Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   111 / 344
(#) Norbi1 válasza Norbi1 hozzászólására (») Máj 14, 2012 /
 
megvan a 6 szál drót!2 szál ami a tekercsből jön a két kondenzátorhoz van kötve!Nem volt időm szétkapni,hogy jól látható képeket készitsek,de a napokban készitek párat!
(#) Fülöp Imi hozzászólása Máj 15, 2012 /
 
Tud valaki segíteni?2,2Kw os csillag delta motor ami jelenleg 380 voltról megy!Át szeretném kötni 230 voltra!Mekkora Indítókondi kellene hozz?És mekkora állandó.Meg a watt mekkorára fog így kb lecsökkenni?
Köszi a válaszokat!
(#) predator69 hozzászólása Máj 18, 2012 /
 
380 v-ról 220-ra bekötött motoron kettő kondi van, mekkora kondiknak kell lenniük,a motor 2800fordulatú,és 2,2-es,köszönöm előre is.
(#) Mályi László válasza Fülöp Imi hozzászólására (») Máj 19, 2012 /
 
Indítónak 180 mF, állandónak KW/ 70 mF de ez eltérhet a melegedés miatt. Kezd kevesebbel ha nem melegszik növelheted. A teljesítmény 2/3 -ra esik vissza az indító nyomaték az jelentősen. Ez predátor69 esetére is igaz.
(#) jocijoco hozzászólása Máj 20, 2012 /
 
Van egy csillag deltába köthető motorom 220/ 380-as és 400herces, hogy tudnám ezt 50hercen használni. Át lehet ezt tekertetni vagy kuka az egész.

HPIM7710.JPG
    
(#) pucuka válasza jocijoco hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Esetleg frekvencia váltóval tudnád használni. Áttekerni nem lehet, mert a nagyobb frekvencia miatt kevesebb vas van benne, mint ami 50 Hz -re szükséges, ezért sokkal gyengébb is lenne.
(#) talaldki válasza jocijoco hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Adattábláról tegyél fel képet, ha tudsz. Valószínűleg tudod használni, de nem a jelzett feszültség kell neki hanem kevesebb. Kisebb lesz a fordulatszám és a teljesítmény is. Át lehet tekercselni csak nem éri meg átalakítani, mert összességében olcsóbban jutsz egy használható motorhoz mintha ezzel kísérleteznél vagy kísérleteztetnél valakivel. Ha tudod, hogy mekkora fordulatszámú, milyen teljesítményű motorra van szükséged és ehhez mennyi elektromos áram áll rendelkezésdre amperban, milyen feszültségen (1x230V vagy 3x400V), akkor már előrébb jutottál a válaszhoz. Üdv
(#) jocijoco válasza pucuka hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Köszi
Kár érte mert 5800-at forog és 1,5 KW teljesítményű. a mérete meg egy 750W-os motornál is kisebb. Ha csak áthajtásra használom a motor, az nem jár energiafogyasztással ,ha kábel kötéseket leszedem?? Esetleg a tekercselést távolítsam el.
(#) jocijoco válasza talaldki hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Na majd keresek rá egy 1,5KW feletti motort, és ráhajtok a ventilátor oldalán.
(#) pucuka válasza jocijoco hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Már annak is gyanúsnak kellene lennie, hogy sokkal kisebb. Ráadásul, egy négypólusú motor. Úgyhogy nem könnyen lehetne áttekerni.
(#) AccessDenied hozzászólása Máj 22, 2012 /
 
Segítsetek már kicsit, szétszedtem ezt a motort kitakarítani, és nem írtam fel, hogy mit hová kell kötni. Azt hittem, hogy három egyforma tekercs van benne csillagba kötve, de nem egyformák a tekercsek.

750W-os motor amúgy és 25µF kondi volt/lesz rajta, vízszivattyú motor.

Szerintem a két együtt lévő vezeték a fázis és nulla, a harmadik meg a forgásirány (kondi).
(#) AccessDenied válasza AccessDenied hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
A-C közé kellett a 230 és A-B közé a kondi. Persze már bekötöttem mindenhogy, mielőtt így lett kötve. Ment 600-at meg morgott kicsit máshogy.
(#) talaldki válasza AccessDenied hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
A b-c közé kell kötni a kondit, a-c közé pedig a 230V-ot.
Ennél a tipusnál nem tudsz kivezetés átkötéssel forgásirányt váltani.
(#) fluxus55 hozzászólása Máj 23, 2012 /
 
Helló mindenkinek! A következő kérdésem lenne. Adott egy villanymotorom olasz annyi felirattal, hogy 380v! delta 3kw-os rendesen 6 kivezetés. A kérdésem, ha ezt lekötöm 230v-re, akkor 25A elég e, az indításhoz deltá-ban. És ad e, annyi nyomatékot hogy egy 7 lépcsős szivattyút meghajtson. A teljesítmény csökkenés nem probléma.
Valamint, van kézi csillag delta kapcsolom viszont azt nem tudom hogy kössem be a kondikat vagy egyáltalán meg e lehet oldani úgy, hogy 230 v csillagban felpörget deltában átváltok és így csillagban nagyobb lesz az indítónyomaték vagy azt se tudom hogy ez így van e. (ha ilyen kapcsolás van az jó volna)
Még nem próbáltam azt se, hogy deltában el e indul 230v 25A-rol, de ahogy olvasgattam az írásotokat lehet el fog, de terhelés nélkül.
Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) talaldki válasza fluxus55 hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Ha 380V delta van ráírva akkor 380V-os tekercsek vannak a motorban. Ezekre 230 V-ot kapcsolva biztosan elindul 25A -ról csak nem lesz teljesítménye a szivattyú részére ahhoz, hogy vizet is szívjon.
De gondolom nem is ez a célod vele, mert írod, hogy a teljesítménycsökkenés nem számít. A cs/d kapcsolót ebben az esetben felejtsd el.
(#) fluxus55 válasza talaldki hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Köszönöm gyors válaszod. Akkor nem kínlódok vele a teljesítmény csökkenést úgy értettem, hogy pl. 3kw lesz kb. a fele, vagyis 1,5kw az meg elég a szivattyú-hoz , sajna csak 380v!delta felírat, van rajta és semmilyen 230v másra nem dísznek jó.
(#) Tams84 hozzászólása Máj 30, 2012 /
 
Sziasztok! Egy kis segítségere volna szükségem, motor bekötés ügyileg. Van egy 1,3kw os háromfázisú szivattyú motorom, klasszikus magyar bronzlapátos szivattyú volt. Egyfázisúra szeretném kötni. U1 - V1 - W1 vezetékek vannak, és csak három vezeték van. Alapesetben U1 re és W1 re kötöttem a 220 at és V1 re meg W1 re a kondit indul is meg megy is, csak nem tudom jó e? A Másik kérdésem hogy egy 60 mikrofarados kondim van. Nem túl nagy ekkora motornak? Tíz percig járattam nem melegedett, de azért gondoltam megkérdezem. Fúrógépen lesz így folyamatos üzemben nem lesz. Köszönöm a segítséget!
(#) mk1golf1.8 válasza Tams84 hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Szerintem a te motorod az csillagba 380 deltába kötve meg 220V. Tehát a hat végre szükséged lesz. A kondi mérete meg kb 70 µF / kW.
Ha eddig 3 fázisról ment, akkor az el van kötve csillagba, tehát nincs kihozva a másik 3 vég, amire szükséged van. A teljesítményed meg kb az eredeti 2/3-a lesz.
(#) fúró hozzászólása Máj 30, 2012 /
 
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy hány Kw-ig kötjűk a villanymotorokat csillagba ,illetve deltába , és végül csillag-deltába. ?
(#) Tams84 válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Akkor ha a képen jelölt módon használom leég előbb utóbb? Mert működik. A további három kivezetés megbontására nem vállalkoznék az már kicsit komolyabb meló. Azért köszi szépen!
(#) mk1golf1.8 válasza Tams84 hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Ha a tekercsfejbe deltába van elkötve, akkor jó lesz így. De ha ez eddig 3 fázisról ment, akkor szinte biztos, hogy csillagba van elkötve. Vedd le a pajzsokat, szedd szét, és akkor már látod a tekercsfejet, az sokat elárul. Ha megvan a csillagpont, akkor szétkötöd, és külön kihozod azt a hátom véget is. Ehelyett a kapocsléc helyett meg felteszel egy másikat, amibe a 6 véget be tudod kötni, és akkor elkötöd deltába. Abba az esetbe tuti jó lesz. Az adattáblájáról is tegyél fel egy képet légyszives, ha van...
(#) whitaker26 hozzászólása Máj 31, 2012 /
 
Sziasztok!Egy olyan kérdésem lenne,hogy van egy mágneskapcsolóm,kettő darab 3 fázisú motorom,két KKmo kapcsolóm.Azt szeretném,hogy az egyik motor kettő darab csiszolókövet hajtson meg,a másik pedig egy tárcsát.A többi része már össze van kábelezve,csak itt elakadtamHa tudni vki esetleg akár egyvonalas rajzot küldeni,megköszönnémÜdv:Attila
(#) Tams84 válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Igen ez egy gyári 380 as motor és újonnan vettük szivattyúként üzemelt, tehát nem volt piszkálva. Holnap megnézem mit látok ha megbontom, ha meg nem megy marad a szaki ő pik pak beköti csak egy kis noszogatás kell neki. Ja igen csatoltam az adattáblát. Ezer hála.....

IMG_0407.JPG
    
(#) mk1golf1.8 válasza Tams84 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Rossz a monitorom, elég sötét képet ad, nem nagyon tudom kivenni, na meg a kép se a legjobb, de nem látom rajta a 220V feliratot sehol sem. Ami 3fázisról meg 220ról is használható, azokon rajta van, hogy 380/220
Amit látok, abból arra következtetek, hogy ez 220ról nem üzemeltethető. Ha menne 220ról is, akkor kihozták volna gyárilag a 6 véget. Sajnos marad a 3 fázis... De ha van az adattáblán 220V felirat is, akkor nem. Nézd meg, és inkább írj le mindent, nekem a kép elég sötét. Nem igazán látom.
(#) proli007 válasza whitaker26 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Hello!
A villamos rajzhoz, a kutyát nem érdekli mit hajtanak meg a motorok, viszont annál inkább, hogy miképpen szeretnéd üzemeltetni Őket. Egyszerre, külön-külön, nyomógombbal, vagy mit tudom én..
üdv! proli007
(#) mk1golf1.8 válasza Tams84 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Ha kell 4ezerért van hibátlan 220as villanymotorom, 750 W-os, még gyári tekercselés van benne, illetve kondi meg kábel is van rajta. Kis fúrógéphez megfelelne. Amúgy peremes felfogatású.
(#) Tams84 válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Bocsi valóban kissé sötétre sikerült csatoltam világosabban, de ezen sehol nincs 220v. Ezek szerint ezt sehogy nem lehet használni 220v -ról? Mert elvileg elindult meg megy is csak nem tudom hogy hosszútávon működőképes lesz e?
(#) Tams84 válasza mk1golf1.8 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Mekkora a fordulata? Mert nekem is van több is csak ez mind 2800 as de 1400 as jobb lenne, nem kellene akkora tárcsa.
(#) whitaker26 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Szia!A gép elején van egy nyomógomb,meg egy vészgomb,a nyomógombbal akarnám indítani a követ hajtó motort, a másik motor pedig fordulatszám szabályozón keresztül megy asszemA nyomógomb csak ez egyik motort indítaná.Hátul van benne egy trafó is négy kivezetéssel.
(#) proli007 válasza whitaker26 hozzászólására (») Máj 31, 2012 /
 
Hello!
Akkor lehet, hogy a nyomógombbal lehet ki-be kapcsolni az egész gépet, a kapcsolóval pedig kiválasztani melyik motor forogjon? Vagy hogy is működjön az egész?
A trafó gyanítom, hogy 380V/220V-os. Mert szokás, hogy a gépen csak a 3*380V van, és a mágneskapcsoló behúzó tekercse 220V-os. Így a trafó, a 220V-ot két fázisból állítja elő. Ugyan is a régi csatlakozónál négy tüske volt, ami feltételezi, hogy a három fázis volt meg és védőföld. Nulla nemvolt, amihez képest lett volna 220V. De kis védelemnek is jó, mert ha nincs meg két fázis, nem indítja el a gépet. A harmadik meg mindegy megvan ekkor vagy sem.
Vagy is meg kellene nézni mi van a mágneskapcsoló tekercsére és a trafóra írva, hogy okosabbak legyünk. De a mágnes kapcsoló típusa sem ártana, hogy a számozás is megfelelő legyen a rajzon.. Vagy is pontosan ki kellene deríteni milyen alkatrészek is vannak a kütyün ténylegesen. A fordulatszabályzó bekötése is érdekes lehet.
üdv! proli007
Következő: »»   111 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem