Fórum témák
» Több friss téma |
Felesleges az elosztás után a vastag vezeték, mert a fő ágban összeadódnak a teljesítmények, tehát az úgy könnyebben túlterhelhető.
Nem tudja a fő ágat sem túlterhelni, a kismegszakító leold. A 20A kismegszakítóhoz jó a 2,5-ős vezeték. (Általában)
Távolság függő.Ha messze van akkor lehet jobban jársz.
Ha lakásról beszélünk, és átlagos méretű, akkor a 2.5 mm2 elég, nem kell a 4mm2-es ( remélem nem úgy ELÉG ).
A vezetéket feszültségesésre méretezed és áramterhelhetőségre ellenőrzöd
Köszönöm a válaszokat!
Úgy tanították, hogy a kismegszakító névleges áramánál nagyobb áramerősséget tudjon elviselni a vezeték, mert a 20 amperes megszakító sem 20 amperen old, hanem pl. 22-23 amperen, akkor sem rögtön, hanem x idő elteltével, mikor a bimetál elér egy hőfokot.
Ja, lehet nem 20A-en old le, hanem 21-en. Attól is függ, mennyi ideig terheled a leoldási határ közelén ( pl hegesztés elején /10 elektróda/, sokára old le elsőre, de minél többször lekapcsol, annál kevesebb elektróda kell a következő lekapcsoláshoz, ha nem hagyunk neki időt lehűlni). Az, hogy X idő, az azért nem pecekben mérhető egyik karakterisztikájú automatánál sem.
Igen először az automata oldjon le, mint sem a vezeték szigetelése olvadjon, vagy égjen el.
Azért ami 20A-nál nem olvad meg, az nem olvad meg 25-nél sem!
De ha 25A-nál olvad, akkor az igencsak alá van méretezve.
Köszi!
Én arra fel írtam ezt, hogy mielőtt ezek történnének le kell oldania az automatának.
Ha a "0" kötéseknél - főleg a bejövő, esetleg a mérő, utca front- nem tökéletes a kontaktus, akkor az égőkön keresztül is visszaszivároghat áram a már lekapcsolt fázis vezetékedbe. Ezért lehet a "0", és a földelő szonda közt is néha feszültséget mérni.
kicsit sántít.
A 0 és a föld között 0V a feszültség, mivel a mérőnél közösítve vannak, azzal nincs semmi gond
Ha az utcai lekötésnél laza a "0", akkor már tudsz mérni a "0", vagy föd- és fűtés cső, víz cső közt feszültséget. Szélsőséges esetben "0" bekötő légvezeték leszakadt, akkor már azon is fázis jelenik meg.
Azért kell az a földelés a villanyóránál, hogy ne jelenjen meg. Arra felé szépen záródik az áramkör. Illetve, az érintési feszültségnél nagyobb nem jelenhet meg. A mérőnél levert földelés és összekötve a nullával erre szolgál, védelem. Már ohmikusan nincs is meghatározva a nagyság, csak számottevőnek kell lennie!
A társasházaknál- onnan indult ez a beszélgetés- van egy pár kötés, és előfordulhat nem 100%-os a kontaktus. Hozzám a 3. em-re csak "0", és fázis jön Ott nincs földelő szonda vezeték, hiába van az alagsorban az elosztószekrényben esetleg földelő vezeték. Gyakorlatilag 2 db Nullám van, egyik a nulla, másik a földem- már ahol van
TN-C-S rendszer. Nincs vele semmi baj ha a PEN vezető (felszálló "0") megfelelő keresztmetszetű.
Udv mindenkinek! Masfel eve egy kissebb villanyszerelo cegben dolgozom es mar nagyon unalmas,hogy szerelvenyezes utan lakatfogo meromuszerrel kell vegig ellenorizni minden dugaljat. Ezert aztan kigondoltam,hogy epitek egy kis segedezkozt. Arra gondoltam,hogy egy ures villas dugoba beszerelnek 2 db ledet. Fazis-nulla koze mondjuk pirosat,Fazis-fold koze pedig zoldet. Ebben kernek nemi tanacsot,hogy eleg lenne e csak ellenallast kotni sorban a leddel vagy diodara is szukseg van? Esetleg valaki talalkozott e mar hasonloval? Minden otletet szivesen fogadok. Nagyon unom a lakatfogos kotoraszast
Aha, és mit akarsz ezzel csinálni?
Netán a föld és a nulla keveredését szeretnéd ellenőrízni? Mert az nem fog működni.
Es meg valami: Ki kellene talalni valamit arra a hiba eshetosegre ha veletlenul kotes hiba miatt a dugaljba nulla helyen is fazis jelenne meg es a ket polus kozott mondjuk 380V lenne a fesz.
A dugalj helyes bekoteserol szeretnek meggyozodni multimeter nelkul.
Kicsit kuszának tűnik nekem ez a dolog. Lakatfogóval mit (és hogyan?) mérsz egy beépített dugaljat?
Mit szeretnél ellenőrizni? Nem elég az ellenállás, mivel a led záróirányban max. 6-8V-ot visel el.
Nem kusza ez Irom ujra: Pl adott egy csaladi haz. Beszerelek pl 20 db monofazisu falba sulyesztett dugaljat. Ezutan aram bead es vegig kell ellenoriznem,hogy szereles utan a dugaljakat helyesen kotottem e be.Azaz van e benne 230V van e benne vedofold es hogy ezek mind a helyukon vannak e es nem felkeverve. Es,hogy ezt ne multimeterrel jarkaljam vegig hanem csak bedugnam a ledes villas dugot es a ledek jeleznek,hogy minden rendben van e
Ha nem zavar hogy ezzel nem tudod meg hogy felcserélted e a védőföldet és a nullát, akkor megvalósítható az ötlet.
Van is topicja, valami ledek hálózatra vagy 220-ra kötése. 1N4007 tuti kell párhuzamosan a leddel (a led kis záróirányú feszültségtűrése miatt), a soros ellenállás meg számolható a led áramából.
Ez aaaaz Na egy ilyen kutyure gondoltam.Legjobb lenne ha itthon elkeszithetnem.Csak a bekotest kellene kitalalni
Igen, és akkor az azonos potenciálon lévő nullát és a védőt mi a fene fogja megkülömböztetni egymástól?
Azt nem így szokták csinálni. Először is nem kell színvaknak lenni és a szabvány szineket kell alkalmazni. Elég nehéz a zöldsárgát összekeverni a többivel! Egyébként ezt egyenárammal szokás leellenőrízni. Szétköt a nulla-védő összekötés és ráköt egy lapos elem. Na innen a további a te dolgod.
Unod a lakatfogót ? Szerelj fel FÍ relét ezután Már építhetsz konnektor teszter dugót is.
Fázis nulla közé egy 400V égő ,a két csatlakozópont meg a védőföld közé egy egy megfelelő előtéttel, párhuzamos védelemmel ellátott led. Ha lehet olyan kialakításban amihez legalább 10mA áram kell a világításhoz.Így ha nem félfénnyel világít az égőd ,és egy led világít ,rosszul van bekötve a dugaljad garantáltan.A világító led eldönti melyik oldal a fázis,a FÍ relé eldönti a nulla védőföld fel van e cserélve ,az égő fényereje pedig a 230/400 V kérdésre válaszol.Egyedül a védőföld hatásosságát nem tudja jelezni.Ehhez marad a lakatfogó amit az elosztónál a védő vezetőre tettél eddig ,gondolom.(sajna a FI relé ezt a vizsgálatot már nem tudja). Mondjuk azt sem igazán tudom,mikor ÉV-t mérnek és van FI relé ,a védőföl hatásosságát hogyan ellenőrzik (mivel a FI relé csak egy kiegészítő védelem ,szerintem ezt is ellenőrizni kellene ),gondolom nem teszik. A próba dugvillád sajna a védőföld-nulla cserét sehogyan sem jelzi.A többi rész az ellenőrizhető vele.(más kérdés ,hogy a ledes változat mennyire jó ,véleményem szerint egy tájékoztató "műszernek " is min 0,5 A terhelést illő volna adni ,ez alatt bárkor fals jelzést adhat. (Ja és a FI relét ott is hagyhatod nyugodtan)
Igen amit irtal arra en is gondoltam.Hat kivancsi vagyok ra,hogy a k.endre altal belinkelt conrados tesztrerben ezt hogyan oldhattak meg? Sajnos nincs ra otletem. De viszont multimeteres feszulteg meressel sem tudom megkulonboztetni a nullat es vedofoldet.
Amit én írtam azt elolvastad?
Egyenáram. Ennek köztudomásúan van két igen jól mérhető polaritása.
Egyébként ÉV méréskor a FI is mérve van. Kioldó áramot és kioldási időt kell mérni. Hurokellenállást nyilván nem lehet mérni azon a körön, csak a fázis és a nulla közti hurkot.
Egy 30mA-es FI körnek a megengedett legnagyobb hurokellenállása 7kohm körüli. (fázis-védő közti). |
Bejelentkezés
Hirdetés |