Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   114 / 344
(#) jocijoco válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Csak 2x18-at tudok rátenni. Eddig ment kondi nélkül is, bár melegedet mint az állat. Kíváncsi vagyok kibírja e. Na majd 5kor jelentkezem.
(#) jocijoco válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Nos megjárattam 2x18 mikronos kondival. A motor 65 fokra melegedet fel mire a 200bár nyomást elérte az áramfelvétel 10A-ig ment fel. Forró motornál 2x18 mikronnál 4.5A vett fel ékszíj nélkül. Majd gyorsan vissza a 10 mikronost az egyik 18-as helyére, az áram felvétel kb 3.5 A esett, ékszíjat felrakva 9A lett az áram felvétel 200 bár nyomáson. Tehát ez a verzió marad, ameddig le nem ég a motor. Ha netán elszállna a segéd fázis állandó kondisra fogom tekertetni. Nagyon jó dolog ez a röpsúlyos kuplung 220V esetén. Dobok egy képet róla. Hasznos lehet a beépítése ha valaki 380-as motort 220-on használ. Köszönöm a segítséget, ha leég megírom meddig bírta.
(#) elektroton válasza jocijoco hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
A melegedés biztosan csak a kondi "bűne"? Melegedhet a motor a röpkuplung csúszásából adódóan is, hol a legmelegebb a hajtás? Ha tengely a melegebb a motor házhoz képest akkor surlódási hő melegíti a motort.
(#) jocijoco válasza elektroton hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Kuplung nem melegszik. Sajnos ez a motor nem az igazi, valami nem stimmel vele. Még játszok egy kicsit a kondikkal ha lesz rá időm. Lehet hogy még jobb is lesz.
Valószínű valami baja van, mer a kondinak az értéke kicsi a teljesítményhez képest. 36 mikró sok neki 28-al meg 1 A kevesebbet vesz fel. Most ment 1,5 órát alig melegedet.
Ha jutok valamire még a kondik értékének a javításán megírom.
(#) Jani85 hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Sziasztok van egy motorom amit be szeretnék indítani nem volt rá nagyon oda figyelve a táblája már nem nagyon olvasható sőt szinte semmit nem tudtam róla egyértelműen leolvasni csak részleteket van rajta de nem egy helyen 220V és 400Vis ráírva meg még a 400V alá egy 30mikroF és mondom szétszedem a bekötő dobozát hogy lássam, hogy 3 fázisú-e vagy valami nem az mert 2 fekete és 2 sárga vezeték jön be a 2 sárga között kb 25ohm az R a 2 fekete között kb 5 ohm az R. Segítséget szeretnék kérni valaki elárulhatná, hogy ez milyen motor és hogy kell bekötni. Ja még valami ilyesmi is van a táblán: Iwi 15150
(#) Jani85 válasza Jani85 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Küldöm a képeket is
(#) voodoo hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Nincs valami alternatív megoldás arra, hogy a 2.2kW-os 230V motort be tudjam indítani 10A biztosítékkal? Gondolnék valami fordulatszám szabályzásra, lágyindításra? Például elég lenne ha csak 1.8kW-on működne a motor és nem teljes fordulaton csak úgy 80%-on.

Köszi a segítséget!
(#) elektroton válasza Jani85 hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Az egy egyfázisú motor. Nem iwi hanem IMI (Ikladi) gyártású magyar motor. A 400V a 30mikrós kondi feszültségét jelentheti. A 25ohm a segédfázis, az 5ohm a főfázis tekercs. A kondit a 25ohmos tekerccsel kell sorbakötni és ezekkel párhuzamosan a 5 ohmos tekercs.
(#) mk1golf1.8 hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Üdv! A segítségetek kérném. FONTOS lenne...
AF127-4AM motorhoz kellene nekem gyári tekercselési adat, huzalátmérő, menetszám, lépés, elkötés.
A motor 48 hornyos 1400as fordulatú, és 55KW-os.
Aki tud, kérem segítsen.
Köszönöm
(#) steve25 hozzászólása Jún 9, 2012 /
 
Sziasztok. Van egy E1N tipusu eszterga gép. amit szeretnék 230V üzemeletetni. Tisztában vagyok hogy teljesitmény vesztéssel jár. és azzal is hogy egy DAHLANDER motor hajtja aminek a csillagpontja nincs kivezetve, ugyan 6 kivezetése van de 2 féle fordulata. namost nekem szükségem lenne mindkettő fordulatra és egy olyan kapcsolási rajzra amivel tudom zökkenő mentesen üzemeltetni, csináltam egy kapcsolási rajzot megnézné olyan emmber aki jártas ebben a szakmában, és kivielezhető-e eggyáltalán.
a piros kondenzátor az inditó kondenenzátor a sárga az állandó üzemü kondenzátoraz inditó kondenzátor az árramrelé segitségével inditja meg a motort és mikor csökken az áramfelvétel elengedi az érintkezőjét az inditó kondenzátort lekapcsolja, . terveim szerint
Köszönöm az épitő jellegü hozzászólásokat!

U.i:kellene kb hogy mekkora inditó kondenzátor kell a motornak ami közös , és külön külön a két tekercsnek mekkora üzemi kondenzátor?
Késöbbiekben amenyibben lehetsége még a forgás irány váltást is megkell oldani
380V motornál az nagyon egyszerü... ha van 380volt

dahlander.jpg
    
(#) steve25 hozzászólása Jún 9, 2012 /
 
A motor teljesitménye 1,3/2,0Le 700/1400Fordulat
(#) steve25 hozzászólása Jún 9, 2012 /
 
Igazábol elég lenne a lassabb fordulatu rész bekötése, általában azt használom a legtöbbet.
(#) erbe válasza steve25 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Az állandó üzemű kondenzátort tedd a kapcsoló elé. Nem lehet egyszerre mindkét tekercsen kondi, mert ha az egyik hajt, a másikon bezavar. Elvben a kétféle fordulathoz eltérő mértékű állandó kondi kellene, de ha kisebb értékűt teszel, a kicsivel jó, a nagyhoz meg még mindig rásegít. Állandó üzemű kondinak 16-20 µF kellene, indítónak meg 80-100 uF. Az áramrelét jól kell megválasztani, hogy mindkét teljesítményen megfelelően működjön.
(#) steve25 válasza erbe hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Értem . ha más nem akkor a relét kihagyom és nyomos gombal oldom meg az inditást. inditó kondinak elég lenne akkor a 80-100 µF , ezzel szerintem mindkét tekercs eltudna indulni. azt gondoltam hogy a két állandóüzemü kondenzátor nem lesz egyforma mivel a a teljesitménye sem egyforma.
(#) erbe válasza steve25 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Akkor a fordulatszám váltó mellé kell tenned egy kondiváltót is. Csak el ne felejtsd visszaváltani.
Épp emiatt javasoltam a kisebb kondit, amivel mindkét fordulaton üzemelhet.
(#) talaldki válasza steve25 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Érdekesen fog alakulni a motor leadott teljesítménye, ha egyáltalán el fog indulni 230 V-on akár csak üresen is. Itt nem 230 V-ra készült tekercsvégek játszanak a kapocslécen, amivel lehet trükközni. Nem lesz ereje a motornak, szvsz. annyi sem h. a gépet felpörgesse.
(#) steve25 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Ettöl félek énis. láttam egy helyen hogy bevolt kötve 220v ra a gyári motor de hogy hogyan azt nem tudom. kondenzátorokkal meg gombal müködött de hogy milyen azt nem tudom....
(#) talaldki válasza steve25 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Az, hogy láttad a "gyári" motort bekötve működni az nem igazán jelenti azt, hogy annak a mocinak a tekercsei ill. a tekercsek belső kötései is eredeti állapotban voltak, mert ott azért van némi mozgástér, viszont a pólusátkapcsolást ez esetben már el lehet felejteni.
(#) steve25 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Olyan negatív vagy
(#) talaldki válasza steve25 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Off.
Ne hidd, hogy az vagyok csak nem szeretem magam becsapni, másokkal meg főleg nem teszem azt.
Mégis akadnak dolgok így, több mint három évtized ebben a szakmában töltött idő után amin eltátom a számat és csodálkozom rajta. De ez így van jól.
Sokat tanulok a HE topikjaiból, ---- innét is!
ON.
Azért továbbra is kíváncsi vagyok, hogy mire jutsz ezzel a motorral kapcsolatosan.
(#) steve25 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Énis kiváncsi vagyok. próbálok annyi infót össze szedni amennyit csak tudok mivel vidéken van a gép, én jelenleg budapesten tartózkodom. próbálom a legkevesebb pénzböl és legegyszerübb módon megoldani ha lehetséges. Ha nem akkor igy jártam.
Nem unalombol irkálok énsem a HE fórumon
Felvetettem ezt a kérdést. mivel hogy láttam 220v rol üzemelni. azt hogy mi módon fogalmam sincs, van elképzelésem.
Gondolkodtam egy másik lehetőségen 3F villanymotor mint generátor. meghajtani egy 220V motorral, de még kérdezősködöm hogy mennyire kivitelezhető. az hogy veszitek energiát mármint amennyit belefektetek annyit nem kapok vissza ,
(#) sogitsek hozzászólása Jún 9, 2012 /
 
Szebb estét! szeretnék egy kis segítséget kérni mint totál újonc az oldalon. Amennyiben lehetséges, skype-on keresztül lenne a legideálisabb. egy (ha minden igaz) aszinkron motort szeretnék üzemeltetni hálózati áramról. Ha valaki esetleg tudna segíteni, kérlem írj egy skype nevet és felveszem veler a kapcsolatot! ezer hála előre is!
(#) sogitsek válasza sogitsek hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Kép a motorról és a panelről.
(#) erbe válasza sogitsek hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Mi a terved?
(#) zolika60 válasza sogitsek hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Miben volt ez a motor? Nem lehet, hogy BLDC?
(#) erbe válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Nem BLDC. Egyszerű aszinkron. Talán valamilyen kisebb mosógép vagy szárogatógépből.
(#) sogitsek hozzászólása Jún 9, 2012 /
 
Egy házi kenyérsütő motorja.
A terv az volna, hogy a motor működését mindössze egy kapcsoló átváltásával elérjem. Szóval szeretném kihagyni a vezérlőpanelt amennyire csak lehet.
A panelt azért szeretném mellőzni, mert ez a gépezet ugye programozható,több lépcsőben működik, és nekem csak arra lenne szükségem h forogjon. Esetleg még egy szabályzó beiktatása lenne még praktikus, amennyiben ez kivitelezhető. Szabályozni a fordulatszámot szeretném.
(#) pucuka válasza sogitsek hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
A két pirosat, és a két feketét összekötöd, és a fehér, és vagy a piros, vagy a fekete közé kötöd a 230 V -ot.
Érintésvédelemre vigyázni!
(#) sogitsek válasza pucuka hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Ezer hála. Esetleg a fordulatszám szabályozásához is kérhetek egy kis segítséget? Én (lévén totál amatőr vagyok) a 220V miatt egy nagyon amatőr lámpa kapcsolóra gondoltam, arra a tekergetősre, amivel állítható az égő fényereje.
(#) erbe válasza sogitsek hozzászólására (») Jún 9, 2012 /
 
Aszinkron motornál egyszerű módon nem tudod szabályozni a fordulatszámot. Mi a baj a panellel, hogy ki akarod hagyni? Az szabályozza a fűtést is.
Következő: »»   114 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem