Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
A kondi helyett inkább fóliakondi legyen. Egyébként lemaradtak a képek.
Valóban
Az természetes,hogy segítünk,ha szükség van rá.A mostani trafódra én is azt mondom,hogy jó.A ferritmagra vonatkozókat ne feledd,légrés kel vagy nem kell.Ha a fetedre a teszter jót mutat akkor az jó is.Az egyszázalékos ellenállás az tökéletes.Kondenzátornak valami jó minőségű kellene,legalább 5% tűrésű.Több darabból is összerakható,de akkor úgy számold,hogy legalább 3,5-3,6nF értéket adjon ki (a tűrésből származó pontatlanságok miatt),így biztosan meglesz a 3,3nF érték s ha picivel több is lenne mint 3,3nF akkor sem baj,legfeljebb a freki nem a 32kHz felé hanem 30kHz felé fog közelíteni.Ilyen fólia kondikat találni szinte minden készülékben.Merném állítani,hogy 3 db. 10nF fóliakondi sorba kötve is pontosabb értéket adna,közelebb lenne a 3,3nF értékhez mint az a 3,3nF kerámia kondi.
Jut eszembe,lemaradtak a képek.
Most látom a képeket,szerintem jó és EE25 a mag,nem kell légrés.
Igen a mag ee25.Légrés nélkül fogattam össze.Nézegettem a fólia kondikat.A kontellnél van 3.3 nanó 100 volt.Az igbt-ket is innen akarom majd megrendelni,mert nem találtam még olcsóbbat.A baj csak az,hogy egyszerre nem tudok 2 dolgot a kosárba tenni.Mondjuk még próbaüzemes az oldaluk.Találtam mégegy érdekességet.Előzőleg a lomextól rendeltem igbt-t szintén irg4pc 50u-t.Viszont most néztem a halott darabokat.A felirat rajtuk.Felső sor 1b34dv,alsó sor 20n60a4d.Elképzelhető,hogy hgtg-t küldtek irg4 helyett?És valyon a hgtg elpukkanhatott-e az alacsony freki miatt?Valamelyik nap beszéltük,hogy a hgtg-nek az adatlapja 40khz-nél kezdődik.
Az alacsony freki miatt biztos nem pukkantak el. Azért kezdődik ott a grafikon, mert alatta is ugyanannyi, tehát felesleges a többit feltüntetni.
Ezt is megtudtam hát
Helló!
Mivel jelölted a tekercsek végeit( kezdet,vég)? - csak azért kérdezem, mert a képeken nem látszik... (persze attól még jól köthetted be!)
A meghajtó trafódnál nézd meg az 1N5819 diódát is, hogy jó-é!
Helló
A tekercsvégek nincsenek jelölve,jó a meglátásod.A trafó úgy készült,hogy a gépen kitettem a panelterv beültetési oldalát.Tubi kolléga úgy tervezte meg,hogy az 1-es 4-es tekercs megfelelő vége a trafónál van összekötve és egybe vannak beforrasztva a panelba.A kivezetéseket rögzítettem a paneltervnek megfelelően.Hogy Tubi kollégának is válaszoljak.Nem nézegetem,hanem kicserélem újra.Abból van még készleten.Ha azt mondod gyanús lehet teszek újat a helyére.Mondjuk ez is új volt.A freki beállításhoz ajánlottátok a fólia kondit.Nos ebből csak 1 nanós van itthon.Ha ebből sorba kötök 3-at akkor számításaim szerint 31.46 khz lesz a freki.Ez jó az irg4pc 50 u-hoz vagy módosítsak az ellenállás értékén is.Vagy kerítsek 3.3 nanósat?A vezérlő panelon lecseréltem a gate trafót.Tanácsotokra megvizsgáltam az irf 540-et is.Semmi baja,a teszter szerint tökéletes.Volt itthon új azt is lecseréltem.Azért azt is megnéztem a teszterrelÉs végül a mai képek.Kicsit nagy most a kábelgubanc,de majd összerendezem.
Kondikat párhuzamba kösd, hogy összeadódjon az érték.
Meg kell mondjam,tetszenek a paneljaid.Mindkét oldaluk,szerintem,nagyon jó.Az IRG4PC50U elbírja még ezt a frekit,nem lehet gond.Most ott tartunk,hogy ha a meghajtás életképes,kösd össze a vezérléssel,kapjon tápot (+12V),az IGBT-k helyére egy-egy kondi,a 310V ne kerüljön rá és járatás ventilátor nélkül legalább 10-15 percet.Mérd a 12V -ból felvett áramot és a zénereken is a feszt,figyeld mi melegszik,hallasz e valami különleges hangot.Azt mondtad,most nem a kapcsolóüzemű tápot fogod használni.
A kapcsolóüzemű egyenlőre pihen.Találtam itthon egy trafót.A szekunderét áttekertem 15 voltosnak .Van rajta egy graetz híd egy stab kocka meg egy 1000 meg egy 2200 mikrós puffer a 100 nanós kerámiákkal.Tettem egy kis ventit a stab hűtésének meg ezen a panelon van a hőfokvédelem reléje is.Majd csinálok erről is képeket.Akkor összepakolom a meghajtás paneljét is és tesztelek.Meg rendbe szedem a vezetékek közt uralkodó káoszt is.
Igazad van.Mindíg rosszul írom a kondit
Szia, ha gondolod megnézheted itt isBővebben: Link és ha tetszik akkor Guliver83 fórumtársunkon keresztül el lehet juttatni, mert szokott hazajárni. Itt egy picit talán olcsóbbak, és kb. egy pár napon belül kézhez kapom befizetés után.
Köszi a tippet.Nézgelődök még mivel egyenlőre a pénzmag is pihen.Ma viszont elkészült a teljesítmény panelom isHolnap lehet összerakom a masinával.A vezérlésen kell még kicserélnem a frekibeállító kondit meg elrendeznem a vezetékeket.Meg a 12 voltos tápba kell helyet csinálnom az ampermérőnek.Freki mérős multit még nem sikerült kerítenem.Érdekes mivel a melóhelyem alapvetően villanyszereléssel foglalkozik.Mikor megkérdeztem nincs-e véletlen egy egyenáramot mérő lakatfogójuk úgy néztek rám mint egy marslakóra.Állítólag"nincs is ilyen".Mondtam én még ürhajót sem láttam igaziba de azért még van.És a mai képek végezetül.
Nem kérdeztél pedig hülyeséget a munkahelyeden, mert van egyenáramú lakatfogó.
Sőt! Olyan is van, ami Hall elemes, DC-től 35 Mhz-ig mér és szkóp bemenetre kell tenni. 20A-es. Tektronix. ( Rárakod a Maci főtrafó primerére és látod a folyó áramot. )
Én tudom,hogy van mivel mondtátok a fórumon.De aki furcsán nézett 40 éve villanyszerelő.
A kondenzátort (3,3nF) meg tudod mérni? Ha igen akkor nem kell a frekimérő.A 12V DC tápban mérjél áramfelvételt a stabkocka előtt vagy után a multimétereddel.Várhatóan 1A alatt lesz,csak a vezérlés és a meghajtás legyen rajt.Járasd 10-15 percet stb..... ahogy már írtam,nézd mennyire melegszik a 200 ohm ellenállás,venti levegője ne érje,ennyi idő után eléggé melegnek kell lenni.
Én ilyesmiről még álmodozni sem szoktamNéha azért irigyellek titeket,hogy ilyen műszerekhez hozzáfértek.
A kondit meg tudom mérni.Olyan multit tudtam kérni.Igaz piacos de ez az árkategória nagyjából egyforma.
Csak nem DT2905 vagy annak változata? Ha ezzel 3,3-3,5nF között mérsz akkor nem kell frekvenciát mérned,mert a 8,2K/1% (ahogy írtad) ellenállással be fog állni 31-32kHz -re a frekvencia,itt még mennek az IRG4.... IGBT-k,a "testvéreké" is ott bandukol.
Nem tudom milyen tipus a műszer.Holnap hozza be a srác.Majd referálok a fejleményekről
A melegedésbe mondjuk az is bele fog szólni, hogy berobbantam-nál 5W-os huzalellenállások vannak. Abból is kettő sorba, annak a terhelhetősége már 10W lehet, szemben azzal amiket láttam beépítve fém-oxid ellenállásokat. Azok 2-3W-osak, 4-6W-ot tudnának összesen. A porcelán nagyobb méretű, nagyobb felületen tud hűlni... De ezek már apróságok. Viszont lenne egy másik felvetésem, a kapcsolóüzemben jártasabbak felé:
Huzal -kontra- metál-oxid (netán szén-réteg?!) ellenállás: Melyik kivitelnek lehet nagyobb az induktivitása, illetve ez mennyire lehet káros hatással a meghajtásra abban a pozícióban?
Ez a szakmám, muszáj, hogy legyen. Viszont nem tudok hegeszteni, csak kinai fúrógépem van, de jó viszonyban vagyok a reszelővel... És a sikítót nagyon nem szeretem.
Általában, a huzalellenállásoknak sokkal nagyobb az induktivitása, kivétel, amelyikre az van írva, hogy "Ni". Non induktivitát, vagy valami ilyesmi. Ezeket úgy tekerik, hogy félbehajtják a megfelelő méretű ellenálláshuzalt é segyütt tekerik fel a két szálat. Miután egymás mellett megy az előremenő, meg visszajövő huzal, az áram ellentétes irányban folyik bennük, így lerontják egymás mágneses terét, emiatt nem lesz csak nagyon csekély induktivitása.
Általában, a nagy sebességű áramkörökben - pl: Maci gatemeghajtó - kifejezetten káros bármilyen szórt induktivitás, vagy kapacitás. Idézet: Általában pont fordítva. A fémréteg ugyan vékony, de a teljes felületen hűl. A porcelánban meg többnyire van egy huzal, aminek elég kicsi felülete van. A 2W-os fémréteg ha ráfúj a ventilátor még 3W-ot is el szokott tudni disszipálni. „A porcelán nagyobb méretű, nagyobb felületen tud hűlni...”
Na ez nem igaz. Szoktak tápokban alkalmazni csillám lap helyett teflonos lapot, és porcelán lapot is. A porcelán jó hővezető. Csináltam már 5W-os porcelán kockákkal hűtőbordára műterhelést. 3db 5W-os ellenállás bírta huzamosan az 50W-ot. Fehér szilikonzsírt használtam.
Hm... hát az a lap, amiről beszélsz, az nem teflonos, legfeljebb úgy néz ki.
Porcelánlapot biztos nem használnak, amit te porcelánnak gondolsz, az valamilyen aluminiumoxid féleség, nem túl jó hővezetési tényezővel. Általában fehér színű, esetleg rózsaszín. Vagy lehet még berilliumoxid, ez nagyon jó, de sajnos mérgező, úgyhogy már nem használják sehol. Egyébként világoskék szine van. Az orszáczky kft forgalmaz ilyesmi, elsőrorban Begquist gyártmányokat. http://www.orszaczky.hu/indel.html A szilikonzsírtól nem kell hanyattesni, jó, jó, de ha egy kis hőálló zsírt használsz, az majdnem olyan jó. Ennek a zsírnak csak nagyon kicsi egyenetlenséget szabad kiegyenlítenie, mert a "bukkanókra" nem sokat ér. Akárhogy nézzük is, akármit kensz oda, legalább 100-szor jobb a hővezetőképessége, mint a levegőnek. Na, ennyi a lényege. A porcelán ellenállások úgy vannak méretezve, hogy a rájuk írt veszteségi teljesítményt le tudják sugározni a környezetükbe. Mondjuk 5 W és akkor 100 fokos a felülete. Belül, maga az ellenállás meg mondjuk 200 fok. Ugyanis van némi hőellenállás a porcelán tokozás és a tényleges, belül felépített ellenállás között. Ha te rászereled egy hűtőbordára, nyilván többet fog tudni, hiszen a porcelán hkülső hőmérséklete nem 100 fok lesz, hanem kevesebb. Ezért a beleseje sem lesz annyira meleg, tehát nagyobb veszteséget engedhetsz meg rajta. Ebből az is következik, hogyha a porcelánt mondjuk 25 fokon tudod tartanii, akkor a veszteségi telljesítményt ( amit ráadhatsz ) a porceán és a tényleges ellenállás közötti hőellenállás fogja meghatározni. Ha már túl meleg bent az ellenállás, akkor elolvad... A dolog a tranzisztorok disszipációjához, meg a derating faktor-hoz hasonlít a legjobban. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |