Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED az autóban
Gyakorlatilag lehet sok led-et használni kérdés hogy érdemes-e? Mert ha túl fényes lesz az se igazán jó mert abba is belekötnek a vizsgán. Valahogy kisérletezni akarok majd, hogy épphogycsak erősebb legyen mint az izzós megoldás. LED nem drága, nagy fényerejű piros 5mm-es LED-et veszek 7 ft-ért, szerintem ez nem vészes. Fehér kicsit húzósabb, de az úgyis csak a tolatólámpába kell, a többi lehet pirosból.
Ha valakit érdekel gyári,keressen magánban.
Direkt nem az Apróba irtam mivel nem árulni akarom de itt a fórumon ha érdekel valakit pár darabot jelképes összegért tudok nélkülözni.
Hello Mindenkinek!
Végigolvastam a topicot, engem is régóta érdekel ez a dolog. Először is gratula a fejlesztő(k)nek! Smith: A gyári megoldásokban garantáltan impulzusüzemmód van. Ez jól látható, amikor egy 7-es bömös úgy 200-zal elhúz melletted, a nagyságrenddel érzékenyebb periférikus látásoddal simán látod villogni a LED-eket. Baromira érdkelne legalább 2 paraméter ezzel kapcsolatban: 1. Mekkora a villogás frekije? 2. Mekkora a kitöltési tényező? (A csúcsra járatott 1-2 ledes megoldásnál a készítő 80%-ot írt (és mért valószínüleg), az nekem soknak tűnik, nem lehet, hogy kevesebb is elég lenne és akkor csökkenne az átlagáram és ezzel együtt a disszipáció? Féklámpáról lévén szó, számunkra az emberi szem által érzékelt fényerő a lényeges, ami leginkább a csúcsáramtól függ, persze normális kitöltési tényező mellett, ha jól tudom.) A csúcsáram, mint 3. paraméter, sok LED-es megoldásnál nem annyira érdekes, mert az egyrészt LED-függő, belőhető, másrészt nagyszámú LED-nél messze nem kell elmenni a határértékig. A féklámpa iránykarakterisztikája -amivel joggal foglalkoztok- szintén érdekes. A minap néztem talán egy VW-t és döbbenten láttam, hogy a LED-es féklámpája oldalirányba gyakorlatilag zéró fényt bocsájtott ki. Nekik szabad, ezek szerint. De mégha sikerülne is hasonlót elérni házilag, gyanítom, hogy egy balesetnél -vétlen félként- is simán elkaszálnának, ha észrevennék, hogy buherált hátsó lámpánk van. A hátulról figyelmetlenségből belénkdurrantó tuti a LED-es buhera féklámpánkra hivatkozna. Ez olyan -szvsz-, mint amikor a vétlen felet is megszondáztatják. (Ha zavaros lenne, mentségemre szóljon, hogy hajnali 1:40 van. )
Azért gondolkodtunk a power ledekben, mert jóval szórtabb fényük van, mint a simáknak. Sajnos a melegedésre még most sincs megoldás. Előbb-utóbb lesz, mert a mostani Omegámban a gyári izzók "pöcke" nem egymással szemben van, így megint nem tudok "készet" venni, csak közben gyarapodott a család és így az erre fordítadó időm drasztikusan lecsökkent...
Üdv
Üdv mindenkinek !
Nem olvastam végig, ha ismétlek bocsi . A LEDes villogós kerékpár sz*rok előtt pár évvel, már LEDes világításom volt... Egy trabi prizmába volt "beleszúrva" négy piros LED. A LEDek kicsit kilógtak a prizmából, igy a chipről(?) induló oldalirányú szórt fény egész jól kivilágította a prizmát. A villogás kb 15-20 Hz körül volt, bántotta az emberek többségének a szemét./váltakozva 2-2 LED világított/
Macsek: szerintem Mats kolléga nem ilyen jellegű villogásra utalt, hanem a impulzusüzemben használt LED-ek nagyfrekis "villogására". A 15-20 Hz elhiszem hogy zavarta az emberek szemét )))
Fery barátomtól (remélem mondhatom) vásároltam olcsóért gyári LED-es hátsó cuccokat, tanulás céljára, és elég jók! Fosvágen golf hátsó LED panelek, igazából semmi extra, LED + előtét ellenállások, ill. a féklámpa az valami más, ott plusz SMD tranyók is vannak, és marhajó fénye van! Na holnap hazahozom melóhelyről aztán lefényképezem hogyan is néz ki. A pótféklámpából kettő is van, smd ledes és normál ledes, mindegyiken szintén csak előtét ellenállások vannak, semmi cécó, és bizony az smd ledesnek tuti jó fénye van!!! Két dolgot kellene nagyon átgondolni, a féklámpát és a ködlámpát, mert ugye azok 21W-osak, és nem ártana ha jól működnének. Valahogy úgy kéne hogy helyzetjelzőként kevesebb fénye legyen a ledeknek, aztán amikor fékezés vagy ködlámpa akció van, akkor bele erősítenek. Ezt még nemtom hogyan lesz. Teljesitmény LED-eket a melegedés miatt nem szeretnék, mert nem fűtésre kell és ha sok normál LED lesz akkor jobban lehet majd a fényt is elosztani, és talán nem lesz annyira "suta" amikor félgőzzel világítanak a LED-ek. Még azt kell kitalálnom hogy a hibajelzést hogyan vágjam át, mert a kocsiban akármelyik izzó kiég, rögtön bejelez a komputer, legutóbb 2 hétig tartott mire rájöttem hogy az egyik rendszámtáblavilágitásom égett ki, nem esett le hogy ott is van világitás.
"hanem a impulzusüzemben használt LED-ek nagyfrekis "villogására""
Pontosan, szerintem olyan 100-200 Hz-es nagyságrendben lehet a freki. Hány SMD tranyó van a gyári tuning panelon? Nem lehet, hogy LED-enként van egy, esetleg kettő? Mert az esetleg lehetne áramgenerátor, természetesen megszaggatott vezérléssel. Én egyszer -még fiatal koromban- csináltam 555-tel egy nagyon kicsi kitöltési tényezőjű multivibrátort, egy mezei piros LED-en nagyságrendileg 100-200mA folyt, ez a normál üzemének kb. a 10-20 szorosa volt. Kilométerekről meg lehetett látni! Szerintem erre épül minden gyári LED-es hátsólámpa. A 10-20 Hz-en villogó féklámpa hallatlan előnye, hogy az abba belenézők egy része garantáltan epilepsziás rohamot kap, és fékezés nélkül hajt bele a villogó kolléga hátuljába.
Valamit szerintem nem vettél észre. Az index panelen azért van annyi csati,hogy ha másik kettőt kötsz be akkor ugyanazok a ledek pirosan félfénnyel világitanak.Az a helyzetjelző.
azt észrevettem hogy ha másikat kötök akkor piros lesz. De azt nem hogy félfénnyel.... szóval hogy is van ez? Van 3 mód, sárga index, piros félfény, piros teljes fény???
Nem. A kerek kissebbik az a féklámpa
A sárga pedig igy kötve index,máshogy kötve helyzetjelző Egyszerre bekötve pedig megy mindkettő. az indexen nincs erős piros csak a félfény.
Valahogy úgy kéne hogy helyzetjelzőként kevesebb fénye legyen a ledeknek, aztán amikor fékezés vagy ködlámpa akció van, akkor bele erősítenek. Ezt még nemtom hogyan lesz.
bár nem led, hanem XenonHID lámkáknál csinálják, hogy egy elektromágnes kimozdítja a fókuszpontól illetve visszahúzza az égőt, eredménye a tompitott és a reflekor közötti váltás (ugyanazzal a fényerővel) bár ledeknél egyszerűb a fényerőst szabályozni, de ez is egy megoldás.
Egész pontosan a H4-es HID fényforrásoknál van csak elektromágneses váltás. Az ledeken átfolyó áramot kell változtani
Egy valamit ne feledj! A ködlámpa nem lehet azonos a féklámpával!
Gondolj csak bele: Köd van, ködlámpa bekapcsolva. Jön mögötted valaki, Te lefékezel, az meg szépen belédrohan, mert nem volt féklámpa-fény. Merthogy a féklámpa és a ködlámpa azonos fényerőn dolgozik. (Mindkettő 2x21W-os, illetve a féklámpánál még megengedett a 3., kiegészítő, vagy pótféklámpa. De ez nem helyettesíti a normál, üzemi féklámpákat.) Szóval a ködlámpa legyen egy külön tészta, a helyzetjelző/féklámpa az, aminél lehet egy lámpatestben a két funkció.
Helyesen érvelsz, de kiegészíteném:
- egyik autóban sem ugyanaz gyárilag a féklámpa és a ködzáró fény, amelyik nem így van, az berhelt és nem szabályos; - ha jön mögötted valaki, akkor illik lekapcsolni a ködzáró fényt!!! amúgy a féklámpa és a "ködlámpa" nem ugyanazon "fényerőn" van, a ködzáró erősebb, pedig ugyanolyan izzó (21W) szok lenni... Üdv
taliztam egy érdekeset...
http://www.qmlighting.com/en/productdetail.asp?id=160&sortid=25&pid=0 Kép: Hivatkozás ITEM No:QM020 Catalogue list:QM020.pdf BUIB TYPE:1157 Auto Bulb BASE TYPE:Ba15d INPUT VOLTAGE:12V DC with reversed polarity protect INPUT POWER:4.32W TOTAL LENGTH:60.0mm BEAM ANGLE:75degrees LIGHT SOURCE:SnapLED Temperature: -40~70 Celsius degree Light attenuation quotiety: 10%-15%1KH Life span: 50,000 hours FULL RANGE OF COLOR:cool white, blue, green ,red,yellow NET WEIGHT:20g SAFETY ASSURANCE:CE&RoHS vagy másik: 3D nézet és sok másik auto-fényszóró
Köszi!
Igen, teljesen igaz: Ha jönnek mögötted, illik lekapcsolni a ködlámpát (közárófényt). Mint ahogy nem illik reflektorral (távolsági fénnyel) követni valakit. (Egy ici-pici OFF: Ha valaki rámragad, meg szoktam játszani, hogy felvillantom a ködlámpákat hátul. Könnyen tehetem, mert mind a két oldalon van ködlámpám, nem úgy, mint sok, mai, modern autón. Ettől a mögöttem jövő rendszerint azt hiszi, hogy ráfékeztem, és lelassít. Ha sokat szívózik, akkor bekapcsolva hagyom, és még rá is fékezek. Ez úgy 5x21W fényerő... Általában segíteni szokott... :hehe: )
Nem semmik ezek a bajonettes LED-lámpák! És ha belegondolsz, 5-10$-ért nem is olyan drágák!
Az alábbi "izzóban" lévő LED-et felismeri valaki? Sajnos csak pirosban létezik ez az izzó, de nekem fehér kéne... Amúgy ez van nekem helyzetjelző/féklámpa (5/21W) és NAGYON TUTI fénye van. Csak szeretnék a tolatólámpába is ilyet és oda nem igazán alkalmas a piros...
21W-os izzó helyére rakható van fehérben is. Se azon 18 LED van. illetve van 20 LEDes is. Ezekben körbe vannak pakolva a LEDek. Van 30 LEDes is fehérben.
Hali.
Van valakinek elképzelése hogy az új AUDI -kon milyen ledek vannak a lámpa alatt elől.(S6 R8 stb) Valami hasonlót szeretnék csak nem tudom menyire lehet speciális fényforrás. Köszi.
Esetleg az itt:Bővebben: Link találok olyat?
Üdv mindenkinek!
Sikerült hozzá jutnom pár darab Luxeon K2 Emitter típusú ledhez.Ezek hasznosításán töröm a kis buksim. Helyzetjelző/féklámpa és pót féklámpa ledekkel történő heéyettesítésén.3-3 db terveznék beépíteni lámpánként. Nagy elánnal neki álltam tervezgetni majd ugye derült égből villámcsapás és jött a gugli.Majd a HE. Végig olvasva a hozzá szólásokat láttam nem valami újak.Ezért érdeklődnék foglalkozik-e még valaki a témával.Valamint sikerült-e a melegedéssel járó problémát megoldani.Panel ügyileg tud valaki segíteni? Utoljára vagy 15 éve csináltam nyák tervezést, 1 oldalút + maratást.Mondhatni be vagyok rozsdásodva kissé.Itt a környéken csak nagy tételben válalnak panel gyártást. Uh ha van valakinek elfekvőben 3 db vevő lennék rá.Előre is köszi a segítséget.
Eleinte én is abban gondolkoztam hogy csinálok. Csak sajnos rájöttem hogy sok idő, sok pepecselés, és elképzelhető hogy soha nem lesz olyan ami megfelelne minden kívánalomnak. Csatolok egy képet, ami nekem van most a kocsiban. 3 db Luxeon LED, brutális fénnyel. Őszintén szólva amíg nem próbáltam ki, magam sem akartam elhinni hogy ennyire jó, dehát mégiscsak jó Helyzetjelző/féklámpába, 21/5 wattos, tehát a dupla izzószálas izzót egy-az-egyben helyettesíti. 1157-es tipus, a 1156-os szintén létezik, az a sima fék/ködlámpába.
Kép: Hivatkozás
ebayen keress rá, "led stripe". Hajlítható LED-es szalag, potom pénzért nyomatják, akár méterben is lehet venni.
Szia!
Hol lehet ezt a gyönyörűséget beszerezni és mennyiért? Guglin kerestem de nem igazán találtam bővebb infót.
Nem tudom szabad-e, vagy hogy esetleg reklámnak minősül-e, inkább irom privátban.
Ezzel csak két baj van:
1. nem luxeon a LED, 2. nem valami tartós.
Van elfekvőben pár kész nyákom és alkatrészem is.
Én sem luxeonra tippelnék. A luxeonok kozt nem találtam ilyen kinezetűt.
Nekem ilyenek vannak : http://www.luxeon.hu/led.php?id=k2-emitter ezekből akarok valamit össze hozni. A tartósság az menyire gáz? Mert elég drágán dobálják...3000-t nem adok darabjáért... Szét rázkódik a cuccos?
Nem a rázkódás a gond, hanem a hőelvezetés. A nyáron 50-60 fokos lámpabúra belsejében nem sokáig élnek a ledek...
Téli autózásra viszont OK Komolyra fordítva: lehet inkább tényleg az lesz a megoldás, hogy bontóban vesz az ember másik hátsó búrákat, azt meg már nem sajnálja hátulról lukasztgatni, így a meleg is el tud menni valamerre... Vagy hőérzékeny elektronikát kell építeni a rendelkezésre álló 2 cm2-es nyákra |
Bejelentkezés
Hirdetés |