Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus gázkar kontroller AVR-rel
Lapozás: OK   1 / 1
(#) atideath hozzászólása Feb 22, 2012 /
 
Sziasztok!

Biztos hallott már róla 1-2 ember hogy mit jelent ez a dolog. Nagy vonalakban a működéséről:

Az autókban lévő elektromos gázpedál jelét változtatja meg bizonyos mértékben a beállításoktól függően. Lehet sportosítani, üzemanyag csökkentő céllal stb. A lényege a dolognak hogy így a gázpedál jelének módosításával érzékenyebben reagál az autó. Ez lóerő többlettel nem jár. Mindössze kicsit finomít az autó reakcióján.

Sok helyen lehet ilyet látni. Többek között itt egy link amin működés közben lehet látni egy ilyen készüléket:
VIDEÓ

Az én elképzelésem szerint: AVR-rel szeretném megvalósítani, Bascom programozási nyelvben, de ettől függetlenül más megoldások elől se zárkózok el. 2x16 karakteres kijelző lenne a megjelenítő ebben az esetben. Mindenkinek a segítségét szívesen várom. Reményeim szerint elég jó dolgot lehet ebből kihozni.

Elektronikailag valami védelemre is szükség lenne esetleges AVR hibák miatt, vagy kikapcsolt állapotban alapértelmezetten ne avatkozzon be az elektronika. Valami leválasztás félére gondoltam.

Egy pár grafikont is mellékelek hozzá.
(#) cNobody válasza atideath hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Ráadásul nem is ECT hanem ETC.

Amúgy érdekes egy eszköz. De én személy szerint nem túl sok értelmét látom, esetleg az ECO módnak mert elég érzékenyek a gázpedálok az én bovdeneshez szokott lábamnak.
De megszokás kérdése a dolog.

Megoldását nézve A/D van beépítve mikrovezérlőkbe azzal nincs baj, tehát a pedál állását könnyen lehet követni. Ami a kicsit nagyobb probléma az a D/A, ami viszont nincs mindegyikben, ezért külsőt kell alkalmazni.
De ha mindez megvan akkor a mikrovezérlő leveszi a pedál állását és a programnak megfelelően hozzáad vagy kivon belőle majd elküldi a D/A-nak az értéket. Így hirtelen nem nagy valaminek hangzik.

A hibákat meg esetleg egy relével meglehetne oldani ami alapesetben összekapcsolja a gyári vezetékeket, amikor meg bekapcsolod az ETC-t akkor első dolga meghúzni a relét és ekkor megszakítja az eredeti vezetéket és a D/A-t kapcsolja rá.

Valami ilyesmit tudok elképzelni elsőre.
Bár még az probléma lehet hogy ha a gázpedál 12V-al dolgozik, a mikrovezérlő meg 5V-al. Ekkor még egy konvertert be kell iktatni.
(#) kzozo válasza cNobody hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Igen, ez így jól hangzik, de az első relé-meghúzáskor, amint a gyári vezetékeket szétkapcsolod, lesz egy "időszakos vezetékszakadás" hibakód a motorvezérlőben, amit lehet hogy a műszerfal is ki fog jelezni...
(#) cNobody válasza cNobody hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Esetleg még a videóban lévő rükverc mód adott jó ötletet, ami lehetne egy "magas alapjárat" gyors gombon, de a gázpedálra válaszoljon persze. És akkor tolatásnál nem kell minden esetben játszani a gázpedállal.
Nah ezt viszont már hasznosnak találnám.

Sőt tovább megyek: a tolatólámpa kapcsolójáról lehetne venni a jelet ehhez a módhoz.
(#) cNobody válasza kzozo hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Ilyenre nem is gondoltam, de jogos a dolog. Ez így nem annyira nyerő.
Tehát akkor még gyújtás előtt kell az efféle dolgokat megcsinálni amíg nem él a motorvezérlő.

Akkor (ha marad a relés megoldás) a mikrovezérlőt kihagyva kell beépíteni ezt a relét ami alapesetben az A/D-t kapcsolja a motorvezérlőre, és egy kézi kapcsolóval behúzatni ha valami gubanc lenne a mikrovezérlővel, ekkor a gyári vezetéket köti majd össze.
(#) atideath hozzászólása Feb 22, 2012 /
 
Örülök hogy nem csak engem érdekel ez a téma . A relés megoldás tényleg nem a legjobb. Arra is kell gondolni ha valamilyen meghibásodás van a rendszerben menet közben akkor a legjobb lenne ha automatikusan kiiktatná magát. Nehogy a végén az legyen hogy leáll az autó mert a gázpedál nem reagál semmit. Persze az ECU-nak se lenne nyerő ha ezt szakadásként fogná fel a két állapot közötti átállásnál.
(#) cNobody válasza atideath hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Olyan hogy automatikusan kiiktatja magát olyan nincs. Hiszen a gázpedál és az ECU között van, meg van szakítva a vezeték. Fizikailag ott van. Nem lehetséges az hogy csak simán kikapcsol mert akkor megint szakadás. Nem tudja visszadugni automatán a gyári állapotba a vezetékeket a mikrovezérlő.

PL lefagy a mikrovezérlő: ilyenkor mikor még magáról sem tud semmit a mikrovezérlő akkor hogy iktassa ki magát?
vagy
Tegyük fel: Meghibásodik a D/A és esetleg van visszacsatolás a mikrovezérlőbe és észreveszi. Ebben az esetben mit csináljon automatikusan a mikrovezérlő? Szerintem nem tud csinálni semmit mert fizikailag benne van az áramkörben.
De szóljatok ha tévedek.

Vagy: programhiba és beragad mikrovezérlő mondjuk full gázon.
Akkor inkább legyen egy szakadás jelzés amiatt mert lekapcsoltam kézzel a relét, minthogy ne tudjak csinálni semmit.

vagy a fapados megoldás: hopp észreveszem hogy nem stimmel valami a mikrovezérlővel -> motor leállít, leparkol, csatlakozók szét, mikrovezérlő kiiktat és go tovább.


Az ilyen öngyógyító áramkörök elég bonyolultak és drágák. Mindenből kettő kéne legalább és az egyik figyeli a másikat hogy minden rendben van-e. És akkor ott van a kérdés hogy a felügyelőt ki figyelje... nem egyszerű mindent automatára csinálni.
(#) atideath válasza cNobody hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Igen ebben igazad van. Bár akkor már szerintem száraztest relét kellene használni a leválasztásra. Tudtom szerint nincs itt akkora feszültség (maxx 14V ha még a generátor is dolgozik). Ráadásul áramfelvétel se nagyon hiszem hogy van ilyenkor. Első körben szerintem az lenne a legcélszerűbb hogy egy olyan AVR áramkört csinálni amit csak szimplán beiktatunk a gázpedál és a vezeték közé, a jelet nem módosítva egy SD kártyára írja ki a valós értékeket. És ha ebből van egy grafikonunk akkor már könnyen lehetne ezt módosítani valamilyen algoritmussal. A kérdés hogy milyen módon? Valami matematikai összefüggés kellene rá. Ráadásul több fokozatról lenne szó.
(#) atideath hozzászólása Feb 22, 2012 /
 
Találtam még egy pár képet hozzá. Ez már valamennyivel több segítség. Úgy látom itt csak 5V-ot írnak ami esik a gázpedálra. Azt még az AVR is elbírja kellemesen. Bár azért nem árt szerintem rátenni egy 5v1 Zennert.
(#) cNobody válasza atideath hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
AVR-ekben nem nagyon vagyok otthon én inkább PIC-el foglalkozok meg C-ben programozok.
Így nem nagyon tudok segíteni ilyen téren. De ha tudok akkor segítek.

Viszont elidőztem kicsit az atmelnél és találtam olyan 8bites AVR-t amiben van DAC.

ATmega32C1 Automotive
ATmega32M1 Automotive
ATmega64C1 Automotive
ATmega64M1 Automotive

Elvileg csak SMD-sek.
És akkor nem is nagyon kellene más, mert minden megvan egyben. Jóó nyomógombok, kijelző természetesen.

A sima relé azért jobb mert az pihenő helyzetben is összezár egy érintkezőpárt meg behúzott helyzetben is, míg a szilárdtest meg nem.
A sima relénél alaphelyzetben mondjuk a mikrovezérlő kimenete van rákapcsolva az ECUra. De ha valami gondot észlesz akkor egy kapcsoló segítségével működésbe hozod a relét. Az behúz így átbillen ezáltal megszakítva a mikrovezérlő jelét és közvetlen rákapcsolná a gázpedál jelét az ECUra.
Én így képzeltem el.

Ez az SD kártyára való kiíratás pedig szerintem fölösleges, mert fogsz egy multimétert és leméred mitcsinál a gázpedál. Valószínűleg lesz egy 45 fokos egyenesed a grafikonban. Azaz ha teljesen benyomod a pedált akkor 5V ha félig akkor 2,5V ha meg nincs benyomva akkor 0V. Ahogy az előbbi képekből is látszik. De persze le kell ellenőrizni.
(#) atideath válasza cNobody hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
A PIC és az AVR nagyban hasonlóak (Mármint programozás szempontjából). Itt csak a logika kérdéses és az áramkör felélesztése. Azokat a chipeket én nem láttam beszerezhetőként viszont ezt igen:

ATXMEGA64A1-8AU

Ebben van DAC tudtom szerint és mindenre elégnek kell lennie. Valami alap kapcsolás koncepciót ki kellene találni. Szerintem a relét pont fordítva kellene bekötni. Alaphelyzetben a ECU+Pedál, gombot benyomva pedig: ECU+AVR+Pedál kombinációnak kellene kijönnie.
(#) cNobody válasza atideath hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Ez az AVR még komolyabb. Tuti elég lesz.

Kapcsolás:
Először szerintem vizsgálódni kellene az autónál, hogy a pedál tényleg 0-5V -os jelet ad-e, meg lehet-e 5V tápot csenni az AVR-nek. Ha ezek teljesülnek akkor jóformán csak vezeték kell.

Pedálból az egyik AD bemenetre. Azután pedig a DA kimenet mehet az ECU-ra. 0-5V-os tartományban nem tartom szükségességét semmi másnak.

Természetesen a 100n szűrés a táplábakhoz, meg a reset áramkör, meg a kvarc és annak kondijai, ilyeneket nem vettem számításba mert alap dolgok.
(#) atideath válasza cNobody hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Most így próbaképpen szerintem elég lesz a jelenleg Atmega128-hoz I2C buszon hozzákötni egy Philips PCF8591-et. Ez pont DAC-ra való és valami 800 Ft körül mozog az ára talán. Van annyi felesleges AVR-em itthon hogy inkább azzal kezdeném. Nem nagyon akarok egyenlőre rendelni hozzá egy 5.000 Ft-os chipet ha nem muszáj . Később lehet majd a level 2-ben


Ha lesz egy kis időm akkor beesek a kormány alá és megnézem hány Voltot kap a gázpedál. De ha jól tudom 5V-ot amiről kényelmesen meg lehet hajtani az AVR-t és a hozzá tartozó elektronikát is. Nem láttam külön tápvezetéket a többi elektronikánál sem amit a gázpedálra kötöttek. Sejtem ott is valami chip végzi az átalakítást. Vagy tévednék?
(#) atideath válasza cNobody hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Viszont még egy plusz funkció is eszembe jutott. Mégpedig a Tempomat. Már ha a szórakozunk azzal hogy változtatjuk a gázpedál jelet nem tart sokáig egy bizonyos jelet tartva folyamatosan ugyanazt adni. Persze pontos sebességet tartani nem fog tudni ugyanis ahoz kommunikálni kellene az ECU-val az éppen aktuális sebesség, fordulat levételéhez. De kezdésnek nem olyan rémes szerintem így se . Annak akinek nincs Tempomata autópályán nagy hasznát venné .
(#) kzozo válasza atideath hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Azt kellene először megnézni, hogy milyen felépítésű a gázpedál-jeladű, ugyanis az nem egy egyszerű poti ám. Lehet hogy nem is poti. Ha az, akkor minimum 2 vezető sáv van, 0%-25-30%-ig, majd 25%-100%-ig. És a két vezetősáv lehet hogy más-más feszültséget kap. Ha nem potis, akkor induktív elven elmozdulást mér. Ennek a kimenő jele lehet akár egy sima DC, de sokesetben ez egy elmozdulás-frekvencia jel, amit fel is kell még dolgozni.
(#) atideath válasza kzozo hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Tegnapi nap konzultáltam 2 autószerelővel is akiktől kérdeztem hogy milyen elven működik a Gázpedál, és ők azt mondták hogy mindegyik csak egy sima potméter. Semmi extra. Ráadásul szénsávos potméter. De igértek hogy kapok egy pedált hogy tudjam méregetni stbstb. De ha egy kis szabadidőm engedi az autóba befekszek és megnézem az enyémet.
(#) Ven válasza atideath hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Azért az áthekkelt autóval nem akarsz majd közútra menni, ugye? Egy ilyen komoly és veszélyes dolgot házi barkácsolással megoldani...
(#) Zuzmo_farok válasza Ven hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
igen veszélyes dolog kimenni az útra is.
Van még kuplung, fék.
Láttam én már sokkal rosszabb dolgokat is működni hosszú időn keresztül.

A tempomat kicsit erős első nekifutásra.
Kell a féket is nézie, ami feloldja a tempomatot.
(#) lezsi válasza atideath hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Szia,

Legjobb tudomasom szerint altalaban a pedalokban 2 poti van, ellentetes iranyban skalazva, de mindketto 0-5V kozotti feszultsegtartomanyra.
Hibatures miatt a ket jelnek egymashoz kepest szinkronban kell lennie.
A DAC-vel kivaltasnal problema lehet, hogyha eros felhuzo/lehuzo ellenallasok vannak a motorvezerloben.

Elegansan ezt ugy lehetne megoldani, hogy a motorvezerlo EPROM-jaban irod at a gazpedal jellegmezo terkepet, persze ez mas kategoria (chiptuning).

Ami a tempomatot illeti, elektromos folytoszelepes autoknal a tempomat utolagos beepitese jo esellyel csak a kapcsolokar csereje, nemi kabelezes, ill. az ECU konfiguralasa. (VW csoportnal legalabbis biztosan igy van)
(#) atideath válasza lezsi hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Igen ezzel tisztában vagyok.

Találtam 1-2 oldalt hozzá:
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) freddyke hozzászólása Feb 4, 2018 /
 
Sziasztok!

Éppen ilyesmiben gondolkodom tempomat miatt. Minden más Astra G-be könnyen beépíthető a tempomat a gyári módon (az ECU vezérli), kivéve az Astra G Z14XEP motorral rendelkezőbe. Más esélyt nem látok, mint az elektronikus gázpedált vezérelni. A kezelés a gyári módon lenne kialakítva (bajuszkapcsoló nyomógombok, kuplungpedál kapcsoló és fékpedál kapcsoló), azzal a különbséggel, hogy ezek nem az ECU-hoz lennének vezetékelve, hanem saját vezérlő eszközhöz.

Itt, egy oldalnyit lefelé görgetve van némi leírás a gázpedálról: Bővebben: Link
Két potit tartalmaz, egymást ellenőrzik biztonság miatt. Az egyik 0-5V között, a másik 0-2.5V között működik. A jel a 6-os és 3-as lábról megy vissza az ECU felé (sajnos a többi lábról még nem találtam leírást). Teljes állásban 1.8-2.2V, 3.6-4.3V a feszültség. Biztosra úgy lehet menni, hogy kimérem.

A gyári felállásban a tempomat működése közben lehet gázt adni, amelyre az autó reagál. A gázpedál elengedésekor a tempomaton beállított sebességet tartja.

Szerzek két csatlakozót (dugó, dugalj), amely megfelel az eredeti gázpedál csatlakozóknak. Az eredeti csatlakozók közé építem be a vezérlő eszközt (arduino, mikrovezérlő, stb). Kikapcsolt tempomattal is az eszközön keresztül menne a gázadás, bekapcsoltnál pedig csak az eszköz vezérel (figyelve a gázadást is).

A programozási részével könnyen elboldogulok. Elektronikában szeretnék segítséget kérni. Nem tudom, hogy az ECU mit néz pontosan a potik három kivezetéséből (gondolom egy tápfesz, egy GND, és egy visszajelzés, de nem biztos). Elég lehet, ha két DAC jelét összehangoltan kapja vissza?
Az egyik fontos szempont, hogy ne nyírjam ki az ECU-t, a második a biztonság. Meghibásodás esetén szűnjön meg a gázadás. Jó lenne, ha automatikusan vagy manuálisan visszakapcsolható lenne az eredeti gázpedál, az áramkör kiiktatásával. Mondjuk relével, de meg kellene oldani, hogy az ECU ne vegye észre az átkapcsolást.

Ha bármilyen ötletetek van, sokat segíthetne.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
(#) kaqkk válasza freddyke hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Én úgy csinálnám hogy az avr mindig a rendszerben volna (hiba esetén kézi kapcsolóval leválaszthatóan) a programot írnám meg úgy hogy alap álláson a pedál állását 1-1 ben kitegye a kimenetére ,gombnyomásra pedig ezt az értéket tartsa. Természetesen a kuplung fék kapcsolók használatával ...
(#) Bakman válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Egy tempomat ettől kicsit többet tud. Emelkedőn több gázt ad, lejtőn kevesebbet, kuplung- vagy fékpedál használata esetén kikapcsol. Ha nagy az emelkedő, nem erölteti a motort, szintén kikapcsol stb.

Mindezektől függetlenül én házilag nem barkácsolnék ilyet autóba, ez nem játék. Otthon nem lehet versenyezni mérnökcsapatokkal.
(#) kaqkk válasza Bakman hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Értem de ha freddyke szereti a kihívásokat ...
Az alap koncepciót írtam le, a többi csak program kérdése (nyugodtan bele lehet kötni a fordulatszámjelet is a prociba)
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
(#) freddyke válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Szándékosan hagytam ki a "gázpedál szimulációhoz" nem szükséges részleteket, de leírom.
A Z14XE motorosba simán beépíthető a gyári módon, az ECU vezérli (erről van részletes leírás). Z14XEP motornál nem tudom mi az igazság. Többféle, ellentmondó információt olvastam. Hiányzik az ECU szoftveréből vagy aktiválható a szoftverben és hiányoznak az ECU-ról a kivezetések. Néhányan megoldották (más fórumon) egy "modul" készítésével, amely gondolom ugyanezt csinálja, amit felvetettem. Már nem foglalkozik vele senki és információt sem kapok. Univerzális tempomatokban pontosan ugyanez a megoldás van, az elektronikus gázpedál az eszközön megy keresztül. Egy ilyennel megoldható lenne, de piszkosul drága.
Amennyire lehet, a gyárinak megfelelő módon oldnanám meg. Az index bajuszkapcsolót kicserélem gyári tempomatosra (4 nyomógombot tartalmaz), a kuplungpedálhoz beépítem a gyári kapcsolót, a fékpedálhoz beépítem a gyári kapcsolót (van, de 4 kivezetéses kell emiatt). A sebesség információ elvileg hozzáférhető az MFD-nél (középkonzoli kijelző), de talán máshol is.

Úgy érted, hogy a gázpedál csak a procinak adna jelet, az ECU-ról közvetlenül le lenne választva? Kikapcsolt tempomattal a jelet csak másolná a kimenetére, bekapcsolt tempomattal pedig ő adja a gázjelet. Bekapcsolt tempomatnál, ha nyomva van a gázpedál, és nagyobb mértékben, mint ahogy egyébként tenné (a sebességtartás miatt), akkor a gázpedál jelét szintén kimásolná a kiementre.

Meghibásodás esetére hasznos lehet a kézi kapcsoló, amely leválasztja az áramkört és visszaköti a gázpedált az eredeti állapotnak megfelelően. Ezzel az a gond, hogy menet közben történő meghibásodásnál, amikor baleset elkerüléséhez szükség van gázadására, nem lehet kapcsolóért nyúlkálni.
Ehelyett gondoltam mégegy, felügyelő procira, amely ugyanezt csinálná relével. A felügyelő proci megkapna minden információt és figyeli a kiadott gázpedál jelet. Hibás működés esetén lekapcsolja a felügyelt procit.

Mindkét poti három kivezetéses. Gondolom az egyik GND, a másik a pozitív, a harmadik a visszajel. A GND-t és pozitívot hagynám eredetiben, csak a visszajelet gondolnám megszakítani (az eszközön keresztül). Így kisebb az esélye, hogy átkapcsolásnál megzavarja az ECU-t. Végülis, elvileg lehetséges, hogy valaki villámgyorsan lelép a gázpedálról és alapállapotba ugrik, ettől talán nem kellene megzavarodjon.
(#) freddyke válasza Bakman hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Idézet:
„Egy tempomat ettől kicsit többet tud. Emelkedőn több gázt ad, lejtőn kevesebbet, kuplung- vagy fékpedál használata esetén kikapcsol. Ha nagy az emelkedő, nem erölteti a motort, szintén kikapcsol stb.”
Az előző hozzászólásban leírtam a részleteket. Funkcionálisan a gyári megoldásnak megfelelő lenne. Az ECU nem tudja vezérelni ennél a motornál, ezt a részét kellene pótolni.

Idézet:
„Mindezektől függetlenül én házilag nem barkácsolnék ilyet autóba, ez nem játék. Otthon nem lehet versenyezni mérnökcsapatokkal.”
Teljesen egyetértek. Senkinek sem javasolom, hogy ilyeneket barkácsoljon házilag. Pontosan tudom mit okozhat a hibás működés. Azért merek nekiállni, mert a fél életemet programozással töltöttem. Nem rakétatudomány megvalósítani.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
(#) kaqkk válasza freddyke hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Idézet:
„Úgy érted, hogy a gázpedál csak a procinak adna jelet”
Igen úgy értem és szerintem ez az egyetlen járható út, a relés átkapcsolgatás sok tranzienst (prell) visz a jelre amire nemhiszem hogy felkészítették az ECU-t
(#) freddyke válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Relés kapcsolgatás semmiképp sem jöhetne szóba, csak meghibásodás esetére, amikor muszáj visszakapcsolni az eredeti gázpedált.

Alternatív megoldásként azt gondoltam, hogy az eredeti gázpedál bekötés marad. A DAC közvetlenül az ECU bemenetére csatlakozna, ott ahol a gázpedál potiról jön le a jel. Teljesen mindegy, hogy a gázpedál mit csinál, a DAC felülbírálja (a gázpedálban levő poti ellenállásai miatt nem számottevő a keresztbe folyó áram, de lehet rosszul gondolom). Nem jó, mert bekapcsolt DAC-vel nem lehetne érzékelni a gázpedál pozícióját. Illetve lehetne, ha a proci olyan gyorsan ki tudja iktatni a DAC-t, hogy az ECU nem veszi észre, amíg az ADC mintát vesz. Ennek az előnye az lenne, hogy meghibásodás esetén az eredeti gázpedál rendelkezésre áll (kivéve ha a DAC folyamatosan jelet ad, de talán ezt is ki lehet valahogy védeni).

Marad "gázpedál csak procinak adna jelet" verzió. A gázpedál jeladóban levő potiknál (ha jó ez a rajz) csak a 3-as és 6-os lábat szakítanám meg az ECU felé. Ezekre lenne kötve a DAC (a testekhez képest, amely a maradék 4 láb közül valamelyik kettő). A DAC és ECU közé gondolom nem ártana betenni egy ellenállást a biztonság kedvért. Bár gondolom az ECU-nak eleve nagy ellenállású a bemenete (ADC). Ez így járhatónak tűnik?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem