Fórum témák
» Több friss téma |
Mindent úgy szoktam,hogy akksitól kábel-biztosíték és kábel megy tovább az adott cucchoz. Mivel az akksi a motortérben van, így oda kell vinnem. De a gyári bizti tábla is a motortérben van (Lada), de azt nem szoktam bántani. Ott a gyári cuccok vannak rajta, azt nem babrálom. AMit külön szereltem be, az mind akksitól megy biztin át, vagy a gyújtótrafóról relével, de az is a motortérben van.
Ezt a cuccot beköthetnéd a gyujtáskapcsolóhoz is, nem kellene az egész kocsin végighúzni vezetékeket.
2millió kábel megy a gyújtáskapcsinál,fogalmam sincs melyik melyik. Ahogy tudom,úgy csinálom, így szoktam, így egyszerűbb, mint lebontani a műszerfalat...A bekötéssel nincs gond, nagyon sok cuccot raktam már a kocsiba, csak magát ezt a cuccot rosszul raktam össze.A kocsiba rakással nincs gond, az megy,azt élőben megmutatta vki és kialakult,hogy mit hogy szoktam.
Ennél a kapcsolósnál konkrétan milyen feszültséghatárok vannak?
>13 zöld 13-11 sárga <11 piros ?
11.7V alatt piros
11.7-13.7V sárga 13.7-15.7 zöld 15.7 felett semmi De ezek a szintek nem atomstabilak, a zenereknek van némi szórásuk (+-0.3V körül) A 15.7V túl magas. Ha a generátor túltölt, mire a zöld elalszik, az akksi már tönkrement. A 15 helyett 14V-os zenert kellene odatenni.
Nem kocsiba lesz, csak simán egy 12V-os akkuhoz amit külön töltök fel töltővel.
Veszek 14V-os zenert is, aztán majd max. cserélgetek
Kérdésem lenne a LM3914-es IC-vel kapcsolatban. Tudom nézzem meg az adarlapját, abban minden benne van, de nem nagyon vágom az angolt. Egyik kérdésem, hogy ugye van a 9-es lába (mode), hogy akkor, ha földön van, akkor csak egy led világít, ha meg a + tápfeszen akkor meg az 1. ledtől folyamatosan? Me még egy, hogy ugye kocsiba lenne, és elvileg minden ledmeghajtónak kell lenie, egy olyan lábának, hogy ott van egy fotoellenállás, és az is szabályozza, hogy mennyire világítson a led. Pl.: este ne süsse ki a szemedet, nappal meg lássad is. És hogy ez melyik, és hogy kell "használni"? Remélem tudtok válaszolni.
Hát, ez nem ledmeghajtó, nincs ilyen lába. Az adatlap első kapcsolásán látható ábra alatt látható, hogyan állítható be a ledek árama. Egyébként úgy kellene elhelyezni, hogy ne világítson közvetlenül a szemedbe, meg egyébként sem kritikus jellemzőt mér az autóban, ha nincs is folyamatosan szem előtt, az sem vészes.
Ha a 9-es láb földön van, akkor csak egy led világít, ha tápon, akkor meg folyamatosan.
Sziasztok.
Nincs meg valakinek az alábbi linkben olvasható visszajelzőnek a NYÁK terve nem Eagle formátumban? Esetleg valaki át tudná nekem konvertálni? (pdf, jpg, bármi általánosabb ) Előre is köszi! Akkuőr
Ez a kapcsolást hogy lehetne úgy átalakítani, hogy 12V fölött végig zöld legyen, alatta narancs és mondjuk 11,5V alatt piros?
Lehet hogy autóhoz így jó, de egy stabIC 12V-ból még bőven csinál a kamerámnak 8V-ot. És így pontosabban tudnám, hogy mikor fog lemerülni.
Egy két színű LED van benne. Piros+zöld. Így tud sárgán is világítani.
Megépítettem a topic elején található kapcsolást, de állandóan zölden világít (kipróbáltam egy stabilizált LM317-es táppal).
Történt már vele az építés során pár baleset: Legelőször a panel alja hozzáért az akksi negatív pólusához, miközben a pozitív be volt kötve, szikrázott egy csomót és nem világított utánna. Ekkor kicseréltem a tranzisztorokat, működött, de állandóan pirosat világított. Ekkor rákötöttem az akksi töltőjére, ott is pirosat világított, aztán a panel közepéről jött egy kis füst és a 12V-os zener (a 13V-os helyett raktam be 12V-ost) kettérepedt. Ettől eltekintve működött. Aztán kicseréltem a zener-t, és észrevettem hogy a 11V-os zenert elfelejtettem földre kötni. Ezt megtettem, és most már csak zölden hajlandó világítani függetlenül a feszültségtől. Mi lehet a gond? A tranzisztorok mentek tönkre vajon?
Ez nem semmi... Már csak egy toronydaru nem dőlt rá.
Én a Te helyedben megépíteném újra, rendesen és be is dobozolnám. Néhány forintos alkatrészek, nem egy nagy cucc megvenni...
Nem is az áruk a baj, hanem hogy nincs itthon több belőlük.
Sziasztok!
Az oldalon szereplő kapcsoláshoz a kapcsolási rajz és a 3. oldalon linkelt nyákrajz alapján megpróbáltam én is összehozni egyet : Az lenne a kérdésem hogy valaki meg tudná nézni hogy helyes-e így? Sajnos nem nagyon áll rá az agyam most a nyák tervezésre és félek hogy valami elkötés van benne.Köszönöm szépen előre is! Még nem végleges az alkatrészelrendezés,illetve hogy annyi a különbség hogy az 1250 Ohmot 2 db-ból raktam össze. Üdv Kicsa Akkuőr
Sziasztok!
Feltennék egy amatör kérdést. Van nekem egy akkutöltöm. Azt szeretném hogy legyen egy led ami akkor kezd el világitani ha elérte a 14,4 V körüli értéket. Találtam ezt a kapcsolást.De itt valahogy nem igazán akar elaludni a piros ha elérte a cikkbe irt értéket.Pedig aztán már mindent probáltam.Nekem valami egyszerü dolog kellene.Vagy valaki mondja meg nekem mit kellene átméretezni hogy jo legyen ez a kapcsolás.Elöre is köszönök minden segitséget.cikk
Próbáld meg a rajz szerint, annak elvileg mennie kellene, és nincs benne sokkal több alkatrész, igaz, Zener-t másikat kell beletenni.
A 8.2 kOhm-os ellenállással lehet játszani, ha nem tetszenek a kapcsolási pontok (ha növeled az értékét, fölfelé tolódnak).
hello
Olyat szeretnék max tranyokal megoldani hogy 3 led mutatja a töltés szintjét felváltva szóval egyszerre soha nem ég az összes.narancs még nem jó az akku mert "gyenge",Zöld "tuti az akku", piros pedig "elég a töltésből és lekapcsolja az akku pakkról a feszt. azaz megvédi a túltöltéstök.Ha lehetne olyat ,hogy belehessen állítani melyik led mikor aludjon el(feszültségre trimmerel például) és a kövi ekkor gyulladjon ki(ugyanúgy trimmerel beállított értékre) majd mikor a piros elkezd világítani az lekapcsolja az akku pakkot. Lehet nagyon zavaros ha igen akkor jobban kifejtem. előre is köszönöm mindenkinek a segítségét. ÉS nem PICes kapcsolással nem tudok mit kezdeni sajnos.
Mivel senki semmi így az alapötletemből indultam el hogy a tranzisztor kapcsoló is lehet.Sok sok utána járás emg kapcsolások megnézése után megalkottam a prototípust tinában.Szerintem így működne sajnos csak demo tina így nagyobb teljes kapcsolást nem tudom ki próbálni.Szval ebben nincs benne másik 2kapcsolás és a megszakító sem .Amugy a kiindulás az volt hogy töltés közbe a feszültség nő és így tudná "magától" kapcsolgatni a dolgokat.Ki mit szól hozzá...?
Ha körbenézel itt a fórumon is rengeteg ötletet találsz.
Azt csak a rajz alapján sejtem hogy 12 voltos autóakkuról van szó, és arra a gugliban is van jópár megoldás.
azért volt az hogy állítható legyen mert nem 12v aksihoz hanem egy általam készített "cucba[cucokba]" amiket megrendelésre csinálok mindegyikben másfajta akku lesz feszültség szempontjából ez mondjuk a sajátomba készül ami 1 egész és 2/3 rc akkubol van ami azt jelenti 10cellás akku de a legtöbb amit csinálok csak 6cellás lesz. és ezért kell a beállíthatóság mert így egy kapcsolás jó az összes visszajelzésére
Igazad volt kerestem de olyat ami kellet nem találtam így a 2.dik hozzászólásban levőt alakítottam át erre a célra és pár ellenállás és zener cserére került.
Szerinted milyen? Gyakorlatilag semmit nem fogyaszt a vissza jelzés se. Ja és remélem másnak is segítettem.
Kicsit régi, de nagyon praktikus dolog ez a kapcsolás. Feltennék egy "nagyon-de-nagyon" laikus kérdést: hogyan tudnám elérni, hogy a közép tartományt ne 11.5-13.5 Volt-nál jelezze, hanem 12.0-13.0 között?
Üdv.: Laci
Azért ezek csak tájékoztató értékek.
Egyébként a zöld bekapcsolását a D3 és a test közé berakott sima diódával tudod késleltetni, a piros kikapcsolását meg a D1 csökkentésével tudod siettetni.
Bár nem az eddigi kapcsolásról van szó,de az itt lévő csatolt kapcsolás-sal el lehet érni,hogy 12-13 volt között jelezzen egy led.(ráadásul potival szabályozva az értékeket )
Vagyis ha eléri a 12V-ot,akkor mindaddig világít a led,amíg el nem éri a 13-at.
Sziasztok
Nem tud valaki valami egyszerű potival beállítható 1-2 ledes akku fesz jelző kapcsolást 48v-ra? |
Bejelentkezés
Hirdetés |