Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Üdv! Én annó 250ETZ-re szereltem babetta gyújtást. Emlékszem rá, hogy sokat szívtam ezzel én is. Mire kerestem egy babettát, amin meg bírtam mérni, hogy hogyan is kell állnia. Na onnantól be is bírtam rúgni a gépet! Volt előtte is szikra, meg be is indult, ha megtoltam csak épp berúgni nem lehetett!
Van a közelbe egy babetta, akkor azon megmérem majd!
Köszi a tippet!
Nincsmit!
Még egy dolog eszembe jutott! Nekem valamiért a bóbita elektronika sokszor megállt. Ennek az lett a vége, hogy építettem hozzá egyet, amit itt mondott hozzá valaki annó! Na azzal már jó volt még nálam volt a gép! A másik dolog, hogy nekem nem volt világítás a gépen, mert terepen használtam, és minden sallang, le lett róla szerelve. A te esetedben gondolom kell az is. Én tennék bele egy akkut és azt tölteném, mert normális fényed sosem lesz babetta világító tekercsekkel. Így is lehet, hogy időnként utána kell töltened, bár ebben nem vagyok biztos!
Nekem is saját elektronika van hozzá, és nekem sincs világítótekercs, mert nem közúton lesz használva szegény sámson
Szia
A frekvenciába kéne feljebb menni nálad. Szerintem. Mert nagyobb a vasmagod EI21-nél. Csökkenteni kéne a primer oldali kondenzátort, de emiatt lehet hogy szekunder menetszám is sokk lesz. A fojtó tekercsnek meg 0,5 mm huzal szerintem kevés. Ha 3-4 A/mm2 számolva 1,5A is legalább 0,69 jön ki. Bár megoldás lehet még az is amit köbzoli is írt , ez úton köszönöm is neki . De én az egyszerűbb megoldást javasolnám avagy 200-400pF/1kV kondenzátor párhuzamos kapcsolását a szekunder tekercsel. Mert a primer oldali és a szekunder oldali rezonancia frekvenciának megközelítőleg meg kéne egyeznie! Amúgy szekunder oldali 1µF/400V kondenzátorra párhuzamosan felrakott 4,4kohmos 10W ellenállással tesztelni lehet minden szempontból az invertert. Üdv nyemi
Minthogy látván menyi gondot okoznak az inverter elkészítésénél a különböző vasmagok egy alternatív megoldáson dolgozok. A kulcs szó CCFL inverter. Igaz hogy tranzisztoros , és szekunder tekercset is át kell tekerni de a kezdeti sikerek biztatóak.
A teljesítménye elég akár 12000 fordulatig is, bár tranzisztor cserével nem fog tudni kevesebbet mint a FET-es változat . Csatolok egy Excel táblát és egy linket amik nagy segítségemre voltak . Royer_Converter Üdvözlettel nyemi
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy van egy ROBI 55-ös fűnyíró, aminek általában nem működik a gyújtása. Látható részeken nem látok hibát, mennie kéne, de nem indul, nincs szikra. Amikor mégiscsak sikerül elindítani, akkor előtte látszik hogy sokkal gyengébb szikrája van mint pl. a régi fajta gyújtású Robi 52-nek. A gép ugye Babetta motoros, gondolom a gyújtása is azzal egyezik meg, de nem vagyok benne biztos. Szerelő egyszer kicserélte benne a fekete (tirisztoros?) dobozt (szerintem uténgyártottra) és akkor egy darabig jól működött. Hogy tudom kimérni hogy mi a rossz benne? Képek róla. Köszi!
Köszi, nem lehet valahogy kimérni? Mert az a furcsa hogy avn amikor működik, tehát teljesen nem lehet működőképtelen, nem?
Egyszer már feltettem,de hátha megint segít.
Nagyon szépen köszönöm, igen jó kis leírás, de nincs meg kicsitt nagyobb felbontásban, mert nem lehet mindent teljesen elolvasni, de lehet hogy csak a hobbielektronika kicsinyíti le.
Sajnos csak ilyen minőségben van meg,de a billentyűzeten a Ctrl gombot nyomva tartva az egér szkroll gombot görgetve ki tudod nagyítani,olvashatóbbra.
Köszi, azt tudom, de attól elmosódott lesz, de mindegy kilehet találni a lényeget, én arra gondoltam hogy a tiéd az valójában nagyobb csak a HE kicsinyíti le, mert pont akkora a mérete. Mégegyszer köszönöm szépen!
Nem érkezett meg, de mindegy a neten megtaláltam kicsit nagyobban, ezen már könnyebben olvasható. Itt van ha szükséged lenne rá: Bővebben: Link
Helló!
Csak most vettem észre, hogy válaszoltál... Azóta már megcsináltam azt az árnyékoló lemezt a kis trafóra szorosabban, és lássak csodát, azóta még nem sikerült megölni az áramkört, pedig minden hétvégén egy fél óra, órát nyúztam a fülét a motornak rendesen. Lehet még azt a folytót áttekerem 0,8-as vezetékkel, de lehet így marad, ha nem sikerül továbbra sem kinyírni. De köszönöm a válaszodat, és ha netán mégis gond lenne, adtál pár tippet mivel próbálkozzak még atombiztosabbá tenni az áramkört!
Sziasztok!
Van egy Romet-em és szeretném a megszakítót valamilyen félvezetővel kiváltani (átalakítani a gyújtást elektromossá).Maga a megszakító adná a jelet az elektronikának a gyújtás pillanatában,lehetőleg segédtáp nélkül szeretném megoldani a dolgot. Köszönöm a segítséget.
Üdv!
Nemrég gondolkoztam egy hall jeladós gyújtáson simson-hoz. Mivel a töltésem nem a legjobb így tirisztorosra esett a választás ,meg is építettem az egyik itteni kapcsolást . Ezt A problémám először ott kezdődött hogy a tirisztor rossz volt, kicseréltem és a következő eredményre jutottam hogy rendesen jól megszaggatja a gyújtótekercs áramát de a trafó nem ad normál szikrát. Mit kellene tennem/kicserélni ?
Hi
A szikra minősége függ a gyújtási időtől is azaz mennyi ideig van nyitva illetve zárva a gyújtó trafó áramköre. Azt hiszem, ha jól rémlik 70%-30%- ra kell beállítani ezt az arányt. Ezért szokták az üllő kalapácsosnál a hézagot 2-3mm állítani. Persze lehet hogy nem emiatt van a gyenge szikra nálad.Trafós nem melegszik nagyon? Esetleg egy lada trafó? A hall jeladós gyújtást vezérlést már Én is próbáltam (ETZ 250),de ahogy a generátor begerjedt vitte az egész gyújtás időpontot, össze vissza kapcsolgatta a hall jeladót Most majd induktív jeladóval fogok vele próbálkozni.
Lenne még egy kérdésem, ha a gyújtótrafót kicserélném Trabantba valóra, akkor jobb vagy rosszabb lenne? Esetleg házilag épített feketedoboz nagyobb kondival?
Ezekben a fekete dobozokban barátok és saját tapasztalat szerint a tirisztor szokott jobblétre szenderülni.Általánosan a BT151/800 típust szoktuk beépíteni,azzal nem volt gond.A trabant trafó akár jobb is lehet,próbáld meg.Nekem nagyon rossz tapasztalatom van,volt egy vadonatúj simsonhoz való trafóval,azóta olyanokat sehol nem használok,de trabi zsiguli,skoda trafókat annál többet,szerintem,nem kell nagyobb µF értékű kondi,de feszültségre nem ártana nagyobb.
Köszi, a Trabi trafó meg ezé között mi lehet a különbség? Hogy lehetne még tuningolni egyszerűen a gyújtást?
Sziasztok! olvasgatok itt és látom benne vagytok a dolgokban... a segítségeteket szeretném kérni .. egy motowell rs magnet van nallam ami a szomszédé. (igazábol) ide adta hogy tisztitsam ki a karbit mert beindulás után le fulladt . ki tisztitottam a karbit erre eltünt a szikra. méregettem a tekercseket ,jön ki áram belölle (nagy fesz tekercs) a gyujto trafo is mérve jonak tunik és ha 12v adok neki szikra is jön belölle. de a helyén nem ad szikrát. es a tekercs a gyujtasnál amiböl a fesz jön a gyujto trafora ,mikor rá dugom a trafora eltünik a fesz es csak akkor tudom ujra mérni ha le veszem a gyujtó traforol... van valakinek valami ötlete ? nagyon megköszönöm elöre is..
Egyszerűen nem lehet tuningolni a gyújtást,ha jól működik,nem is kell,mert minek.
Helló Fiúk!
Ez a kapcs egy segédmotorba lenne, de nincs nagyfesz gyújtótekercs, csak 12V-os, meg egy jeladó tekercs. Hogy igazítsam át ezt a rajzot, hogy a jeladó tekercs impulzusára gyújtson, ne hall legyen bene?
Ez alkalmatlan, mert egyenfeszültséggel üzemel, Te pedig egy 12V-os tekercsről írtál.
Félreérthető voltam, persze van akku, meg fesszab, meg rendes 12V=, csak azért hagsúlyoztam ezt, mert a legtöbb kismotoron nagyfesz tekercs van, ahhoz meg van kismillió tirisztoros elektronika a neten.
Szóval sztem jó lesz ez nekem, de minden javaslatot örömmel veszek.
Így már természetesen más a helyzet...
A jeladótekercset (bár nem tudom mennyi a menetszáma) egyszerűen kösd a test és a rajzon jel megnevezésű pontokra. Szikra akkor fog keletkezni, ha a "jel" ponton a jeladó tekercs által szolgáltatott feszültség eléri, vagy meghaladja a ~0.7-1V értéket (pozitív irányban). A jeladóval párhuzamosan köss egy diódát, ez lehet akár 1N4148 is, ez fogja a negatív irányú impulzust korlátozni. Anód a testen, katód a "jel" ponton. Azért ennek a gyújtásnak legalább 10x nagyobb a fogyasztása feleslegesen, mint egy tirisztorosnak, ami épp elég egy fenékköszörűhöz.
Kösz, így gondoltam, de nem voltam biztos benne... sokat segítettél, nemcsak most, de több írásod olvastam a témában, mert pár napja ezzel szenvedek
Tudom, nagyobb áram folyik, felmerült egy inverteres-tirisztoros verzió is, de most gyorsan kell, nem akartam bonyolult elektronikát, és a trafó is kisohmos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |