Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Igen, így van ahogy rajzoltad.... De nekem optocsatolóval is tökéletes lenne, úgyis rajta van a nyákon, csak működne már rendesen...
Ha lehetek pofátlan, egy induktív jeladóhoz is rajzolnál illesztőt?
Akkor ne légy pofátlan...hihi
De hálistennek a mai napom elment tüzelőbekészítéssel, így holnapra maradt a teszt...
Ma próbálgattam kicsit a gyújtást.
Úgy kötöttem be a hall-t, ahogy javasoltad, optocsatoló ledjének katódjára a hall kimenetét egy 560ohmos ellenálláson át. Az opto ledjének anódját pedig a +5V-ra. Így elsőre működött is, szép szikrát adott. Viszont ha indításkor a labortáp áramkorlátját feljebb tekerem, mint az alap 150mA-es áramfelvétel, akkor beragad a tirisztor, és folyamatosan adja a szikrát. Ugyanez a jelenség lép fel, ha akksiról indítom, mert ugye ott nincs áramkorlát.... A snubbler kondi értéke 22nF most, és a gate ellenállás 75ohm. És a trafó után sorosan lévő 220nF is csak 100nF-os, mert így van meg a 350V-os feszültség a nagy 1µF-es kondin.Ha a snubblert növelem, akkor megszűnhet a beragadás? És meddig lehet azt növelni? 100nF pl? Vagy a gate ellenállást lehet még csökkenteni?
Vajon milyen mágnest tegyek ebbe a forgórészbe, HALL IC-hez?
Van 3-as neodínium mágnesem, egész picike, pont ideális lenne. Csak félek, hogy a 80 fok az kevés lesz...
Más lehetőség nincsen? Mert lehet tényleg kevés az a 80°C. De lehet, hogy a menetszél lehűti annyira, hogy jó legyen.... Mondjuk, ha alapból nagyon erős, akkor lehet, hogy akkor is elég erős lesz, ha veszít valamennyit a mágnesességéből.
Szerintem ha a lendkerék külseje 80C° akkor egyéb problémák is lesznek.
Az a bibi, hogy ott nem lesz lendkerék...
Sziasztok! Kínai cdi. Ez van ráírva. CBB22 400v155j. Hogyan tudom kimérni hogy jó e? Köszönöm.
100ft
Cseréld ki az a biztos. Lehet hogy csak pl. 200v -körül út át. A tirisztort már nézted?
Sziasztok!Szeretném a robogómnak a gerjesztötekercsét ujratekercselni mivel átütött.Milyen vastagságú huzal lenne jó erre a célra?Arra gondoltam hogy a gerjesztőtekercs csévéjének a nagyságát megmérem(átmérő) és keresek egy olyan átméröjü 220/12 voltos transzformátort és ami azon van 220-voltos tekercs azt egy az egyben áttekerem a gerjesztötekercs csévéjére.Mi a véleményetek erröl?Érdemes hozzáfogni?Valaki csinált már hasonlót?
Hu ez igen érdekes kapcsolás. Biztos igy van ?
2 tirisztor majdnem sorban ? Bár ott az a 470 ohm. Amugy nekem az lenne a tippem hogy 2 féle előgyujtás szöget csinál a 2 tirisztorral, hol az egyik hol a másik (vagy egyszerre a kettő) kapcsol, a fordulatszám függvényében.
Nem hiszem, hogy előgyújtást változtatna. Kétütemű a robogó. De most, ahogy nézem megint a rajzot, azt gondolom, hogy talán a szikra idejét nyújtja meg. A gyújtókörök időállandója alapján a felső tirisztor indul a 470 ohmon, aztán az alsó veszi át a vezetést, (persze a felső is vezet), így a szikra eleje "light"-osabb lesz, de nem szalad le olyan gyorsan az energiatároló kondenzátor töltése. Kérdés, hogy ez érezhető lenne-e a motor járásában, dinamikájában? Erre sajnos nem tudok válaszolni, be lett építve, nem lett "klasszikus" gyújtással összehasonlítva, a robogót meg elvitték.
Előgyujtás állítás szempontjából tők mindegy hogy hány ütemű !! A 2üteműt is kell(kéne) állitani !
Ha túl nagy a fordulatszám, (10.000 fölött jóval) tényleg kell. Nagyon is! Méghozzá visszavenni, sőt akár negatívba (utógyújtásba) vinni. A tüzelőanyag-töltet ilyen fordulaton ugyanis olyan nagy áramlással rendelkezik, ami összemérhető a gyertya által begyújtott lángfront terjedési sebességével. A "huzat" viszi magával a lángfrontot, tehát a gyújtási időpont visszavételével kell kompenzálni. A legalacsonyabb fordulaton (indításkor) pedig komfortossá teheti a rendszert, ha holtponti gyújtással indul-könnyedén, aztán alacsony-közepes fordulaton ráadja a fix előgyújtást. (Lásd röpsúlyos Trabant-601) De ha egy kétütemű nem pörög sokat, nem érdemes elbonyolítani az előgyújtás szabályzást. Fix előgyújtást neki!
Igen én is a pl Trabantra gondoltam (csak 10évig nyúztam annó) De azért mert röppsúlyos az nem jelenti azt hogy "digitális" az előgyujtásállitás ! Csak ha rossz ! (rugóg elfáradtak) És nagyon sokat tud számítani tapasztaltam pl MZ 250 -ben fix, ETS 250-es röpsulyos volt. Na ha ezekre felülhetnél (ha mernél, az ETS CSAK gázadásra egykerék !!) megéreznéd hogy kell-e az állitás. De te inkább ne állitsd csak 10000 felett Igazad van.
Hellóztok!
Már írtam itt a fórumban, hogy megépítettem a nyemi által közzétett pices dc cdi-t. Olyan gondom volt vele eleinte, hogy az a 330uH-is tekercs, ami az inverter részben van, folyton leégett, vagy a hozzá vezető vezetősáv égett el.... Semmi más alkatrész nem sérült, azt újra tekertem, és ment tovább. Ez a hiba kb. 5-8perc menet közbeni használat után jött elő. Majd köbzoli tanácsára, a hall tápágába tettem egy 2uF, és egy 22nF-os fólia kondenzátort szűrési céllal, ezután már használható lett a cdi, nem égett le a tekercs, mentem is vele szépen. Ma megint előjött a hiba, de már csak 20-25 perc után. Fogalmam sincsen mi okozza ezt, esetleg valami gerjedés? De a két kis fólia kondi tuti javított valamit, mert a hiba már nem rendszeres, csak alkalmanként jön elő. Van valakinek ötlete, hogy hogyan tudnám véglegesen megszüntetni? A leégett tekercsről is teszek fel képet, a huzal rajta 0,5mm-es. És még a felső lábánál lévő forrasztás is elenged, úgyhogy nem kis hőmérséklet lehet ott... Köszönöm a választ!
Én is megépítettem, igaz 6V-ra átalakítva.
Valahol írta Nyemi, hogy játszani kell a rezgőköri kondi/tekercs párossal, hogy a legkevesebb áramot vegye fel. Nálam 270nF és 220uH lett a végleges, egész napos móka volt, mert nekem arra is figyelni kellett, hogy 6V-ról be tudjon indulni a rezgés. Motorban én még nem próbáltam ki, de ment már fél napot tesztpadon. Nincs melegedés, egyedül a feteket hűtöm, igaz nálam azok pindurka D2PAK tokosak.
Nekem az alap áramfelvétel 150mA, maximális fordulaton meg 1,5A, ami egyáltalán nem sok. Nem ott van a baj, valami más van, de nem tudom mi:S
Van vékonyka rézlemezem, akkor azzal teszek rá egy kört, és utána letestelem, hátha....
Nah megpróbáltam, a nagyfesz trafóra csináltam rézlemezből egy dobozt, azt testre kötöttem, de így is hamar füstbement a tekercs, forrasztás leolvadt, vége...:S
Fogalmam nincsen mi a hézag. Mikor tápról próbálom, semmi baja, áramfelvétel normális. Menet közben sosem dadog be, egészen addig még a forrasztás tönkre nem megy, utána leáll. Újra tekerem a tekercset, beforrasztom, és megyek tovább.
Az nem ugyan az?
Ígyis szanaszét olvadt a tekercs...
Tudom, a nagyfesz trafóra tettem a dobozkát a tetejére, lefedi az egészet, mint egy árnyékolás. Azért kérdezem, hogy nem ugyanaz, ha egy dobozt teszek rá, mintha magára a tekercsekre tenném? A tekercsekre gondolom úgy gondolod tenni, mint a számítógép tápok trafóiban van!
Nah de mi a különbség a között ha rátekerem a tekercsre, meg a között, hogy egy dobozt csinálok rá? Mert a tekercsre rátekerést már nem tudom megoldani, mivel össze van gyantázva a trafó!
Nah, hát nekem így van, a réz körülfogja az egész trafót, csak nem követi az alakját a trafónak, hanem sima négyzet alakú kis dobozka van rá csinálva, és az van testre kötve...
Nah hát én nem tudom, de akkor meg majd kipróbálom úgy, hogy csak egy szalagot vágok a rézből, és azt rátekerem így a vas külsejére, mint a rajzon. De akkor baj ha felülről nem lesz rajta réz? Vagy az nem is kell?
Hátha nyeminek is volt már ilyen, és tudja a pontos megoldást... Annyi van még, hogy a picnek a programozó lábait kivezettem egy 10cm-es buszkábellel a doboz külsejére, így kívülről át lehet programozni. Csak nem az zavarja az áramkört!?
Na ma kicsit alkottam még a gyújtáson. Rátettem szorosan a nagyfeszültségű trafóra azt a rézlemezt, majd lekötöttem testre, ahogy mondtad. Tettem két hűtőzászlót a két fetre szigetelve, hagy legyen jobb hűtése. Beindítottam a motort, vagy 5-10 percet járt egy helyben, így nem volt baja, holnap megyek vele pár kört, kíváncsi leszek meddig fogja bírni. Csak az zavar, hogyha most ki is bírja, honnan tudom, hogy nem fog előjönni újra a hiba, mondjuk mikor messze leszek itthonról. Elég kellemetlen tolni...
Első próbára beraktam egy olyan tekercset a helyett amit te küldtél, amit egy tápból bontottam, és ha labortápra kötöttem, akkor szépen ment a kapcsolás, gyujtótrafó nélkül az áramfelvétele 100mA volt ugyanúgy, mint a te tekercseddel, de amikor rátettem a motorra, és beindítottam a motort, úgy megmelegedett a tekercs két perc alatt, hogy a műanyag dobozt is megolvasztotta. Ekkor a fetek is szépen melegedtek, úgyhogy elég nagy szerepe van annak a tekercsnek ezek szerint. És most amint írtam is, a te tekercsed van benne, holnap menetpróba.
Sziasztok Nincs valakinek tapasztalata babetta alaplappal összehozni Motoplat trafót?
Babetta gyújtás szakértők körém gyűljetek!
Szóval adott egy Simson S51, amire Babetta gyújtás menne. Na de itt jön a csavar! Először meglett a közdarab, a lendkerékhez a fészek esztergálást a végére akarom hagyni. A közdarabot felfogatom a blokkfélre, a gyújtás alaplapot pedig felfogom kézzel, aztán multiméterrel mérve a gyújtótrafón nagyon-nagy rúgásnál is max. 50V jön ki, a jeladó tekercsen pedig olyan 0,6-1V. Ez tudom hogy nagyon kevés, de a mágnesek és a tekercsek annyira nem esnek egybe. Valakinek volt itt ilyen baja? Azon gondolkozok hogy a közdarab alá még kéne még egy "közdarab", ami feljebb hozná, és pont egybeesnének így a mágnesek. Lehet ez megoldás? |
Bejelentkezés
Hirdetés |