
(#) adrian25 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
L3/N a kérdéses vezeték. Színe piros volt, de ez nem sokat jelent, mivel nagyapám csinálta aki nem igazán törődött a vezetékek színével csak azzal, hogy mit bírnak el.
(#) kadarist válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 / 1
 
Ha csak ez a 3 vezeték jön fel a tekercseléstől, akkor nem lehet átkötni. Erre az áttekercselés a megoldás.
(#) adrian25 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Sajnos nincs kihozva mind a hat csak 3.
(#) adrian25 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Köszönöm szépen, akkor inkább keresek egy másik motort, ezt meg elteszem majd jó lesz a másik háznál ahol van 400V.
Ha ki lenne hozva akkor ugye deltába lehetne kötni egy kondi segítségével?
(#) ha9pi.feri válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szia!
Miért is nem lehet bekötni 230V-ra, ha 3 vezeték jön ki?
(#) kadarist válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Mert így nem lehet átkötni csillagból deltába a tekercseket.
(#) ha9pi.feri válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
A leírtak alapján azt sem lehet tudni, hogy csillagban vagy deltában működött a motor. 230V-ról járatni, pedig szerintem mind a két esetben lehet. Az egy másik kérdés, hogy a teljesítménye kb 1/3-a lesz az eredetinek, ha neki ez is megfelel, akkor mehet a motor.
(#) kadarist válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
De lehet tudni, hogy csillagban volt, mert az adattábla és és a rajz is ezt támasztaj alá. Azzal az igencsak lecsökkent teljesítménnyel meg nem fog sokra menni egy fűrészgép esetében.
(#) ha9pi.feri válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Gyári tekercselésű motoron nincs ilyen kapocs tábla, tehát ez már egy áttekercselt motor, erről pedig nem lehet tudni, hogyan tekercselték meg. A lényeg, hogy átkötni át lehet, de mind két esetben csak árnyéka lesz az eredeti teljesítménynek.Egy fázisról 4KW teljesítményt, pedig úgy sem fog levenni.
(#) adrian25 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Nagyon is lehetséges hogy át van tekerve, mert nagyapám csinálta a teljes bekötését, és tudok olyan motorokról amit más géphez használt és át voltak tekerve. Pl mosógép, köszörű (380-as motor volt rajta míg le nem égett). A fűrészgép egy régi önjáró gép csak már nincs meg neki az eredeti robbanómotorja. Viszont a tengelye ki van egyensúlyozva, és csapágyazott.
(#) ha9pi.feri válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szia!
Próbáld ki! Fog menni, de olyan teljesítményre ne számíts, amilyen 3 fázisról volt. Hasonló motorral nagyon sokan fűrészelnek!
(#) kadarist válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
De van ilyen kapocsléc, ami gyári. Persze ha ventilátort akar hajtani, akkor jó lesz ez a motor is.
(#) adrian25 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Hát végülis egy próbát megér, mert volt ez a gép nálunk, és biztos 230-ról ment. Csak nem tudom melyik motorról, mert 3 lehetőség van. A másik kettő is 3fázisról megy jelenleg, de azok kisebbek is. Hogyan valósíthatnám meg hogy menjen egyről is?
(#) adrian25 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
A kapocsléc lehet gyári, mert egyben van a motorral, és a belsejében (tetején (ezt hoztam el)) ugyan az az adattábla van, mint ami a motoron. Valamint egybe is van építve a motorral.
(#) adrian25 hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
Azért szerintem kb ha 1/3-a lesz is 1kW majdcsak kijön, ami viszont talán elég lesz. Ami van körfűrész viszonyítási alapként egy mosógépmotorból áll, és rá van direktbe téve a tárcsa. Egy este alatt dobtam össze, és viszi még a 8-10 centis ágakat is persze lassan(azért kivárható időn belül), de mit várjak egy 100 wattos motortól. XD
(#) ha9pi.feri válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 / 1
 
Olvass visszább és találsz bekötési rajzot. Röviden: A 3 vezeték közül kettőre rákötöd a 230V-ot, a 3.-ra egy kb 100µF-os kondenzátort sorba kötve egy nyomógombbal, aminek a másik végét az előző kettő egyikére (forgás iránynak megfelelően) kötöd. Ha működik utána még hagyhatsz rajta üzemi kondenzátort is kb 30-40µF-ot. Én 1KW-os motorral már 100 egynéhány m3 fát összevágtam.
(#) adrian25 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Köszönöm szépen. Megnézem találok-e kondit, ha nem akkor veszek és majd leírom a tapasztalatokat.
(#) kadarist válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Ja kérem, ha elég az 1 kilowatt is, akkor esélyes, hogy jó lesz csillagban is.
(#) talaldki válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Ha nincsen kihozva akkor ki kell hozni a belsejéből.
Majdnem biztosan ki lehet hozni ennél a tipusnál, a tekercsfejben van összekötve a hiányzó 3 tekercsvég.
(#) adrian25 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Nem tudom jó lesz-e de hátha. Egy próbát megér. Majd eldől hogy viszi-e a fát vagy csak akadozik
(#) adrian25 válasza talaldki hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Ha pedig megvan az a három vég akkor gondolom át kell kötni deltába és egy kondival együtt üzemeltetni.
(#) ha9pi.feri válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Én nem javasolnám a tekercsfej megbontását, ha nem ismered a motorok lelkivilágát, de a döntés joga a Tiéd!
(#) adrian25 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Oké! Kipróbálom először így, aztán ha nagyon nem megy majd kérdezek hogyan is lehetne megoldani a kivezetést.
Köszönöm a tanácsokat!
(#) talaldki válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Csinálhatnál 1 jóminőségű fotót arról a tekercsfejről ahonnént kijönnek a drótok a kapocsléchez hátha úgy többet tudunk segíteni. Szerintem nincsen lelke a motoroknak, kellő odafigyelésse nomeg jó supporttal nem nagy ügy megcsinálni.
(#) zotya93 hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
sziasztok . az lenne a kérdésem hogy ha 2 munkakondit párhuzamosan kötök össze akkor a 2 kondi értéke öszeadódik? tehát ha van 1 50 mikrós meg 1 30 akkor az öszesen 80m mikró lesz? és a motornak nagyobb lesz a nyomatéka és az ereje?
(#) zolika60 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Ha két kondit párhuzamosítasz az értékük valóban össze adódik. A motor nyomatéka csak akkor lesz nagyobb, ha ezt igényli is.
(#) zotya93 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
szia a motor kompresszora kell eddig fűrészen volt és meg sem lassult csak ha már nem volt éle a korongnak a motor 1,1 kW 220w 1445 öt forog és tekercselőbe volt ott raktak rá 95-128mikrós kondít a kompresszor meg 1 bárnál megháláltja a motort a motorra kel indító és munkakondi is esetleg nincs még valami más ötleted hogy mit csináljak vele? van 380 as motor is csak nincs hozáá való élszíjtárcsám
(#) kadarist válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Szia!
Ezt írd már le normálisan is!
Következő: »»   104 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem