Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egyenirányító
 
Témaindító: zoly15, idő: Ápr 19, 2007
Lapozás: OK   6 / 8
(#) djv hozzászólása Jan 21, 2011 /
 
A több ilyen-olyan válasz között a fő kérdésre szerintem egyszerű és egyértelmű válasz nem érkezett, miszerint hogyan lehet a leges legegyszerűbben megoldani azt hogy egyenáram helyett váltó legyen mindenféle feltranszformálás (220V, 110V, ...) és egyéb nélkül a legkevesebb alkatrésszel, a legolcsóbban.

Egy wifi továbbítót (a szomszédtól lőném át a netet, csak az utca túloldaláról az autóig még elér a jel, de a lakás belsejéig már nem) szeretnék az autóba tenni, ami 9VAC táplálást igényel. (Nem szedtem szét a készüléket, mivel garis. Az eredeti táp leírása ez: Output: 9VAC / 0.8A Linear PSU)
Erre keresnék egy kapcsolási rajzot, ami elbírja ezt a körül belüli terhelést, amit egy wifi access point használ, ugyanakkor maga a kapcsolás nem fogyaszt feleslegesen. Az autóval naponta megyek, tehát elvileg bírná az akku.

A lényeg a megbízhatóság, olcsóság és egyszerűség... lehetőleg trafó nélkül 5-10 alkatrészből.
Akinek van erre értelmes ötlete, attól várom a lehetőségeket!
(#) erbe válasza djv hozzászólására (») Jan 21, 2011 /
 
Nyugodtan dugd rá az autó 12 (~14) voltjára. A wifi access point-ban van diódahíd, ami egyenirányítja a 9 V AC-t, amiből kb. 12 V egyen lesz. Ebből alakítja tovább a működéshez szükséges feszültségeket. A diódahídon esik kb 2 V, így a töltéskor 14 V-ra felmenő feszültségből éppen 12 V marad.
Ha biztosra akarsz menni, illetve védelmet akarsz, tegyél elé 12 V-os stab. IC-t. Pl. 7812. Ez 1 db alkatrész.
Ha nincs rajta a jeltovábbító, semmit nem fogyaszt.
(#) djv válasza erbe hozzászólására (») Jan 21, 2011 /
 
Ha így van, hogy az eszközben van az egyenirányítás, miért nem a tápba tették, mint a nagy többség?
(#) erbe válasza djv hozzászólására (») Jan 21, 2011 /
 
Nem tudom. Gyártótól és típustól függően változó, hogy éppen hol van az egyenirányítás.
(#) minicooper hozzászólása Szept 14, 2011 /
 
Mennyibe kerülhet egy 20 wattos egyenirányitó?
Bemenet DC kimenet AC.
Azaz bemenet egyenáram kimenet váltóáram.
Ha jól tudom!!!
(#) pucuka válasza minicooper hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
Az nem egyenirányító amit szeretnél, hanem váltóirányító. Lánykori nevén inverter.
Bővebben: Link
(#) srakkmc hozzászólása Okt 28, 2011 /
 
Nekem is van egy elég nevetséges ötletem:
Én egy Zsebindukciós-kávéfőzőt akarok összerakni. Egy 9v-os akkuról szeretném üzemeltetni, ennél nem számít az amperóra meg ilyenek, a lényeg, hogy minél magasabb legyen a hercek száma. Nincs valami ötlet?
(#) erbe válasza srakkmc hozzászólására (») Okt 28, 2011 /
 
Hát ötletnek valóban elég nevetséges. Ugyanis nem a hercek számítanak, nem is az amperórák, hanem a WATTÓRÁK. !!!
Ami 9 V-os akkunál úgy 100 A-eket feltételez.
(#) srakkmc válasza erbe hozzászólására (») Okt 29, 2011 /
 
Ahogy útána néztem a készülékekeknek (itthon is van egy) és a mágneses mező váltakozásának gyorsaságának köszönhetőn fejlődik a hő nem pedig annak nagysága okán. Legalább is az ithhoni így müködik.
(#) szecskaa hozzászólása Dec 7, 2011 /
 
hello egy mosó gépből kiszedtem egy váltóáramu motort öszeraktam négy diodát rendesen tudtam mérni egyenáramot , rákötöttem egy egyenáramu motort egy kis távirányitós autóbol és az is müködött. a kérdésem az lenne hogy egy másik motort is rákötöttem (nem pont ugyan olyat de hasonlot ) és az nem nem müködött és hogy ez mér van. az igazi kéedés pedig az az lenne hogy egyenáramból hogy tudok váltót csinálni diódákkal?
(#) Akashi válasza szecskaa hozzászólására (») Dec 7, 2011 /
 
Szia.
Az első kérdésed kissé pontatlan, jó lenne tudni mit is csináltál, és milyen motort hogy kötöttél rá. De nem állok távol a valóságtól ha az mondom, nem bírja a másik motort mert nagy.
Az igazi kérdésedre pedig a válasz. Egyenáramból csak diódákkal SEHOGY nem tudsz váltóáramot csinálni. Keress rá az inverter szóra.
Ja és figyelj oda a külalakra és helyesírásra, fogalmazásra mert akkor talán többen is segítenek majd.
mókás ez a topik
(#) szecskaa válasza Akashi hozzászólására (») Dec 8, 2011 /
 
hello
köszi az ötleteket
az elsö kérdéshez csak azt akarom mondani hogy nem hiszem h a nagysággal lenne baj mert nagyobb motort is müködtet annál, ami nem indul el.
de ez csak részlet kérdés anyira nem fontos de az inverterhez tudnál linkelni valami egyszerü érthető linket mert én nem nagyon találtam jót .
(#) Akashi válasza szecskaa hozzászólására (») Dec 8, 2011 /
 
Akkor lehet hogy nem DC motor. (vagy rossz )

Olvasd át ezt szerintem. Bővebben: Link
De egy inverter nagyon bonyolult dolog ám. (legalábbis szerintem) Miért szeretnél egyenáramból váltót csinálni?
(#) szecskaa válasza Akashi hozzászólására (») Dec 8, 2011 /
 
köszi a linket .
hát ez tényleg bonyolult.
ijet még egy darabig nem fogok csinálni viszont lenne még 2 kérdésem az
1. hogy abban a kapcsolási rajzban mi a "C"
a másik meg hogy honnan lehetne beszerezni invertert vagy mijen gépekbe tudok találni


( előző kérdéshez pedig anyit hogyaz tuti h DC motor és h müködik szal nem tom h mi lehet a baj azért köszi)
(#) Akashi válasza szecskaa hozzászólására (») Dec 8, 2011 /
 
Invertert árulnak a tecsóban is ilyen egyszerű kisteljesítményű fajtát. De ezek az akkumulátor 12 voltjából 230volt váltót csinálnak tehát életveszélyes!
Az nem írtad még mire akarod használni.
A "C"..Itt van róla leírás.
(#) szecskaa válasza Akashi hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
és ha mongyuk vennnék egy invertert és a transzformátorba a szekunder tekercset lekicsinyiteném azt meg lehetne oldani?

amugy azt tudtam h mi az a kondenzátor csak a jelét nem ismertem azért köszi a linket

Arra akarom használni hogy egy egyenáramú motort kiszedtem egy távirányitós autóból(ugy hogy még a tengejjel egyben van és a fogaskerekes áttételekke tekerem már ugy termel 5-6 v-ot szal ha a biciklikerék hajaná akor sztem egy 8-10 v-ot termelne ) akkor azt átváltanám váltóáramba feltranszformálnám és egy váltóáramu motort ugy rászerelnék a biciklre hogy a kereket hatsa. (a szerelési részét meg tudom csinálni meg már minden meg van csak nem tom átváltani az áramot )


még azt akartam kérdezni hogy az inverter kapcsolási
rajzán a primer tekercsbe mér 3 vezeték megy
(#) Akashi válasza szecskaa hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Na jó..
Figyelj, amire te gondolsz az nem megy. Nem tudom tanultad-e fizikából.. ez egyenlő lenne egy örökmozgóval.
Ha fogsz 5 téglát és ráteszed a biciklire ugyanazt érnéd el mint amit tervezel.
Nem lesz több "ereje" az áramnak ha ide-oda transzformálod, vagy átalakítod egyenből váltóra és vissza... csak átalakítod, de a teljesítmény nem változik (vagyis csak csökken a veszteségek miatt)
Gondold csak át.. olyan mintha a távirányítós autó motorjával akarnád meghajtani a biciklit.

olvasmány
(#) szecskaa válasza Akashi hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
ja télleg igazad van, de viszont ugy meglehetne oldani sztem hogy a hajtókarral vagyis a saját energiámmal hajtok egy motort ami nem ér hozzá a kerékhez és annak a motornak az energiáját megnövelem és azt rákötöm egy másik motorra ami hajtja a kereket.

ha viszont igy sem müködne elvben akkor nem nagyon értem


azt viszont még ird le lécci vagy küldj egy linket ami elmagyarázza h az inverter kapcsolásirajzába a primer tekercsbe mér megy 3 vezeték
(#) Akashi válasza szecskaa hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Hát igen ez meg lehet oldani. De minek?
Több erőt nem fog leadni a kereket hajtó villanymotor, mint amennyit Te a pedálra szerelt "motorral" termelsz.
Lényegében ez olyan mintha tekernél egy dinamót vagy generátort, ennek az áramát egyenirányítod, és rákötöd egy villanymotorra ami hajtja a kereket.
Végülis a biciklilánc ugyanezt csinálja, átadja az erőt a pedálról a hátsókeréknek.

Én nem vagyok nagy elektronikai zseni, úgyhogy nem tudom érdemben elmagyarázni az inverter részletes működését, de azért van három vezeték rajta mert ezt felfoghatod két trafónak is amit összekötöttek. Ez egy középkivezetéses változat, a 3 kivezetés 2 tekercsre osztja a trafót.
(#) szecskaa válasza Akashi hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
a link alapján összerektam egy invertert transzformátorom pont volt hozzá és tudtam vele mérni rendesen váltóáramot igaz elég kicsit de müködött csak nagyobb feszültségre kapcsoltam az egyenáramot és szétrobbant az egyik tranzisztor de sikerült megcsinálni
(#) Akashi válasza szecskaa hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Ügyes vagy, máris többre jutottál gyakorlatban mint én
Kísérletezz csak, és olvass utánna, mert úgy tudsz csak haladni.

Egyébként tényleg figyelj oda ha a fórumba írsz, én is mindig kétszer átolvasom mire a küldés gombra kattintok.
(#) Akashi válasza (») Dec 10, 2011 /
 
Rendben, odafigyelek. A háttal való mondatkezdést nyelvészetileg tényleg helytelen, bár ha funkciója van a szónak elfogadott lehet. Erre van példa az irodalmi művekben is.
(#) Akashi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Teljesen igazad van. Odafigyelek rá. A hát-ot lehet helyettesíteni. (Pl.: végül is) De ezzel meg az a probléma, hogy az emberek több mint fele egybe írja, pedig külön helyes.
Off-ot befejeztem.
(#) csikosgabi hozzászólása Jan 23, 2012 /
 
Sziasztok. Egy mágneszárat szeretnék kinyitni akkuról áramszünet esetén. De a mágneszár váltóáramú. Hogyan tudok a legegyszerűbben 12VAC-t előállítani akkuról? Köszönöm előre is.
(#) kadarist válasza csikosgabi hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Szia!
Egyenáramról nem működne?
(#) csikosgabi válasza kadarist hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Hát nem tudom...AC12Volt van írva.
(#) kadarist válasza csikosgabi hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Próbáld ki DC12V-ról.
(#) -Thomson- hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Üdv!
Valaki segítsen megérteni, hogy hogyan működik ez az egyenirányító ami egy aksi töltőben van! azt értem, hogy a trafóból kijövő két db piros és egy db fekete van a piros-piros-on 26V a fekete-piroson meg 12,6V van(mind a két pirosnál tehát 2 db 12,6V-unk van)
És a 12,6V bemegy két szélre( egyik 12,6 az egyik szélre a másik a másikra) és a fekete az akkumulátor negatív lábához, ebből gondolom, hogy egyutas egyenirányítás, de ez a két lemez és egy rakat alátét hogyan tudja egyenirányítani az áramot?
kép1 kép2 kép3kép4kép5
(#) ujfalusi válasza -Thomson- hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Ez nem egy rakat lemez és alátét hanem két szelén egyenirányító. Nem egy hanem két utas egyenirányitó amit mellékeltél.
(#) -Thomson- válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Értem, de akkor a másik a feket vezeték az miért közvetlen a akksira csatlakozik, arra miért nincs egyenirányító kötve?
Következő: »»   6 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem