Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ez egy Deutz traktoré. Eredetileg még rezgőnyelves szabályzóval volt szerelve, azok persze idővel tönkrementek, aztán kapott elektronikus szabályzót. Ezenkívül azthiszem egyszer volt csapágycseréje, elfogyasztott néhány pár szénkefét, illetve túlélt vagy 6-7 akkut. Meg körbefordult úgy nagyjából 4-5 milliárdszor
Csúszógyűrű egyelőre maradt, még működik. Majd lehet legközelebb ki lesz az is cserélve. Idézet: „Csúszógyűrű egyelőre maradt, még működik. Majd lehet legközelebb ki lesz az is cserélve.” Míg nem volt autóvillanyszerelő ismerősöm, el sem tudtam képzelni, hogy ilyet is lehet cserélni... De aztán egyszer épp ilyet csinált és ellestem a technikát
Hát igen a mezőgazdasági gépeknél ezek a villamos gépek igen mostoha körülmények között teszik a dolgukat. Kombájnban és mtz-ben sokszor olyakat lát az ember hogy el sem bírja képzelni még álmában sem hogy bírta a generátor addig.
Mtz-ben a tekercsek fél centit lógnak a horonyban és elkopik a lakk de még a rézdrót is sok ilyet javítottam már. A kombájn az meg olyan mintha homokszóróval lenne fuvatva a tekercs mert az egyik oldalán elkopik a rézdrót teljesen szakadásig . Nagyon megdöbbentő ilyet látni és tananyagba is foglalnán az autóvillamossági szerelőknek! Na meg a traktorosoknak!
Valaha volt egy 128-as Fiatom, azon volt kb. ugyanilyen generátor, külső szabályzóval.
Ránézésre a Kadettem generátora is ilyen, csak az 55A-es. Szerintem külsö méreteiben meg is egyeznek, csak a felfogatásuk van másképp megoldva. De a Zastavakban mintha pontosan ugyanilyen generátor lenne, csak persze kortól függően külső vagy már belső szabályzóval. A Zastava meg ugye Fiat gyökerekkel rendelkezik, így nem meglepő a dolog.
Üdv urak.
Van egy kis problémám, melyet a napokban vettem észre. Van az autómban egy töltésmérő óra egy Auto Gauge márka. Helyzet a következő. -Ha nincs semmi fogyasztó szépen 14,2V a töltésem. -Világítással 13,4-13,6. -Fűtéssel, világítással 13 V körül van. Ami még érdekes ha menet közben ráfékezek, a műszer mutatója egy pillanatra bemozdul 1-2 mm-t, aztán szépen visszaáll. Ilyen soha nem volt nála. Kb 20000km van a generátorban szinte mindent kicseréltem benne(dióda, feszültségszabályzó, kefe, csúszógyűrű, csapágyak. Mennem kellene az autóval 9.-én vidékre (kb 500KM) de egy kicsit tartok tőle. Akksi Bosch Silver S4 (kb fél éves) Válaszokat előre is köszönöm.
Van töltésed ne aggódj !
A problémát valami kontakthiba okozhatja. Nézd át a generátor csatlakozásait és az aksisarukat is. Ha nem javul akkor lehet a fő elosztónál valami hiba van biztosítékkontakthibája vagy akár reléérintkező beégés is lehet.
Először a szíg feszességét ellenőrizném, meg hogy nem a tárcsa alján fut-e az ékszíj. Megesik, hogy annyira kikopik a tárcsa - bár olyankor a szíjat is csipegeti...
Holnap rámegyek mindenre csokira, testre csatlakozásra WD 40 tisztítóval.
És digitális multiméterrel rámérek az akksinál. Már nem nagyon bízom a töltésmérő órámban sem, mert már több éves. Az igaz hogy az óra a gyújtás utáni pluszt a kesztyű tartó világításáról kapja( a világítás nem aktív) de hát mindig is ott volt. Köszönöm a segítséget, holnap meglátjuk.
Azokon már túl vagyok.
A tárcsák tökéletesek, nem kopottak . A generátoré szinte új. Köszönöm a hozzászólásod, és a segítéget.
Igen arra.
Most indulok a WD 40-el, és a digitális multiméterrel . Hátha.
Szia!
Teljesen normális ha igy ingadozik a feszültségmérőd, mivel nem az akkura kötötted közvetlenül.Most a biztositéktábla után mérsz, ott a feszültség terhelésre pedig leesik.Ha inditás után feljebb mászik legalább 1 Volttal, akkor van töltésed (valamennyi ) üdv: hp
Sikeresen megoldódott a probléma.
Világítással fűtéssel 13,7V az akksin mérve. Az autó töltésmérőjén 13,5 V. Valami kontakt hiba volt. A WD40 csodákat tett. Köszönöm a hozzászólásokat, segítséget mindenkinek.
Sziasztok!
A következő problémával fordulok hozzátok. Barátom vásárolt egy 850-es fiatot restaurálás céljából. Ebbe a gépezetbe már valaki régebben beépített egy generátort dinamó helyett. A gondom ott kezdődik, hogy az egész autó szét volt kötve elektromos rendszerileg. Töltést kellene rá varázsolnom de nem megy. A generátoron van egy vastag csatlakozás csavaros ez a 30-as pont azaz akku +. Van még rajta két csúszósarus hely az egyik 67-es, a másikon nem találtam jelölést. Mellé fel van szerelve egy orosz hatalmas rezgőnyelves feszszabályzó. Bekötöttem a lada bekötési rajzból kivadászva a szerkezetet. Külső feszszabályzón pedig 67-es és 15-ös pont van. Most úgy működik hogy indítás után töltés jelző lámpácska elalszik de 15,5-16,5V a töltés vagyis túltölt! Ha a szabályzót állítom akkor nagyobb(2500-as) fordulatnál a szabályzó leállítja a töltést lámpa világítani kezd de nem szabályoz. Szívesen építenék bele elektronikus szabályzót ehhez szeretnék kapcsolási rajzot kérni tőletek, illetve hogy az autóba hogyan kössem be hogy legyen töltés és a visszajelző lámpa is működjön. Elnézést a hosszúra sikerült írásért. A segítségeteket előre is köszönöm! Gábor
Egy restaurált autóra miért nem tesztek dinamót? Javítottam párat régebben. Tegyél fel képet a rajta lévő generátorról és ha meglátjuk milyen könnyebb lesz a válasz. :yes:
Képet most sajnos nem tudok feltenni róla mert csak a hétvége felé leszek az autó közelében. Barátom ragaszkodik a generátorhoz úgyhogy a dinamót elvettetem. Az biztos hogy a generátor típusa magnetti marelli ennyi ami rajta van csak(sajnos). Ha tudná esetleg valami megbízható elektronikus szabályzó rajzot adni amit megépítenék hozzá nekem már az is nagy segítség lenne.
Ami lemaradt az a jelöletlen kivezetés a 67-es pont mellet az a csillagpont kivezetve.
A restaurálás valóban az eredeti állapot visszaállítását jelentené, abba nem férne bele egy ilyen átalakítás, de ha a használhatóság a fő szempont, akkor jobb a generátor.
Nekem is volt egy ilyenem kupéban, abba anno Lada generátort raktam. Amúgy a dinamója majdnem olyan, mint a kispolskié, csak a forgásiránya más, meg nincs rajta a hűtésnek kihajtás. Elektronikus szabályzót egy ezres körül kapsz a generátorodhoz, szerintem nem érdemes kínlódni vele. A rezgőnyelves szabályzóval is működnie kell, ha sokat tölt, csökkenteni kell rúgóerőt a fülecske hajlításával. Méréshez rakd vissza a fedelet, mert fedél nélkül többet tölt.
Köszönöm a segítséget. Megpróbálom beállítani a szabályzót. A fejleményekről a hét vége felé írok.
Sziasztok! Szeretnék egy hozzá értő embertől tanácsot kérni! Lada 1300,motor/kistraktorba van!/ Töltése. Belső szabályzós a generátor,1300-as motor-é gyári.Egy csavar(6-os) rá megy az öninditóra,egy rádugós kábelvég van még rajta. azt hova kössem??? az megy a töltés visszajelzőre,vagy direktre az aksira kössem??? Mégegyszer emlitem ez egy kerti traktorba van ez a motor!!! Valaki segitsen benne????
Többféle létezik, dobj egy képet a hátuljáról.
A dugasz a töltésvisszajelzőre megy. Ha rákötnéd direktben az akkura, állandóan fogyasztana, másnapra lemerítené az akkudat. Még jó, hogy a traktoron van áramtalanító.
Ahogy korábban írtam, többféle van, az egyik az, amit írtál.
Ha összesen 2 csatlakozási pont van rajta, ott már nem túl nagy a választék.
Fenntartom a korábbi állításomat, a másik verziónál a a rátolós sarus vezeték nem a visszajelzőre megy, hanem ezen keresztül, kívülről, a gyújtáskapcsolótól kapja a gerjesztést.
Amit te említettél, az a belső gerjesztésű, segéddiódás változat. Nagyon hasonlítanak egymásra, de azért könnyen felismerhető, melyik milyen. Sokan estek már abba a hibába, hogy a másik tipust szerelték fel ugyanazzal a bekötéssel, és nem működött.
Sziasztok! Lada 1300-as motor generátorának,töltésvisszajelző szálját,ami kijőn a generátorból,ha rákötöm egy visszajelzölámpára,úgy jó lessz??? Lessz tőltésem? /kistrakiba van a motor,nem szgk-ba/ A töltő szál,meg az öninditón van.
Plusszon legyen??? Most akkor hogyan??? A generátorból kijövö szál az megy a visszajelző lámpa eggyik végére,a másik meg kizárásos alapon a negativra megy???!! Igy jó lessz??? Végsősoron ami a generátorból jövő szál az plussz szál nem?! Analfabéta vagyok ehhez.
Nem. Gyújtás pluszon legyen. Amikor nincs töltés a generátoron keresztül testelődik és így jelzi, hogy nincs töltés.
Ugyanezt a kérdést feltetted pár napja itt.
Mi baj van az ott kapott válasszal? Egyébként itt is jó válaszokat kaptál, kétféle bekötés létezik.
Sziasztok. Egy olyan problemám lenne, hogy van egy Kia Besta kisteherautóm, amit már úgy vettem, hogy 44-es akku volt benne (2.2Diesel) ezzel úgy nincs is gond, mert pöcc röff a kocsi, jön megy, indul rendesen, de mégis van egy rejtély, amit nem tudok hová tenni. A tünet az, hogy ha alapjáraton ketyeg, és megy a fényszóró is, és rálépek a fékre (féklámpa) akkor elhallgat az erősítőm. (4ch SAL-ide jó ) A lejátszó nem, de az erősítő elhallgat, ha lekapcsolom a fényszórót, vagy nem fékezek, vagy kis gázt adok akkor minden oké. A kérdésem az, hogy a generátor tölt alapjáraton kevés áramot, vagy az erősítő kikapcsolási küszöbszintje lenne magas, esetleg kicsi az akku?
Már olyat is próbáltam, hogy a generátortól húztam mégegy kábelt az akkuig, hátha a sok csatlakozáson és öreg biztosítékokon elvész az áram. De sikertelen. Még annyit hozzátennék, hogy a kocsi elég sokat állt, és amikor elhoztam, akkor induláskor még töltés is alig volt, csak pislákolt a fényszóró és az akku lemerült, aztán hazafele jövet valahogy félig rendbe jött, a 80km alatt, de az indexelésnél már elfogyott az áram, 8-9 villogás és kiült az index, aztán ahogy jártam vele már lassan fél éve, 4-5000km-t szinte magától rendbejött, már csak ez a gond van vele, lehet hogy szénkefe? Mit kellene megnézzek? Vagy ez egy ilyen dolog esetleg? Alapjáraton is el kell vinnie egy generátornak az összes fogyasztót a kocsiba? Bármi ötletet szivesen fogadok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |