Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   20 / 65
(#) hammer14 válasza asztaloslaci hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Hát mdient megszüntetni nem fogsz tudni ! De egy tipp ha biztosíték táblából kikapdosod a biztosítékokat garantáltan kevesebb mdien fog működni. Sőt ha még a reléket is kiveszed még kevesebb dolog. Viszont azért ehhez kellene valami ismeret a járgányról,mert ha szétszedsz mindent lehet még többet ártasz mintha elvinnéd valahová. Fényképező papír toll filc tol legyen és jelölj mindent amit kiszedsz meg rajzolj.

Esetleg ha látsz ott számokat a reléknél akkor ha leírod ide talán megtudom mondani melyik relé mit kapcsol. Esetleg képet,vagy a barna relé ami kattog a motortérbe ott van-e vmi szám? Amiket feljebb tanácsoltak még azokat is érdemes lenen megszívlelned,hogy más ember más logikai irányba tudjon neked segíteni !
(#) Hegedűs Norbert válasza SzervízMacska hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat.Jó dolog,hogy vannak ilyen fórumok ahol meg tudjuk beszélni a problémáinkat.Szerencsére az alkatrészcserélgetősdi nem került sok pénzembe,mert csak egy bontott digit vettem 6000-ért a többi cuccot a másik fiatomból pakolásztam át. Most,hogy már az összes elektromos cuccot rendbe raktuk az autón (Bár jó sok időbe telt) MEGVAN a hiba is:A lendkerékről letörött a jeladó egyik pöcke!!!Tehát holnap a váltóleszedéssel folytathatom.
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Ezt a hibát pontosan két hete írta meg neked "ákos70". Amit azután csináltál a mai napig, az teljesen felesleges pénz és időpocsékolás volt.
(#) zolika60 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
akos70 tanácsaira mindig érdemes figyelni eléggé ért a szakmájához. :yes:
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Sajnos nem eléggé olvastam vissza,és mivel nem az én hozzászólásomhoz szólt ezért is kerülhette el a figyelmemet.Ma már mindegy.Tényleg sok fölösleges dologtól megkimélt volna.Akkor még annyit okulásul,hogy a 91-es kiadású 1,6 Tempra ie.lendkerekén 4 pöcöknek kell lennie.
(#) lolate hozzászólása Márc 9, 2012 /
 
Sziasztok.Van egy fiat unom 1.0 i. Olyan problémám van ,hogy menet közben leáll.Visszaveszem a gázról a lában /pl. kanyarodás/és leáll.Utánna pár percig nem indul.Eleinte csak ritkán csinálta de mostanában egyre gyakrabban.Annyira rájöttünk hogy sok anyagot kap és belefullad a benzinbe.Segitsetek mi lehet a baja.Előre is köszi
(#) jmartin hozzászólása Márc 10, 2012 /
 
Volt dolgom pár régebbi Fiattal. Azt kell mondjam, hogy a leggyengébb láncszem a vacak Bosch (digiplex) elektronika. Ha lehetőségetek van rá, mindenképpen cseréljétek ki!
Magneti-Marelli elektronikára cserélve, minden esetben megoldódott a probléma!
Járulékos jelenségek:
- növekedett a nyomaték (próbapadon mérve is!)
- csökkent a fogyasztás
- stabil hidegindítás
(#) akos70 válasza jmartin hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Én úgy tudtam, hogy a Digiplex a Marelli sajátja, nem láttam még Bosch feliratos Digiplex modult.

De ettől függetlenül a Bosch vs. Marelliről alkotott véleményed mindenképp egyedi.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Ne tessék mán engemet kínos zavarba hozni, Zoli úr! :hide:
(#) jmartin válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Igazad van, elírtam.
Előkeresem a Bosch elektronikát, megnézem a típusát.
Az is valami D betűs.
(#) Hosszulabu hozzászólása Márc 10, 2012 /
 
Sziasztok
Lenne egypár kérdésem Punto II-val (2000.12. havi gyártmány)kapcsolatban.
1. Időnként elmegy a kormányszervó (néha kikapcsol,a műszerfalon pedig világít a kormány lámpa)
2.A motor hirtelen gázadásra rángat ,lefullad.
Ez többször is előfordult,kb 200 km megtétele után megszünik.
Megköszönném ha valaki információt adna a lehetséges hibaokokról.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Zavarba jönni, csak akkor kell. ha az ellenkezőjét írná valaki. :yes:
(#) zolika60 válasza Hosszulabu hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Ezen villanymotoros szervó van? Mert ha igen lehet, hogy a szénkefe elkopott.
(#) jmartin válasza akos70 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Nem hinném hogy egyedi a véleményem.Sok barátom van, akinek Lancia-ja, Fiat-ja van. Miután a Marelliben kicseréljük a csatlakozót, tökéletes.
Mindenesetre nem olyan "elvakultak" mint a Golf-osok.
(#) jmartin válasza jmartin hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Mindenesetre Bosch elektronikával többször is lerohadtam már, Marellivel még egyszer sem.
(#) vottokar válasza Hosszulabu hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
A kormányszervónál, ha minden igaz a motorban levő jelfogókat kell kicserélni és működik is szépen. Ha jól tudom olyan 2002-3 körül módosított a Fiat a motor felépítésén, addig ez típushiba volt . Legalább is a puntoclubbon a kollégák ezt mondják. Én még a 2002-es Puntómnál nem tapasztaltam, de alig van használva..
(#) akos70 válasza jmartin hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Jobban is megválogathatnád a barátaidat.
Én meg az utóbbi 20 évben nem rohadtam le, igaz, ez idő alatt nem is volt Marelli alkatrész egyik autómban sem.
(Golfom is kb. 20 éve volt pár hónapig)
(#) bravos hozzászólása Márc 26, 2012 /
 
Sziasztok. Örülök hogy rá találtam erre az oldalra.
Segítséget szeretnék kérni (a kommenteket végigolvasva nem találtam ilyen hiba leírást). 91-es 1.4 ie tipo. Nem indul. Az önindító forgat, szikra van, benzint az injektor adagol, az alapjárati motor fél helyzetbe megállt, gyújtást ráadva nem reagál nem kap feszültséget. ( külön 12v-ról működik. A test kábeleket átnézve nem találtam semmi rendellenest. A felső holtpont érzékelő az 740 ohm értékű (nem tudom mennyinek kellene lennie). A motort forgatva mit kellene itt mérnem??( valamekkora feszültséget esetleg ?) A gyújtás elektronika Marelli digiplex. A könyvem ami van róla inkább szerelési leírás mint hibakeresés.
Kösz a segítséget
bravos
(#) Hosszulabu válasza vottokar hozzászólására (») Márc 26, 2012 /
 
Köszönöm a válaszokat.Nem az enyém az autó,de valószinüleg elektromos a szervója.
(#) zsoltika007 hozzászólása Ápr 2, 2012 /
 
Sziasztok
A km óra mutatója nem működik, a számláló viszont kb 100 méterenként+1 kilométert ír be.A motor egy kicsit nehezebben húz és ha a fékre lépek a km óra mutató fel-le ingadozik.Néha több hibakódot is kiír pl ABS,EBD,Engine Fault.Arra már rájöttem,ha kiveszem az ABS biztit akkor megjelenik az ABS hiba,de minden más müködik.Valakinek volt már hasonló problémája,mi lehet a gond?A válaszokat előre is köszi.Az autó Fiat Stilo MW 1.6 16v 2003-as évjárat.
(#) zodes hozzászólása Ápr 19, 2012 /
 
Sziasztok!
Van egy Fiat Panda 1.1 autóm. Sajnos az ablaktörlője csak 1 fokozatban dolgozik, mégpedig a legmagasabb fokozatban. Elvittem 3 autószerelőhőz, de nem nagyon akaródzik nekik a javítás. Szétszedtem, nem egy nagy történet, de kéne nekem hozzá egy rajz. Valaki tudna nekem küldeni ilyet?? )
Köszönettel: Zodes

u.i: A rudazat jó, a villanymotor forog, de csak a gyors fokozatban. Lehet, hogy a vezérléssel van valami gond??
(#) zolika60 válasza zodes hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Általában az ablaktörlő fokozatok a motortól függenek kivéve a szakaszos törlést. Három szénkefe van benne, az egyik a negatív a másik kettő pedig a két sebesség pozitíva. Lehet, hogy csak a kapcsolód rossz.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Így van, vagy az egyik kefe nem kopott.
(#) elektrorudi válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Biztos, hogy több sebességfokozata van???
Akárhogy nézem a rajzokat (Tipo, Tempra), az ablaktörlő motorhoz csak három szál drót megy:
N; +; common;
Szerintem ezekkel nem lehet sebességet szabályozni. Engem is nagyon zavar, hogy csapkod mint állat. Azt tudom csak kapcsolgatni, hogy milyen időközönként csapkodjon. Már azon gondolkodtam, hogy valahogy (PWM) lecsökkentem a feszültségét. De akkor meg az ereje is elfogy...
(#) elektrorudi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Miért is? Sajnos ez nem így van. A motor "ereje" a felvett effektív teljesítménnyel arányos. Tehát mindegy, hogy a rá jutó áramot vagy feszültséget korlátozom.
Egy jóval bonyolultabb kapcsolással lehetne csak valamit elérni: egy olyan szabályzás kellene, mint amilyen a kis magnómotorokat szabályozza. Persze megfelelő teljesítménnyel. De... érdemes?
(#) elektrorudi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Azt mondod, tanítsuk meg a motornak a fizikát?
Ám legyen. Egy 555-ös kapcsolást összedobok holnap.
Amire számítok: most, nyáron, tényleg letépi a kezünket. De télen, amikor a havat, jeget kellene letolnia, megáll, mint a cövek. A teljesítményét gondolom erre a téli méretezték, azért tűnik a fél teljesítmény is bika erősnek.
De azért nagyobb lenne a lelkesedésem, ha valami szakirodalmi hivatkozással is meg tudnád erősíteni a hitem...
(#) zolika60 válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Nem biztos, mert a típust nem ismerem, én általánosságot írta. De meglepne, ha egy ilyen kis autóban bonyolultabb elektronika lenne. Persze mivel gyakorlatban hét éve nem javítok autót nem vagyok minden információ birtokában.
(#) elektrorudi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
Ne off-oljuk szét a topic-ot, mert kivág a moderátor !
De azért hagy jegyezzem meg, hogy egy ventilátor azért más üzem... Különösen fújó üzemmódban. Ha fele akkora sebességen forog, akkor kb. fele levegőt fúj, ami viszont kb. fele teljesítmény. Ha viszont az ablaktörlő sebességét csökkented, akkor csökken a lendülete is valamint nő a surlódási tényezője. Tudom, ez az utolsó mondat furcsán hangzik, de itt gumi-üveg viszonyról van szó, nem egy "fizikai kisérleti testről" aminek van egy állandó kinetikus és egy állandó statikus súrlódási tényezője.
Azt hogy érted, hogy
Idézet:
„a mocin a tápfesz annyi marad”
? Esetleg a csúcsértéke... Na, de az effektív... (?)
(#) elektrorudi válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 19, 2012 /
 
De hiszen én éppen azt írtam, hogy nemhgy bonyolultabb, de semmilyen elektronika sincs !
Egyébként én meg sosem javítottam (hivatásszerűen) autót. De... voltak Wartburg-jaim, amiben 3 sebességes volt az ablaktörlő, és ezen kívül a periódus időt is lehetett kapcsolni (talán) 3 fokozatban.
A topik meg ugye nyugati luxusautókról szól, amibe még két fokozatot sem tettek...
(#) tyutibi hozzászólása Ápr 21, 2012 /
 
Sziaztok!Van egy tipom most elkezdett durrog ni meg most leállt 15perc után elindult de tovább is fennáll a baja,gyertyától a trafóig kicseréltem mindent és mégis csinálja.Mit cseréljek még rajta le hogy jó legyen hidegen melegen indul.
Következő: »»   20 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem