Fórum témák
» Több friss téma |
Például frekvenciamérővel mérjem a GND-hez képest?
Hello!
Természetesen. Ott megy a jel nem? Ha az LM 5-ös bemenete szakadt, akkor az összes Led kigyullad. Mert annak bemenetén egy PNP tranyó van, és annak bázisárama, bár mily kicsi is, felhúzza a bemenet feszültségét szakadásban. üdv! proli007
Hello!
Például, csak ügyelj arra, hogy ha ott tényleg a trafó van, akkor nem csak 0/12V a feszültség, hanem kb. 400V-os tüskék. Ami haza küldheti a frekimérőt. üdv! proli007
Most nem világít egyik se.....
Működik. Ugye a lapos kevés jelet ad. A tranyó bázisára tettem 1K ellenállást és arra a jelet. 50Hz-n 6 led világít
Most már a potira is kéne reagálni.
Hello!
Most találtál valami szakadást, vagy nem? Mert ha "magától" gyógyult meg, akkor az nem biztató, nem lesz üzembiztos a dolog. üdv! proli007
Értem. Akkor először inkább megnézem ezt a tachometer kimenetet, végülis annak pont ez lenne a feladata.
Igen reagál a potira. Konkrét szakadást nem találtam egy gyanús helyet találtam az 1K után azt egy dróttal áthidaltam, meg megerősítettem az IC és az 1K találkozását. Piszok szűk a hely és van ahova éppen hogy csak jutott az ónból...
Hello!
Nem jó módszer. Mérni, ez alapján megtalálni a hibát, majd elhárítani. Ekkor majdnem biztos, hogy azt találtad ami a hibát okozta. De.. " Ha egy hibát elhárítunk, azzal kettő újat generálunk.." üdv! proli007
Ma megmértem a tachometer kimenetet, és alapjáraton úgy 50 Hz környékén produkál a testhez képest. Ez ha minden igaz kb 800 fordulattal lehet egyenlő. Amikor emeltem a fordulatot úgy ment felfelé a frekvencia is. Ha EZT a kapcsolást megépíteném hozzá, akkor annak a "megszakítóról" bemenetére csak simán rákéne kötnöm ezt a tachometer pontot?
Akkor nekem 1500 lenne az alapjárat? Mert alapjáraton mér 50 Hz-et a műszer. Hangjából ítélve kb 800 lehet a fordulat. Nem lehet hogy csak két gyertyán figyeli, és akkor ez az 1500 feleződik?
Hello!
- Ha nem mérsz hibásan (zaj - brumm..) akkor lehet hogy nem a gyújtásjel ez, hanem tényleg valami tacho, vagy is valami fogaskerekes "izé". (Nem értek a motorokhoz.) De tök mindegy, csak a jel frekvenciája, arányos legyen a fordulattal. - Mivel a kimeneten várhatóan nincsenek 100V-os jelek, a bemeneti 10kohm-ot esetleg cserélni kell. Ha meg a jel nem megy le 600mV alá, akkor a tranyó bázis-emitterére is kell tenni egy 10kohm-ot. - Ha a jel túl gyors, akkor legfeljebb a 6-os lábra menő kondit cseréled kisebbre. Az 50kohm-os trimmerrel sorba tegyél minimum egy 1kohm-ot, mert ha nullára tekered a trimmert, az 555 megköszöni.. (Amúgy is túl nagy a beállíthatósági tartománya.) üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2012
Sziasztok. Némi problámám akadt a ledes visszajelzőmmel.
Eddig babetta gyújtás volt a motoromon most visszacseréltem gyári megszakítósra. Babsziról frankón üzemelt a visszajelző led 7100tól jelzett. Most már 3-4000 környékétől jelez. Mi lehet a gond? A jel a gyújtó trafóval közös sarun van a gyújtáskapcsolón.
Sziasztok. Van egy ilyen és egy ilyen elektronikám. Mint látszik egy része megegyezik. Mint a kettőt hangkártyáról négyszögjellel állítottam be. A 20 ledes jó is volt haver simsonján aminek a gyújtása tirisztoros. A gyertya kábel köré tekertem a jelkábelt. Jól működött. Ma rákötöttem az én motoromra kíváncsiságból (eladára menne aműszer) hogy mit csinál. Alapjáraton 6500at jelzett pici gázra hamar 8000re ment. Ha csak a gyertyakábel közelébe tettem a jelkábelt 1-2-3 centi akkro helyes ártéket mutatott. Próbáltam hogy a mexára kötöm ami ugye közös szál a trafó meleg pontjával akkor is helytelenül mutat. Kicsi gázra hamar a maximumot mutatja és utána ugrál az érték.
Az egy ledes cuccal ugyan az a helyzet. Amíg a motoromon babetta gyújtás volt ami ugye szintén tirisztoros a trafó meleg pontjáról kapta a jelet és hibátlanul a beállított értéknél jelzett. amint mexás gyújtástra cseréltem az is megbolondult. Pici gázon már tombol a led majd kicsit megpörgetve elalszik tovább pörgetve ismét világít. Mi lehet a baj? Mexás gyújtáshoz más beállítás kellene? Remélem a mexa szó nem számít szlengek. Ha igen akkor elnézést. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2012
Mint látszik egy része pedig eltér. A transzformátoron lecsengő jel újabb impulzusokat indít. Ezért mér sokat. Keresd meg az 51 ohm és a 68nF alkatrészeket. Azok blokkolják az érzékelőt a lecsengés időtartamára.
Az 51 ohm és 68nF. És azokkal mit csináljak?
De a 20 ledes fordulat mérőbe benne van és azis hülyül.
Megszakítós gyújtásnál ezzel nem szokott gond lenni. Tegyél 1M ohm trimmert az elejére, sorban a 100k ellenállással. Állítsd be, hogy épp csak tudjon mérni a teljes fordulatszám-tartományban. Így a lecsengő jel már tud újabbat újabbat triggerelni.
A poti csak 2 lábát használjam mint egy sima ellenállást?
Csak simán, ha beválik érdemes lesz fixre cserélni.
Jaj, a lényeget majd kifelejtem. Akksi van a motorban?
Persze 12Vakku van bnne. esetleg az lehet agond hogy a tápot úgy adtamneki hogy a test a mozor váza és az akku + saruját lehúztam a biztitartóról és csak a mérő volt rákötve. Vagyis a motor fogyasztói nem.
Csak annyi az elvárás, hogy a 7805 megkapja a 8V-ját, mert ha megbicsaklik az 5V akkor falsot jelez.
Annyi megvan akármennyire gynge az akku.
Holnap kipróbálom az 1M potit aztán meglátjuk. Az a baj 1M ellenállással próbáltam csak ugye közel vannak a lábai és átvesz a jelet. De azzal volt hogy helyesen mért. Sőt még haver 6V-os akkujáról is működött cdi gyújtással. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2012
Megoldodott. Egyik ismerős aki ilyeneket készít írta nekem hogy mexásnál szeret meggajdulni a dolog. Javasolta hogy a 47nF kondit cseréljem 22nF-ra és a 150nF-ot cseréljem 47nF-ra. a jelet a világító tekercsről kapja a cucc. Viszont mivel ott minden másnes elhaladás ad egy jelet így 3x akkora frekira állítsam. Vagyis 500Hz-en viláígson az összes led. Beállítottam így rákötöttem a világítóra és működik.
Az egy ledesetis ugyan így átkondiztam és átkaribráltam és az is jó.
Megépítettem próbanyákon EZT a kapcsolást, de valamiért meg sem mukkanik, próbáltam számítógépről jelgenerátorral is járatni de semmi. Kocsiba a gyújtáselektronikáról ugyanígy nem csinál semmit. Mi lehet a baj? Lehetséges hogy túl kis feszültségű jelforrásról próbálom járatni?
(Csak jelzem, hogy ez egy elég veszélyes kapcsolás. Az 50k trimmert végállásba tekerve az 555 kisütő tranzisztora megsemmisül.)
Megpróbálom kicserélni benne, mert volt végállásba a poti. De nem hinném hogy ez lenne a baj.
A potival sorba be kéne iktatni egy ellenállást akár a fólia átvágás árán is. 1-10k között bármi lehet. Nagyon sokan megjárták már vele
Hello!
A 100kohm-os bemeneti ellenállás miatt sokkal nagyobb feszültség kell neki, mint amit egy PC le tud adni. Esetleg kicseréled ideiglenesen egy 1kohm-ra, akkor működhet róla. Az is probléma lehet a helyére beépítve, hogy mivel a tranyónak nincs bázis-emitter ellenállása, ha a bemeneti jel nem megy 0V közelébe le, akkor a tranyó nem kapcsol ki. Mivel a bemenet kialakítása elég egyszerű, gyors felfutású bemeneti jel kell, vagy ami jelentősen túlvezérli a tranyót. Már többször problémát okozott, a bementi kör, melynek elsődleges oka, hogy nem tisztázódott, milyen is a jelalak, ahonnan a bement vezérelve van. (Olvass vissza milyen gondok voltak eddig..) üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |