Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   8 / 22
(#) Medve válasza atox hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Akkor stimm...Opel Corsa 1.4i 93-as, Bosch Multec vezérlés esetén mértem
(#) proli007 válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Hello!
"egyel korábbi hsz-re"
Miről is van szó tulajdonképpen?
üdv! proli007
(#) Tomszy válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Szia, az MM3906 helyett atox bc327-et ajánlott. Azt ugyanugy kell bekötni, ahogy a rajzon az MM3906 van ugye?

d 1n5233 diódát nem találtam HEstoreban. Ahelyett kellene még rendelnem valamit. A kérdésem az lenne, hogy mivel célszerű helyettesítenem?
(#) proli007 válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Hello!
- Szerintem szinte bármely PNP tranyó jó bele, beleértve a 327-et is. Természetesen "ugyan úgy kel bekötni". Pontosabban kollektor-bázis-emitter, mint ahogy a sematikus rajzon van. Ha a lábak bekötésére gondolsz, akkor az alkalmazott tranyónál meg kel nézni az adatlapot, hogy van a tranyó bekötve.
- A rajzon oda van írva, hogy 6..12V-ig bármely zéner jó. Egy kritérium lehet, hogy kisáramú (300mW-os) legyen, mert a nagyáramú típusok küszöbfeszültségük alatt is jelentős átvezetést mutatnak..
üdv! proli007
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
én megnéztem.. ugyan az a lábkiosztás azért is javasoltam ezt. De nézd meg adatlapon azért!!
(#) voodoo hozzászólása Ápr 30, 2012 /
 
Sziasztok!

Elolvasgattam a hsz-kat, és azokat a következtetéseket vontam le, hogy a ECU számolgatja ki, ill. küldi az infókat egy jelfeldolgozóhoz az pedig kijelzőre megjeleníti a sofőrnek az adatokat? Szóval akkor itt ezekszerint nem kell különösebb nagy átalakítás a régebbi autókban sem (injektoros kivitel).
Gondolom ez megoldható lenne minden 90-es évjáratúhoz.
Ilyet már valahol láttam kompletten utólag beépíthető gyári fogyasztásmérőt, régebbi autókhoz.
-megtehető km az adott vezetési stílussal
-pillanatnyi fogyasztás
-max/min fogyasztás
-elmúlt 100km átlagfogyasztása

Mert, ha csak ezek alapján működik az egész akkor úgy gondolom, hogy egy jól megtervezett MC-el pl AVR, PIC is felismerheté és megjelenítheté egy csinos maxi dot kijelzőn.... fillérekből megvan. Az autó komfortérzete nagymértékben megnövelhető.
(#) atox válasza voodoo hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Elméletileg minden ecu tudja az injektor nyitási időt és az kiolvasható belőle diagnosztikán.. szóval ha megtudod úgy írni a programot hogy diagon keresztül komunikál az ecuval és az injektor nyitvatartási időt kiolvasva számolná a fogyasztást akkor kész is a fogyasztásmérő.
De szerintem nagyon profinak kell lenni és ismerni mindent az autó dignosztikáról, hogy ezt meg tudd irni.. ha belekezdesz érdekel a dolog
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Nem ismertek olyan programot, amibe elég bevinni a kapcsolási rajzot, és ő maga automatikusan tervezi meg a beültetési rajzot? Elkezdtem Sprint Layout-ban tervezni, egyszerű, de bármi módosítást kell csinálnom, akkor rajzolhatok újra mindent Ráadásul a teljes elrendezést nekem kell kitalálni. Jobbnak találnám, ha ő maga ajánlana fel egy pályát amit esetleg tudok módosítani.
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Eagle... de nekem a sprinlayout jobban bejön
(#) atox hozzászólása Máj 4, 2012 /
 
megvan az átfolyásmérő... kezdődhetnek a mérések!
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Szia, kiváncsian várom a fejleményeket
Én elkészítettem a beültetési rajzot. Bízom benne, hogy jó lesz. Az alkatrészeket sajnos csak jövő héten tudom beszerezni, azután jöhet az építés és tesztelés.
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Hát ma csináltam pár mérést több kevesebb sikerrel. Most az áramkörtervezésre mentem rá én is a hétvégén jóvolna a hardver részt letudni. benzines mérést csak beszerelt állapotba fogok végezni. jövőhétre készen kéne lennie!!
(#) Stewe válasza atox hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
A méréseknél arra figyelj, hogy különböző átfolyási sebességegekkel kell megszámlálni az optokapu impulzusait, ugyanannak a folyadékmennyiségnek az átfolyása esetén. (10l/80min, 10l/70 min, 10l/1h, 10l/50min, 10l/40min, 10l/30min, itd.) Egy használható átfolyásmérő 2%-os eltérésen belül dolgozik, (van olyan is, ami 1 ezrelékes pontosságú) ami nagyon jó tájékoztató értéket ad, ha ennél durvább, akkor csak esztétikai parasztvakunak jó.
(#) atox válasza Stewe hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
gyári adta szerint +-2% a hibája.. amit kész az áramkör tudom az autóba is próbálni... reméljük a végén használható lesz a kis kütyü.
(#) Tomszy válasza proli007 hozzászólására (») Máj 6, 2012 /
 
