Fórum témák
» Több friss téma |
Én is így gondoltam, ledes indexek, ledes hátsó lámpák... Számolgattam a teljesítmény igényeket és így bőven elég lesz a 2 tekercs... Köszi a linket, megnézem...
nézd meg nem e nyírtad el a lendkerék éket ha igen akkor máskor erősebben húzd meg a lendkerék anyáját javaslat
keress egy redőnylehúzó madzagot és bujtasd be a lendkerékék mögé és kössd rá a lábtartóra erősen és húzd meg utána szed le a madzagot és kész Marvin-nak írtam ja és cseréld ki az éket ha kitudod szedni akkor szerencséd van
Én is így oldottam meg :
http://www.youtube.com/watch?v=85YmzLvW3mM Csak az első lámpa tartalmaz hagyományos izzót. Azóta módosítottam fehér indexburákra,és a legerősebb fényű sárga ledekre amit találtam.És az első lámpába tettem 4 darab meleg fehér fényű ledet,így csak éjjel használom a hagyományos 35 wattos ízzót.A 4 led és a hátsó lámpa piros ledjei mindig világítanak.
Hali mindenkinek!
Szeretném ha segítenétek a kövi a szitu: Simson s50 es motorom van és tirisztoros gyújtásra meg szeretném próbálni persze úgy h én csinálom meg nyák minden és érdeklődnék, hogy valaki kapcsolási rajzot, illetve nyáktervet és még ha nagyon kedves lenne kis leírást kötésekkel kapcs tudna -e adni? ha már valami ezek közzül van annak is megörülök! Köszi srácok
Helló
Az lenne a kérdésem ,hogy van 1 s_51-es simsonom és nagyon halvány rajta a szikra szinte alig látható. Mikor mentem vele minden kb. 5. km műlva leállt ,csak akkor indult újra ha egy másik gyertyát tettem bele. De ha visszatetem bele amit kiszedttem ugyanúgy jó volt 5 km-ig. Előre is kösz
Megszakító hézag rendben?
Igen rendben van.
Kondenzátort ellenőrizted? A gyertyahézag megfelelő? Gyárilag ugyanis 0.7mm-re állítják be, de neked 0,4mm kell. Ha ezek rendben és mégsem jó, akkor a gyújtó tekercset kell megvizsgálni.
Helló
Azt szeretném megkérdezni ,hogy az s51-es simsonon hogyan vannak a tekercsek hely ügyileg. Kösz.
Üdvözlet mindenkinek! Gyújtás gonddal kapcsolatban keresek tapasztalt hozzászólólat. Tirisztoros gyújtású simsonom újonnan felvett szokása: rúgásra indul, majd kb 10 mp múlva megáll, aztán nem indul. Gyertya ki, szikra nincs. Pipa le, a gyújtókábelen sincs szikra. Kis simogatás, birizga, újra van szikra. Mire összeszerelem, megint nem jó. Aztán egyszer csak elindul, hajtom órákig, leállítom, és az egész kezdődik elölről. Másik trafót próbáltam, azzal sem volt szikra, kábeleken látható sérülés nincs. Kontakthiba (szerintem) kevésbé valószínű, ha nem áll le rögtön használható, pedig a rázkódástól menet közben is le kéne állnia. Kb eddig jutottam. Van valakinek valami ötlete? Üdvözlettel: MK
Jeladó szokott produkálni ilyen "rejtélyes" hibát.
Köszönöm a tippet! Néztem rá ellenállás értékeket, megpróbálom majd kimérni a tekercseket. Megírom az eredményt. Üdv: Mikes
Ugyanezzel kapcsolatban kérdezném: a tirisztort lehet valahogy ellenőrizni méréssel? Vagy ha valami ott sántít egyáltalán nem indulna? A gyújtótrafó "bemenete" és a test között mérhető a feszültség (folyamatos indítózás közben)? Szeretném lehatárolni a hibát, ha mégsem a jeladó tekercsek lennének. Köszönettel:MK
Az bizony a jeladó tekercs lesz!
Nézd meg melyik szál jön a jeladótól a tirisztor egységhez ha van kapcsolási rajzod akkor szin alapján is beazonosíthatod. Indítás előtt huzd le ezt a szálat a tirisztorról és a test és a vezeték között mérj ellenállást. Aztán dugd vissza a vezetéket a hejére. Inditsd el a motort és ha leáll akkor gyorsan mérj megint ellenállást. Ha a két mért érték között eltérés van akkor a jeladó a hunyó. Ne vegyél ujat mert javítható csak egy kis kézügyesség kell hozzá.
4-ből 4-en voksoltak a jeladóra, ez azért már jelent valamit! Már előkapartam a forrasztópákámat, az ónt, szedtem le kapcsolási rajzot... Hétvégén szétszedem, köszönöm a segítséget! Üdv: MK
Sziasztok,
egy egyedi Simson gyújtáson gondolkozunk, aminek a lelke egy egyszerű astabil multivibrátor lenne. Mielőtt bármit is csinálnánk, megszeretnénk kérdezni, hogy működőképes -e egyáltalán amit kitaláltunk. (kép mellékelve) Tervezzük egy továbbfejlesztett változatát is, amiben csupán 1 gyújtótrafó lenne. A kapcsolás eredetileg, egy 120V-os inverter rajza. A hozzá tartozó leírás a C1, C2-es kondenzátorokhoz 47µF-ot ír, mert akkor a frekvencia ~ 50Hz. Gyors power tranzisztorokat használnák. Milyen frekvencia lenne az optimális?
Nem értem, ez miért lenne jó? Keress egy már bevált kapcsolást, ez nem fog működni.Bővebben: Link
Én csináltam egyedi simson gyuszit és működik!
A lendkerék bütyökre ragasztottam egy mágnest. A jeladónak egy 12V-os relé behuzótekercse van berakva pont befért a megszakító helyére. Az áramot egy áttekercselt világítótekercs adja amire 0,2-es juzalból 2500menet van tekercselve soronként lakkozva. A gyujtás elektronika pedig egy orosz tirisztor meg néhány alkatrész . Nagyon jól működik az első rugásra nem indul de a másodikra tuti a gyujtás ugyanis van benne egy kondi amit a tekercs első rugásra feltölt kb 4-500V-ra majd következő rugáskor rásüti a tirisztor a gyujtótrafóra. Nagyon jó de majd az idő megválassza milyen jó mert tavaj csináltam és idén fogom tesztelni.
Igazából innen építettem valamelyik rajzot meg de már nem emlékszem melyiket az biztos hogy nem a gyári volt hanem valami más.
Kihozható az egéssz kb 1000-2000 Ft-ból ha az ember tud egy kicsit tekercselni. A többi csak forrasztás kérdése.
Sziasztok,
rettentően kicsi a szikra a Simsonomon. Ha párhuzamosan egy 100nF-os kondit kötnék a gyújtótrafóra akkor nagyobb szikrám lenne? Kipróbálom..
Miért lenne jobb vagy nagyobb szikra?
Inkább a lendkeréknél az alaplapot állítsd úgy hogy közelebb kerüljön a tekercs a mágnesekhez főleg a gyujtótekercs. Sokat jelent még a megszakító ellenőrzése megtakarítása. Aztán a kondi is lehet rossz . Na meg a vezetékeket is nézd meg nem testelnek-e le valahol . Valamint a gyujtótrafó is és a pipa is megviccelhet. Próbáld pipa nélkül .
Üdvözletem!
Azt hiszem, meg van a rejtélyes leállások oka: az elektronikában adta meg magát valami, a tirisztor cseréje után pöcc-röff a moci! Köszönöm a hozzászólóknak a tanácsokat, mindenkinek szép napot! MK
Helló
Az lenne a kérdésem az s 51-es simsonnnál ,a tekercsek hol helyezkednek el egymástól? Köszönöm
Így:Bővebben: Link
Sziasztok van egy érdekes problémám.
A motorom egy 50-es simson ami kapott az alaplapra egy tekercset amin 2500 menet 0,15 -ös huzal van ez a gerjesztőtekercs. Aztán a megszakító helyére kapott egy 12 voltos relé behuzó tekercset ami jeladóként szolgál. A lendkerék bütykös részére fel lett ragasztva egy pici 5mm széles mágnes ez adja a jelet. Megépítettem hozzá a gyári simson kapcsolást és nem akart menni nem volt szikra. Aztán a jeladó vezetéket közvetlenül a tirisztor G bemenetére forrasztottam és jó is lett van szikra a motor beindul de csak alapjáraton megy huzom a gázt és nem pörög fel csak továbra is alapjáraton hörögve megy. Észrevettem hogy a pipát ha egy kicsit megemelem akkor hallatszik a szikra a pipában és akkor ha odahuzom a gázt fel is pörög. Nagy fordulaton jól érzi már utánna magát. Szerintetek mi ennek az oka?
Én is valami hasonlóra tippelek de érdekes hogy ha egyszer felpörgött és magasan tartottam a fordulatot akkor jó volt mentem is vele egy kört volt benne erő nem puffogott tényleg jól ment csak ha alapjáratra visszaesett a fordulat akkor ott is maradt megint le kellett emelni kicsit a pipát és odahuzni neki és már pörgött is. Több jó gyertyával is ezt csinálta de még a trafó is lehet ludas mert hagyományos trafó de holnap rárakom a tirisztoros trafót amit kaptam a havertól mert ott hányódott nálla.
Mérd meg a pipa ellenállását. Lehet, hogy ott a baj.
Oké holnap megmérem .
Mi lenne a helyes érték?
Szia!
Néhány kiloOhm (1-5) jó érték a pipánál,ha zavarszűrős egyáltalán. üdv: hp |
Bejelentkezés
Hirdetés |