Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Hát mdient megszüntetni nem fogsz tudni ! De egy tipp ha biztosíték táblából kikapdosod a biztosítékokat garantáltan kevesebb mdien fog működni. Sőt ha még a reléket is kiveszed még kevesebb dolog. Viszont azért ehhez kellene valami ismeret a járgányról,mert ha szétszedsz mindent lehet még többet ártasz mintha elvinnéd valahová. Fényképező papír toll filc tol legyen és jelölj mindent amit kiszedsz meg rajzolj.
Esetleg ha látsz ott számokat a reléknél akkor ha leírod ide talán megtudom mondani melyik relé mit kapcsol. Esetleg képet,vagy a barna relé ami kattog a motortérbe ott van-e vmi szám? Amiket feljebb tanácsoltak még azokat is érdemes lenen megszívlelned,hogy más ember más logikai irányba tudjon neked segíteni !
Köszönöm a hozzászólásokat.Jó dolog,hogy vannak ilyen fórumok ahol meg tudjuk beszélni a problémáinkat.Szerencsére az alkatrészcserélgetősdi nem került sok pénzembe,mert csak egy bontott digit vettem 6000-ért a többi cuccot a másik fiatomból pakolásztam át. Most,hogy már az összes elektromos cuccot rendbe raktuk az autón (Bár jó sok időbe telt) MEGVAN a hiba is:A lendkerékről letörött a jeladó egyik pöcke!!!Tehát holnap a váltóleszedéssel folytathatom.
Ezt a hibát pontosan két hete írta meg neked "ákos70". Amit azután csináltál a mai napig, az teljesen felesleges pénz és időpocsékolás volt.
akos70 tanácsaira mindig érdemes figyelni eléggé ért a szakmájához. :yes:
Sajnos nem eléggé olvastam vissza,és mivel nem az én hozzászólásomhoz szólt ezért is kerülhette el a figyelmemet.Ma már mindegy.Tényleg sok fölösleges dologtól megkimélt volna.Akkor még annyit okulásul,hogy a 91-es kiadású 1,6 Tempra ie.lendkerekén 4 pöcöknek kell lennie.
Sziasztok.Van egy fiat unom 1.0 i. Olyan problémám van ,hogy menet közben leáll.Visszaveszem a gázról a lában /pl. kanyarodás/és leáll.Utánna pár percig nem indul.Eleinte csak ritkán csinálta de mostanában egyre gyakrabban.Annyira rájöttünk hogy sok anyagot kap és belefullad a benzinbe.Segitsetek mi lehet a baja.Előre is köszi
Volt dolgom pár régebbi Fiattal. Azt kell mondjam, hogy a leggyengébb láncszem a vacak Bosch (digiplex) elektronika. Ha lehetőségetek van rá, mindenképpen cseréljétek ki!
Magneti-Marelli elektronikára cserélve, minden esetben megoldódott a probléma! Járulékos jelenségek: - növekedett a nyomaték (próbapadon mérve is!) - csökkent a fogyasztás - stabil hidegindítás
Én úgy tudtam, hogy a Digiplex a Marelli sajátja, nem láttam még Bosch feliratos Digiplex modult.
De ettől függetlenül a Bosch vs. Marelliről alkotott véleményed mindenképp egyedi.
Ne tessék mán engemet kínos zavarba hozni, Zoli úr! :hide:
Igazad van, elírtam.
Előkeresem a Bosch elektronikát, megnézem a típusát. Az is valami D betűs.
Sziasztok
Lenne egypár kérdésem Punto II-val (2000.12. havi gyártmány)kapcsolatban. 1. Időnként elmegy a kormányszervó (néha kikapcsol,a műszerfalon pedig világít a kormány lámpa) 2.A motor hirtelen gázadásra rángat ,lefullad. Ez többször is előfordult,kb 200 km megtétele után megszünik. Megköszönném ha valaki információt adna a lehetséges hibaokokról.
Zavarba jönni, csak akkor kell. ha az ellenkezőjét írná valaki. :yes:
Ezen villanymotoros szervó van? Mert ha igen lehet, hogy a szénkefe elkopott.
Nem hinném hogy egyedi a véleményem.Sok barátom van, akinek Lancia-ja, Fiat-ja van. Miután a Marelliben kicseréljük a csatlakozót, tökéletes.
Mindenesetre nem olyan "elvakultak" mint a Golf-osok.
Mindenesetre Bosch elektronikával többször is lerohadtam már, Marellivel még egyszer sem.
A kormányszervónál, ha minden igaz a motorban levő jelfogókat kell kicserélni és működik is szépen. Ha jól tudom olyan 2002-3 körül módosított a Fiat a motor felépítésén, addig ez típushiba volt . Legalább is a puntoclubbon a kollégák ezt mondják. Én még a 2002-es Puntómnál nem tapasztaltam, de alig van használva..
Jobban is megválogathatnád a barátaidat.
Én meg az utóbbi 20 évben nem rohadtam le, igaz, ez idő alatt nem is volt Marelli alkatrész egyik autómban sem. (Golfom is kb. 20 éve volt pár hónapig)
Sziasztok. Örülök hogy rá találtam erre az oldalra.
Segítséget szeretnék kérni (a kommenteket végigolvasva nem találtam ilyen hiba leírást). 91-es 1.4 ie tipo. Nem indul. Az önindító forgat, szikra van, benzint az injektor adagol, az alapjárati motor fél helyzetbe megállt, gyújtást ráadva nem reagál nem kap feszültséget. ( külön 12v-ról működik. A test kábeleket átnézve nem találtam semmi rendellenest. A felső holtpont érzékelő az 740 ohm értékű (nem tudom mennyinek kellene lennie). A motort forgatva mit kellene itt mérnem??( valamekkora feszültséget esetleg ?) A gyújtás elektronika Marelli digiplex. A könyvem ami van róla inkább szerelési leírás mint hibakeresés. Kösz a segítséget bravos
Köszönöm a válaszokat.Nem az enyém az autó,de valószinüleg elektromos a szervója.
Sziasztok
A km óra mutatója nem működik, a számláló viszont kb 100 méterenként+1 kilométert ír be.A motor egy kicsit nehezebben húz és ha a fékre lépek a km óra mutató fel-le ingadozik.Néha több hibakódot is kiír pl ABS,EBD,Engine Fault.Arra már rájöttem,ha kiveszem az ABS biztit akkor megjelenik az ABS hiba,de minden más müködik.Valakinek volt már hasonló problémája,mi lehet a gond?A válaszokat előre is köszi.Az autó Fiat Stilo MW 1.6 16v 2003-as évjárat.
Sziasztok!
Van egy Fiat Panda 1.1 autóm. Sajnos az ablaktörlője csak 1 fokozatban dolgozik, mégpedig a legmagasabb fokozatban. Elvittem 3 autószerelőhőz, de nem nagyon akaródzik nekik a javítás. Szétszedtem, nem egy nagy történet, de kéne nekem hozzá egy rajz. Valaki tudna nekem küldeni ilyet?? ) Köszönettel: Zodes u.i: A rudazat jó, a villanymotor forog, de csak a gyors fokozatban. Lehet, hogy a vezérléssel van valami gond??
Általában az ablaktörlő fokozatok a motortól függenek kivéve a szakaszos törlést. Három szénkefe van benne, az egyik a negatív a másik kettő pedig a két sebesség pozitíva. Lehet, hogy csak a kapcsolód rossz.
Így van, vagy az egyik kefe nem kopott.
Biztos, hogy több sebességfokozata van???
Akárhogy nézem a rajzokat (Tipo, Tempra), az ablaktörlő motorhoz csak három szál drót megy: N; +; common; Szerintem ezekkel nem lehet sebességet szabályozni. Engem is nagyon zavar, hogy csapkod mint állat. Azt tudom csak kapcsolgatni, hogy milyen időközönként csapkodjon. Már azon gondolkodtam, hogy valahogy (PWM) lecsökkentem a feszültségét. De akkor meg az ereje is elfogy...
Miért is? Sajnos ez nem így van. A motor "ereje" a felvett effektív teljesítménnyel arányos. Tehát mindegy, hogy a rá jutó áramot vagy feszültséget korlátozom.
Egy jóval bonyolultabb kapcsolással lehetne csak valamit elérni: egy olyan szabályzás kellene, mint amilyen a kis magnómotorokat szabályozza. Persze megfelelő teljesítménnyel. De... érdemes?
Azt mondod, tanítsuk meg a motornak a fizikát?
Ám legyen. Egy 555-ös kapcsolást összedobok holnap. Amire számítok: most, nyáron, tényleg letépi a kezünket. De télen, amikor a havat, jeget kellene letolnia, megáll, mint a cövek. A teljesítményét gondolom erre a téli méretezték, azért tűnik a fél teljesítmény is bika erősnek. De azért nagyobb lenne a lelkesedésem, ha valami szakirodalmi hivatkozással is meg tudnád erősíteni a hitem...
Nem biztos, mert a típust nem ismerem, én általánosságot írta. De meglepne, ha egy ilyen kis autóban bonyolultabb elektronika lenne. Persze mivel gyakorlatban hét éve nem javítok autót nem vagyok minden információ birtokában.
Ne off-oljuk szét a topic-ot, mert kivág a moderátor !
De azért hagy jegyezzem meg, hogy egy ventilátor azért más üzem... Különösen fújó üzemmódban. Ha fele akkora sebességen forog, akkor kb. fele levegőt fúj, ami viszont kb. fele teljesítmény. Ha viszont az ablaktörlő sebességét csökkented, akkor csökken a lendülete is valamint nő a surlódási tényezője. Tudom, ez az utolsó mondat furcsán hangzik, de itt gumi-üveg viszonyról van szó, nem egy "fizikai kisérleti testről" aminek van egy állandó kinetikus és egy állandó statikus súrlódási tényezője. Azt hogy érted, hogy Idézet: ? Esetleg a csúcsértéke... Na, de az effektív... (?) „a mocin a tápfesz annyi marad”
De hiszen én éppen azt írtam, hogy nemhgy bonyolultabb, de semmilyen elektronika sincs !
Egyébként én meg sosem javítottam (hivatásszerűen) autót. De... voltak Wartburg-jaim, amiben 3 sebességes volt az ablaktörlő, és ezen kívül a periódus időt is lehetett kapcsolni (talán) 3 fokozatban. A topik meg ugye nyugati luxusautókról szól, amibe még két fokozatot sem tettek... |
Bejelentkezés
Hirdetés |