Szia, a rajzon amit kiegészítettél a C13 kondi értékét 0,01µF-ról 100nF-ra írtad. Ez egy elírás vagy szándékosan változtattál értéket?
CDS fotoellenállást hol találok? HEstoreban nem láttam. Az ott kaphatoak nem ilyen nagy tart-ban változtatják az értéküket. Tudnál egy konkrét típust adni, amit onnan tudok rendelni? Köszi
(#) proli007 válasza Tomszy hozzászólására (») Máj 6, 2012 /
 
Hello!
- Valóban én írtam el, De szerintem nem a C13-ról, hanem a C11-ről van szó.
- Nem ismerem ezeket a CDS-eket amik kapható. Ami nekem van, annak meg a típusát sem tudom. De szerintem jó lesz bele az FR12-es. Mert az ellenállás értéke 0/10lux-hoz van megadva, csak éppen a napsütés meg 100000lux. Sajnos próbálkozni kell, mert itt az lenne jó, ha nappali fényben kb. 200ohm-ra lejönne. De én próbálkoznék egy L-53 PC3 vagy más fototranyóval is. Az még olcsóbb is.
üdv! proli007
(#) atox hozzászólása Máj 8, 2012 /
 
Hardver rész elkészült! Sokat szívtam vele, de kész és működik is! Már csak programozni kell és mehet az autóba!
(#) petemazi hozzászólása Máj 12, 2012 /
 
Sziasztok!
Én is elkezdtem gondolkozni a fogyasztásmérésen.
Az autó egy injektoros 323, szervízmanual szerint van sebességjel a műszeregységen.(amúgy spirálos a kilóméteróra) Annyit tudok, hogy földre húzogatja a kimenetet, egyébként a levegőben lóg, ha jól olvastam a rajzot.

Az elképzelésem a következő:
Kell egy PIC, aminek egy bemenetére jön a sebességjel. Meg kell mérni, hogy mondjuk az órát 10 és 100km/h kijelzésig pörgetve egy motorral másodpercenként hány impulzust ad ki.

Aztán az elégetett üzemanyag mérése. Itt le lehet venni az egyik injektor jelét az ecuról, vagy akár magáról az injektor csatlakozójából. Alapesetben 12V-on van az ecu vezetéke, nyitott injektornál földre húzva.

Így mérni tudom egy injektor nyitási idejét, és beszorzom néggyel, mert ugye 4 injektor van.

A szervízkönyvből szintén tudom az alsó és felső hibahatár befecskendezési mennyiséget. Ezeknek a középértéke 2,43ml/sec.

Tehát az elhasznált üzemanyag mennyisége mililiterben: nyitvatartási idő*4*2,43

A kijelzőre mondjuk 0,5 másodpercenként kerülne új adat, a pillanatnyi fogyasztás 100km-re vetítve.
Ez szerintem így számolható: (100km/0,5mp alatt megtett út km-ben) * [(0,5mp alatt nyitvatartási idő * 4 * 2,43ml) /1000] a /1000 csak azért, hogy literben jöjjön ki.

Vegyünk egy példát, hasraütésszerű adatokkal:

30km/h-val halad az autó, 0,5mp alatt 30km/60/60/2 = 0,00416km/0,5mp

0,5mp alatt 0,2mp-ig volt nyitva az injektor.

Tehát a befecskendezett mennyiség:
0,2mp * 4 * 2,43ml= 1,94ml/0,5mp = 0,00194L/0,5mp

És a pillanatnyi fogyasztás végül:
(100km/0,00416km) * 0,00194L= 46,63L/100km.

Helyes a gondolatmenet? Nehéz lenne megírni a programot?

Remélem érthetően fogalmaztam, igyekeztem
(#) atox hozzászólása Máj 12, 2012 /
 
jólehet!!
de még mindig fennáll amit mondtam már, hogy ha feszültséget mérsz az injektoron és az indítja az időmérést az hamis eredményt ad, mert az injektor nem akkor nyit ki ha rákerül a feszültség. áramot kell mérni és az indítsa el az időmérést. a megfelelő áram értéket pedig ki kell mérni!!!
és ez a módszer azért jobb mert ha a közös +12v os vezetéken nézed az áramot akkor mind a 4 injektor méri!!
(#) petemazi válasza atox hozzászólására (») Máj 12, 2012 /
 
Szerintem mérési hibahatárba simán belefér. Mondjuk egy 10ms ideig vezérelt injektor 9ms ideig van csak ténylegesen nyitva, akkor 10%-ot téved a mérésünk.

8 literes fogyasztásnál ez 0,8 liter. Esetleg lehetne kalibrálni is a mérést: Először úgy programozzuk fel a PIC-et, hogy az ég világon semmi mást ne mérjen, csak elfogyasztott üzemanyagot. Egy teletankolás-50km-teletankolás ciklusban le lehetne olvasni a különbözetet a kútról, és a PIC adataiból, aztán a végleges programban pontosítani.

Igazából ez volt az első ötletem:
A PIC csak elfogyasztott üzemanyagot mér, és kijelez. A megtett út mérése megoldott a műszerfalon. Apró matekkal pillanatok alatt számolható az átlagfogyasztás.

Ez azért lett elvetve, mert így semmi értelme nincs, hiszen erre tökéletesen elég egymás után kétszer teletankolni a kocsit..
(#) atox válasza petemazi hozzászólására (») Máj 12, 2012 /
 
10% hiba szerintem elég sok! a kalibrálásal meg ebbena formába az a baj hogy ez a hiba fennáll minden nyitáskor szóval nem adna helyes mérést a kölönbözet! maximum ugy ha méred az időt és azt is h x km alatt mennyiszer nyitott az injektor és igy már elég jól visszalahetne osztani a nyitási késleltetést!!!
(#) petemazi válasza atox hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Hogyha az injektorom 2ms késéssel nyit, akkor 10 nyitás alatt, és 100 000 nyitás alatt is ugyanazt a mennyiségű korrekciót kell beleírni a programba.

Ugyanez, ha a pic által mért fogyasztás, és a betankolt mennyiség különbözik. Ha tankolásnál 8% eltérést tapasztaltam, akkor 2mL befecskendezésénél is 8% lesz a hiba.
(#) atox válasza petemazi hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Nem! mivel a nyitvatartási idő változik!!!
ha minden nyitásnál 2ms a késés nem mind1 hogy 5msig van nyitva vagy 10ig!! Gondolj bele!
szóval minden nyitásnál le kell vonni a 2ms!
(#) petemazi válasza atox hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Akkor viszont jóval egyszerűbb lenne megnézni szkóppal meg egy söntellenállattal az áramfelvételét egy darab injektornak, abból már lehetne számolni. Vagy akár besétál az ember egy bontóba, és vesz egy darabot külön méregetni.
(#) petemazi válasza atox hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Ezt most találtam.
(#) atox válasza petemazi hozzászólására (») Máj 13, 2012 /
 
Ez így van... de én akkor is áramot mérnék inkább.. kimérni mennyi az az áramerősség hol már nyitva van és azt az áramszintet megadni indőzitő inditásnak illetve leállitásnak..ha ez jól megvan csinálva ettől pontosabb mérő szerintem nem létezik... maximum még ha a hőmérsékletét is figyelni a benzinnek, de az már "túl pontos lenne"
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Máj 19, 2012 /
 
Hogy állsz a kapcsolással??
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Máj 19, 2012 /
 
A nyák elkészítésével bajlódok. Egyszerűen sehol nem találok műnyomópapírt, már vagy 5 boltot felkerestem. Ti hol szerzitek be? Van másik út is a nyák elkészítésére ami otthon megy?
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Máj 19, 2012 /
 
én tojáspapírra nyomtatok! De nem tudom honnan van régről volt itthon jópár ív.
(#) Tom Lord válasza Tomszy hozzászólására (») Máj 19, 2012 /
 
Én úgy oldom meg, hogy amikor a különböző prospektusokat, szórólapokat bedobálják én összegyüjtöm azokat amelyeknek fényes a borítója és arra nyomtatok. Minnél fényesebb annál jobb.
Nem a legtökéletesebb, de bizton állítom a legolcsóbb!
Következő: »»   8 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem